Povestea lui Chevrolet Volt, model care a făcut înconjurul lumii prin soluția de propulsie inventată de inginerii americani de la General Motors, se pregătește de o a doua generație. Aceasta va fi prezentată la Salonul Auto de la Detroit, la mijlocul lunii ianuarie, și promite o evoluție a pachetului Voltec, care în prima generație oferea un motor electric care învârte roțile și unul pe benzină cu rol de generator care încărca bateriile atunci când acestea se descărcau. Informația este deja cunoscută, modelul fiind subiectul unui set de teasere foto și video pe care General Motors le-a publicat în acest final de an. Ce nu se știa până acum este însă faptul că a doua generație a lui Volt nu va mai fi reprezentată de un singur model, ci de o familie care va primi, pe lângă sedanul de dimensiuni medii, și un crossover compact cu aceleași caracteristici de autonomie.
Informația nu este încă oficială, însă jurnaliștii de peste Ocean au aflat despre planurile celor de la Chevrolet după ce marca americană a înregistrat la Oficiul de Mărci denumirea Crossvolt, care va deveni foarte probabil numele viitorului model.
Evident, noua versiune de caroserie nu va fi lansată decât ceva mai târziu, probabil în 2016.Vine noul Volt în Europa?
Decizia General Motors de a dezvolta o familie pentru viitorul Volt este foarte interesantă din perspectivă europeană, primele informații legate de planurile GM arătând rezerve în lansarea noii generații a modelului și în Europa. Având în vedere faptul că Chevrolet s-a retras de pe piața europeană, modelele ar trebui să fie vândute sub sigla Opel, însă GM ar fi decis ca Opel Ampera - versiunea europeană a lui Volt - să nu primească o nouă generație, ci un facelift care să împrospăteze modelul pentru a analiza reacția clienților.
Vă reamintim faptul că Chevrolet Volt și Opel Ampera au primit în 2012 titlul Mașina Anului în Europa, însă vânzările au fost modeste de atunci: dacă în 2013 vorbim despre 3184 de clienți în Europa (o scădere de 40% faţă de anul anterior), primele cinci luni ale lui 2014 i-au adus modelului Opel doar 332 de clienţi, o scădere de 67% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Mai mult, doar 46 de germani au ales Ampera în perioada ianuarie-mai 2014, o cifră demoralizantă pentru un model care pleca la drum cu speranţa că poate deveni "veriga lipsă" între modelele cu motoare termice şi cele cu motoare electrice.
via turbo.fr
VW CrossVolt?