Cea de-a 11-a generație Honda Civic a debutat inițial în Japonia și în Statele Unite în urmă cu 2 ani. Acum, noua iterație a modelului de mare succes a fost lansată oficial și în Europa, unde primește un propulsor hibrid nou. De altfel, numele noului model este, de acum, Civic e:HEV. Noua mașină completează, astfel, gama completă de modele electrificate ale constructorului nipon. Planul a fost ca, până în acest an, toate modelele din gamă să primească versiuni electrificate.
UN HATCHBACK CU SILUETA UNUI FASTBACK
Noul model compact al constructorului nipon se remarcă printr-un design nou, parcă mult mai matur față de generațiile anterioare. Bazat pe principiul "Man-Maximum, Machine-Minimum", caroseria noului Civic dispune de suprafețe rafinate și elegante. Acoperișul este mai înalt față de generația anterioară, iar suprafața geamurilor a fost mărită pentru a oferi un habitaclu aerisit și o vizibilitate mai bună pentru șofer.
Chiar dacă noul Civic nu este atât de radical în aspect precum generațiile anterioare, acesta păstrează aceeași identitate a unei mașini compacte dinamice. Silueta fastback a noului Civic pune în evidență acest lucru. Profilul noului model este mai bine proporționat, grație repoziționării montantului A, aliniat cu centrul roții din față.
Ampatamentul noului Civic a fost mărit cu 35 de milimetri, lucru care permite un spațiu mai mare la interior și un aspect mai aerisit al acestuia.
De asemenea, ușa portbagajului este confecționată, pentru prima dată, folosind rășină, mulțumită unui nou proces avansat de fabricație. Astfel, greutatea hayonului a fost redusă cu 20% față de vechiul model.INTERIOR NOU, SPAȚIOS ȘI AERISIT
Maturizarea lui Civic continuă și în habitaclu, care oferă o senzație de spațiu mărit. Bordul și scaunele sunt confecționate din materiale noi, care oferă o calitate mai bună la atingere. De-a lungul planșei de bord este montată o gură de aerisire cu forme hexagonale.
Dotările sunt, de asemenea, pe măsură. Noul Civic este dotat cu un instrumentar digital de 10.2 inch, iar ecranul central a fost mărit la 9 inch. Sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar sistemul audio dispune de 8 difuzoare în echiparea standard. Cei care optează pentru linia de echipare Advance vor primi 12 difuzoare Bose.
De altfel, noul Civic este disponibil în trei linii de echipare: Elegance, Sport și Advance.
MOTOR HIBRID ATKINSON DE 183 DE CAI PUTERE
Sub capota noului Civic se află un motor hibrid, care include o unitate pe benzină de 2.0 litri, ce funcționează în ciclul Atkinson. Alături de două motoare electrice alimentate de o baterie litiu-ion cu 72 de celule, ansamblul hibrid al lui Civic e:HEV dezvoltă 183 de cai putere (135 de kilowați) și un cuplu de 315 Nm.
Honda spune despre noul propulsor că are o eficiență termică de 41%.
Șoferul poate să aleagă până la 4 moduri de conducere: Eco, Normal, Sport și Individual. Puterea este transmisă cu ajutorul unei cutii de viteze cu doar o singură treaptă.Schimbări au fost efectuate și la puntea față, pentru ca noul Civic e:HEV să fie dinamic și stabil în viraje.
SIGURANȚĂ CU ANSAMBLUL HONDA SENSING
La capitolul siguranță, noul Civic e:HEV dispune de mai multe sisteme active noi. Printre acestea se numără o cameră frontală cu o rază de 100 de grade, care poate detecta pietoni, marcaje și alte vehicule, inclusiv biciclete și motociclete. În premieră, noul Civic este dotat și cu senzori acustici, 4 în față și 4 în spate.
Printre alte sisteme noi se numără: păstrarea benzii de circulație, frânarea automată în caz de pericol iminent, cruise control adaptiv inteligent, controlul frânei la viteze mici, avertizare unghi mort, asistent la ambuteiaje și monitorizarea traficului.
De asemenea, noul Civic e:HEV este dotat cu 11 airbag-uri, inclusiv unul amplasat între șofer și pasager.
Noul Honda Civic e:HEV promite să continue succesul numelui în Europa și în lume. Până acum au fost vândute 27.5 milioane de exemplare în peste 170 de țări. Noul model va fi disponibil pe Bătrânul Continent, inclusiv în România, din toamna acestui an.
via Honda
@DS. Din ce stiu Atkinson sunt foarte lesinate la Nm, imi dau cu presupusul ca motooarele electrice au pondere foarte mare in acei 315 Nm. Banuiesc ca sistemul hibrid este facut in asa fel incat nu poti beneficia mereu de acei 315Nm. No thanks.... passss...
Mai bine 240Nm "ficsi" ai Mazdei 2.0 X. Inca ma bucur ca am facut aceasta alegere :)
Modelul actual nu mă dă pe spate, dar mi se pare mai curat. Totuși, cel mai mult îmi place interiorul cu tentele retro din zona mediană a bordului.
De ce m-as apuca sa fac propozitii cu Ford? Picaj liber in calitate, performante la 1 L, cutie de viteza cunoscuta in galaxie?!? De ce? De ce? De ce?