Dacia a prezentat la sfârșitul lunii septembrie noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway. Toate cele trei modele erau produse până acum inclusiv la uzina Dacia de la Mioveni, însă constructorul francez a anunțat o schimbare de strategie în zona de producție după trecerea la noile generații.
Astfel, noua generație Sandero nu este produsă în România la uzina de la Mioveni. În schimb, acest model este produs exclusiv la uzinele din localitățile marocane Tanger și Casablanca.
Totuși, versiunea Sandero Stepway va fi produsă în continuare la uzina de la Mioveni, alături de Logan și Duster. Informația a fost dezvăluită de Marc Suss, managerul de produs al Dacia, în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii francezi detaliată pe larg de publicația L'Argus.
Potrivit datelor oficiale prezentate de Grupul Renault, Sandero Stepway acoperă în prezent aproximativ 65% din comenzile totale înregistrate pentru gama Sandero.
Sandero este cel mai vândut model Dacia la nivel european, însă producția acestuia avea deja loc în mare parte în Maroc. Astfel, datele oficiale publicate de ACAROM arată că Dacia a produs la Mioveni 14.407 unități Sandero în primele opt luni ale anului. În același interval de timp, uzina de la Mioveni a produs 20.989 de unități Logan și 103.823 de unități Duster. Practic, Duster a devenit de mai mulți ani modelul de referință al uzinei Dacia de la Mioveni.
Una dintre noutățile noilor generații Logan, Sandero și Sandero Stepway este renunțarea la motoarele diesel. Oficialii francezi au explicat acum decizia prin introducerea noilor norme de poluare de la 1 ianuarie, dar și prin faptul că doar 10% dintre comenzile pentru aceste modele erau pentru versiuni diesel.
De altfel, Grupul Renault în ansamblu trece printr-o eliminare graduală a motoarelor diesel, inclusiv pe Clio, Captur și Kadjar. În cazul modelelor Renault, francezii îmbunătățesc deja gamele cu versiuni hibride E-Tech. Oficialii Renault afirma însă că sistemul hibrid de pe Clio este încă prea scump pentru a fi introdus în viitorul apropiat pe Sandero.
Via L'Argus
Da, Sandero deja se producea in numar mare in afara tarii, dar motivul este logic si foarte simplu. Iar in conditiile in care si Duster-ul se vinde in draci, sa nu ne miram ca poate parte din productie va fi mutata tot asa, prin Africa. Ca pe acolo e si mai ieftin si nici nu ai atatia muncitori, cati sunt la fabrica Dacia de la noi.
Asta în timp ce Skoda va/ produce maşina electrică în Cehia !
VW au făcut probleme Skoda, dar parcă ia lăsat să evalueze mai bine
decât Renault pe Dacia
Uzina de la Mioveni și-a atins de mult capacitatea maximă de producție și deși vânzările mari au fost vești bune, era logic să mute producția unor modele la Tanger și Casablanca.
Am mai zis-o, e bine că păstrează Duster aici, adică modelul cel mai scump, și maximizează cifra de afaceri realizată în țară.
Proiectul de extindere a producției la Mioveni este suspendat datorită epidemiei, iar pentru modelele noi pentru care nu există capacitate se evaluează continuu.
Competitivitatea uzinei de la Mioveni e mare, însă este influențată de conectarea ei la infrastructura europeană de transport, de variația salariilor și de gradul de calificare al angajaților, prezența furnizorilor și altele.
În funcție de acești factori și de calcule de eficiență francezii hotărăsc unde vor investi pentru noile modele.
Dacă Mioveni-ul își păstrează/îmbunătățește competitivitatea, poate vedem și producția extinsă, altfel se poate și mai rău.
Nu sunt anti-libertate si anti-drepturi si anti-viata moderna si decenta europeana, dar la ce natie de 2 lei suntem, cred ca ar trebui sa fie un gard de 5 metri in jurul Romaniei, electrificat si sa poti sa iesi din tara asta abia dupa niste controale la sange.
Tanjim dupa stilul vestic, insa nu suntem in stare sa facem nimic in directia aia. Vrem drepturi si libertati, dar sa respectam si sa ne respectam noi intre noi, in tara asta, sa o facem mai buna si mai occidentala mai greu spre deloc.
Mereu altii sunt de vina, altii ne asupresc, altii nu ne lasa, dar noi nu facem nimic sa ne fie mai bine sau sa ii ajungem din urma pe aia la care ne tot inchinam.
Toate scursurile de la noi au napadit lumea, am permis sa ajungem la imaginea pe care o avem ca tara si popor, dar avem pretentii.
Educatie ioc, respect fata de ce este in jurul nostru ioc. Cei care au dorit o normalitate au plecat din tara, cei care isi mai doresc normalitate si au ramas in tara doar ofteaza, viseaza si spera la cai verzi pe pereti, dandu-se cu parerea de pe margine, iar prostimea si pulimea tace si pleaca capul deoarece oricum nu stie mai mult.
Degeaba ne uitam peste gard la vecin si oftam, ca vai ce curte frumoasa, ordonata are, si ce casa frumoasa si totul este frumos, si la noi in ograda este dezastru. Nici macar Mos Craciun cu prietenii sai nu va veni sa miste ceva in haosul nostru. Vorba aia...ce faci cu mana ta, se numeste lucru manual, iar tara asta este o _ _ _ _ trista..
Doar ca cel caruia i te-ai adresat nu va pricepe o iota: el va continua sa dea blana prin localitati cu 90-100 la ora si apoi se va si lauda aici pe forum cu ispravile lui cocalaresti si va incerca sa ne convinga ca UE este de vina pentru orice nu ii convine lui.
Pana atunci va fi doar zbatere in noroi, din nefericire pentru cei corecti, cu mintea deschisa si sufletul frumos.
Când or face 4-5 ore de la uzină până la vamă pe A1 (Pitești - Sibiu o oră) atunci să ne plângem de timpii din vamă, nu crezi?
@Lidia Heroina Vianu,fix eu stateam in calea progresului tau om "frumos si tanar" cu mintea deschisa :))) si mai ales suflet frumos :)))
Făcută în special de Ungaria şi Olanda.
Pedepsirea la grămadă a tuturor cetăţenilor români şi firmelor româneşti datorită unui partid PSD sau altul este o MÂRŞĂVIE !
NU cred în terorii ale conspiraţiei dar aici e pur şi simplu o răzbunare a Ungariei de a limita dezvoltarea României.
În timp ce Ungaria, Austria, Germania ... NU.... ci trec ca prin brânză....
Unde este piaţa unică? Piaţă unică dar cu piedici.
Scuzaţi-mi exprimarea.
Pana la urma e un lucru bun pedepsirea cetățenilor romani?
Spuneam in comentariu ca automobilele Sandero doar se asambleaza in Maroc din kituri CKD trimise din Romania. Deci masina se fabrica in Romania si se asambleaza in Maroc. La fel se intampla si cu cele din Rusia. Sa fabrica in Romania si se asambleaza acolo. Stiu asta pentru ca asta fac.
Si da problema este din ambele parti, lipsa infrastructurii adauga timp de tranzit si la fel si punctul vamal. Pe de alta parte ambele probleme puteau fi rezolvate de statul roman daca-si dadea interesul. Dar intradevar este mai simplu sa arati cu degetul in afara si sa dai vina pe straini, asa fac toate guvernele ratate.
"Şeful Ford România, care a condus uzina auto de la Craiova în ultimii doi ani, spune că a depăşit lipsa autostrăzilor prin exporturile pe tren, dar şi aici pierde până la 24 de ore în vamă din cauza neincluderii României în spaţiul Schengen"
Lipsa autostrazii nu e un mare inconvenient pentru ca exportul gros se face cu trenul care transporta 3-400 masini odata spre deosebire de un tir care transporta ~10 bucati. Apoi multe din piese se fac la noi si se trimit pachet in Maroc unde sunt asamblate masinile.
Si in final, Sandero nu are principala piata in Romanai ci in vest. La noi, principalul vanzator e Loganul, urmat de Duster si apoi de Sandero Stepway.