Modelul Civic este reprezentativ pentru japonezii de la Honda, iar în Statele Unite ale Americii este una dintre cele mai bine vândute mașini de aproape cinci decenii.
Acum a ajuns la a 11-a generație. În urmă cu două săptămâni, Honda a publicat prima imagine oficială cu noul Civic, dar acum a venit momentul să aflăm (aproape) toate detaliile despre versiunea dedicată publicului american. Aceasta este importantă pentru că, ulterior, ar putea inspira și versiunea europeană.
DESIGN EXTERIOR SIMPLIFICAT
Din punct de vedere estetic, noua generație Honda Civic vine cu un design simplificat, pentru un aspect mai premium. Montanții frontali au fost mutați 5 centimetri în spate, tocmai de aceea capota pare ceva mai mare decât a vechiului model.
Ecartamentul spate a fost lățit cu 1.3 centimetri, iar ampatamentul a crescut cu 3.5 centimetri. În consecință, susțin cei de la Honda, mașina este mai stabilă pe viraje și propune o ținută de drum îmbunătățită.
Clienții de peste Ocean au la dispoziție opt nuanțe exterioare, inclusiv trei noi: Gri Meteorite Metallic, Gri Sonic Pearl și Albastru Morning Mist Metallic.
Pentru interior, Honda a pregătit un instrumentar de bord digital cu display de 10.2 inch, iar ecranul sistemului multimedia (cu Apple CarPlay și Android Auto) are o diagonală de 7 inch.
Cel de 9 inch este inclus pe lista de dotări opționale.Japonezii au păstrat butoanele fizice pentru sistemul de climatizare. Pentru prima dată, Civic poate fi comandat alături de un sistem audio Bose cu 12 incinte.
INTERIOR MAI ELEGANT ȘI SPAȚIOS
Materialele folosite în habitaclu sunt mai calitative, iar pasagerii se bucură de un spațiu mai generos, atât pentru cap, cât și pentru picioare sau umeri.
În Statele Unite ale Americii, noua generație Honda Civic este disponibilă cu două motorizări: un agregat de 2.0 litri, aspirat natural, cu 158 CP, și o unitate turbo, de 1.5 litri, care dezvoltă 180 de cai putere.
Transmisia CVT a fost revizuită, pentru a se comporta și mai mult ca o cutie automată convențională.
În ceea ce privește siguranța, șasiul este mai rigid, iar pasagerii sunt protejați, printre altele, de un airbag special proiectat astfel încât să reducă leziunile cerebrale în caz de accident. Ansamblul de sisteme Honda Sensing este standard.
Cea de-a 11-a generație Honda Civic va debuta pe piața americană în vara acestui an.
via Honda
Iar un 2.0 l aspirat nu sună rău deloc. Mai trebuie văzut doar prețul.
- partea frontala cea mai urata din cate mi-a fost dat sa vad pe Honda.
- spatele e lame
- interiorul e ok dar s-a indepartat total de linia consacrata pe Civic.
la partea tehnica nu ma pronunt
@I-vtec de la dozator Ca o fi si greu sa fie mai frumoasa decat Golf. 90% dintre modelele de masini sunt mai frumoase :))
Interiorul este o revolutie. Foarte curat si ma bucur ca au revenit la butoane si rotite fizice pentru comenzile climatizarii si volumului. Sistemul de infotainment este bazat pe Android si sunt deja foarte multe impresii pozitive ca ar fi una din cele mai bune implementari (vedeti review-ul StraightPipes pentru Accord-ul american).
Din lateral are ceva din liniile Seriei 3, nu stiu daca este asumata sau accidentala. Trebuie mentionat ca in Europa Civic-ul trebuie sa suplineasca lipsa Accord-ului si sunt tare curios daca va exista si o varianta hatchback (poate si un break - ce bine ar fi!). In forma actuala pare o masina proiectata cu dedicatie pietei americane, unde in continuare se va vinde excelent.
La capitolul motorizari e posibil ca in Europa sa vedem 1.5 turbo si varianta hibrida. CRV-ul deja se vinde exclusiv hibrid cu motorul 2.0 pe post de generator.
Acuma, fiindca nu vreau sa stric Pastele amatorilor de hoange, o sa zic cateva lucruri frumoase, atatea cat pot sa vad.
De exemplu, design-ul din fata, in primul rand te izbeste cu dimensiunea farurilor. Parca sunt niste ochelari din anii 70, gen fund de borcan, in spatele carora au plesnit niste LED-uri. Apoi le-au lungit cu disperare sa para mai americane, dar o sa hotarati voi daca le-a reusit sau nu.
Spatele are un fel de stopuri care la inceput au fost copiate dupa VW Jetta, pe urma le-au injectat ca pe niste buze, cu silicon, pana au ajuns sa semene cu alea de pe taiota camry(a).
Tableta aia, in schimb, de care radeau toti de Mercedes acum vreo 6 ani, a ajuns la moda si la honda. Ca sa-i dea si-o utilitate practica, au facut-o butucanoasa si au prins-o zdravan in bord, sa te poti tine de ea daca drumul e mai prost, sau cand soferul are tentative sa-si prinda mintea cu masinile germane de pe drum.
Per total, trebuie sa recunosc ca design-ul hondei asteia e in linie cu toate civic-araiele de la inceput si pana astazi. Adica nu seama una cu alta, si n-au nici o continuitate. Par niste masini pierdute in spatiu, care vor cu disperare sa-si gaseasca locul, dar cumva designerii sunt si ei in universuri paralele si n-au nici o sansa sa comunice vreodata unii cu altii. hondele iti dau mereu impresia ca plang sa-si gaseasca o identitate, dar blestemul copiatului de la unul si de la altul le ajunge de fiecare data. Cred ca la inceputuri au fost ei insisi si nu mai vor sa traiasca vreodata experienta asta. Pana la urma ajung invariabil la ultima scapare. Masina de spalat.
Iar cel de 2.0 aspirat are 160cp (158 brake hp).
"Par niste masini pierdute in spatiu, care vor cu disperare sa isi gaseasca locul".
Află ca în top 5 cele mai vandute masini pe glob. Vorba aia: câinii latra, caravana trece.
Blindfloded design :)