Esential
85 | de cai putere oferă motorul TwinAir de numai 0.9 litri. |
9.950 | de euro este preţul special de lansare al noului Panda în România. |
3.9 | litri/100 de kilometri este consumul mediu al dieselului 1.3 Multijet pe noul Panda. |
85 | de cai putere oferă motorul TwinAir de numai 0.9 litri. |
9.950 | de euro este preţul special de lansare al noului Panda în România. |
3.9 | litri/100 de kilometri este consumul mediu al dieselului 1.3 Multijet pe noul Panda. |
Fiat lansează astăzi în România noua generaţie Panda. Modelul de clasă mini al italienilor, un best-seller în generaţia anterioară, vine să reediteze succesul şi să cucerească publicul autohton cu un design nou şi dimensiuni ceva mai generoase.
A treia generaţie Panda vine cu o lungime de 365 cm, o lăţime de 164 cm şi o înălţime de 155 cm. Dimensiunile mai mari garantează un spaţiu interior generos şi unul dintre cele mai încăpătoare portbagaje din segment: 225 de litri. Capacitatea poate creşte la 260 şi 870 de litri atunci când se rabatează bancheta.
Panda nu impresionează numai prin noile dimensiuni ci şi prin versatilitate, clienţii putând comanda modelul în varianta cu 4 sau 5 locuri, cu banchetă rabatată 50/50 sau 60/40. Fiat promite şi un grad de personalizare ridicat pentru noul său model, clienţii având de ales între 10 culori de caroserie şi 9 pentru interior.
Nivelurile de echipare vor fi trei la număr, Pop, Easy şi Lounge. Ele vor putea fi completate de o serie de echipamente de ultimă generaţie cum ar fi: sistemul Low Speed Collision Mitigation System (LCSM), care evită accidentele petrecute în oraş la viteze mici, dar şi Smart Fuel, o inovaţie care împiedică alimentarea maşinii cu un carburant greşit.
Panda este oferit pe piaţa din România alături de 3 motorizări.
Gama pe benzină va fi asigurată de cunoscutul motor de 1.2 litri 69 de cai şi de renumitul TwinAir de 0.9 litri şi 85 de cai putere, distins cu premiul "International Engine of the Year 2011".Ambele motorizări promit un consum redus de carburant, de 4.2 respectiv 5.2 litri/100 km pentru unitatea aspirată. Campionul în materie de consum este însă motorul MultiJet de 1.3 litri şi 75 de cai putere, care consumă doar 3.9 litri/100 km.
Noul Fiat Panda vine cu un preţ de pornire de 11.550 de euro în România. Pentru aceşti bani, clientul român primeşte motorizare de 1.2 litri şi 69 de cai putere alături de echiparea Pop, care include în standard 4 airbaguri, ABS şi EBD, închidere centralizată, servodirecţie electrică Dual-Drive şi Smart Fuel System. Fiat oferă şi un preţ special de lansare, care este de numai 9950 de euro.
Cel mai scump Panda ajunge până la 14.750 de euro cu TVA, în versiunea echipată cu motorul TwinAir şi echiparea de top Lounge. Pentru diesel, clienţii vor plăti începând cu 15.000 de euro.
Deşi noua generaţie Panda se lansează astăzi, Fiat nu va pensiona vechiul model pe piaţa din România. El va rămâne în continuare în oferta italienilor sub denumirea Panda Classic.
Fiat Panda vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Fiat Panda 1.2 16V Pop | 69 | 5.2 | 14.2 | 11.550 |
Chevrolet Spark 1.0 | 68 | 5,1 | 15.5 | 8.210 |
Fiat 500 1.2 Pop (3 uşi) | 69 | 5.1 | 12.9 | 11.600 |
Ford Ka 1.2i 69 CP Trend Plus (3 uşi) | 69 | 4.9 | 13.2 | 10.350 |
Kia Picanto 1.0 Base | 69 | 4,2 | 14.4 | 9.448 |
Suzuki Alto 1.0 Special Edition | 68 | 4.4 | 14 | 8.495 |
Renault Twingo facelift 1.2 16V Trend | 75 | 5.1 | 12.3 | 9.300 |
Hyundai i10 facelift 1.1 Economy | 69 | 4.7 | 15.2 | 9.610 |
Volkswagen Up! 1.0 60CP Take Up | 60 | 4.5 | 14.4 | 8.592 |
Suzuki Splash 1.0 GC | 68 | 4.7 | 14.7 | 8.200 |
Citroen C1 facelift 1.0i 68 CP Attraction | 68 | 4,3 | 13.5 | 9.100 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Ce sa mai spunem de "Pentru diesel, clienţii vor plăti începând cu 15.000 de euro" - La pretul asta este si un Yaris Diesel, net superior din toate punctele de vedere.
Multumesc pentru info, o sa stiu ce sa-i cumpar sotiei.
Nici Up! nu merita asa mult, si este cu mult mai ieftin, dapoi Panda.
De 7000euro, imi cumpar Sandero cu AC, si multe alte dotari, cu motorizare mult mai puternica (1.2 75CP, 1.6 16V 105CP SAU 1.5DCI 90CP) , ma refer cu tichete. Pe cand cu tichete unu din asta costa 9.950 si ii chel.
Pretul de lista este mare, dar s-ar putea sa fie o smecherie de marketing, in sensul ca peste cateva luni se anunta reduceri de 25% la acest model. Vorba aceea - prost e cel care da, nu cel care cere :P Iar producatorii cer mult, ca sa aiba de unde taia mai tarziu sub forma de discount.
Iar noua Panda este excesiv de scumpa pentru ce ofera. Spatiul e, culmea, mai mic in spate, interiorul este prost asamblat, iar motorul ala de 1.2 mai are putin si da la facultate. Nu mai zic de cum se conduce, este groaznica, Picanto modelul vechi e GTI pe langa ea.
La banii astia iti iei Swift bine dotat si e de X ori mai buna. Indraznesc sa spun ca mai bine Dacia decat Fiat, de altfel asta e concluzia la care s-a ajuns si la noi la firma si zau ca nu regreta nimeni.
Doar Grande Punto mi-as cumpara datorita designului de la Fiat, si poate Bravo, dar toate au calitate de fabricatie destul de proasta, si nu sunt fiabile.
Recent si-a luat un G.Punto nou o prietena, si deja si are defecte si sta prin service.
la cat de prost esti ma mir de unde ai bani de net si reviste dar ma rog...
fiat nu este o marca stralucita, dar panda chiar a fost un succes pentru fiat, atat dpdv al fiabilitatii cat si a vanzarilor...de restul modelelor intr-adevar no comment...
Panda a fost un succes si mi-a placut, doar ca nu a fost 12k de EUR unul echipat mediu si nici nu pleca de la 15k de EUR un diesel.
Asa ca numai un cap de bostan poate considera o oferta buna un brand low cost la pret de premium.
- Vibratii motor la relanti, probleme cutie (huruia de la 0 km), senzori usi, incalzire motor iarna, probleme care normal ca s-au rezolvat (partial) numai cu mare scandal.
Nu mai vorbesc de consum, care era de 9% la 120k/h si 11% in Bucuresti.
Iar fanteziile pe care le traiesti tu cu consumul dat mai sus la Doblo 1.9 jtd , lasa-le pt altii ;ori minti mai rau decat o face ScorpionVaginal , ori esti mai distrus decat el
"Fiat oferă şi un preţ special de lansare, care este de numai 9950 de euro."
nu poate un Panda sa se vinda la pret de 500.
FICATURILE SUNT CELE MAI PROASTE MASINI. MI SE FACE RAU DOAR CAND LE VAD, DAPOI SA MAI CONDUC UNA. HAI CA UNA DUPA 2007 AS MAI VREA SA O CONDUC, DAR CAND VAD CATE UN FIAT UNO DIN 80TOAMNA, MI SE FACE RAU.
1. Nici un Fiat niciodata nu a fost in topul fiabilitatii. Nu stiu cum ai putea compara Panda la fibilitate cu Aygo, Alto/Splah, I10.
Nu mai vorbim de garantia de 60k de km pe trenule de rulare :))
2. Am prieten bun care a lucrat 3 ani la piese la Auto Italia, deci cred ca stiu de 10 ori mai bine ac tine toate probleme Fiat, Alfa Romeo.
3. Degeaba imparte Panda platforma cu 500, problmele lor nu sunt de platforma, ci de accesorii, electrica, etc.
4. Mai intra si tu pe forum Fiat ininte sa ma contrazici. Esti tipic romanul care contrazice in necunostinta de cauza.
De pe forum Fiat:
"dar doblo de 1,9 cum are peste 1400 kg gol si daca o fi cel de 120 cai... cam nu e de mirare un consum de 12l/100 km mai ales in traficul din zilele noastre"
"Da si eu am un prieten care are un Doblo cu motor de 1,9 si tot 12 ii consuma. "
5. 1.3 multijet consuma mult mai putin si merita mult mai mult.
6. Degeaba o fac cea mai fiabila daca la categoria ei este atat de scumpa, are cel ami mare consum si performante mediocre in categorie.
7. Costa cat un Suzuki SX4 de exemplu care este net superior din toate punctele de vedere, spatiu, confort, materiale, consum, garatie si nu mai vorbim de fiabilitate.
1 . In clasa mini , Panda a fost si este , ca fiabilitate si vanzari , din 2003 , in top .
2. sincer, vb numai din auzite , desi esti nul
3. tocmai din cauza asta , a faptului ca Panda , dpdv tehnic, este mult mai simpla ...intreaba-l pe ' prietenul tau de la piese ...aici se vede ca minti
4. forumul Fiat din Romania = 0 , piata auto din Romania =0 , nu numai pt Fiat
ce chestie , Stilo , aceeasi greutate ,acelasi motor , 8% urban, 5.5 % extra
5. 1.3 merita pt trafic preponderent urban, in afara la viteze mari , peste croaziera consuma mai mult decat 1.9 ( logic dpdv tehnic si dovedit ani la rand)
6. repet, eu nu am vorbit de preturi , nici de preturile din Ro
7. ai dreptate, dar vezi pct 6 ....si inca o data , uita-te la preturile practicate pe celelalte piete.
In concluzie, nu ai venit cu nici un argument clar si de necombatut in ceea ce priveste fiabilitatea Fiat-ului Panda.
2. Pe forumurile de specialitate sigur or sa se inscrie zeci de insi ca sa minta, nu sa se planga.
3. Stilo este mult mai usor decat Doblo (~ 200kg) si Stilo are un coeficient aerodinamic mult mai bun decat Doblo (de unde rezulta diferenta de consum in afara).
Dealtfel Doblo are alta turbina si alt soft, la aceelasi motor 1.9 multijet si aceeasi putere (120CP), Doblo are 200NM maxim si Stilo are 280NM, deci diferentele dintre cele doua masini sunt foarte mari din toate punctele de vedere.
4. De ce sa nu vorbim de preturi!? Pretul este un argument definitoriu la achizitia oricarei masini sau comparatii.
As minti sa spun ca Doblo nu avea si avantaje sau parti placute. Are un sasiu foarte reusit pt. "o duba", se conduce usor si placut, este foarte spatios, etc., doar ca partile negative sunt detule si foarte enervante.
Panda mie-mi place foarte mult, si modelul trecut si cel nou, dar sa fim seriosi, de la 15k de EUR (sau 13.790 EUR in Germania) pt. un Panda diesel este exorbitant.
eu sincer nu vad nici o diferenta intre el care se da cunoscator si un copil precum scorpionvag care pune injectoare si turbina 6.0 tdi pe 2.0 tdi...
de ce zic asta? amandoi traiesc numai din reviste si din informatiile citite de pe net... si e cert pentru toata lumea ca nu aveti cand sa si conduceti pentru ca toata ziua postati pe net toate tampeniile...
e ok si asta cu informatul, bravo ca aveti atata timp pentru asta dar una e sa conduci zeci de mii de km o masina, si alta e sa citesti un forum si sa arunci un verdict asa din prima...gen e proasta...citeste acolo ca am vazut eu... pai daca eu merg zeci de mii de km fara probleme majore cu o masina si tu vii si imi arunci 2 vorbe de pseudo-cunoscator ce parere sa imi fac eu ca om despre tine? ori ca esti copil ori ca ai mintea odihnita... foarte odihnita
nu am fiat si nici nu imi doresc in viitorul apropiat dar in alte posturi ai enumerat cel putin cateva modele de masini despre care stiu foarte foarte sigur ca sunt fiabile si ieftin de intretinut...
in mintea ta exista doar primele 3-4 locuri de marci auto din dekra si jd power... restul bleah... nu este asa mereu, sunt modele care fac exceptie, cum este acest panda despre care am auzit numai lucruri bune, si pe merit...
bafta
Faptul ca modelul nou costa 11500 de euro banuiesc ca este un pret de pornire standard. Cu siguranta ca se vor aplica oferte de sezon, plus programul Rabla pretul de pornire ar fi undeva in jur de 7500 de euro si se va ajunge cam la nivelul unui Up! sau 107.
http://www.automarket.ro/stiri/surpriza-cele-mai-fiabile-modele-europene-peugeot-207-si-fiat-panda-37120.html
Un studiu realizat în toate service-urile din Marea Britanie arată că Peugeot şi Fiat au cele mai fiabile modele europene. Rata de defecte e cea mai mică din întregul spectru auto.
Astfel de exemple sunt usor de gasit cu o simpla cautare pe net. Dar, se gasesc destui 'copii' care comenteaza aiurea, fara sa cunoasca deloc domeniul auto.
Pentru @gtrazvan, si eu am avut acum 3 ani un Fiat Doblo 1.9 JTD 105 CP, si pe unde ajungeam cu el, numai masinile 4x4 mai ajungeau: in Delta, pe Babele, pe drumuri f proaste de munte sau padure... Iar consumul a fost pana in 7.5-8.5%. Si am prieteni care au avut Doblo cu care carau si 5,6 butoaie de ulei de 200 kg pe motor 1.3 Mjet si erau foarte multumiti de masina.
Lumea mea este aia reala. Tu esti tare ca nici nu ai avut Fiat si comentezi.
Eu, pe langa o diploma de mecanic luata din pasiune, pe langa alte peste 30 de masini luate din nevoi sau pasiuni, pe langa alte cateva sute conduse, mai am si cateva cupe prin casa (auto).
Dar vine babuinul care merge pe bicicleta sa ne explice ce masina buna este Fiat si ca nu conteaza ca Panda este cea mai scumpa, consuma cel mai mult si are performante mediocre, merita cel mai mult pentru ca asa gandeste cap de bostan.
diplomele si cupele alea sunt numai in visele tale, in realitate esti un batran depasit de 35 de ani fara prea multe ocupatii care probabil stai intr-un apartament modest si conduci o masina sh cu peste 100 de mii de km.
trezeste-te, si cat mai repede.
Si daca tot suferi de exces de inteligenta poate ne spui tu de ce Panda este o alegere buna avand cel mai mare pret, cel mai mare consum (pe hartie), performante mediocre, garantie proasta.
1. In segmentul mini , Fiat Panda ocupa primele locuri de ani de zile , la capitolul fiabilitate si vanzari ( ambele dovedite ) . Apropo, Razvan, daca tot esti pasionat si pe deasupra si mecanic, iti propun sa arunci o privire amanuntita asupra modelului respectiv ( motor, cutie, tren de rulare , etc) si sa ne spui ce parere ai .
2. Sunt de acord cu faptul ca preturile din Romania pentru noul Panda sunt mari raportate atat la concurenta , cat si la propriile modele din grupul Fiat ( deja intra peste 500 si Punto ).
3. Pretul nu este concludent si nu are absolut nici o legatura cu fiabilitatea unui produs .
4. Fiabilitatea sau topurile de fiabilitate si/sau satisfactie a clientului sunt pur statistice si compuse din n factori .
5. Ex din propria ' ograda' :
-A6 2.5 tdi , 2001 , vandut in 2010 la 208.000 km , de-a lungul timpului probleme cu climatizarea, sistemul de injectie , turbina , etc ,dar urmatoarea achizitie ca si masina pt concediu tot un A6 ar fi ; dpdv al confortului , pentru mine, nu are rival. Concluzia personala- chiar daca am avut ceva probleme , o masina fiabila , ideala pentru nevoile mele.
- Stilo 1.9 jtd 115cp 2001, vandut in 2008 la 180.000 km , ma credeti sau nu , probleme ioc , consum mic , motor impecabil , costuri mici de intretinere ,dar masina pentru deplasari scurte , in nici un caz mii de km la un singur drum.
- Fiat 500 1.4 100cp , 2008 , vanduta in 2010 la 21.000 km , ideala pt oras ca dimensiuni , dar consum mare (la vremea respectiva nu aveau in gama motorul in 2 cilindri, ar fi fost perfect iar motorizarea diesel nu prea isi are rostul pt deplasari urbane , plus pret de achizitie mai mare la momentul respectiv) , fara probleme .
Am dat cateva exemple doar pentru a evidentia faptul ca satisfactia clientului , implicit 'fiabilitatea' derivata , este , in mare masura , emotionala si subiectiva .
6. Pentru ' domnul 'ScorpionVAG , ca ai adus vorba de Fiat Uno , poate nu stii , dar daca te documentezi putin o sa afli ca Fiat Uno din anii 80-90 a fost considerat atat in clasa lui , cat si in general, unul dintre cele mai vandute si fiabile autoturisme aflate pe piata in acel moment . In clasamentul general al vanzarilor de autoturisme in Europa, Fiat Uno s-a comportat in felul urmator:
- 1988- loc 2
- 1989- loc 3
- 1990- loc 3
- 1991- loc 4
- 1992- loc 5
- 1993/94- loc 6
Din 1995 , i-a luat locul Punto , un alt model de succes al italienilor , care a stat in top 10 din 95 pana in 2010, culminand cu anul 1997 cand a fost cel mai bine vandut model in Europa.
Dupa cum vezi , in segmentul de clasa mini /mica , Fiat a avut intotdeauna succes, modelele sale au fost si sunt inca apreciate de consumatori si aici ar trebui sa se concentreze . Deja cand au sarit in clasa compacta sau mai sus au avut probleme . Asta au facut bine in trecut, fac bine si acum , modele gen Panda,500, Punto duc greul vanzarilor si al aprecierilor publicului avizat . In rest , nu prea le-a iesit , nici cu Stilo, Croma, Tempra, Bravo , etc .
asta e ultimul meu comentariu adresat tie, si dincolo de fiaturi sau alte marci, iti subliniez atat: mai iesi din casa, cumparati un catel, fa ceva, si numai visa cai verzi putere pe pereti si premii ca nu faci altceva decat sa iti creezi o lume a ta in care le sti pe toate, dar tu in realitate nu esti in stare sa publici un comentariu cu argumente concrete, cand toti colegii ti-au explicat de ce panda e un model reusit fata de alte fiaturi tu vi si arunci 2 vorbe ca un pseudo-intelectual-mecanic-priceput-cunoscator...
bafta
"Britanicii de la Warranty Direct au publicat un top complet al celor mai de incredere modele auto din lume. Japonezii fac ravagii:"
http://www.wall-street.ro/articol/Auto/14513/Top-100-Cele-mai-fiabile-masini.html
Top ADAC fiabilitate 2011
http://autosworld.eu/2011/05/05/top-adac-fiabilitate-2011-sandero-este-e-locul-7-in-germania/
Top Dekra nici nu are rost ca nici nu apare Fiatul la nici o categorie si nici o varsta.
2.Faptul ca tu ai avut sau ai Audi si Fiat este putin relevant mai ales atat timp cat nu ai detinut japoneze, coreene, Mercedes, BMW, etc.
Audi ala al tau (care normal ca are peste 100k de km) a fost si este un anti exemplu de fiabilitate. Fiatul 500 chiar imi place, este frumos dar are si un pret pe masura, cat de Stilo este arhicunoscut ca este o prastie de masina, un cazan de nivelul anilor '80.
3.pai tu ai inceput si continuat cu aprecieri la adresa mea, gen:
"la cat de prost esti ma mir de unde ai bani de net si reviste dar ma rog"
"diplomele si cupele alea sunt numai in visele tale, in realitate esti un batran depasit de 35 de ani fara prea multe ocupatii care probabil stai intr-un apartament modest si conduci o masina sh cu peste 100 de mii de km.
trezeste-te, si cat mai repede."
Acum nu stau sa-mi declar venitul pe net dar fi sigur ca te umilesc, iar masina care o detin este un BMW 535d (pentru ca normal imi permit si masina si impozitul si consumul), iar apartamentul este fix pe Bd. Unirii si are doar 3 camere, asa ca nu-ti mai face tu probleme de situatioa mea financiara si sociala, mai curand mi-as face grija pentru a ta.
Cat despre gura ta mare, ce sa zic, accept oricand o confruntare pe teme auto si/sau pilotaj, dar desigur o sa te faci ca ploua, in schimb o sa imi aduci niste apelative de cartier, ca "unii" cand nu are argumente, injura.
Te las in micimea si frustrarile tale si sincer conversatile s-ar putea desfasura cu totul altfel, fara sa mai faci referiri la statutul social al oamenilor, mai ales cand tu mai mult ca sigur nu esti peste medie.
incep prin a-ti spune ca cel care a scris inaintea mea nu am fost eu, eu m-am semnat doar cu @gtrazvan.
bun...
deci tu ai 40 de ani, un bmw sh fie el si 535d (pun pariu ca nu ai avut bani de unul de 286 cp cu km putini ci unul de 272 cp mai obosit) si locuiesti intr-un apartament de 3 camere... wow...m-ai umilit, dar grav ...
eu sincer cred ca nu ai reusit decat sa te umilesti singur, daca e adevarat ce spui.
discutia noastra deja o sa o dea in penibil si imi cer scuze celorlalti dar am o vila p+1 150 mp construiti 7 camere, si un apartament de 2 camere de 40 mp, conduc o insignia modesta cdti de 160 cp luata de noua, pentru ca pot sa imi cumpar o masina noua si nu am nevoie de un 535d ca sa fiu mai fericit sau sa fiu altcineva decat sunt. Toate sunt achitate mai putin masina, deci cine pe cine umileste? Oare puteam sa cer 15k de la banca pentru un bmw sh si sa ma dau cunoscator pe aici sau nu e mai rational sa imi cumpar o masina mai modesta si cu km0? Ce zici?
Si nici macar nu am 40 de ani ca tine, am muncit de mic prin afara, am strans, am mers cu masini mai modeste cand puteam sa conduc bmw-uri aproape noi la tinerete, dar am preferat sa fiu rational ca sa ajung in momente din astea sa ma distrez putin cu batranei de 40 de ani frustrati de viata lor piperata cu bmw-uri obosite de smecherii adevarati care si le-au permis la vremea lor....
In concluzie, ciocul mic si nu te mai umfla degeaba pe aici, ca nu ai nici cupe, nici cunostinte auto, nici cu ce batrane, la orice ora ma bat in orice cu tine, si repet sunt departe de 40 de ani.
numai insista cu alte comentarii, esti obositor si mic, foarte mic, in raport cu varsta ta.
o seara buna.
Mi-e rusine cu natia asta, sincer. Cand ma duc pe-afara, vorbesc in soapta din cauza voastra. Mi-e jena de nivelul vostru redus si chiar sunt extrem de penibile discutiile astea.
Mai mergeti si voi pe-afara si mai invatati ce inseamna civilizatie. Sau cei care ati fost si tot asa sunteti, vai de capul vostru, n-ati inteles nimic.
Olandezii, spre ex, sunt plini de biciclete, si alea vai de capul lor, stau in niste camarute modeste si nu se mai dueleaza in vile si masini. Pana si grecii, care au dat-o-n cheltuieli pana le-a iesit pe nas, sunt oripilati de fandoselile romanilor.
Urata natie, pacat de tara.
1 . Cateva topuri realizate pe o piata auto din Europa , intr-un anumit an , sunt neconcludente si iti repet , este unul dintre cele mai simple modele (la o utilizare normala nu prea are cum sa se strice , exceptand desigur unitatile care vin cu defecte de fabricatie ) si daca tot ai ' un prieten' care lucreaza la Fiat , roaga-l sa-ti explice in amanunt .
2. Relevanta exista , dar , din pacate, se pare ca nu o intelegi sau nu vrei sa o intelegi. Eu ti-am dat doar cateva exemple pentru a arata ca , din punctul meu de vedere , fiabilitatea unui autoturism nu tine neaparat de problemele care au aparut de-a lungul timpului in exploatare, indiferent de natura lor . Ar trebui atunci sa nu recomand nimanui Audi, sa incep sa blamez marca sau modelul respectiv , nu-i asa? Nu , tinand cont ca sistemul de climatizare nu este produs de Audi, turbina respectiva nu este produsa de Audi , iar problemele cu injectoarele s-au datorat combustibilului de o calitate indoielnica ( verificat prin alimentare cu combustibil in Austria, Germania , Elvetia ).
Spre deosebire de tine , eu nu ma ' umflu in pene' referitor la toate autoturismele detinute de-a lungul timpului , asa ca nu ai de unde sa stii daca nu am avut in proprietate alte marci/modele decat cele enumerate . Dar , A6 l-am cumparat de nou de la PBN si l-am tinut atata timp cat am preconizat la inceput , Stilo l-am cumparat de nou de la Autoitalia tot in 2001 si am fost extrem de multumit. Nu poti sa vii tu acum sa-mi explici mie ca Stilo e un cazan de masina la nivelul anilor 80 ; cand s-a lansat , prin prisma motorizarilor , a dotarilor , a confortului , etc era peste orice model concurent . Da, probleme stiu ca au fost , in special pe partea electrica sau la motorizarea benzina 1.6 si 2.4 , dar chiar daca pentru unii sunt suparatoare , atata timp cat se rezolva rapid si cu costuri mici , nu vad unde e problema , cu atat mai mult cu cat cei care au optat pentru 1.9 JTD nu au nimic de reprosat motorului in sine.
Nu-ti inteleg frustrarea , dar in fine, sunt parerile tale , le respect dar nu in nici un caz nu pot sa fiu de acord cu ele , pentru ca nu au acoperire .
PS: cred ca m-ai confundat in ultimul post .
am impresia ca tu esti doar un pic frustrat...
Romanul are idei preconcepute, masinile lor sunt cele mai mune si fiabile, etc..
Fiat cu exceptia lui 500 nu a fost si nu este in nici un top de fiabilitate iar DEKRA nu are numai top anual, are top pana la masini de peste 10 ani.
Eu nu am vre-o preferinta de marca, in functie de clase si necesitati fac alegerea potrivita, dar Fiat nu este alegerea cea mai bun in absolut nici o clasa si tocmai din cauza fiabilitatii iar acum si din cauza pretului.
Fiat nu trebuie deloc desconsiderata ca marca, ba chiar m-as bucura ca fiat sa scoata masini foarte bune si competitive dar nu poti sa vi cu o Panda la pret de masina premium, cu o garantie de 2 bani si fara nici un atu in fata concurentei (repet, cel ami mare consum, performante mediocre). Aceasta politica a fiat de a pozitiona Panda cu 500 este chiar stupida. Fiat 500 este o istorie, este ceva aparte, o mica fita ca sa-i spunem asa si oarecum si-a justificat pretul mare, dar Panda!?
O zi buna!
se mai dau si rotunzi si se mai si lauda cu situatia lor....
regretabil cel putin si penibil in acelasi timp.
am zis doar ca nu stiu cum isi permit unii sa vorbeasca de fiat cand ei stau la bloc, asculta basinile si manelele vecinilor si conduc un bmw sh de valoarea unui panda nou, care repet e doar un model entry-level la o marca de volum destul de slabuta.
deci nu inteleg de ce te ataci, era un comentariu general, daca te simti asta e strict problema ta, comentariul meu era cat se poate la subiect, facand referire la marca fiat.
Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight, the sale appeared to be a tactical error for Fiat, as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 2.4 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI.
Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail - pentru cei care contesta ca nu Fiat a fost primul care a dezvoltat tehnologia common-rail, si prima masina pe care s-a folosit a fost Alfa Romeo 156.