La începutul acestui an, Hyundai a publicat primele imagini și informații referitoare la noua generație Santa Fe. Acum, SUV-ul constructorului asiatic poate fi comandat și pe piața din România.
Noua generație Hyundai Santa Fe are un look revizuit care integrează elemente din noua filozofie de design a mărcii, dimensiuni mai generoase și un interior modern înțesat cu tehnologii de ultimă oră. Gama de motorizări oferită de asiatici include atât unități diesel, cât și propulsoare pe benzină.
Pentru moment, pe piața din România, noua generație Hyundai Santa Fe este disponibilă doar alături de motorul diesel de 2.2 litri. Propulsorul dezvoltă 200 de cai putere la 3.800 rpm și 440 Nm între 1.750 rpm și 2.750 rpm. O cutie automată cu opt trepte și sistemul de tracțiune integrală fac parte din oferta constructorului asiatic pentru această versiune. Un singur nivel de echipare este disponibil pentru piața din România (Luxury), iar prețul de pornire este de 53.181 de euro cu TVA. Totodată, Hyundai vine cu o serie de oferte care scad prețul mașinii până la 46.564 de euro.
Noua generație Hyundai Santa Fe iese în evidență printr-un design mai cizelat, iar printre noutăți se numără și o ușoară restilizare a grilei hexagonale, dar și a blocurilor optice.
Montanții A au fost micșorați, iar jantele de 19 inch au un design nou.Noul Santa Fe are dimensiuni mai mari: lungimea a crescut de la 4.7 la 4.77 metri, în timp ce ampatamentul are acum 2.76 metri în loc de 2.7 metri, ceea ce se traduce printr-o creștere a spațiului disponibil la interior.
La interior, SUV-ul constructorului sud-coreean dispune de un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 7 inch, un ecran central de 8 inch și un Head-Up Display care proiectează pe parbriz o imagine virtuală cu diagonala de 8.5 inch și care îi permite șoferului să vizualizeze anumite informații fără să-și ia privirea de la drum.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Luxury |
2.2 CRDi | Diesel 200 CP |
Aut8,4x4 | 53.181 |
Versiunea Luxury oferită în România dispune de următoarele: faruri cu LED, oglinzi exterioare actionate electric și încălzite, cameră video pentru mersul cu spatele, climatizare automată, instrumentar digital de bord cu diagonala de 7 inch, head-up display color, pad de încărcare wireless pentru telefoanele inteligente, smart key, padele în spatele volanului, scaune față ventilate și încălzite, scaune spate încălzite, volan încălzit, Autonomous Emergency Braking, Around View Monitor, asistent la coborârea pantelor, asistent la pornirea din rampă, Attention Assist, Blind Spot Detection, High Beam Assist, Adaptive Cruise Control, Rear Cross Traffic Allert, sistem de navigație cu ecran tactil de 8 inch și sistem audio cu 10 incinte.
Sistemul de tracțiune integrală HTRAC oferit standard pe versiunea destinată pieței din România dispune de patru moduri de lucru: Confort (35% din cuplu este distribuit către puntea spate), Eco (în situații normale, cuplul este transmis doar către puntea față), Sport (50% din cuplul disponibil este transmis către puntea spate) și Smart (sistemul se adaptează stilului de conducere și condițiilor rutiere în timp real, comutând automat între Eco, Confort și Sport).
Noul Hyundai Santa Fe vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI, 4x4, Aut, Luxury |
200 | 6.2 | 9.4 | 53.181 |
Kia Sorento 2.2 DSL, 4x4, Aut, Cosmo |
200 | 5.7 | 9.4 | 39.538 |
Skoda Kodiaq 2.0 TDI, 4x4, Aut, Style |
190 | 5.7 | 8.6 | 34.047 |
Ford Edge 2.0 TDCI, 4x4, Aut, Titanium |
210 | 5.8 | 9.4 | 47.100 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Pretul este de 46.564.
Vad niste combinatii de texturi care nu merg, o imbinare de stil mai nou cu cel din anii 2000, multe muchii aglomerate samd.
E totusi o masina corecta pentru 30000 euro, insa pretul pe care il cer este ridicol.
Problema cu genul asta de masini este ca mereu gasesti lucruri enervante, ergonomie asa si asa, materiale ieftine pe unde nu te astepti, finisari mediocre, tableta aia cu butoane inutile si pozitionate prea departe samd.
Deci 45.000 vs 46.000
stiti ce e interesant? generatia 2 de SF, cu motor de 2.2 150 cai pornea de la 19900 fara tva. e drept ca avea tractiune doar fata, dar era sub 20000. acum pretul singurei variante disponibile trece de 230%. la o marca de buget cica.
Ce mă surprinde - deși n-ar trebui - e nr. f. mare de comentarii pt o simplă știre despre o mașină care, de n-ar fi SUV, n-ar trebui să intereseze multă lume (că-i și diesel, și mastodontică, deci inutilă-n marile orașe cel puțin.)
Asta-i totuși viața, cu ale ei trenduri induse - ori subtil impuse?! Prevăd deci că beserica_catolică va opera o nouă modificare-n *Tatăl nostru*, de genul:
*ȘI SUV-urile noastre cele de toate zilele dă-ni-le, Doamne*... :-)
https://www.globalpetrolprices.com/USA/gasoline_prices/
nu de alta, dar ar mai crede unii ca acolo cainii sunt (inca) cu covrigu'n coada
plus ca cel mai ieftin Santa Fe e 25.500 USD
Iar despre ergonomie :)), butonul enter mai are putin si iese din masina...