Noua generație Land Rover Defender este aici: motorizări diesel și pe benzină, versiune plug-in hybrid și tehnologii de ultimă generație

de Paul Cosma
Marti, 10.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Land Rover a prezentat o nouă generație a legendarului Defender. Cu motorizări diesel și pe benzină, dar și o versiune cu încărcare la priză, noul Defender beneficiază de o serie de tehnologii de ultimă generație și promite o experiență interesantă pentru cei care caută off-road adevărat.

Campania de teasing a noii generații Land Rover Defender a luat sfârșit, iar constructorul britanic a publicat acum primele imagini și informații pentru noul model.

Noul Defender promite să fie “indestructibil” datorită arhitecturii D7x, bazată în proporție de 95% pe o structură de aluminiu ușor. Astfel, Land Rover susține că a creat cea mai solidă caroserie din istoria sa. În plus, constructorul anunță că noua arhitectură este “fundația perfectă” care să susțină sistemele de propulsie electrificate.

Land Rover a anunțat două versiuni de ampatament: Defender 110 (3.022 mm), respectiv Defender 90 (2.587 mm). Defender 110 va putea fi configurat pentru 5, 6 sau 5+2 locuri, cu o capacitate de încărcare de până la 2.380 de litri. Land Rover susține că Defender 90 va putea găzdui 6 pasageri, având dimensiunile “unui hatchback compact”.

Dimensiunile lui Defender 110: lungime - 4.758 mm (fără roată de rezervă), 5.018 mm (cu roată de rezervă); înălțime - 1.967 mm; lățime - 1.996 mm (fără oglinzi), 2.008 mm (oglinzi pliate), 2.105 mm (oglinzi “deschise”).

În cazul lui Defender 90, avem următoarele dimensiuni: lungime - 4.323 mm (fără roată de rezervă),  4.583 mm (cu roată de rezervă); înălțime - 1.974 mm; lățimi similare cu Defender 110.

Defender 110 este mai lung, mai înalt și mai lat decât Jeep Wrangler, lucru valabil și pentru Defender 90, cu excepția lungimii.

Gama de motorizări cuprinde două propulsoare pe benzină (2.0 litri și 300 CP, respectiv 3.0 litri și 400 CP cu tehnologie mild hybrid), dar și două propulsoare diesel (2.0 litri de 200 și 240 CP).

Versiunea PHEV cu încărcare la priză va fi disponibilă începând de anul viitor.

Garda la sol este de 291 mm, în timp ce noul Defender se laudă cu o capacitate de tractare de 3.500 de kilograme.

Pentru rularea în off-road, Land Rover Defender beneficiază în premieră de noua tehnologie Terrain Response, prin care șoferii pot regla setările vehiculului în funcție de preferințe și teren. Există și o funcție automată care stabilește cele mai potrivite setări pentru diferitele terenuri întâlnite.

Pe lângă atenția acordată performanțelor în off-road, Defender a primit și nou sistem de infotainment cu update-uri over-the-air (OTA). În plus, Tehnologia ClearSight Ground View oferă șoferilor o vizibilitate mai bună prin proiectarea pe ecranul touchscreen a imaginilor din fața mașinii.

Land Rover propune mai multe echipări, respectiv Defender, S, SE, HSE, First Edition. Echiparea de top Defender X va beneficia de patru pachete de accesorii: Explorer, Adventure, Country și Urban.

Via Land Rover

Comentarii (18)

  • Adrian24
    Esențial pt mașina asta era un motor 3 litri diesel...
    Design cam mult schimbat și cam riscant. Fanii defender sunt mai tradiționaliști.
    18 9
  • misto, dar.... intre 40.000-80.000 lire!!!
    deci o alta masina off-road pentru figuranti de club
    27 8
  • @Adrian
    Nu stiu cum de nu te-au luat inginer astia de la JLR.
    9 16
  • pot aseza Defenderul asta langa SUV-urile care mi-au placut cel mai mult de-a lungul vremii: Opel Frontera si Misthubishi Pajero...toate in versiunea in 2 usi
    16 1
  • someone
    @ vianu : versiunea in 2 usi, cu jantele de tabla, mi se pare si mie incredibil de faina
    11 0
  • @vianu: Subscriu, tot-teren reușit... deși designul mi-ar fi plăcut să aibă mai multe tușe retro.
    ...Dar e mult prea LAT în ambele versiuni -- holy cow, +2 metri cu oglinzile pliate !!! (chiar dacă nu pare hiper-lat, din cauza înălțimii similar-enorme.)
    E deci un anti-Jimny perfect. :-)

    Ce-i drept, spațiul interior n-ar fi permis altfel atuuri de genul celui de-al treilea loc în față -- posibil deci să fi fost conceput și cu gândul la piața nord-americană.

    Prețurile babane erau oricum de așteptat la JLR, capabilitățile off-road la fel, dar măcar să fi rezolvat fiabilitatea problematică a majorității 4x4-lor produse-n ultima vreme...
    OK, au și (prea) multe sisteme complexe, dar și Lexus, Honda sau Toyota le au. :-P
    31 1
  • @some and @kiro

    nu cumva designerul e acelasi de la Velar?
    7 1
  • @vianu: Da, e același Gerry McGovern, guru design LR (fără J) din 2004 -- și pe care eu cel puțin îl apreciez pentru primul Evoque.

    În fine, pe lângă capacitatea f. mare de tractare remorci, eu mi-s curios cu ce masă proprie se laudă noul Mega-Defender (tot cu mult aluminiu-n structură ca străbunicul d-acu 7 decenii, dar mult mai rigid... de fapt cu cea mai rigidă caroserie JLR ever.)

    P.S. Și garda la sol mi se părea modestă ochiometric, da-i de aproape 30 cm... Deh, teoria relativității aplicată. :-P
    24 1
  • parerea mea ...

    ESEC !!! RATAT !!!!!

    bolovani mari englezoii astia ... de ce nu au procedat ca americanii de la Jeep ?

    defender era "catir de povara" nu "armasar pur singe" asa cum l-au facut acuma ...

    nu e urit, nici afara si nici inauntru ... dar nu are nimic cu ce a fost Defender ... si toti fanii si admiratorii lui asta asteptau ... un catir de povara nu o alta masina luxoasa cu care sa mai iesi o data-n cincinal pe coclauri ... !!!

    le-au facut un cadou nesperat (?) americanilor de la Jeep ... au ramas singuri pe piata cu o masina cu personalitate !!!
    si dup-aia englezocii isi dau cu capu' de pereti de ce nu li se vind produsele !!! caa bizara-i lumea ...

    imi pare rau ... esec comercial scrie pe el !

    parerea mea ...

    drumuri bune s-aveti, chiar daca va place ...
    16 7
  • @mip: E un punct de vedere care trebuie respectat -- și dac-ar fi unic.
    ...Dar nici nu-i, fiindcă mulți fani 4x4 (nu neapărat fani Defender însă) au aceeași opinie defavorabilă. Pe net , clar fiindcă om trăi / vedea reacțiile-n showroom-uri ale celor efectiv interesați.

    Pesimismu-i observabil și prin State, unde va debuta de fapt comercializarea britanicului -- la prețuri umflate (pentru voi cel puțin :-)) de +50,000 $.
    OK, mai văd și americani încântați -- printre tineri mai ales --, care abia așteaptă versiunea L6 Turbo de 400 CP (benzinar, evident.)

    Pe f. scurt (că oricum m-am lungit prea mult): *stilul vinde* și mai puțin tehnica de sub *coajă*. Mercedes a înțeles perfect asta cu G-Klasse, foarte asemănător și la fel de modern din pdv mecanic ca Defender-ul, dar limitându-se la o ...renovare cu noua generație, și nu o re-desenare completă.

    Nici Jeep nu-i departe de strategia asta (din păcate și de fiabilitatea dubioasă JLR :-)), ba chiar nici Suzuki cu noul Jimny, clonă de succes (dar numai p-afară) a fostului Samurai.
    23 0
  • @mip : as vrea atat de mult sa fiu de acord cu tine , fiindca tu zici bine ce zici , in afara de partea cu "un esec comercial" - aici ramane de vazut, fiindca de fapt asta e pariul celor de la LR. Dar tu vorbesti din postura unui pasionat sau fan si probabil toti cei care au avut ceva de-a face cu vechile modele gandesc la fel . Dar LR Defender nu mai putea sa traiasca din aceasta nisa din ce in ce mai mica . LR oricum a cotit-o de mult spre zona lux-fite cu toata gama lor , era clar ca trebuie sa urmeze acelasi drum si Defender daca vrea sa supravietuiasca. Mai pe romaneste , era "sub egida" celebrei zicale "ori la bal ori la spital". Din pacate probabil v-om vedea multe din ele pe mana unor domnnisoare carora parintii sau mai degraba iubitii le vor lua un astfel de model sa fie in siguranta in orice situatie , mai ales cand se duc pana la cafeneaua preferata . Astea-s timpurile din pacate , nu are rost sa intram in detalii. Defender a fost fortat sa joace aceasta carte altfel era foarte probabil sa dispara pur si simplu. Asta e parerea mea !
    18 0
  • Uite ca si Kiro intre timp zicea cam acelasi lucru.
    @AM: vrem test !
    10 1
  • De-aia au rotunjit noul Discovery, ca sa prea Defender stilul vechiului D3 / D4. Fara cocoasa ce-i drept.
    Din pacate noul Discovery mi se pare nereusit, disproportionat, prea inalt si prea ingust si prea ”luxos”. Credeam ca doar gama Range e pe lux, acum vad ca si gama Land Rover ridica pretentii. Bine, si VW face la fel cu Touareg ...
    14 0
  • @Tibi: Corecte remarcile ref. la mutările JLR cu Defender / Discovery -- pe care într-adevăr McGovern nu l-a nimerit deloc la proporții.
    În fine, nu-i deloc îngust, dar pare așa din cauza consolei-spate prea lungi și a *efilării* exagerate a caroseriei de la montantul C spre spate.

    @pipo: Și eu aștept test-drives cu Defender, dar numai din pură curiozitate. Fiindcă nu-s deloc în targetul lor de clienți (cel mai ieftin 90 *Commercial* va sări și el de 40.000 €.)
    Până și noul Jimny îmi pare prea scump (nu se importă încă oficial, da-l găsești la vreo 23.000 bine echipat.) Plus că-i prea mic pt nevoile mele.

    Că tot veni vorba de Jimny, mă așteptam la un nou Defender doar ceva mai mare ca piticul japonez. Și uite ce-a ieșit...:-P
    E clar însă că, în foamea lor actuală de bani, JLR nu-și permitea marje mici de profit, ba și mai mici per mașină... prea mică.

    Sau prea spartană, cum era fostul Def. Care tre-să recunoaștem, în ciuda oricăror nostalgii, că devenise depășit cu mult înainte de scoaterea lui din producție (una lentă-ineficientă oricum, cu panouri de aluminiu nituite manual.)

    Mai clar, de prin anii 80 a început declinul britanicului celebru prin filme tip Daktari -- când japonezii au început să învețe cum să facă tot-terenuri comparabile ca polivalență, dar mai rezistente.

    Deduci bine așadar (și @Tibi de fapt) că... anti-spartanismul JLR era unica lor opțiune. Utilă ce-i drept și clienților grași în conturi, dispuși să bifeze jde-opționale nu doar estetice.

    Nu știm totuși dacă mulți pădurari-pescari-vânători sau chiar mai bănoasele trupe ONU / ONG-uri de spălat fonduri negre prin Africa vor fi dispuse la cheltuiele d-astea cu iz premioumum.:-)

    Cânteresc totuși mult nu doar capabilitățile-n off-road, ci și accesoriile f. practice ale mașinii -- de la snorkele și vinciuri (4,5 tone sarcină -- poți urca mașina p-un perete vertical) la zonele alea pătrate destinate atașării a 1001 chestii gen scări, corturi pe acoperiș (capabil de 300 kg sarcină statică) etc etc.
    20 0
  • ...Și să nu uit un ultim pronostic: nu va fi probabil un eșec comercial, dar, în State cel puțin, noul Ford Bronco îl va hali fără dubii.
    Fiindcă-i axat oarecum pe același tip de clienți practic-aventuroși, dar va costa (cred) cam jumate.

    Nu mai zic că poate fura-n plus destui *newcomers* amatori de Jeep Wrangler. Care și el (cel puțin aici în Europa) a sărit calul inadmisibil cu prețurile.
    ...Dar uite că le merge (vând aproape dublu raportat la 2016-17, deși nu multe-n termeni absoluți -- vreo 7.000 exemplare anual.)
    17 0
  • dragii mei,

    e plin netul de filme facute de en-spe mii de aventurieri, "overlanderieri" sau cum si-or zice ...
    ia priviti ce masini au !
    masini spartane, robuste, care sunt si ele scumpe nu jucarie, unde pui ca se monteaza pe ele echipamente de li se dubleaza practic preturile !!!
    ori ce marca o fi, toyota, jeep, isuzu, chevrolet, ford, etc ...

    cum a zis mai sus si @kiro ... jeep a sarit rau in sus cu preturile ...
    dar nu doar ei ! din pacate ...
    pai aci la mine, peste ocean, cel mai bine echipat de off-road wrangler e in varianta rubicon si treci cu pretul de 70.000 $ ... deja e la pret de Land/Range Rover !!!

    sunt muuult mai putine rover folosite in special in overlanding decit orice alta marca ... oricum, defender era baza !!!

    @pipo, imi plac produsele L/RR ... ca aspect exterior si interior, as putea sa gasesc la mina a doua exemplare bunicele la preturi mai pt omu' normal nu pt bogatani, dar cind am citit ce multime de belele aduc la casa omului m-am lasat pagubas; banuiam ca e mai mult electronica lor f sofisticata, dar din pacate din motoare si diferentiale curg lichidele, asta in special ... adica probleme mecanice, care - in vremile noastre - nu ar avea ce cauta la o masina, daramite la una de lux !!!

    nu stiu de ce totdeauna mi-au placut produsele auto cu personalitate... dar din pacate astea-s cele mai putin fiabile !!! jeep wrangler, range rover hse sport, land rover LR3&4, defender-ul, aro-ul nostru ... si sunt si alte marci/modele ...

    pt mine de asta e dezamagire, defender era destinata altei nise, acu au renuntat ...

    toyota 4runner, fjcruiser, land cruiser-ul australian ... masini urite, da' bune, simple, modificabile, folosite atit in oras cit si in salbaticie de oameni din diferite clase sociale ...
    si-s scumpeee !!! si totusi se vind ca pita calda !!!

    defender avea nevoie de motoare mai performante ... in primul rind ... era invechit, dar nu trebuia sa ii schimbe vocatia si linia aia retro inconfundabila ce-o avea inainte ! acu, dupa mine, seamana prea mult cu RR ...

    si wrangler a fost adus la zi ... dar nu s-au atins de ce l-a facut celebru/dorit : aspectul int/ext !!!

    daca vreti, magaria asta ce-a facut-o acu rover cu defender-ul, a fost facuta de "pretenarii" lui @inexorabil, cei de la gm ... au scos inca un suv de oras dintr-un fost off-roader : Blazer ! cind ei aveau equinox-ul in clasa/gama aia de dimensiuni !!! sincer sa fiu, sint cam rarute pe drumuri !!! adica ... l-as numi esec comercial ...

    drumuri bune s-aveti !
    11 0
  • inexorabil
    Salut, băieți! Bine ai revenit, @mip!

    Apropo, știe ce spune transoceanicul nostru. Fără îndoială, este un mare pasionat de Land Rover. Ca "alternativă", mixează pe Jeep. Dar motivele pentru care îl deprimă (puțin spus "dezamăgește") "englezoaica" sunt indiscutabil întemeiate...Totodată însă, conștientizează și el dialectica vremurilor noastre: trendul nu-l poți doborî decât...adoptându-l. Fiindcă ăsta-i baiul principal: conștiința, gândirea și simțirea sălășluiesc de-o parte a baricadei, instinctul, nevoile și...poftele de cealaltă. Iar pe zidul despărțitor s-a instalat, insidios, compromisul...Împrumutând vocea ademenitoare a șarpelui din fostul Eden.

    Eh, a turnat și @mip nițeluș gaz peste focul meu...Evident, fără să vrea. Că doar îmi cunoaște oful/amarul...auto. Da, așa este, precum susține el: cârnații obosiți (protejații cheguevaristului putred de "roșu" Barack Obama, membru de prim rang al lui Deep State american) care și-au însușit abuziv patrimoniul, sigla și istoria fostului GM evită din răsputeri să deservească amatorii de senzații off-road...Pe fondul "eradicării" lui Hummer. Și tocmai acum, când vrea să renască...Ford Bronco.

    Așadar, să recapitulăm: SUV-uri autentice (de teren) măcar pentru ai tăi, locali, din North America, nu! Camionete (foarte frumoase și excelente tehnic) din gama Chevy Trucks/GMC, care să ajungă la dispoziția întregului Glob, aidoma salutarei politici aplicate de Ford, iarăși nu! Eh, păi ia să te trimit eu direct la origine, Mărioaro! Și renunță naibii odată la cariero-feminismul pe care l-ai făcut literă de lege în RenCen...Ți-ai instalat prietenele în funcții (gras plătite, cum altfel) prin companie și vă cufuriți pe voi (pe FB, ca toți meltenii) cu omnipotența în context "modern" a sexului slab (de înger?). Vă doare dosnic de fani și, culmea, de cerințele pieței! Orice publicație auto ai parcurge, nu se poate să nu-ți sară în ochi câte ceva despre Ford sau chiar despre FCA. Despre GM...mai mereu pauză de masă. Hei, fetelor, GM nu este moșia voastră discreționară sau budoarul vostru personal; voi realizați ce "monștri sacri" au șezut pe scaunele pe care vă scălâmbați voi acum?...Ai di capul vostru!
    9 0
  • Ahoy cow-boy -- cu date noi, c-au început să apară de ex. prețurile-n UE.
    ...Care, la o primă geană băgată-n liste, par primul cui în coșciugul noului Defender -- la italieni de ex. prețul versiunii 90 de bază (aia scurtă, simpatică, cheală și cu jante de tablă pe 18) e de... 57.400 € !!!

    Lista se termină (deocamdată) cu 110-uri HSE de 400 CP la +103.000 €, dar nu conține încă diverși hibrizi plug-in ori previzibile variante ultra-forțoase gen SVR.

    Unii fani zic deja că G-Klasse e și mai scump (și nu vorbim de AMG-uri ori V12-G-Brabuși de 900 CP și 700.000 €), alții -- că anumite rezolvări tehnice sînt unice la noul Defender (pe lângă caroseria monococă din aluminiu, bordul e făcut din magneziu de ex.), dar cei mai mulți recunosc că prăpastia e prea adâncă între fostul și actualul model.

    Chiar dacă fostul (2.2 Tdi, produs până-n 2016) avea și motor, și cutie de dubă (Ford Transit.)
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru