BMW a prezentat noua generație X5 în vara acestui an, iar prețurile pentru piața din România au fost anunțate încă din de la sfârșitul lunii august.
SUV-ul va putea fi achiziționat efectiv începând din luna noiembrie, însă oficialii BMW România au anunțat că 100 de români au făcut deja precomenzi ferme pentru care au plătit un avans.
50% dintre comenzi au fost realizate pentru versiunea 30d, în timp ce varianta M50d a fost preferată de 35%. Prin urmare, versiunea 40i cu motor pe benzină a fost comandată de numai 15% dintre clienți.
Noua generație X5 are dimensiuni mai mari, o grilă proeminentă și alte schimbări estetice care au rolul de a moderniza modelul german în contextul în care principalele noutăți sunt de ordin tehnic. Astfel, X5 devine primul SUV al mărcii germane echipat cu sistem de direcție integrală (Integral Active Steering), în timp ce suspensia pneumatică pe două axe permite ajustarea înălțimii mașinii cu până la 80 de milimetri prin apăsarea unui buton.
În același timp, X5 este și primul SUV BMW echipat cu un pachet Off-Road. Șoferul poate alege între 4 moduri de condus pentru a activa setările ideale pentru gardă la sol, sistemul de tracțiune integrală, răspunsul accelerației și controlul transmisiei.
Cele 4 moduri disponibile optimizează tracțiune pe suprafețe ca nisip, piatră, macadam sau zăpadă.Pe piața din România, prețul de pornire pentru noul X5 este de aproape 69.000 de euro pentru versiunea xDrive 30d cu motor cu 6 cilindri de 3.0 litri care generează 265 CP. A doua opțiune diesel este reprezentată de varianta M50d, echipată cu un propulsor diesel de 3.0 litri, 400 CP și cuplu de 760 Nm cu un preț de pornire de peste 92.000 de euro. Între timp, fanii motorizărilor pe benzină au la dispoziție doar versiunea xDrive 40i care beneficiază de un motor cu 6 cilindri de 3.0 litri și 340 CP, prețul de pornire fiind stabilit la puțin peste 70.000 de euro.
Noua generație BMW X5 va fi disponibilă de anul viitor și într-o versiune plug-in hybrid cu sistem de propulsie care generează în total 394 de cai putere și un cuplu de 600 Nm, în timp ce autonomia electrică va fi de 80 de kilometri.
Via BMW
Lăsând preferințele românilor la o parte, noul X5 este condamnat la succes, cu toate că este foarte scump.
Nu inteleg cum pot unii sa mai dea banii aia care sunt destul de multi pe un X5 care nu mai are frumusetea E70-ului si nici farmecul aparitiei din 99-2000. E fumat cum se spune rau de tot. Nu vad nimic atragator la el in afara de performante si probabil calitate mai buna a materialelor fata de generatiile anterioare. Astazi cand Cayenne-ul nou e un suv aproape perfect din orice pct. de vedere, Q8 de asemenea e o bijuterie de suv evident peste X5, ei aleg BMW. Fiecare cu gusturile lui dar nu m-as uita decat la Cayenne si Q8 in materie de SUV_uri.
Probabil si Q8-ul este pozitionat un pic mai sus fata de X5. Posibil Q8 sa fie concurent direct cu X6.
Exceptand gusturile romanilor, cred ca idea este ca acestia au bani :). Exact cum a fost si cu noul Velar (masina de ~100k) si este full in Bucuresti.
X5 este un model de mare succes, indiferent e generație, Porsche este la alt nivel de preț.
Nu am spus ca, Q8 este un concurent cu X5. Era vorba doar de alegerea unui SUV. Dar e pe aproape oricum ca dimensiuni. Nici cu X6 nu merge comparat pt. ca nu prea e in stilul lui cocosat si aerodinamic. E mai aproape de X5 acel Q8. Q7 e usor mai lung ca un X5 si un Q8. Dar da. Q7 e concurent cu X5 oficial.
In schimb Cayenne cat si Q8 au un pret ceva mai mare ca X5 dar cu siguranta nu e o problema diferenta de 10-20-30 de mii euro pt. un viitor propietar care o cumpara de noua. Ai bani de X5, poti lua lejer si Cayenne sau Q8. E vorba doar de gusturi. Oricum toate ajung in versiuni de top la 100 de mii euro poate si mai mult . Asa ca nu conteaza diferentele de pret intre ele pt. un viitor posesor. Iar Porsche e premium - luxury. X5 si Q8 sunt doar premium. Dar vizibil si tactic nu se simte acest lucru.