La capătul unei campanii de promovare în care a anunțat o serie de îmbunătățiri majore, Hyundai a publicat primele imagini pentru noua generație Tucson.
SUV-ul compact marchează o îndepărtare a mărcii de la elementele tradiționale, în special prin prisma unor noutăți majore de design.
Noul Tucson a crescut ușor în dimensiuni comparativ cu predecesorul său și are o lungime de 4.500 mm (+20 mm), o lățime de 1.865 mm (15 mm), o înălțime de 1.650 mm (+5 mm) și un ampatament de 2.680 mm (+10 mm).
Principala noutate de design este noua grilă frontală cu faruri pe care constructorul sud-coreean le-a botezat Parametric Hidden Lights. În esență, farurile LED și luminile de zi sunt integrate în părțile laterale ale grilei, iar atunci când sunt stinse nu se pot deosebi de restul grilei.
Noul Tucson este oferit cu jante de 17 inch, 18 inch sau 19 inch, în timp ce spatele se remarcă prin stopurile unite de o bară luminoasă orizontală. Modelul este disponibil acum și în trei noi culori de caroserie: Shimmering Silver, Amazon Gray și Teal.
Noutățile majore se regăsesc și la interior, în special prin prisma eliminării celor mai multe butoane fizice, astfel că designul este unul minimalist.
De asemenea, producătorul oferă o gamă variată de lumini ambientale, dar și un suport pentru încărcarea wireless a telefoanelor. Nu în ultimul rând, Hyundai menționează că pasagerii din spate beneficiază acum de mai mult spațiu la picioare.
Platforma tehnică este una variată, cu 6 motorizări anunțate până în prezent, toate cu capacitatea de 1.6 litri.
Fanii motoarelor pe benzină pot alege între un motor T-GDI de 150 CP, versiuni mild-hybrid de 150 CP și 180 CP și un hibrid clasic de 230 CP. Gama diesel include o unitate CRDi de 115 CP și o variantă mild-hybrid de 136 CP.
Motoarele pe benzină sunt disponibile cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau automată cu 7 trepte, în timp ce versiunile diesel vin cu cutia automată cu 7 trepte. Cele mai multe motorizări sunt disponibile opțional și cu sistem de tracțiune integrală.
De asemenea, Hyundai a anunțat că noul Tucson va fi disponibil și într-o versiune plug-in hybrid de 265 CP cu motor pe benzină T-GDI de 1.6 litri, însă detaliile tehnice vor fi dezvăluite mai aproape de lansarea comercială din 2021.
Tucson include și o gamă variată de sisteme de asistentă în cadrul pachetului SmartSense, cum ar fi: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), Highway Driving Assist (HDA), Smart Cruise Control Curve (NSCC-C), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Blind Spot-Collision Warning (BCW), Blind-spot Collision Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW) sau Remote Smart Parking Assist (RSPA).
Noua generație Hyundai Tucson va fi disponibilă pe piața europeană de la sfârșitul acestui an, în timp ce versiunile plug-in hybrid și N-Line vor debuta la începutul anului viitor.
Via Hyundai
Mie chiar imi place cum arata, vreau sa o vad si in realitate.
Si desenul la interior imi place.
E OK si ca dimensiune, merge si in oras (sincer ma asteptam sa fie mai lunga de 4.5m).
(Vorbesc și ca ex-designer auto, dar asta nu înseamnă c-aș fi etalonul evaluărilor.)
Poate aș fi făcut doar să fie paralele liniile oblice (pe lateral) rezultate din intersectarea bosajelor extinse ale aripilor cu corpul caroseriei -- și nu cea din spate mai înclinată.
În fine, coreenii devin tot mai redutabili și vânzările cred că le vor confirma progresul (inclusiv estetic)... cu condiția să nu sară calul cu prețurile, cum din păcate au început s-o cam facă.
P.S. / rant amical @AM: Ăsta -- și nu *cutia teutonică* Tiguan -- ar putea fi pretextul unui sondaj ad-hoc pe tema designului.
Oare in ce uzina se va fabrica?
la motoarele pe benzina abordarea e curajoasa, cu multe versiuni usor sau mai puternic electrificate. la diesel insa, curajul e sinucigas, caci cei doar 115 si 136 caluti ( din motorul de 1.6 crdi banuiesc ) vor misca greu masina asta care sigur e grea. asteptam motoarele de 2.0 crdi cu 150 si peste 180 cai pt europa, dar cu versiunile hybrid, acestea s-ar putea sa nu mai apara
In rest nu mai comentez ca n-am nimic bun de zis.
Insa ce-i reuseste la Hyundai cel mai tare, este de a pune in lumina proasta pe cel care si-a cumparat ieri un Tucson, va arata de maine cu o masina veche...
Si de asta pretul la un Hyndai se prabuseste dramatic, schimba radical designul, nu pastreaza o linie o filozofie (cel vechi era chiar reusit)...vor sa epateze si o dau in bara!
Pana si Dacia reuseste mai bine...