În mod tradițional, Grupul Renault a încercat să evite o canibalizare a vânzărilor între modelele Renault și Dacia care luptă teoretic în același segment.
Noua generație Sandero va propune însă o evoluție semnificativă la capitolul design exterior. Acest lucru este evidențiat și de cele câteva fotografii oficiale cu noua generație Sandero prezentate recent de Grupul Renault.
Publicația franceză Turbo a inițiat recent un sondaj de opinie pentru a afla părerea cititorilor despre desginul exterior al hatchback-ului subcompact. În mod oarecum surprinzător, 67% dintre cei 8.206 respondenți au afirmat că noul Sandero are un design mai atractiv decât Renault Clio.
Cu excepția celor câteva imagini, nu există încă detalii despre noul Sandero. Totuși, presa din Franța susține că Sandero va prelua platforma CMF-B pe care au fost dezvoltate și noile generații Renault Clio și Renault Captur.
Diferența este însă că Dacia va prelua o variantă mai accesibilă a platformei, care va fi lipsită de o serie de tehnologii moderne care ar fi crescut prețurile de comercializare în mod semnificativ.
De asemenea, noua generație Sandero va prelua o mare parte dintre motorizările noului Clio.
Pe listă figurează motorul pe benzină SCe de un litru și 75 CP, motorul pe benzină TCe de un litru și 100 CP, dar și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 85 CP.Practic, pentru a evita o canibalizare a vânzărilor între Sandero și Clio, Sandero nu va primi cele mai puternice motoare din gama Clio: motorul pe benzină TCe de 1.33 litri și 130 CP și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 115 CP.
De asemenea, noul Sandero Stepway va beneficia de o motorizare mild-hybrid E-Tech similară cu cea disponibilă pe noul Clio, care oferă 140 CP și are o baterie de 1.2 kWh.
stiu ca pare ciudat sa spun asta despre o dacia, dar este una dintre cele mai aspectuoase masini din clasa mica, alaturi de opel corsa si peugeot 208, in opinia mea. abia astept ziua in care se vor publica toate detaliile, ma intereseaza foarte mult dimensiunile exterioare (cat mai mici sper sa ramana) si spatiul interior si din portbagaj, pe care sper ca nu le-au diminuat, ca si acum Sandero ofera un interior mai mult decat decent ca spatiu.
totul pare manevrat in favoarea electrocutarii definitive.
Dar mentalitatea comunistă încă duhnește.
Care este problema multora din țara asta că unii conduc mașini cu transmisii automate?!
Cum e în democrație, îmi cumpăr ce doresc fără să fiu forțat să fac cum zic alții așa e?
Dacă X dorește altceva, pentru că așa consideră el ca îi este mai ușor, gata, îl băgați la zid că nu face ca voi no?
Vaii dar ce gândiri aveți de oameni 'liberi" Voi cred că nu a-ți înțeles ce înseamnă cuvântul democrație.. și totuși au trecut 30 de ani.
Dacă mașinile electrice o să acapareze piața în viitor, ce o să faceți. predați permisul auto, fiindcă voi nu conduceți mașini pentru... cum a spus un instructor auto cu care am avut o dispută destul de aprinsă mașinile cu automate sunt pentru handicapați"
De ce să nu aibă opțiuni cu automate și Dacia?
Cât timp în India, America de Sud, până și-n Rusia ( acolo este cazul modelului Lada Vesta) există opțiunea să ai și o cutie automată, nu văd o problema.
Până la urmă oamenii încep să se îndrepte către mașini cu cutii automate, pentru că vor să conducă de la A la B simplu, fără bătăi de cap.
Pentru cei care vor să "simtă" mașina n-au decât să simtă până nu mai pot. Sunt și oameni care gândesc mai logic treburile, nu pe toți îi interesează să conducă ca niște descreierați pe străzi.
După părerea mea robotizata este cea mai optimă variantă.
Deoarece :
1. Cutiile cu dublu ambreiaj, indiferent de producător sunt destul de sensibile și stricăcioase.
2. Cutiile CVT de la Jatco, sunt arhicunoscute pentru durată de viață scurtă.
3. O cutie clasică cu convertizor ar costa cam mult și ar urca prețul mașinilor din acest grup.
Nu mai știu dacă Dacia încă oferă robotizata în gamă, dar totuși cutia robotizată+ motorul diesel de 1.5 au arătat că au făcut treabă bună.fără probleme.
Probleme au fost la benzinare, fiindcă au făcut rabat la calitatea ambreiajului (mai subțire decât trebuia), făcând astfel să nu țină prea mult.