Noua generație Dacia Sandero nu se produce în România: uzina de la Mioveni rămâne cu versiunea Sandero Stepway, Logan și Duster

de Daniel Popescu
Marti, 13.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Dacia Sandero nu este produsă în România. În schimb, la uzina de la Mioveni vor fi produse în continuare versiunea Sandero Stepway și modelele Logan și Duster, potrivit oficialilor Grupului Renault.

Dacia a prezentat la sfârșitul lunii septembrie noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway. Toate cele trei modele erau produse până acum inclusiv la uzina Dacia de la Mioveni, însă constructorul francez a anunțat o schimbare de strategie în zona de producție după trecerea la noile generații.

Astfel, noua generație Sandero nu este produsă în România la uzina de la Mioveni. În schimb, acest model este produs exclusiv la uzinele din localitățile marocane Tanger și Casablanca.

Totuși, versiunea Sandero Stepway va fi produsă în continuare la uzina de la Mioveni, alături de Logan și Duster. Informația a fost dezvăluită de Marc Suss, managerul de produs al Dacia, în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii francezi detaliată pe larg de publicația L'Argus.

Potrivit datelor oficiale prezentate de Grupul Renault, Sandero Stepway acoperă în prezent aproximativ 65% din comenzile totale înregistrate pentru gama Sandero.

Sandero este cel mai vândut model Dacia la nivel european, însă producția acestuia avea deja loc în mare parte în Maroc. Astfel, datele oficiale publicate de ACAROM arată că Dacia a produs la Mioveni 14.407 unități Sandero în primele opt luni ale anului.

În același interval de timp, uzina de la Mioveni a produs 20.989 de unități Logan și 103.823 de unități Duster. Practic, Duster a devenit de mai mulți ani modelul de referință al uzinei Dacia de la Mioveni.

Una dintre noutățile noilor generații Logan, Sandero și Sandero Stepway este renunțarea la motoarele diesel. Oficialii francezi au explicat acum decizia prin introducerea noilor norme de poluare de la 1 ianuarie, dar și prin faptul că doar 10% dintre comenzile pentru aceste modele erau pentru versiuni diesel.

De altfel, Grupul Renault în ansamblu trece printr-o eliminare graduală a motoarelor diesel, inclusiv pe Clio, Captur și Kadjar. În cazul modelelor Renault, francezii îmbunătățesc deja gamele cu versiuni hibride E-Tech. Oficialii Renault afirma însă că sistemul hibrid de pe Clio este încă prea scump pentru a fi introdus în viitorul apropiat pe Sandero.

Via L'Argus

Comentarii (36)

  • Hunter
    Pentru ca este mai usor sa urci pe un vapor mii de masini si sa treci Mediterana cu ele pentru vestul Europei, decat sa le transporti pe traielere sau cu trenu, din tara bananiera, de lumea a 3-a, numita Romania, unde nu sunt in stare unii (pardon....nu se doreste) sa uneasca dracului Pitesti-ul de Sibiu si sa fie o legatura cat de cat decenta cu restul lumii.

    Da, Sandero deja se producea in numar mare in afara tarii, dar motivul este logic si foarte simplu. Iar in conditiile in care si Duster-ul se vinde in draci, sa nu ne miram ca poate parte din productie va fi mutata tot asa, prin Africa. Ca pe acolo e si mai ieftin si nici nu ai atatia muncitori, cati sunt la fabrica Dacia de la noi.
    30 6
  • @Hunter. De acord cu cele scrise da' nimic de faptul ca pe noi Ue nu da doua parale si nu ne primeste in Spatiul Schengen? Ca ultimile dati cand am iesit din tara cu masina,pe benzile rezervate autotrenurilor erau coloane de minimum 10 km.,cred ca pierdeau aia o zi la granita(cu tot cu pauza obligatorie) numai sa ajunga la Unguri,cu ce ne-ar fi ajutat autostrada daca stai la granita 10 ore?Principiile Ue,egalitatea parteneriilor...
    17 12
  • *unguri
    3 5
  • Edikkk
    Mda.... Renault....

    Asta în timp ce Skoda va/ produce maşina electrică în Cehia !

    VW au făcut probleme Skoda, dar parcă ia lăsat să evalueze mai bine
    decât Renault pe Dacia
    6 6
  • Iar lamentări că ne asupresc străinii haini?

    Uzina de la Mioveni și-a atins de mult capacitatea maximă de producție și deși vânzările mari au fost vești bune, era logic să mute producția unor modele la Tanger și Casablanca.
    Am mai zis-o, e bine că păstrează Duster aici, adică modelul cel mai scump, și maximizează cifra de afaceri realizată în țară.

    Proiectul de extindere a producției la Mioveni este suspendat datorită epidemiei, iar pentru modelele noi pentru care nu există capacitate se evaluează continuu.

    Competitivitatea uzinei de la Mioveni e mare, însă este influențată de conectarea ei la infrastructura europeană de transport, de variația salariilor și de gradul de calificare al angajaților, prezența furnizorilor și altele.
    În funcție de acești factori și de calcule de eficiență francezii hotărăsc unde vor investi pentru noile modele.
    Dacă Mioveni-ul își păstrează/îmbunătățește competitivitatea, poate vedem și producția extinsă, altfel se poate și mai rău.
    17 10
  • Hăhă,citeam pe AM ca vine sfarsitul lumii pt industria auto a Angliei,brexit,panica. Vad ca industria auto a Marocului prospera chiar daca ei nu sunt in Ue si nici macar in Europa.Da,ne asupresc strainii atunci cand stai cu produsele tale 10 ore la granita,n-ai cum sa fii competitiv asa,cica piata comuna,valori europene,fix pix.
    14 8
  • Ps produsele europene intra nestingherite la granita Romanie,la iesire e buba,ne verifica UE si-n dos.
    14 9
  • Hunter
    @Tatraurs...nu inteleg ce legatura are cu acest articol problema Schengen-ului, dar din punctul meu de vedere aia ar mai lipsi, sa fim primiti in spatiul Schengen, sa nu mai stea saracii tiristi in vama.
    Nu sunt anti-libertate si anti-drepturi si anti-viata moderna si decenta europeana, dar la ce natie de 2 lei suntem, cred ca ar trebui sa fie un gard de 5 metri in jurul Romaniei, electrificat si sa poti sa iesi din tara asta abia dupa niste controale la sange.
    Tanjim dupa stilul vestic, insa nu suntem in stare sa facem nimic in directia aia. Vrem drepturi si libertati, dar sa respectam si sa ne respectam noi intre noi, in tara asta, sa o facem mai buna si mai occidentala mai greu spre deloc.
    Mereu altii sunt de vina, altii ne asupresc, altii nu ne lasa, dar noi nu facem nimic sa ne fie mai bine sau sa ii ajungem din urma pe aia la care ne tot inchinam.
    Toate scursurile de la noi au napadit lumea, am permis sa ajungem la imaginea pe care o avem ca tara si popor, dar avem pretentii.
    Educatie ioc, respect fata de ce este in jurul nostru ioc. Cei care au dorit o normalitate au plecat din tara, cei care isi mai doresc normalitate si au ramas in tara doar ofteaza, viseaza si spera la cai verzi pe pereti, dandu-se cu parerea de pe margine, iar prostimea si pulimea tace si pleaca capul deoarece oricum nu stie mai mult.
    Degeaba ne uitam peste gard la vecin si oftam, ca vai ce curte frumoasa, ordonata are, si ce casa frumoasa si totul este frumos, si la noi in ograda este dezastru. Nici macar Mos Craciun cu prietenii sai nu va veni sa miste ceva in haosul nostru. Vorba aia...ce faci cu mana ta, se numeste lucru manual, iar tara asta este o _ _ _ _ trista..
    27 9
  • Anonim
    Romania este ce voteaza poporul asta daca nu o fi blat si la urne . Cand ai sefi de 30 de ani doar niste vanzatori de tara care stau cu , capul plecat la stapani ce pretentii sa ai ? Toata clasa politica este un 0 absolut . Cine este in politica doar indivizi fara scoala fara o meserie si fara serviciu in viata de zi cu zi . De la primar la seful statului fara exceptie . Atunci cum vrem sa prosperam sa avem autostrazi daca la noi in tara sefi de ambasade a unor state cheama la ordine "' elita "" din Romania ?
    16 8
  • @hunter. "unde nu sunt in stare unii (pardon....nu se doreste) sa uneasca dracului Pitesti-ul de Sibiu si sa fie o legatura cat de cat decenta cu restul lumii" voiam sa subliniez ca degeaba am avea autostrazii daca tot pierzi 10 ore la granita sa iti exporti produsele.
    4 8
  • *autostrazi
    1 6
  • @hunter"toate scursuriile lumii au napadit lumea" -eu cred c-ar trebui sa zicem merci c-am mai scapat de ele
    6 7
  • @Hunter
    Perfect de acord cu tot ce ai spus.

    Doar ca cel caruia i te-ai adresat nu va pricepe o iota: el va continua sa dea blana prin localitati cu 90-100 la ora si apoi se va si lauda aici pe forum cu ispravile lui cocalaresti si va incerca sa ne convinga ca UE este de vina pentru orice nu ii convine lui.
    13 9
  • @eu ti-am mai zis tie ca ai o obsesie cu mine,fanele si esti cam intr-o ureche si nici prea inteligent nu esti.
    5 10
  • de la Mioveni
    Masinile (Sandero si altele) produse in Maroc sunt numai asamblate acolo din CKD-uri venite din Romania. La fel si cele produse in Rusia sunt asamblate cu piese fabricate in Romania. Va zic asta pentru ca lucrez la ele.
    10 2
  • Lidia H.
    Romania va putea progresa abia atunci cand specimene profund toxice precum acest fitilist Tatraurs nu isi vor mai gasi locul nici in viata sociala, nici in politica, nici in randul celor cu putere de decizie sau acces la internet.

    Pana atunci va fi doar zbatere in noroi, din nefericire pentru cei corecti, cu mintea deschisa si sufletul frumos.
    13 16
  • Cred c-ai vrut să zici că TIR-urile fac 10 ore PÂNĂ la vamă, nu în vamă.
    Când or face 4-5 ore de la uzină până la vamă pe A1 (Pitești - Sibiu o oră) atunci să ne plângem de timpii din vamă, nu crezi?
    6 11
  • @kap. Inca o data,cine a ieist si intrat cu masina pe la Nadlac in cursul saptamanii,a vazit coloana de tiruri pe doua benzi care asteapta sa iasa din tara,eu am dat jurnalierul de la zero,era de aproape 7km pe doua benzi,coloana,asteptau sa fie verificati. Cu ce te scoti daca faci mai putin pana la granita dar stai doua veri?
    @Lidia Heroina Vianu,fix eu stateam in calea progresului tau om "frumos si tanar" cu mintea deschisa :))) si mai ales suflet frumos :)))
    10 10
  • Edikkk
    Plasarea României înafara Schengen este o scârbă nenorocită împotriva României !!!
    Făcută în special de Ungaria şi Olanda.

    Pedepsirea la grămadă a tuturor cetăţenilor români şi firmelor româneşti datorită unui partid PSD sau altul este o MÂRŞĂVIE !

    NU cred în terorii ale conspiraţiei dar aici e pur şi simplu o răzbunare a Ungariei de a limita dezvoltarea României.
    11 7
  • Edikkk
    Dl Tatra are dreptate, nu poţi avea o concurenţă loială şi o piaţă egală dacă TIRirule la graniţ România - Ungaria trebuie să stea ORE ŞI ORE LA COADĂ

    În timp ce Ungaria, Austria, Germania ... NU.... ci trec ca prin brânză....

    Unde este piaţa unică? Piaţă unică dar cu piedici.

    Scuzaţi-mi exprimarea.
    11 6
  • Gata, motiv de dramatisme :))
    S-a mai zis ca se va mai face si altceva acolo, deci pe langa Logan, Duster si Stepway, s-ar putea ca la Mioveni sa se faca si Grand Duster sau cum se va numi. Nu e bine pentru o tara "bananiera" cum zicea unul de mai sus de mai sus care nu stie sa analizeze treaba, ci doar sa arunce cu noroi. Daca era asa vitala acea autostrada, mareau uzinele din Maroc si muta toata productia acolo.
    2 1
  • @Anonim... trădătorii ți-au arătat mânuța roșie
    12 5
  • “ Pedepsirea la grămadă a tuturor cetăţenilor români şi firmelor româneşti datorită unui partid PSD sau altul este o MÂRŞĂVIE !”

    Pana la urma e un lucru bun pedepsirea cetățenilor romani?
    9 3
  • angajat la Dacia
    Am scris un comentariu mai demult si a disparut! Vad ca raman pe aici doar heitarelile.
    Spuneam in comentariu ca automobilele Sandero doar se asambleaza in Maroc din kituri CKD trimise din Romania. Deci masina se fabrica in Romania si se asambleaza in Maroc. La fel se intampla si cu cele din Rusia. Sa fabrica in Romania si se asambleaza acolo. Stiu asta pentru ca asta fac.
    18 4
  • @angajat Dacia... deci... mașina se fabrica in Maroc din componente fabricate in România...
    6 4
  • Câte din componentele de care zici tu ca se fabrica in România chiar sunt fabricate in România?
    6 5
  • Nu ma bucur teribil de mult ca in Maroc si Rusia se asambleaza masin idin CKD-uri facute la noi...as fi preferat sa fie invers. Pe de alta parte ma bucur ca la noi se fac masinile cele mai scumpe (Duster,Sandy Stepway si eventual Nould Granduster sau noul Lodgy) care au valoare adaugata mai mare.
    Si da problema este din ambele parti, lipsa infrastructurii adauga timp de tranzit si la fel si punctul vamal. Pe de alta parte ambele probleme puteau fi rezolvate de statul roman daca-si dadea interesul. Dar intradevar este mai simplu sa arati cu degetul in afara si sa dai vina pe straini, asa fac toate guvernele ratate.
    6 4
  • Odată cu scoaterea din producție a Logan MCV era normal sa completeze producția din Maroc cu ceva...câtă agitație degeaba....
    7 1
  • angajat la Dacia
    montajul final reprezinta un procent destul de mic din pretul masinii. Pentru cine stie. Iarasi pentru cine stie, masinile care sunte exportate in vest nu merg cu trailerul pe autostrada ci cu trenul. Cu trailerul merg doar cele destinate Ungariei si Slovaciei. Asa ca pentru clientii pricipali nu exista timpi de asteptare la granita, trenul trece instant.
    3 5
  • @angajat Dacia. Nu trec chiar ca prin branza trenurile spre Ungaria,stau la Gara Curtici si trenurile.
    "Şeful Ford România, care a condus uzina auto de la Craiova în ultimii doi ani, spune că a depăşit lipsa autostrăzilor prin exporturile pe tren, dar şi aici pierde până la 24 de ore în vamă din cauza neincluderii României în spaţiul Schengen"
    6 1
  • Asta la o simpla cautare,imi pare rau ca n am gasit declaratia asta mai devreme sa le dau in cap cu ea astora de mai sus din comentarii.
    4 1
  • https://www.zf.ro/companii/ford-livreaza-la-export-cu-o-intarziere-de-o-zi-la-fiecare-garnitura-de-tren-din-cauza-mentinerii-romaniei-in-afara-schengen-17084791
    6 1
  • Cum explica “angajatul la Dacia” faptul ca deși China produce masiv piese auto pe mașini nu prea exista piese made in China...
    6 1
  • esplicatie pentru natangi
    se esplica ca china e la 10.000 km si furnizorii pentru Europa sunt la 1.000-1.500 max. Asa se esplica si faptul pentru care Slovacia are multe fabrici auto, de fapt cele mai multe, ca poti aduce piese de oriunde din Europa si distanta e mica. capisci acum? Iar trenul pierde o zi daca PIERDE slotul (cum zic ei) rezervat pentru trenul respective. La granita, trenul cu masini nu sta ca nu se uita nimeni sa vada daca masinile au ceva sau nu in portbagaj. Un director de livrari, fie el si de la ford se va plange intotdeauna de infrastructura si procedurile statului oricat de sumare ar fi ele.
    2 11
  • @o explicatie natanga de la un natang."La granita, trenul cu masini nu sta ca nu se uita nimeni sa vada daca masinile au ceva sau nu in portbagaj",ba,daca te citeste vreun Pablo Escobar de Romania sigur ii dai idei de "afaceri" prin spatiul schengen,ce mituit vamesi si riscat aiurea cu prafuri pe la granite.
    5 1
  • Ma foarte bucur ca sunt comentarii pe aici care demistifica treaba cu lipsa autostrazii si mutatul productiei de oglinzi retrovizoare in Maroc.
    Lipsa autostrazii nu e un mare inconvenient pentru ca exportul gros se face cu trenul care transporta 3-400 masini odata spre deosebire de un tir care transporta ~10 bucati. Apoi multe din piese se fac la noi si se trimit pachet in Maroc unde sunt asamblate masinile.
    Si in final, Sandero nu are principala piata in Romanai ci in vest. La noi, principalul vanzator e Loganul, urmat de Duster si apoi de Sandero Stepway.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru