În 2014, BMW X4 scria o nouă pagină în istoria constructorului german. De atunci și până astăzi, aproximativ 200.000 de unități au fost vândute la nivel global, 572 fiind livrate în România.
Acum, BMW lansează o nouă generație X4. SUV-ul coupe gândit de constructorul bavarez va fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva, eveniment care își deschide porțile la începutul lunii martie. Noul X4 propune un design revizuit, un interior preluat de pe X3, tehnologii moderne, dar și o versiune X4 M40d. Debutul pe piață este programat pentru jumătatea acestui an.
Noua generație BMW X4: date esențiale
● Noua generație BMW X4 are o lungime de 4.752 mm (+81 mm), o lățime de 1.918 mm (+37 mm) și o înălțime de 1.621 mm (-3 mm). Amptamentul a crescut cu 54 de mm și măsoară acum 2.864 mm.
● Noua generație BMW X4 are o gardă la sol de 204 mm, poate traversa un vad cu adâncimea de 500 de milimetri, iar unghiul de atac măsoară 25.7 grade. Unghiul de degajare anunțat de oficiali este de 22.6 de grade.
● SUV-ul coupe pregătit de constructorul german mizează pe același look dinamic general și îmbină elemente noi de caroserie cu linia deja cunoscută. Grila fontală este acum mai mare, blocurile optice au fost restilizate, iar proiectoarele de ceață au o formă nouă. În același timp, spoilerul a trecut și el printr-un update discret. În partea din spate, noua generație X4 primește stopuri cu design nou și terminații duble pentru sistemul de evacuare indiferent de motorizarea aleasă.
● Noua generație BMW X4 va fi disponibilă în trei versiuni, denumite oficial linii de echipare: xLine, M Sport X și M Sport. Fiecare dintre aceastea vine cu o serie de elemente specifice. Varianta M Sport X propune o serie de accesorii potrivite pentru mici escapade în off-road, în timp ce varianta M Sport oferă elemente ceva mai sportive.
● Portbagajul noului BMW X4 măsoară 525 de litri și poate fi extins până la 1.430 de litri prin rabatarea banchetei spate (40/20/40).
Pasagerii din spate vor avea cu 27 de mm mai mult spațiu pentru picioare.● Noua generație X4 poate fi comandată și cu cheia BMW Display Key. Prin intermediul unui ecran de 2.2 inch, aceasta oferă posesorilor informații cu privire la nivelul carburantului din rezervor și numărul de kilometri până la următoarea verificare în service. În plus, șoferii vor putea acționa sistemul auxiliar de încălzire sau vor verifica dacă geamurile sunt sau nu închise.
● Standard, BMW X4 dispune de suspensia M Sport și de funcția Performance Control a sistemului DSC. Opțional, clieții vor putea bifa sistemul de frânare M Sport și suspensia adaptivă cu amortizoare controlate electronic.
● La interior, clienții noului X4 vor putea comanda un ecran tactil cu o diagonală de 10.25 inch, sistemul de control vocal a primit o serie de îmbunătățiri, iar sistemul de infotainment poate fi controlat și prin gesturi.
● Pachetul de siguranță include Driving Assistant Plus cu cruise control adaptiv și funcție Stop&Go, asistent de direcție și menținere a benzii de rulare, dar și Parking Assistant Plus cu funcțiile Top View, Panorama View și 3D View.
Noua generație BMW X4: motorizări
● BMW anunță șapte motorizări pentru noua generație X4. Nemții propun trei motoare pe benzină și patru unități diesel.
● BMW X4 xDrive20i primește motorul de 2.0 litri care produce 184 de cai putere la 6.500 rpm și 290 Nm între 1.350 și 4.250 rpm. Cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, SUV-ul constructorului german accelerează de la 0 la 100 km/h în 8.3 secunde. Consumul mediu anunțat de producător este de 7.1 - 7.3 litri la 100 de kilometri, iar emisiile de CO2 sunt cuprinse între 163 și 168 de grame per kilometru.
● BMW X4 xDrive30i folosește tot un motor de 2.0 litri. De această dată, unitatea produce 252 de cai putere și 350 Nm între 1.450 și 4.800 rpm.
Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.3 secunde, iar viteza maximă este de 240 km/h.● Începând cu luna august, BMW promite și versiunea X4 M40i. Aceasta are un motor cu șase cilindri de 3.0 litri cuplat la o cutie automată cu 8 trepte. Motorul promite 360 de cai putere și 500 Nm, iar sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 4.8 secunde. Viteza maximă este de 250 km/h.
● BMW propune patru versiuni diesel pentru noul X4. Varianta de bază se numește X4 xDrive20d și are un diesel de 2.0 litri de 190 de cai putere și 400 Nm. Unitatea este cuplată la o cutie automată cu 8 trepte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.0 secunde, iar viteza maximă este de 213 km/h. Consumul anunțat este de 5.4-5.6 l/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 sunt cuprinse între 142 și 149 de grame per kilometru.
● Varianta X4 xDrive25d folosește tot un motor de 2.0 litri. De această dată, unitatea produce 231 de cai putere și 500 Nm. Sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 6.8 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 230 km/h. Consumul mixt anunțat variază între 5.5 și 5.7 l/100 de kilometri.
● Tot din luna august 2018, BMW promite și varianta X4 xDrive30d. Cu un motor de 3.0 litri și șase cilindri care produce 265 de cai și 620 Nm, versiunea accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde. Consumul anunțat de producător este cuprins între 5.9 și 6.2 l/100 de kilometri.
● Spre deosebire de vechea generație, noul X4 propune și o variantă diesel M40d. Aceasta are un motor de 3.0 litri cu șase cilindri care produce 326 de cai putere la 4.400 rpm și 680 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. 4.9 secunde sunt necesare pentru 0-100 km/h.
Ce mi-ar placea sa vad pe gama X ? In primul rand sistemul de air suspension imi scapa denumirea lor comerciala, pe care rivalii Mercedes si Audi il ofera pe suv-urile lor iar BMW se pare ca inca nu l-au inclus ca si optional si exista doar pe seria 7(parca si pe ultima seria 5)...de asemenea mi-ar placea sa aduca ca si optional si sistemul de rear steering (tot la fel existent pe seria 7) cum spre ex Audi au adus pe Q7 aceasta functie.Deja sunt masini f lungi si un rear steering ar fi super util pt spatiile inguste,parcari etc
ps:nu ma incanta faptul ca dimensiunea a crescut la 4.75 fata de 4,71(x3) si 4.65 editia precedenta x3/x4.Intr-un fel poate e un avantaj,dar personal as dori ca gama sa ramana oarecum in segmentul de suv-uri compacte,dar din pacate trendul la toate masinile si la toate categoriile este de marire nu de micsorare sau nici macar stagnare a dimensiunilor
ps2:un alt lucru de depunctat la X3 si se pare ca si la x4(oarecum mai putin observabil) ar fi acea toba care nu inteleg de ce nu reusesc sa o mascheze mai bine si acest lucru persista de la primele generatii de x3 .....la o masina premium eu zic ca ar fi trebuit rezolvata aceasta chestie.Si ca incheiere,o alta ``doleanta``,nu inteleg de ce constructorii premium nu aduc toti pt portiere acel banal si super util sistem anti stropire si murdarire a picioarelor(un simplu bandou din cauciuc care se duce pana in extremitatea pragului).din ce am observat doar Q5 il are,Mercedes si Bmw nu il folosesti pe suv-urile lor.Este de asemenea f intalnit la o gramada de alte masini,imi amintesc ca pana si Qashqai il are. Daca ploua si masina e mizerabila si deschizi portiera si te apleci sa ridici ceva de pe bancheta te trezesti cu pantalonii varza,sau la coborarare etc.