Deși nu este o apariție populară pe străzile de la noi și nici din Europa, Kia Rio își propune să schimbe această situație odată cu noua generație a modelului subcompact, prezentat deja și așteptat să debuteze live în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Sud coreenii au planuri mari pentru noul Rio, despre care susțin că va devenit un adevărat best-seller european pentru marca lor. A patra generație Rio va ajunge pe piață la începutul anului viitor și Kia estimează că va vinde 100.000 de unități în 2017. Vânzările ar urma să crească și în anii următori și să facă din Rio un model Kia mai popular decât actualul Sportage.
Actuala generație a fost al treilea cel mai vândut produs din portofoliul Kia în 2015, cu 64.410 mașini vândute la nivel european, în spatele lui Ceed și Sportage. Cu toate acestea, la nivel global, Rio este motorul constructorului asiatic, fiind cel mai bine vândut din toată gama.
Pentru a se asigura de succesul european, Kia a desenat noul Rio în centrele sale de creație din Frankfurt, Germania, și Irvine, Claifornia. Acestea au lucrat în strânsă legătură cu biroul central din Namyang, Coreea de Sud.La interior, Kia a operat schimbări remarcate în ultima perioadă la aproape toţi constructorii, cu tendinţa de a reduce cât mai mult butoanele clasice în favoarea instrumentelor digitale. Tocmai de aceea, interiorul pare acum să fie mai egonomic şi mai spaţios, iar noul sistem multimedia include un ecran cu funcţii touch.
Am vazut interviuri cu reprezentati Kia pe diverse canale youtube si va pot spune ca vor avea sigur un motor turbo 1.0 T-GDi pe benzina in doua variante de putere: 100 cp si 120 cp. Nu se gandesc deocamdata la variante hibride pentru Rio, stil Niro.
Daca vin si cu o varianta sedan (in SUA va exista) vor vinde mult si in Europa de Est.
De acord, mai puțin cu service-urile Kia din Ro.
Treaba cu devalorizarea e o mare prostie cand dupa 4 ani o poti vinde si transmiti inca 3 ani de garantie urmatorului proprietar.
Iar la capitolul service...ce service-uri din Romania nu lasa de dorit in cazul masinilor care se vand in cantitati mai mari? Poate doar cele ale brandurilor premium. Atat. In cel mai bun caz.
Eu zic sa nu mai fiti sclavii unor mentalitati invechite in care parintii au fost incastrati toata viata. Cel putin nu daca aveti sub 40 de ani. Dupa 40...asta e...
Pe scurt mă refer la modelele Mazda2, VW Polo, Audi A1 si Ford Fiesta. Acestea sunt consacratele clasei mini în orice analiză de specialitate. E drept Mazda2 are altă filozofie si tehnologie, VW Polo va avea o nouă generație curând ( devine practic un mini Golf ) A1 clasa premium iar Fiesta în noua generație mult tehnologizata și îmbunătățită. Vorbim de modele actuale, nu cele aflate fie la final de carieră sau face lift că cele menționate de tine. Plus variantele de putere superioara care la Kia lipsesc și cu această nouă generație.
Garanția de 7 ani este politica de marketing pentru cei lipsiți de experiență în domeniu. Nici un model nou nu are probleme deosebite( acoperite de garanție) în perioada medie de utilizare, indiferent de marca.
Devalorizare - evidentă în toate cazurile ( unanim acceptate în buy back. auto european) este dată de prestigiul de brand ( calcul valoare revânzare) si cotă de vânzare pe piața liberă ( coreenele având cota de depreciere de min. 60% pe ciclul de 4 ani ) .
La service nici nu e nevoie de date suplimentare - spre finalul clasamentului de satisfacție in Europa centrală și de est, studiu public-
La mentalități este clar că nu ne putem potrivi din simplul motiv că avem cultură auto diferită cât și criterii de bază și așteptări de la un auto diametral opuse. Succes cu noul Rio, dacă optezi pentru el, dar nu te amăgi că este deosebit comparativ cu alte modele... că nu este.
Ford nu e etalon la ceva in afara de motorizarile EcoBoost. Altfel sunt masini de buget, la fel ca Skoda sau Renault.
A1 e altceva, insa pui mere langa pere. E premium.
De optat nu optez pentru nimic drocamdata, pentru ca actuala masina am luat-o de noua in 2012. Prin 2019 o sa ma gandesc. Oricum urmaresc un hobrid de clasa compacta pe viitor.
Cheers!
Ca sa pui A1 insa in aceeasi oala cu Rio, e clar ca esti genul care compara mere cu pere doar de amorul artei.
Fiesta si Polo sunt probabil la final de cariera, insa nu prea poti compara un model nou cu unul care va aparea peste 2 ani nu? Compari cu ce ai la momentul respectiv pe piata. Daca as cumpara azi o masina din clasa mica, crezi ca ma incalzeste ca Ford lanseaza o noua Fiesta intr-un an sau doi?
Legat de Ford, sucursala europeana nu e etalon la nimic in afara de EcoBoost. In rest e un brand de buget la fel ca Renault sau Skoda.
Mazda 2 e un model care nu conteaza dpdv al vanzarilor pe nicio piata mare. Plus ca e singurul model Mazda care foloseste plasticaraie tare la interior. Daca te dai unul pentru care conteaza calitatea interioara, Mazda 2 nu prea avea ce sa caute in exemplul tau.
De acord ca Polo e etalon la volum in ceea ce privesc materialele si finisarile, insa VW e un brand care a demonstrat ca nu stie sa faca motoare. Nu fara soft si marketing. Plus ca dpdv al fiabilitatii sunt mult sub japonezi, coreeni si chiar americani (GM si Ford in SUA - daca te uiti pe clasamente). Am pretentii sa nu-mi pice distributia la 25.000 sau 30.000 km. Mai mult decat un bord din spuma pe care oricum nu-l frec ca lampa lui Aladin. Asta apropo ca zici ca nu conteaza garantia, ca masinile noi nu se strica..
Nu incerca sa te dai superior jignind pe altii. Dovedesti exact contrariul!
Cheers!
Cum vine asta "A patra generație Rio VA AJUNGE pe piață la începutul anului TRECUT" ???
Păcat că nu accepți realitatea auto. La comparații între modele auto din aceeași clasă ( de volum sau premium ) nu se au în vedere decât criterii comune de analize respectiv tehnice și tehnologice unamin acceptate ( cele 15 criterii pe care sunt sigur că le cunoști că doar urmărești teste ). Criteriul volumului de vânzări nu există in stabilirea unei ierarhii a valorii auto, iar calitatea materialelor si ergonomia sunt analizate la criteriul nr.8 din comparative.
Restul considerațiile tale nu le comentez pentru că nu se încadrează în analizele unanim acceptate în industria auto ( producători auto și foruri independente ).
De superioritate nu se pune problema, este vorba doar de informații din medii oficiale ( saloane, producători, simpozioane auto și drive teste comparative si concludente de tip oraș și circuit de probe în cazul clasei mici efectuate personal ) care sunt sigur că toate dau o imagine obiectivă asupra modelelor în discuție.
De optat optezi cum consideri...o faci pentru tine și pe munca ta...aici nimeni nu are ceva de comentat ( nu interesează pe nimeni alegerile altora în analiza comparativa a unor modele auto ).
Referitor la soluția pentru 2019, felicitări pentru ea, acesta este viitorul auto dar reflectează dacă e bine hibrid sau e mai rentabil hibrid plug-in sau electric. Succes, dar nu uita, că din păcate, banii sunt determinanți în obținerea valorii auto, iar tehnologia de ultimă oră costă foarte mult.