Cea de-a patra generație Ford Mondeo va fi scoasă din producție, în Europa, în luna martie a acestui an. Pe piața din Statele Unite ale Americii, acest model, cunoscut drept Fusion, nu mai este prezent din 2020.
În China, însă, Ford Mondeo are viitorul asigurat. Constructorul american tocmai a lansat cea de-a cincea generație Mondeo în această țară, la Centrul de Design din Shanghai. Cel puțin pentru moment, nu știm dacă celebrul sedan va fi comercializat în afara pieței asiatice.
Dezvoltat pe platforma C2, la fel ca Lincoln Zephyr dedicat publicului din China, noul Ford Mondeo este cu 23 de milimetri mai lat și cu 63 de milimetri mai lung decât modelul pe care îl înlocuiește. Din punct de vedere estetic, acesta se aliniază limbajului de design "Progressive Energy in Strength," la fel ca Evos și Equator.
Noua generație Ford Mondeo se evidențiază prin partea frontală cu faruri unite de o bandă LED, prin plafonul plonjat, stopurile inspirate de cele ale lui Mustang Mach-E și prin mânerele portierelor care se retrag în caroserie.
Producătorul din Dearborn nu a oferit detalii tehnice despre noul Mondeo.
Sedanul va fi construit la uzina din China, iar livrările sunt programate să debuteze anul acesta.
via Ford
Nu-i înțeleg însă umflarea, că-i oricum cam prea mare actualul Mondeo, stricăcios într-adevăr la unii, dar nu pt toți (ghinion, vorba dulapului național.)
Nu contează oricum, că-n UE sedanurile-s decedate mortal cu excepția triadiștilor.
P.S. Am condus mai demult unul pe benzină 1.5 (singurul cred din satul meu dizălist :-)) - confortabil dar nu prea vioi, însă ținuta de drum era OK.
Păcat totuși de involuția gradată de la prima generație (referință cândva la agilitate) spre barca-balenă în curs de extincție.
Cu totii ne temem de un virus facut de chinezi si renuntam la libertatile individuale foarte usor si amnezic. Dar pe foarte putini ii preocupa virusurile care ne infecteaza mintea si ne fac sa adoptam apucaturi cretine. La virusurile alea nu ne gandim. Nu le vedem. Desi se pare ca-s endemic-pandemice si alea.
Hai noroc dragi europeni! Spor la cumparat Audi Q1. "SUV" :))))
Si zic unii ca si Peugeoturile 408-508, eu nu stiu ca cu astea nu am avut tangenta deloc. Apropo stiu ce simti colegu @Vk ca si eu am avut Ford, un Focus berlina. Am dat bairam in ziua cand am scapat de el.
Asa este @PMC au luat-o razna toti cu Suvurile, alte masini gata nu mai exista doar SUV si iar SUV. Si mai tipam ca vrem ecologie da noi mergem cu ditai mastodontii aiurea si grele si neareodinamice si urate ca noaptea, doar sa ne aratam statusul asta vrem, o lume ipocrita si dereglata.
Iar asta este de pus in rama: "sedanurile-s decedate mortal cu excepția triadiștilor"
:)))
Si nu doar in UE, si un US este cam la fel, o piata traditionala de sedanuri, care tot scade si creste in schimb cota SUV & PU-Truck.
China doar ce mai ramane mare iubitoare de sedanuri, multe cu ampatament alungit, de asta toti au in oferta pentru China in special sedanuri.
Sunt etape normale prin care toti am trecut, mode si gusturi care au fost odata in voga, iar acum sunt in declin, pana vor disparea de tot.
@The Cable Guy
Si caroseria tip SUV este tot o moda, odata si odata va disparea si ea, parerea mea.
-banda luminoasa care uneste farurile: check
-proiectoare in spatele unui plastic fumuriu: check
-clante ascunse: check
-esapament fals: check
-vopsea in doua tonuri: check
Tragem linia si adunam: originalitate maxima!
(Deși doar chibițez p-aici fără pretenția să am dreptate, mă bucur că nu vorbesc mereu doar cu mine-mă. :-))
Ideea e că mimetistul nu-i din păcate doar chinezesc și nici apanajul designerilor auto.
Imitația o fi ea prima treaptă spre măiestrie, dar cel mult unul din zece ”noi” modele vine cu ceva realmente nou / original.
Evident că la nivel de amănunt, limitările structural-inginerești fiind destule (cam aceleași roți, geamuri, uși, capote). :-P
Nu mi-a placut niciodata Mondeo si ma bucur ca nu se mai aduce in Europa. Din partea mea sa aduca doar Ranger si Bronco. Hai si Focus ca sa fie 3.