În urmă cu un an, Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Kuga. SUV-ul producătorului american este produs pe noua platformă globală C2, are dimensiuni mai mari comparativ cu vechea generație, un interior înțesat cu tehnologii moderne, dar și o gamă completă de sisteme hibrid de propulsie.
Noua generație Ford Kuga poate fi deja comandată și pe piața din România. Reprezentanții constructorului spun că există în acest moment 120 de comenzi ferme, iar o serie de exemplare au plecat către dealerii aflați în toată țara.
Pentru moment, pe piața din România, noul Ford Kuga va fi disponibil cu o singură motorizare pe benzină: 1.5 litri de 150 de cai putere și cutie manuală cu șase trepte. Fanii versiunilor diesel vor putea opta pentru motorul de 1.5 litri cu 120 de cai putere sau pentru propulsorul de 2.0 litri cu 150 de cai putere, respectiv 190 de cai putere. Versiunea de bază a motorului de 2.0 litri va fi echipată și cu un sistem mild-hybrid la 48V.
Ford Kuga este primul plug-in hybrid introdus de constructorul american pe piața din Europa. Versiunea PHEV este echipată cu un motor pe benzină de 2.5 litri și un motor electric. În total, sistemul hibrid oferă 225 de cai putere, în timp ce resursele unității electrice sunt susținute de o baterie de 14.4 kWh. Conform oficialilor Ford, autonomia în modul electric ajunge până la 50 de kilometri.
LISTĂ DE PREȚURI FORD KUGA | ||||||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
|||||||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
TRANSMISIE | TREND | TITANIUM | TITANIUM X | ST LINE | ST LINE X | VIGNALE |
1.5 Benzină EcoBoost 4 cilindri |
150 | Man 6 | 25.850 | 27.350 | 29.350 | 29.350 | 31.350 | - |
1.5 Diesel EcoBlue 4 cilindri |
120 | Man 6 Aut 8 |
26.150 27.650 |
27.650 29.150 |
29.650 31.150 |
29.650 31.150 |
31.650 33.150 |
- - |
2.0 Diesel Mild-Hybrid EcoBlue 4 cilindri |
150 | Man 6 | 27.850 | 29.350 | 31.350 | 31.350 | 33.350 | - |
2.0 Diesel EcoBlue 4 cilindri |
190 | Aut 8, 4x4 | - | 33.500 | 35.500 | 35.500 | 37.500 | 40.000 |
2.5 Plug-in Hybrid PHEV 4 cilindri |
225 | CVT | - | 36.350 | 38.350 | 38.350 | 40.350 | 42.850 |
Versiunea de bază Trend va fi echipată, printre altele, cu următoarele accesorii: aer condiționat manual, frână de parcare electrică, selector pentru modurile de conducere, sistem de pornire cu buton, volan îmbrăcat în piele, cruise control, geamuri față/spate acționate electric, cotieră centrală, sistem de infotainment cu ecran central cu diagonala de 8 inch, sistem pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile, banchetă spate care culisează, scaun șofer reglabil manual pe 8 direcții, sistem pentru menținerea benzii de rulare, sistem Post Impact Braking, sistem de asistență pre-coliziune, jante din oțel cu diametrul de 17 inch, proiectoare de ceață, lumini de zi cu LED; stopuri cu LED și oglinzi exterioare electrice, încălzite și rabatabile electric.
Versiunea Titanium plusează cu următoarele: jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, aer condiționat cu reglare automată pe două zone, sistem Keyless Entry, tapițerie textilă Titanium, scaun pasager reglabil manual pe 8 direcții, inserții cromate pentru grila frontală și senzor de ploaie.
Versiunea Titanium X va oferi și următoarele echipamente: cotieră spate cu suport de pahar, tapițerie mixtă, instrumentar digital de bord mixt cu ecran de 6.5 inch, sistem pentru monitorizarea șoferului, geamuri spate fumurii, faruri cu LED și proiectoare de ceață cu LED.
Varianta ST Line va oferi în plus față de nivelul de echipare Titanium, următoarele echipamente: protecții pentru pragurile față cu logo ST Line, pedale din aluminiu, covorașe speciale, volan sport îmbrăcat în piele, suspensie sport, instrumentar digital de bord cu ecran de 12.3 inch, jante din aliaj de 18 inch, elemente exterioare ST Line.
Cei care aleg varianta ST Line X vor primi în plus față de versiunea ST Line o cotieră spate cu suport pentru pahar, tapițerie mixtă textil/piele, sistem pentru monitorizarea șoferului, geamuri spate fumurii și faruri cu LED.
Vârful de gamă Vignale plusează cu următoarele dotări: head-up display, protecții speciale pentru praguri, volan îmbrăcat în piele, sistem automat de asistență la parcare, sistem pentru reducerea zgomotului la nivelul habitaclului, covorașe speciale, scaune față încălzite, tapițerie din piele, scaun șofer reglabil electric, scaune și oglinzi cu funcții de memorie, hayon cu acționare electrică și sistem de tip hands-free, jante din aliaj de 18 inch, faruri full LED Quad Projector, grilă frontală cu inserții cromate și elemente speciale de exterior Vignale.
NOUA GENERAȚIE FORD KUGA VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI* | ||||
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (litri/100 km) |
ACCELERAȚIE 0-100 (secunde) |
PREȚ DE LISTĂ (cu TVA) |
|
Ford Kuga 2.0 litri, Aut, 4x4, Titanium X |
190 | 5.9 | 8.7 | 35.500 |
Hyundai Tucson 2.0 litri, Aut, 4x4, Premium |
185 | 7.1 | 9.5 | 34.689 |
Kia Sportage 2.0 litri mild-hybrid, Aut, 4x4, Style |
185 | 7.0 | 9.5 | 31.180 |
Mazda CX-5 2.2 litri, Aut,4x4, Revolution |
184 | 5.5 | 9.6 | 36.090 |
Skoda Karoq 2.0 litri, Aut, 4x4, Sportline |
190 | 6.6 | 7.3 | 31.866 |
Volkswagen Tiguan 2.0 litri, Aut, 4x4, Highline |
190 | 6.7 | 7.9 | 37.134 |
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate |
Este bine dotata. Are motorizari MHEV si PHEV, dar si conventionale. Pentru dotarile pe care le are, design reusit si pentru ca este SUV, pretul este destul de bun. 35.500 pentru vanrianta 4x4 Titanium X. Spatiu in interior pare sa fie destul. Ma intreb ce portbagaj are.
Ca pret Skoda Karoq 4x4 este mai buna.
FORD are un interor foarte foarte reuşit !
Nu pare, dar odată ce foloseşti îţi dai seama că este ergonomic, destins util.
La acelaşi nivel cu FORD este Hyundai-Kia !!
Diferenţa este foarte mică între DIESEL cancerigen şi PHEV !!
CLAR prima opţiune (dacă nu, sincer SINGURA care să merite) este cea PHEV !
Păi dacă mergi în oraş numai electric, îţi scoţi clar diferenţa de preţ în 5 ani DAR CEL MAI IMPORTANT ai motorul termic aproape nefolosit şi deci la o vechime de 10 ani, motorul termic o să aibă 2 ani vechime.
Deci foarte fiabile cele PHEV.
Soluţia cu CVT este decentă, copiată sub licenţă de la Toyota parcă, dar sub eCVT TNGA sau E-Tech / E-Power.
BIG LIKE FORD PHEV deci.
Masina nu poate fi deci proasta -- e doar o clona RAV4, desi urita cu spume int. / ext. Sau cu flacari daca vreti.:)
Fostul Kuga mai semana a ceva suvo-robust, dar consola-fata ca o stiuca interminabila a astuia plus onduleurile de Focus ratat il fac nedigerabil -- e poate doar parerea mea, clar.
Ma uit la jantele alea care par sa fie de 16'', arata disproportionat in raport cu pasajele, interiorul care pare ok la prima vedere, dar cand intri vezi tot felul de solutii ieftine, ergonomie discutabila samd.
Ce era bun la Kuga era tinuta de drum, mai buna decat a marii majoritati a concurentilor.
În special mister Edik