Noua generaţie BMW Seria 7 îşi dezvăluie tehnologiile de top într-o primă galerie foto oficială

de Sebastian Toma
Sambata, 18.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat primele fotografii ale interiorului noii generaţii Seria 7, alături de câteva cadre de exterior ale prototipurilor în timpul testelor. Odată cu acestea, studiem tehnologiile nou introduse pe acest model.

BMW a prezentat primele imagini oficiale ale noii generaţii Seria 7 în varianta de serie. Constructorul german va lansa noua generaţie a navei sale amiral în toamnă, dar a publicat o galerie foto generoasă cu un prototip apropiat de varianta de serie al următorului Seria 7. Exponatul din imaginile publicate este încă acoperit de un strat semnificativ de camuflaj, dar tot îi putem distinge principalele trăsături, iar acelaşi lucru se întâmplă şi cu habitaclul său. Din fericire, nemţii de la BMW au decis să nu ne lase să intuim din priviri ce dotări tehnologice va avea noul Seria 7, aşa că au publicat o listă explicativă a acestora. Noi am selectat cele mai interesante şi importante schimbări din punct de vedere tehnologic şi vi le prezentăm în materialul de mai jos.

Folosirea intensivă a fibrei de carbon pentru caroserie şi şasiu


Noua generaţie a lui BMW Seria 7 are masa totală redusă cu până la 130 de kilograme datorită noilor soluţii de construcţie. Vorbim despre folosirea materialului numit CFRP, plastic ranforsat cu fibră de carbon, pentru diferite componente ale vehiculului pentru a reduce masa totală a acestuia. Modificările au fost aplicate inclusiv la celula pasagerilor, "cuşca protectoare" a habitaclului, iar inspiraţie pentru aceste soluţii a fost BMW i3, primul model de serie mare din lume care are această cuşcă realizată integral din fibră de carbon. Seria 7 prezintă în continuare oţel şi diferite aliaje pentru anumite secţiuni.

Motoare noi şi transmisii optimizate pentru eficienţă şi răspuns mai bun


Esential 1977 este anul în care a debutat pe piaţă prima generaţie a lui BMW Seria 7. Succesorul său din 2015 este a şasea generaţie a navei amiral din Munchen.
BMW anunţă lansarea unei generaţii noi de motoare pe benzină cu şase cilindri în linie odată cu noua generaţie a lui Seria 7. Aceste propulsoare vor fi introduse ulterior în intregul portofoliu al constructorului, aşa că era normal ca nava amiral să beneficieze prima de noile realizări tehnologice. Specificaţiile propulsoarelor noi nu sunt cunoscute, dar ştim că au fost optimizate pentru creşterea eficienţei prin reducerea frecărilor interne şi prin diferite optimizări termodinamice. Nemţii ne promit control complet variabil al supapelor şi de un răspuns la acceleraţie îmbunătăţit semnificativ. La nivel de transmisii, unitatea automată cu opt trepte se bucură şi ea de aceste schimbări şi prezintă şi un sistem de schimbare a treptelor influenţat de viitoarele schimbări de altitudine pe care le va urma vehiculului, bazat pe informaţii GPS, totul pentru a asigura un consum cât mai mic. Tot în privinţa sistemelor de propulsie, noua generaţie a lui Seria 7 va putea fi comandată atât cu sistem de tracţiune integrală xDrive, cât şi cu sistem de direcţie activă pe patru roţi.

Sistemul driving experience control are acum şi mod auto-adaptiv, iar amortizoarele electro-reglabile sunt acum standard


Pe lângă suspensiile pneumatice adaptive auto-nivelante faţă şi spate, noua generaţie Seria 7 se bucură acum de noutăţi semnificative la nivel de manevrabilitate şi suspensie. Sistemul driving experience control, care permitea schimbarea între modurile Sport, Comfort şi Eco Pro, printre altele, are acum şi un mod adaptiv, care schimbă reacţiile vehiculului în funcţie de stilul de conducere abordat de şofer şi de starea drumului.

Amortizoarele adaptive au devenit standard, iar maşina este oferită în premieră cu suspensie pnematică autonivelantă pentru ambele punţi. Datorită acestor modificări, Seria 7 îşi propune să asigure un nivel de manevrabilitate şi un nivel de confort fără precedent în segment. Modelul are şi primul sistem electromecanic de control activ al ruliului din lume, pentru a asigura un plus de confort în situaţiile dinamice.

Comenzi noi pentru iDrive: ecran tactil pentru prima oară într-un BMW şi sistem de control prin gesturi în premieră mondială


După cum se obişnuieşte în segment, nava amiral a unui producător premium aduce şi elemente complet noi în industria auto. Vorbim acum despre sistemul de control al unităţii multimedia folosind gesturile şoferului. Acesta detectează în 3D acţiunile mâinilor şoferului, permiţând operarea în linişte, fără atingere şi fără privire a unor comenzi legate de sistemul multimedia, cum ar fi răspunderea la apeluri şi multe altele. Există şi posibilitatea gesturilor personalizate pentru funcţii specifice, ceea ce înseamnă că poţi activa o funcţie a vehiculului doar printr-o mişcare a mâinii în faţa sistemului multimedia, o dotare fără precedent în industria auto.

O premieră specifică mărcii BMW, dar deloc o noutate în industria auto este ecranul tactil pentru afişajul unităţii multimedia. Acesta vine şi cu o comandă a sistemului de climatizare tot cu funcţie tactilă. Indiferent ce sistem de acţionare foloseşte şoferul, gesturile sunt active în mod automat, fără necesitatea apăsării unui buton pentru ca maşina să "fie atentă" la comanda şoferului, cum este cazul sistemelor de comandă vocală.

Sistemul driving assistant prezintă şi o funcţie de prevenire a coliziunilor din spate şi sistem opţional de control al direcţiei şi de prevenire activă a colizunilor laterale prin părăsirea benzii de rulare


Actualizarea majoră aplicată lui Seria 7 odată cu noua generaţie a lui Seria 7 aduce funcţii noi pentru tempomat şi pentru sistemele de asistenţă a şoferului. Fie că vorbim despre reglarea vitezei în funcţie de limitele de viteză impuse pe segmentul de drum în funcţie de citirile făcute de camerele video din dotare sau de radarele de la bord. În cazul detectării unui impact posterior iminent, centurile sunt pretensionate automat, geamurile laterale şi trapa sunt închise şi vehiculul se pregăteşte de protecţia ocupanţilor la standarde cât mai înalte pentru acel impact. În plus, radarele din spate ajută şoferul la ieşirea din parcări când vizibilitatea este restrânsă.

Urmareste Automarket
Tempomatul are acum o funcţie de menţinere automată a benzii de rulare prin mici intervenţii la nivelul sistemului de direcţie, iar această funcţie este oferită la viteze de până la 210 km/h.
Cât timp şoferul ţine mâinile pe volan, sistemul este activ. Reglementările internaţionale restricţionează acest sistem doar la funcţia precizată, fiind posibil un sistem de pilot automat complet pe autostradă cu tehnologiile din dotarea acestui model, la fel cum este posibil şi la rivalul său direct de la Mercedes-Benz. În plus, vehiculul nu permite părăsirea benzii de rulare când un alt vehicul este în unghiul mort al acestuia şi ar putea avea loc o coliziune, cât timp sunt activate sistemele de asistenţă a şoferului şi este folosit tempomatul activ cu funcţie Stop&Go. Pentru cei neiniţiaţi în terminologie, funcţia Stop&Go înseamnă încetinirea şi oprirea simultană odată cu coloana urmărită şi repornirea şi revenirea la viteza prestabilită odată ce este din nou posibil.

Parcare prin telecomandă folosind cheia maşinii


Cireaşa de pe tortul luxului de la BMW numit Seria 7 este sistemul de parcare de la distanţă folosind telecomanda care înlocuieşte deja bătrâna cheie de contact. Într-o coincidenţă interesantă, acest sistem a fost prezentat la nivel cinematografic tot pe un BMW Seria 7, generaţia E38, în pelicula Tomorrow Never Dies din seria James Bond, când personajul jucat de actorul Pierce Brosnan controla maşina sa special pregătită folosind un controller dedicat.

Tehnologia implementată de BMW pe noua generaţie Seria 7 nu permite toate funcţiile din film (din fericire), dar îi dă şoferului posibilitatea de a-şi parca sau muta maşina de la distanţă. Maşina poate să parcurgă o distanţă de maximum 1.5 ori lungimea sa fără ca şoferul să fie la bord, iar funcţia de parcare de la distanţă merge doar când vehiculul este poziţionat la un unghi de maximum zece grade faţă de locul de parcare dorit. Sistemul este  gândit pentru spaţiile de parcare înguste, în care şoferul nu mai poate ieşi di maşină cu uşurinţă odată ce a parcat, dar vehiculul poate să încapă fără probleme. Altfel spus, în garaje înghesuite sau în parcări mai aglomerate decât media, BMW Seria 7 poate fi comandat prin BMW Display Key pentru a fi scos din locul de parcare în care a fost garat frontal sau cu spatele şi poate să şi părăsească respectivul spaţiu 100% automat, doar la comanda şoferului. Sistemul este, pentru moment, unic în industria auto pentru un automobil de serie. Bineînţeles, funcţiile sistemului de asistenţă la parcare, respectiv parcarea automată, au primit o actualizare semnificativă pe lângă sistemul detaliat mai sus odată cu noua generaţie a lui Seria 7.

Comentarii (48)

  • M7? iarasi nimic...
    7 28
  • Ady Spataru
    Citez : ''Sistemul driving experience control are acum şi mod adaptiv, iar amortizoarele adaptive sunt acum standard'' . Si acum dati-mi voie sa rad HA-HA-HA-HA, pai suspensiile adaptive sunt pe Lexus de ani buni, BMW se pare ca a ramas in urma in materie de design. Nimic nou sub soare, i-au pus un sistem de climatizare cu ecran tactil ca la Honda HR-V ( o masina de 4 ori mai ieftina ) , iau mai scazut puin din kile ( lucru iar banal, pt meseriasii care nu credeu in raportul greutate/putere) , asadar asteptam pretul entry-leve cu motor ''deochiat'' si mult mai impotent fata si de un Hyundai , si evident cu pret umflat la pompa, dar cu fiabilitate BA.


    ps: Asteptam propulsoarele hybrid de origine nipona ( TCM ), macar cu astea vor putea si ei sa se laude . Cand vor ''pune mana'' pe motorul hybrid de 5.0 444 cp de pe LS , atunci poate vor invata si ei ce inseamna silentiozitate in timpul rularii la viteze de peste 200 km/h .
    18 46
  • nu stiu ce vad unii inovator la masina asta,masinile actuale ce folosesc tehnologiile astea.
    14 34
  • @Ady Spataru
    Ady Spataru ce nume interesant, merge altceva inainte de Spataru dar trebuie sane cenzuram, vad ca de numele Ivanoff ti-e rusine. In afara de Mazda si Lexus nu mai stii nimic. Lexus LS se pare ca nu poate face acest lucru banal din moment ce are aproape 3 tone. Lexus LS e o masina obosita aparuta acum 10 ani pe care chiar si americanii o plaseaza pe ultimul loc in toate topurile si care nu se mai vinde deloc nici macar in America.
    42 14
  • Ady Spataru
    Rar le-au fost dat ochilor mei sa citeasca un comentariu mai neprofesionis ca asta. Pe Ivanoff nu-l cunosc. In schimb cei care ma cunosc pe mine, stiu ca apelez de multe ori la sectiunea ''intrebari-raspunsuri'' . Azi am zis sa fac ceva nou si sa ma ''integrez'' si la sectiunea de comentarii. Inca odata nu stiu cine este Ivanoff ( nu l-am vazut la intrebari-raspunsuri'' nu stiu ce preferinte are, dar eu sunt proprietar de Lexus IS220 d din 2007 ( masina cumparata de la Tiriac Autorulate ) in 2011.

    Intrebare, tu stii macar cati ani are modelul LS de la aparitie ? Pai LS are aceeasi varsta precum brandul in sine, adica peste 20 de ani . LS nu are cum sa aiba 10 ani , mai informeaza-te.

    Aproape 3 tone ? Intrebare : Tu ai controlat datele ? Ls600HL are putin peste 2200 kg . Dar tu ai condus vreodata un LS 600hl ? Eu l-am condus in vacanta din DE prin Rent A car 2 zile , iar doua zile am condus un 750i xDrive Steptronic asta cand m-am mutat in alt oras mare populat. Diferente ? Pai la 200 km/h pe autobahn la LS inca mai poti purta o conversatie in soapta, insa la BMW tinuta de drum sportiva, sunetul motorului la rulare o face galagioasa la aceasta videza. Nu ca nu s-ar auzi bine. Se aude frumos, dar la o limuzina full-size te astepti la o calatorie linistita.
    14 40
  • AndreiRN
    Pentru o marca chnezeasca, e destul de tehnologizata.
    10 35
  • un oarecare
    Automarket, bagati mopul la treaba, asa cum ati promis. Ori nu vedeti ca s-au strans gunoaiele pe site la aceasta pagina.
    15 14
  • BaditzaEx
    @un oarecare, pai este sambata azi tu ce credeai ? De asta profita ghertoii care umple de laturi zona de comentarii, ca si individul de sus care ii raspunde celuilalt . Multi useri normali la cap deja s-au retras !
    12 0
  • un model de exceptie care probabil va fii urmatoarea mea masina. dar nu noua dupa 5-7 ani asa cand va costa 10%-15% din pretul initial. BMW sufera mult la revanzare asa ca toate marcile i-ar asta nu face de-cat sa aduca beneficii celor care cauta premium ia-r seria 7 e un premium de calitate superioara, eu la-s clasa peste S class la sportivitate si dinamica. deocamdata ma multumesc cu bombonica mea 1.9 TDI 131 cp cu 4x4 foarte silentios si performant.


    @Ady Spataru, nu am vazut eu bine sau tokmai ai comparat galeata de fecale LS cu seria 7 ? baiete BMW este regele sportivitatii cauta pe net in teste comparative sa vezi ca nici alt brand nu bate bmw la sportivitate si placerea condusului. BMW inseamna sa simti condusul, senzatiile si adrenali-na care iti fierbe sangele. Eu a-m mers cu E36 si stiu pe pielea mea ce inseamna adrenali-na si stabilitate-a pe care t-io da .
    3 36
  • Eu nu inteleg pentru ce motiv tot amana lansarea noii generatii. Stiim cu totii ca va fi mai modern si cu mijloace tehnologice mai avansate decat ce se afla in prezent pe piata la nivelul acestui segment. Dar generand din nou imaginile spion, raman totusi cu o remuscare. Oare BMW a ramas fara designeri competenti ? Pare mult prea clasic si banal, fata de ce stia BMW sa faca odata . Inteleg ca un efort mai putin depus la acest capitol sa rezulte costuri mai mici de productie, dar luand in calcul pretul standard care nu va fi foarte mic, pai atunci acel ''compromis'' pe care grupul bavarez il tot promite de ani de zile, nu e decat vis frumos pe care il reproduc prin vorbe goale, amintindu-si de el. La fel ca o caseta, acarei banda deruleaza la infinit. Cat despre pasul ''tehnologic'' a navei amiral seria 7, sunt cam obiectivi in aceasta privinta. Pe langa faptul ca e o un amestec de ''salate orientale'' ( sistem de climatizare cu touch inspirat de la Honda si Acura , sistemul multimedia inspirat de pe seria 6 , butonul start-stop aluminizat inspirat de la Audi, sistemul de suspensie adaptiva inspirat de la compania nipona Toyota Motors , si multe alte exemple ).


    @Ionutz_smekerul, sau mai bine zis ''jmekerul'' , ca sa sune mai '' chulll''. Judecand dupa nivelul de cultura automobilistica, ma face sa ma gandesc ca posesorii de Passat ''Ti Di Ai'' ( mai cu spic inglish ) nu or fi chiar atat de analfabeti ca si matale. Matale esti la prima tinerete adolescentina , mai mult de un Moskwicz nu cred ca ai condus. Multam !
    14 27
  • Pai nemtii si americanii nu mai au designeri, deoarece i-au luat japonezii. In schimb noi,in afara de ivanezi,nedelci,mufiotzi,spatare de scaune imputite si bar-leaners ,copy-paste, nu avem nimic.

    Traiesti degeaba, nick-names!
    32 3
  • Era imposibil sa nu apara si un meserias de Moskwicz. Mesior ''anonim'' , din comentariile mele, ai putea invata un lucru elementar- sa-ti faci cont in primul rand. In al doilea rand sa te semnezi cu numele tau real. Stiu, lasitatea e calea cea mai usoara de a te ascunde sub un ''anonimat'' , carecteristica celor slabi . Eu comentez numai logat spre deosebire de tine, acum ca tu de mic ai supt mai mult de la tactu decat de la mamuca ta , nu-i vina mea ca nu vezi padurea din cauza copacilor. Cat despre injuraturi, nu stiu pe cine ai injurat, ( AM sterge mizeriile la timp ) dar judecand dupa caracterul nul de cultura , te cred in stare de orice, inclusiv cum te chinui intr-un peco o jumatate de ora sa desfaci busonul de la rezervor, nestiind in ce parte se desface . Asadar , ceva pe subiect inteligent ai mestere ? Multam , si insanatosire grabnica !
    10 31
  • @@Ady Spataru

    Cumetre, vezi ca si ''nebunia'' asta de septhar nou ''nu poate face acest lucru banal'' din moment ce e greu cat un multivan. Cea mai usoara limuzina din acest segment ramane totusi Cadillac CT6 , care este mai usor chiar si decat un seria 5. Modelul de baza cantareste 1.678 kg. Ia-te de mana cu al de sus, si duceti-va la culcare . Sunteti varza copilasi.
    10 30
  • ON TOPIC- BMW mereu a inovat in domeniul auto, doar ca nu mereu i-a priit fisa. E o miza de joc *de noroc* in industria auto, ori esti primul la vanzari , ori ajungi sa dai faliment, iar de la exclusivitate pana la a da faliment este un pas foarte mic. BMW-urile nu sunt masini exceptionale in materie de lux si confort ( pentru asta exista Mercedes-Benz, Cadillac, Lexus si Audi care incearca sa se adapteze in diferite moduri ), dar au un atuu aparte fata de restul , si anume - SPORTIVITATEA, capitol la care nu da gresi, doar ca pana la ambitia de a sfida perfectul mai este cale lunga, nu egaleaza un Dodge Challenger SRT Hellcat , la fel cum nici nu bate un Nissan GT-R NISMO pe 1/4 mile, in schimb placerea condusului este decisiva. In testele realizate de americani, modelul M4 a cam pierdut in fata altor rivali precum RC F, ATS V , C63 AMG pe 1/4 mile, in schimb la autoslalom ( cum ii spunem noi pe romaneste ) a iesit castigator.

    Ca o incheiere, dupa parerea mea CT6 ramane etalon in acest segment in materie de lux, confort si sportivitatea unui CTS . De ce spun asta ? Fiindca masa mica a masinii va servii in avantajul acesteia .




    Drumuri bune tuturor !
    10 34
  • @Bombardierul,


    BMW nu a inovat niciodata , asta-i chestia. Doar s-au inspirat din toate partile. Au produs modelul x6 ca succesor de SUV coupe dupa SSANG YONG ACTYON, au folosit niste sisteme de asistenta deja existente in industrie. Grosul tehnologiei ar trebui sa-l joace la partea de propulsii. Suntem in anul 2015 , ne apropiem cu pasi repezi de 2020, iar BMW nu are la aceasta ora in productia de serie o unitate pe hydrogen. Viitorul asta cere, ZERO emisii de CO2 . Iar BMW nu sta bine la acest nivel, mai ales ca este o marca premium. Niste sisteme banale precum: sistem de control prin gesturi , Parcare prin telecomandă folosind cheia maşinii, pai de aceste sisteme poate beneficia si Hyundai ( non-premium ), iata spre exemplu Genesis , care vine cu dotare unica in industria auto - frânează automat înainte de radar , deci o dotare mult mai utila decat ''controlul prin gesturi'' care se va comporta la fel de banal ca si ''comanda vocala'' , care nu e in stare sa recunoasca cum trebuie niste comenzi. Nu mai vb de faptul ca Hyundai ofera pe Genesis inca de la generatia anterioara o rigiditate torsionala dinamica cu 12-14 % mai ridicata decat BMW si MERCEDES ( asta pt cunoscatori, nu pt meseriasi ). Asadar noii generatii i-a fost crescut mult mai mult rigiditatea torsionala. Sau transmisia automata Aisin SHIFTRONIC cu convertor de cuplu cu sistem de blocare si raport overdrive. Deci BMW nu a inovat mai nimic. Aceste lucruri le face si Kia-Hyundai, la un pret mult mai mic, si iata cu 7 ani garantie in UE si 10 ani in USA.











    http://www.promotor.ro/masini-noi/news/masina-care-franeaza-automat-inainte-de-radar-hyundai-genesis-12833063
    9 30
  • @Mariane, hai sa nu provocam opinii in contradictoriu. Stiu si eu ca Hyundai inoveaza de la an la an. Coreenii sunt tot in crestere, fata de ce erau acum cativa ani, cand in Europa stateau in umbra, iar prezenta lor era destul de timida, cu modele precum Santa Fe si Accent. Noul Genesis are multe inovatii interesante precum si sistemul de aer condiţionat dotat cu senzor de CO2 (care previne şi somnolenţa la volan) si multe altele, dar sa spui ca BMW nu a inovat, mi se pare ceva nerofesional sincer. BMW acum multi ani testa masini pe hidrogen si multe alte inovatii.
    11 29
  • Am vrut sa scriu ceva frumos, on-topic, sa admir ceea ce a realizat BMW cu acest model nou, insa nu pot sa fac asta. Nu pot sa fac asta pentru ca toate comentariile de mai sus sunt de un cretinism dezgustator si nu vreau sa stric trendul asta.
    Dar aveti dreptate, BMW nu a inovat nimic, de fapt, inca din 1917 ei ii copiau pe greii industriei auto: Hyundai si Lexus.
    39 10
  • @mowgli

    Păstrează comentariile on topic pentru lansarea oficială, atunci personajul trist cu multe nick-uri și conturi nu prea va mai avea ce să spună, și-a epuizat vasta cultură auto la acest articol, în cel mai rău caz va repeta ceea ce a spus acum, adică se va face de râs oricum, nu mai trebuie băgat în seama.

    Despre noul seria 7, cum spuneam la începutul anului, după primele poze din spate și o parte din interior, va merge pe un design clasic pentru că nu mai au rost în acest moment experimentele, poate pe viitor, seria 7 merge pe drumul ei, tehnologie cât cuprinde, dinamică și motorizări excelente, nu va detrona clasa S la vânzări , este prea bine ancorată în clasa de lux, dar cu siguranță va fi cel mai avansat Bmw de până acum, așa cum au fost toate generațiile de seria7 la vremea lor.
    36 9
  • Iarasi 8 voturi negative in cateva minute. Iarasi matura pe jos prin birouri si da like-uri de pe calculatoarele secretarelor. Of of... cine zice ca femeile de servici n-au avantaje ?
    35 5
  • Iti cam trebuie scoala ca sa conduci si sa folosesti corespunzator un seria 7 nou ! Oare se poate mai mult de atat ?
    22 2
  • Am citit comentariile si m-am minunat de nivelul de inteligenta al unora.Si cand vezi cate un fan inrait masini japoneze sau fan masini americane care vin si iti spun ca Lexusul sau Cadillacul sunt cele mai bune masini,in conditiile in care ambele marci incearca din rasputeri sa scoata rivali cat de cat apropiati de marcile germane si inca tot nu au reusit,te apuca groaza. Altul vine si critica BMW ca nu are tehnologie hibrida in conditiile in care hibridele I8 si I3 sunt pe piata de vreo 2 ani si au una din cele mai eficiente tehnologii(in prezent chiar se discuta o colaborare cu Tesla pentru dezvoltarea viitoarelor modele). Inca o data,chiar daca e dureros pentru fanii altor marci,adevaratele inovatii in domeniul auto le fac si le vor face tot marcile germane(Mercedes,Bmw,Audi),chiar daca din cand in cand Hyundai sau Toyota sau alta marca mai scot cate o tehnologie noua.Pachetul complet care il ofera cele trei marci germane e inbatabil,momentan,dar asta nu inseamna ca pe viitor o marca gen Lexus sau Cadillac,nu va reusi sa le fure podiumul in topul vanzarilor.
    32 5
  • Era sa uit de cei care criticau BMW penru lipsa de inovatii:
    -2006 - BMW Hydrogen 7,primul model propulsat cu hidrogen produs in serie
    -2004 - BMW introduce primul head-up display integrat intr-un automobil(preia tehnologia militara de pe avioanele de vanatoare)
    -2001 - iDrive,primul sistem multimedia cu ecran central,pentru controlul principalelor functii ale automobilului
    -1994 - Bmw scoate primul sistem de navigatie din Europa
    -1991 - BMW 750 prima masina din lume dotata cu faruri xenon
    -1991 - BMW 750 prima masina din lume dotata cu ESP
    - primul automobil de serie dotat cu faruri LASER(desi aici se cearta cu Audi care a fost primul) .Si exemplele de inovatii pot continua,dar sa vii sa spui ca BMW nu a inovat niciodata nimic numai a copiat,e de o prostie si imbecilitate maxima.
    33 6
  • Mda......nu am ce raspuns sa ii mai dai ''jmekerului'' de sus, multitudinea de voturi negative isi spune cuvantul. Ce ma mira este faptul, ca imi pare destul de familiar acest limbaj hyper-analfabet cu aer de superioritate, si pe alocuri ''flegmatic''. Mi-am amintit, adesea il vad la posesorii marcilor pe care acest ''jmekerash'' de cartier le tine pledoaria. Doar ca pledoaria lui, nu trezeste decat instinctul comun de a face o reclama ''cam'' negativista rusinoasa marcilor preferate.

    In legatura cu inovatiile BMW, pai ''a inova'' stiam ca inseamna sa reduci masa masina pana la cifra minima posibila , sa oferi motorizari cu propulsie alternativa avansate cu 0 emisii ( hidrogen ), sa oferi o rigiditate torsionala mult mai mica fata de o marca de volum ( gen Hyundai ) , un diferential cu alunecare limitata in varianta standard, si multe altele. Nu poti sa vii cu inovatii existente pe piata, si sa te bati cu pumnii in piept : '' uite ce am creat noi'' .

    Hyundai Genesis 2009 - rigiditate torsionala 13% mai ridicata decat orice model BMW si Mercedes

    Hyundai Genesis 2015 - rigiditate torsionala 18% mai ridicata decat orice model nou de la BMW si Mercedes


    Hyundai Genesis 2015 - Standing 1/4 mile: 13.6 sec

    BMW 740Li- Standing 1/4 -mile: 14.0 sec

    Hyundai Genesis 2015 - greutate piston conform cifrelor americane ( 2.4 lb )

    BMW 740Li - greutate piston (3,2 lb )

    *Ne luam si dupa cifre detaliat nu doar sa aberam , asa-i fani Moskwicz ?


    BMW 740Li- Braking, 70-0 mph: 173 ft

    Hyundai Genesis - Braking, 70-0 mph: 167 ft


    BMW 740Li - Zero to 60 mph: 5.4 sec
    Zero to 100 mph: 14.1 sec
    Zero to 130 mph: 27.0 sec

    Hyundai Genesis - Zero to 60 mph: 5.0 sec
    Zero to 100 mph: 12.3 sec
    Zero to 140 mph: 27.4 sec

    Performante ?Inovatii ? Mokka , din partea bavarezilor.
    7 32
  • Si acum ''amiclui'' @Vlad08, care probabil e duminica si nu se mai tavaleste pe sub Moskwicz.


    1. Productia in serie se caracterizeaza prin fabricarea unei nomenclaturi relativ mari de produse in mod periodic si in loturi de fabricatie mari, mijlocii sau mici. Asadar BMW Hydrogen 7 a ramas doar o ''mare speranta'' pentru BMW, dar nu-i problema . Asa cum au creat modele precum I3 prin colaborarea cu TCM, asa poate vor opta si pt viitor. Per total, primul automobil de serie din lume pe hidrogen este Toyota Mirai, care deja a ajuns la peste 3.000 de comenzi 9 verificati site-urile americane )

    2. Primul head-up display integrat intr-un automobil, a aparut in 2002 cu proiectie Night View adaugat in premiera de Toyota pe Lexus LX 470 ( informatii wikipedia )

    3. iDrive, a trecut printr-o perioada dificila dupa implementarea aceste noi ''inovatii'' , recall masiv pt BMW la acea vreme 9 asa e cand te arunci fara colac in apa )

    Restul e CANCAN !Multam
    7 32
  • Nu stiu dc, dar cam ii dau dreptate userului @AndreiRN, cand spune BMW - Made in China. Si acum ''voala''. Pe boxele Bang & Olufsen din BMW scrie clar CHINA. Calitate neica ...........


    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11164080_685545248216089_1571594383_n.jpg?oh=6acc9585285c48971bbd882f000d6a73&oe=5536E112&__gda__=1429578690_51163da86ed231bb120e1bbc3dc9c9da
    8 31
  • Amicului @Nedelcu,prietene nu aduce jigniri si nu crea apelative daca nu ai fost injurat. Asta cu Moskwiczu habar n-am de unde o aveti voi cativa care va injurati toata ziua prin comentarii,din lipsa de joburi,cultura auto prea putina si viata persoanala 0.Nu ma intereseaza si nu comentez aiurea. Asta ca sa lamurim ceea ce abia ai apucat sa fac,adica sa te provoc,ca sa poti sa iti petreci in continuare toata duminica in sectiunea de comentarii. Referitor la ce am scris mai sus,nu am scris cu patos sau din iubire pentru BMW,tocmai pentru ca nu sunt fan inrait al vreunei marci si nici nu o sa fiu vreodata,iar pe de alta parte la momentul actual nici nu imi permit vreo marca premium.Am un Ford Focus din 2006,cumparat de nou cu care imi fac treaba,dar asta nu inseamna ca ma apuc sa laud ca Ford e cea mai tare si cea mai mare,cum se intampla cu unii comentatori obsedati de o marca. Eu sunt pe principiul,cand am banii de o masina,ma bag la mai multe reprezentante,vad toate ofertele si aleg ceea ce mi se potriveste ca pachet(bani,design,motor,optiuni etc) Dar sa vii tu sa imi spui ca Hyundai a facut si a dres si Mercedes,BMW si Audi stau stupefiati si isi sug acadeaua luand lectii de la coreeni e pur si simplu de domeniul gradinitei.Drept urmare n-are rost sa discutam pe cifre sau exemple ca oameni ca tine,stiu una si buna,nu conteaza alte pareri sau alte preferinte, Mie daca nu imi place Hyundai,tu esti in stare sa ma faci in toate felurile numai pentru ca nu iti impartasesc ideile.
    34 5
  • Si acum urmeaza o serie de inovatii adevarate:


    1901 - Oldsmobile, prima masina cu vitezometru
    1902 - Lanchester 12 Tonneau, prima masina cu frane pe disc
    1916 - Willys-Kinght, prima masina cu stergatoare
    1917 - Cadillac oferea masini cu faruri cu 2 faze, scurta si lunga
    1919 - Hispano Souza H6, prima masina cu servo-frana
    1928 - Studebaker oferea luneta degrivata
    1936 - Studebaker oferea stropitoare pentru lichid de parbriz
    1937 - Buick era prima masina de serie care se vindea cu semnalizatoare
    1949 - Nash Rambler a fost prima masina cu centuri de siguranta
    1954 - Packard Patrician se vindea cu anvelope Good Year Tubless
    1966 - Jensen FF era primul automobil cu ABS ca dotare optionala
    1973 - Oldsmobile Toronado era prima masina din lume care oferea un airbag
    1987 - Mercedes-Benz clasa S venea cu sistem de control al tractiunii
    1991 - BMW 750 era prima masina dotata cu faruri cu tehnologie Xenon , primul cu ESP
    1939 - Packard Super Eight dotata cu aer conditionat.
    1951 - Chrysler Imperial - servo-directie
    1940 - Packard 180 Series - geamuri electrice
    1985 - Buick Riviera - primul touchscreen
    1921 - Mercedes oferea motor supercharged.
    1961 - Oldsmobile F-85 prima masina cu motor turbocharged.
    1960 - Moskvich 410/411 - cutie 8 trepte manual.
    1955 - Studebaker - LSD.
    1966 - Jensen FF - prima cu 4x4.
    1911 - Morgan - suspensie independenta
    1956 - Chrysler Imperial - primul pilot automat
    1978 - Cadillac Seville - computer de bord.
    1986 - Toyota Soarer - GPS din fabrica.
    1990 - Acura Legend - sistem digital de navigare.
    1987- Oldsmobile Cutlass Supreme - cu primul HUD.
    1999 - Cadillac Deville - sistemul night-vision.
    1959 - Plymouth Valiant - dotata cu alternator.
    1963 - Cadillac - climatizare automata
    1965 - Cadillac - incalzire scaune.
    1998 - Saab 9-5 - scaune ventilate
    1922 - Ford Model T - dotata cu radio
    1986 - Lincoln Town Car - dotata cu sistem audio.
    1999 - Chrysler - dotata cu bluetooth
    2001 - Mazda Protege - cititor MP3.
    1947 - Cadillac - scaune electrice
    7 29
  • fan_auto
    Draga Marian, coreenii n-au inventat nimic in industria auto, au preluat tot de la europeni si americani si-au imbunatatit, lucru bun de altfel, japonezii aproape la fel, doar c-au inceput mai devreme sa faca asta, plus ca au o alta experienta, au introdus si ei cateva lucruri, dar coreenii absolut nimic, ca acum hyundai si kia au crescut foarte mult la vanzari, este un lucru de necontestat, mai ales ca acum 15 ani erau mult in spate si nu amenintau pe nimeni, dar in materie de inovatie si modele etalon, las-o naibii de treaba, nu vor fi niciodata pioneri la acest capitol.

    Bmw i3 nu are nici o legatura cu toyota. orice novice in materie de informatii auto iti va spune ca brandul "i" a fost infiintat prin 2010, inainte de inceperea colaborarii dintre cele doua marci, iar pana acum nu a fost lansat nici un model Bmw care sa aiba tehnologie hibrida toyota, mai mult ca sigur viitoarele modele hibride ce vor aparea curand vor avea aceste tehnologii, cum de altfel si viitoarea Toyota Supra va fi un model mult asteptat, dar din pacate pt fanatici ca tine, va avea motor turbo Bmw cu 6 in linie, plus tehnologia de reducere a maselor, de plastic ranforsat cu fibra de carbon, deci ce prostie pot face japonezii, daca mai punem si niste motoare diesel pt modelele comercializate in Europa putem spune ca si-au semnat sentinta, mare inconstienta din partea lor, puteau lua tehnologie ieftina de la hyundai de exemplu, ca sa faca economii. dar te rog cauta informatii despre viitoarea Supra, ca vad ca esti mare amator de link-uri, fa sapaturi si vezi ce motorizare de top va avea, asta daca vrei sa arati ca mai ai un dram de obiectivitate.
    33 7
  • BMW - durerea de a conduce
    Ba @nedelcu , tu vezi-ti de iubirile tale germane...si nu te lua de japoneze, ca nu ti-a pus toate inovatiile din lume din domeniu auto
    3 18
  • @nedelcu
    Care sunt inovatiile preluate de la japonezi? Lista cu inovatii in lumea auto este mult, mult mai lunga si cuprinde mai multe marci, inclusiv multe nemtesti, sa crezi ca ceea ce-ai enumerat acolo reprezinta tot ce s-a inventat in lumea auto inseamna ca esti foarte redus, europenii si americanii au cele mai multe, oricat de mult te scremi, asiaticii raman pe ultimele locuri, dar daca esti pe fuga, fugi si inoarce-te peste cativa ani, nu-ti va duce nimeni dorul.
    26 5
  • @Mariane esti pe fuga ? iarasi te cauta brancardierii de la spital ? :))
    23 5
  • Bun! Sa ne intoarcem la oile noastre ! O spun ca sa inteleaga toata lume, nu sunt fan inrait al vreunei marci si nici nu o sa fiu vreodata, doar ca nedreptatea e de contestat. Anonimul penetrat, pai acelasi lucru am zis si eu : ''sunt doar cateva dintre exemple'', hou nu te speria.


    Prima data voi incepe cu premiile JDPower pt satisfactie si altele:


    2014 STUDIUL JDPOWER / WHAT CAR ? – UK CAR CUSTOMER SATISFACTION INDEX (CSI) STUDY

    2009 WORLD CAR AWARDS – FCX CLARITY ESTE VOTATA MASINA VERDE A ANULUI.

    2009 FEBRUARIE - HONDA ACCORD DECLARATA DIN NOU UNA DINTRE CELE MAI SIGURE MASINI

    2009 APRILIE - HONDA JAZZ PRIMESTE CALIFICATIVE MAXIME LA TESTELE EURONCAP


    2009 STUDIUL JDPOWER / L’AUTOMOBILE – “FRANCE VEHICLE OWNERSHIP SATISFACTION STUDY” (VOSS)


    2009 STUDIUL JDPOWER / WHAT CAR ? – “UK VEHICLE OWNERSHIP SATISFACTION STUDY” (VOSS)


    2009 STUDIUL JDPOWER / L’AUTOMOBILE – FRANCE CAR CUSTOMER SATISFACTION INDEX (CSI) STUDY


    2008 STUDIUL JDPOWER / AUTO TESTS – GERMANY CAR CUSTOMER SATISFACTION INDEX (CSI) STUDY

    2007 STUDIUL JDPOWER / AUTO MOTOR UND SPORT – GERMANY CAR CUSTOMER SATISFACTION INDEX (CSI) STUDY
    ETC,


    Si acum o serie de inovatii:

    Tehnologii super avansate : Robotica Honda - Studiile de cercetare Honda legate de ASIMO au condus la înregistrarea de progrese în ceea ce priveşte tehnologiile de control al balansului şi de deplasare bipedă. Aplicarea acestor tehnologii pentru noi iniţiative a condus la dezvoltarea unei game de produse noi şi experimentale.

    În 1996, ca parte a unor studii fundamentale privind tehnologia, Honda a anunţat dezvoltarea unui prototip de robot umanoid acţionat de baterii.

    *Beneficiind de experienţa şi cunoştinţele dobândite de la modelele prototip, inginerii noştri s-au axat pe aplicaţiile practice ale acestei tehnologii. Un rezultat bazat pe această tehnologie este prezentarea revoluţionarei generaţii ASIMO (Advanced Step in Innovative Mobility) în anul 2000.



    Modelul Honda Gold Wing este prima motocicletă din lume dotată cu airbaguri.

    În cazul unei motociclete, airbagurile nu dispun de o suprafaţă fermă de susţinere. Pentru soluţionarea acestei probleme, sistemul Honda utilizează elemente ce fixează airbagul de şasiu pentru a-i oferi suport.


    Sistem C-ABS controlat electronic
    Noul sistem controlat electronic (‘brake-by-wire’) Combined ABS este proiectat pentru a distribui forţele anterioare şi posterioare de frânare, facilitând astfel frânarea lină, oferind performanţe de frânare şi, în acelaşi timp, un sentiment de siguranţă prin prevenirea blocării ambelor roţi şi prin prevenirea derapării roţii posterioare.



    1972: Este lansat primul model Civic. Honda lansează primul motor CVCC cu emisii reduse, primul motor din lume ce respectă legea americană Clean Air Act din anul 1970




    În anul 2006, Honda a devenit primul producător de vehicule ce a anunţat, voluntar, obiective privind reducerea nivelului emisiilor CO2 la întreaga flotă de motociclete, autovehicule şi echipamente, precum şi la toate fabricile sale.


    Si inovatiile pot continua la nesfarsit la acest brand. Daca mai adaug si inovatii Mazda, Toyota, Subaru, etc pai deja mai scriem 10 pagini.
    2 22
  • inexorabil
    Cu-cu! @Mafia, sunt tot eu, ăla cu sfaturile de bună credinţă (pe care văd că urinezi în continuare, imperturbabil…). O latrină super-infectă a devenit AM. Mi-e jenă să mai postez aici. Încet-încet, mă voi muta cu arme şi bagaje pe alt site, de altă natură. Mai bine mă lupt cu balaurii ateişti şi apostaţi decât să miros acest hidrogen sulfurat pe care îl emanezi tu nonstop. Are dreptate @BaditzaEx: au dispărut de pe AM destui comentatori de calitate. Alţii şi-au rărit intervenţiile…Iar voi, redacţia, sunteţi doar nişte demagogi…Îmi pare foarte rău că vă calific astfel, dar adevărul nu-l puteţi contesta: nu vă onoraţi promisiunea! Puţini dintre noi sunt experţi auto (mecanici, ingineri sau dealeri), ceea ce nu înseamnă însă că numai ei ar avea dreptul de a se exprima pe un forum auto, de aceea întrebarea mea, cât se poate de firească şi de îndreptăţită, este: chiar nu putem să întreţinem un dialog realmente civilizat, educativ şi savuros, care să nu ţină cont de preferinţe şi pasiuni? Ce să învăţăm din măscăriile de mai sus? De ce nu se montează "filtrul" pe care îl aştept de ani de zile?? Este nevoie pe AM, mai mult ca niciodată, adică în mod stringent, de o "poliţie spirituală". Libertatea asta nedozată a cuvântului naşte mai degrabă monştri...

    @Mafia, ţie chiar nu ţi-e frică de Dumnezeu? Crezi că El nu există? Îţi dau numai două exemple din vremurile moderne, care adeveresc întâmplări din Vechiul Testament. Arca lui Noe a fost descoperită pe Muntele Ararat din Turcia, unde s-a oprit, conform Scripturii, după ce nivelul planetar al apelor Potopului a început să scadă. Oraşele depravării, Sodoma şi Gomora, distruse de Dumnezeu cu foc şi sulf, au fost localizate cu precizie în sudul Mării Moarte, unde le-a plasat Scriptura, iar concentraţia de sulf de pe suprafeţele lor este cea mai ridicată din lume (96-98%). Dacă tot suntem la capitolul Sodoma, scrie aşa în Evanghelia după Luca, cap. 17, vs. 28, 29 şi 30: “Precum a fost în zilele lui Lot: mâncau, beau, cumpărau, vindeau, sădeau şi zideau. Iar în ziua în care a ieşit Lot din Sodoma, a plouat din cer foc şi pucioasă şi i-a nimicit pe toţi. La fel va fi în ziua în care Se va arăta Fiul Omului”. La şirul de verbe putem adăuga: contraziceau, ironizau, înjurau…Într-o asemenea conjunctură vrei să te surprindă a doua venire a lui Hristos?! N-a trecut multă vreme de când te pretindeai ortodox. Hm?
    17 3
  • Si totusi am zis sa nu intru la acest articol, dar citind nemultumirea lui @inexorabil, am zis ca este cazul.

    In primul rand, draga inexorabil '' Hristos A Inviat! In al doilea rand sunt si eu nemultumit ca si tine. Altfel ar ''rula'' aceast website daca s-ar comenta numai LOGAT, astfel nu ar mai aparea ''anonimii'' de dupa blocurile gri, sa provoace polemici peste polemici. Dar cu toate astea, tac si rabd, le raspund ''provocarilor'' inutile. DC? Simplu : Ibeste-ti aproapele ca pe tine insuti, calauzeste-i sufletul spre calea cea dreapta '' , raspunsurile mele destul de ferme ce-i drept, incearca sa dezgroape o nedreptate, indrumndul pe interlocutor spre partea de adevar. E cam greu cu unii, mai ales cand esti fixit si vadit afectat de marci nemtesti. Nu o sa ne apucam acum sa ne dam in cap pentru niste ghemuri de fiare, care nu vor vorbii cu noi niciodata, si nici nu ne vor linistii durerile sufletesti .

    Acum cu frica de D-zeu. Pai de ce ne-ar fii frica de tatal nostru pe care il iubim ? Cand il iubesti pe D-zeu, nu are sens sa-ti fie frica. Dragostea lui D-zeu fata de oameni este foarte mare. In rest iti admir citatele, dar aici imi aduc aminte iar de acele faze total pe dos, cu oameni care joaca la jocuri de noroc si spun '' Doamne ajuta'' , pai si hotul cand pleaca la furat spune ''Doamne ajuta'' , asa si cu comentariile . Pentru mai multe detalii ma poti contacta la : grm_60@yahoo.com, sau PP_DD@yahoo.com. Stima !
    4 16
  • Dupa infinita lista de inovatii prezentata de...nu stiu, (domnul Mircea Mester ne-a asigurat ca tiparul @mafia a disparut de ceva vreme), ar trebui ca actuala industrie auto sa fie foarte saraca in materie de inventii, pentru cei care ma cunosc de pe acest site, pentru cei de buna credinta, nu vreau sa supar vreun fan al unei marci, dar cred ca majoritatea tehnicilor de baza care exista in prezent, exista datorita altor natii si popoare, in afara de cele asiatice, vorbesc exclusiv de lumea auto, catre domnul @mafia, etc, etc, alte multe denumiri, care este menirea ta pe acest site? Ce vrei sa demonstrezi? Oricat de nedreapta ar fi acesta lume, poporul japonez nu este neindreptatit in privinta fenomenului auto, isi are locul in istorie, dar nu poate fi pe primul loc pentru c-au fost altii inainte, tehnologic vorbind ( macar in domeniul auto), Japonia n-a fost niciodata inaintea europenilor sau americanilor, n-au fost, dar au compensat prin organizare, seriozitate, munca asidua, pentru toate aceste calitati sunt respectati si recunoscuti, iar rezultatele se vad, dar ce s-a prezentat aici ca mari inovatii in lumea auto, de catre un personaj fanatic, palesc pe langa adevaratele descoperiri si implemantari in acest domeniu.

    Vreau sa-i amintesc personajului cu zeci de denumiri doar un nume, anume LANCIA, sa citeasca si sa se documenteze cate " chestii" importante a introdus aceasta marca, pe cale de disparitie de altfel ( e bine ca exista KIA, o mare marca inovatoare), daca mai vorbim si de Mercedes, Citroen, Renault, Volvo, Saab, Ford, GM ( concern ce-a contribuit cu importante tehnologii), ce mai ramane ca marci pentru publicul larg, in materie de inovatii tehnologice? N-am amintit de Bmw pt ca nu se pune din oficiu, cu toate ca l-as aminti la motorsport. , dar nu inainte de Porsche, Ferrari, Jaguar, Bentley, Maserati, Alfa, deci pana cand acest circ? Ca sa ce? Istoria nu poate fi stearsa sau modificata, cel putin nu acum si nu in acest mod, nu poti sa vii cu chestii minore si sa denigrezi adevaratele inventii si inovatii, pur si simplu nu poti, doar daca esti convins ca pe acest site au plecat chiar toti pasionatii auto normali la cap, ei bine te anunt, sau va anunt ca n-au plecat, inclusiv pasionatii de japoneze, de care sunt convins ca sunt rusinati de ceea ce se intampla, deci pana sa dai vreo 10 voturi negative in cateva minute, gandeste-te la acest comentariu, nu rezolvi nimic cu acest stil, lasa-l pe Dumnezeu ca nu cred ca citeste Automarket , nu stiu daca stie romaneste, nu de alta, dar tu stii, cat de greu poate sa fie?
    19 3
  • @BMW - durerea de a conduce, pai citeste inca odata comentariile mele. Am spus eu ca sunt fan BMW ?

    Si acum, urmeaza inca o serie de multe minusuri la marci ''de prestiugiu'' , tipic ca sunt criticate pe una dintre cele mai mari piete de pe Terra, adica - ''Mama Rusie'' , clipurile sunt ( pentru cine intelege rusa, pe vremea mea se faceau ore de lb rusa in scoli, dar cum AM este populat de puradei si pustani care se cred piloti de F1 cu E39 sau E36 ''pisicutza'' ma indoiesc sa mai fi invatat ceva ),

    In primul clip este vorba de un BMW 528i,care conform celui care o testeaza calitate de asamblare este execrabila . Sistemul audio ''premium'' este ''made in china'' , plasticul cam ''scartaie'' la interior, Fetele de usi sunt prinse in clipsuri ieftine.
    De la minutul 12:08 !!! se observa ca pe boxa cu semnatura ''BMW'' scrie ''CHINA'' ( deci premium )

    https://www.youtube.com/watch?v=S1x-x4oWhps

    Al doilea BMW X6 (2015)- conform spuselor din clip

    -X6 pe crampoane 4x4 ..nu poate urca un deal cu zapada
    -Loc pentru cap nu e in spate
    -Costa ft mult
    -Fiabilitate scazuta

    https://www.youtube.com/watch?v=c7wpTrDJ-Ns&feature=youtu.be


    Al 3-lea test e cu BMW X6 rulat de generatie anterioara unde se vorbeste de problemele de fiabilitate.

    https://www.youtube.com/watch?v=iz4Jb8pXFDo&feature=youtu.be

    Un al patrulea clip se refera la un BMW X5M, caruia i-a fost schimbata cutia, iar acolo cand au desfacut-o, surpriza - discuri de frictiune din carton presat .

    https://www.youtube.com/watch?v=NHpOEPT0VtQ&feature=youtu.be


    Asta pt cei care inteleg, pentru ceilalti sa arunce o privire la teste, se vede clar ca sunt nemultumiti . Nasol, daca ne raportam la o piata atat de mare precum este Rusia. Chiar daca aceasta tarisoara s-ar afla in criza economica din cauza sanctiunilor. Dar sanctiunile pt Rusia , e ca si cum ai trece de la carne de porc la carne de pui.

    Deci ''inoveaza'' nemtii intr-adevar. Mai ales atunci cand produc in ''Ciaina''
    4 22
  • Daca pana in prezent puteai sa inlocuiesti orice parte metalica a masinii, o sudai la loc si cu un risc mergeai pe drum, acuma carbonul asta se va putea suda cumva in caz de accident ?
    5 6
  • Desper reparaţiile structurilor din carbon:
    - La Seria 7 este integrat în elementele structurii de rezistenţă. Acestea nu se "repară" în caz de accident serios, se înlocuiesc. Nu am nevoie de sudură.

    - La BMW i3 sau i8 întreaga structură este realizată din CFRP (carbon fiber reinforced plastic). Aici, în cazul unor accidente care afectează elemente din structură, există zone predefinite de tăiere. Astfel, se elimină o bucată care va putea fi înlocuită, după dimensiuni predefinite. Nu se foloseşte sudură la componentele din carbon ci un proces special de lipire, indentic cu cel din fabrică, pe linia de asamblare.

    E oarecum firesc ca elementele din carbon să nu se sudeze, ci să se lipească. Dacă vreţi însă material de studiu - mare provocare însă în a utliza carbonul, este de-al integra cu celelalte elemente - oţel, aluminiu. Doar lipirea este posibiliă.
    21 4
  • @Alex.Seremet.BMW, sa inteleg ca sunteti platit de acest grup pt a adauga comentarii de tip advertorial la sectiunea ''stiri''. Dar ce ati spune sa priviti urmatoarele clipuri, poate ne spuneti si noua ''meseriasilor'' ''mai pe sleau'' , despre aceste probleme de ordin tehnic pe care BMW le prostitueaza dupa nici 2 ani vechime. Multumesc anticipat ! Va inteleg sa vorbiti despre dinamicitatea modelelor si structuri de rezistenta, dar omiteti un lucru esential - fiabilitatea ( cam ) ''anesteziata'' din pacate, iar garantia de 2 ani garantie pt piese si accesorii, cam neimpresionanta, iar 3 ani pentru vopsea, pai scuzati-ma dar la un alt producator premium ( nu-i dau nume ) ofera chiar 10 ani pt vopsea.

    https://www.youtube.com/watch?v=iz4Jb8pXFDo&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=NHpOEPT0VtQ&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=c7wpTrDJ-Ns&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=S1x-x4oWhps
    1 19
  • @Marian am crezut ca esti doar mai putin inteligent decat media si ca ai niste frustrari personale, probabil e ceva medical... dar vad ca esti si nesimtit din cale afara.

    Mariane, fa-ti o favoare si nu te mai fa de rusine, ti-o spun prieteneste si cu cea mai mare seriozitate. Sunt destule statistici europene care arata clar ca BMW-urile sunt in fata multor concurenti asiatici cand vine vorba de fiabilitate, sau diferentele nu sunt mari.
    Dar eu am o viata si n-am de gand sa-mi pierd vremea dovedind ca vorbesti baloane.
    Poate sa vina si CEO-ul Toyota si sa-ti dea doua palme dupa cap, urland ca recunoaste ca Audi sau BMW sunt mai fiabile decat orice produce Toyota sau Lexus, ca tu o sa zici ca a fost controlat telepatic de nemti si ca reptilienii (care sunt printre noi), mint cu nerusinare.
    14 1
  • Mowglisor amice, matale ai asculatat clipurile de mai sus ? BMW mai fiabil ca o japoneza ? Ei bine. Si eu am crezut ca esti doar mai putin inteligent decat media si ca ai niste frustrari personale, probabil e ceva medical... dar vad ca esti paralel, si lat pe sub Moskwicz.

    Doar un link iti dau, nu cred ca mai are rost sa-mi bat capu' cu tine.


    http://piataauto.md/Stiri/2015/02/J-D-Power-Tot-mai-multe-probleme-de-fiabilitate-vin-de-la-tehnologiile-moderne-Vezi-cele-mai-fiabile-branduri/


    Cam slab......asta ca sa nu mai vorbesc de proprietari care s-au cam parlit de la BMW. Dar tu mai bn baga la cap clipurile, si dupa vb, .Multam !
    1 13
  • @nedelcu
    Pai si din acest top reiese ca Bmw sta foarte slab? Pai sta langa Infiniti si putin sub Mazda, apoi Subaru, Kia, Hyundai se situeaza sub media industriei, adica si sub Bmw, pai cum mai mascariciule, coreenii care ofera 10 ani garantie se situeaza la fiabilitate sub Bmw, conform JD Power? Audi si Mercedes peste Mazda, Porsche langa Honda, VW deasupa Volvo, pai stau destul de bine nemtii, daca acest top reprezinta obiectivitatea intruchipata, chiar stau bine, deci ce latri acolo? Ca e Lexus pe primul loc? Ar trebui sa te intrebi de ce este Toyota pe 3, ca este o marca mai ieftina dar mai putin tehnologizata, deci ar trebui sa fie pe primul loc, inaintea ei Buick??!!! Papagalule, tu te faci de bafta cu propriile link-uri, atat esti de redus si obsedat.
    12 1
  • @inexorabil I'm sorry to brake your bubble, dar nu exista nici un document stiintific car sa ateste cele spuse de tine in legatura cu potopul, arca lui Noe (care apropo e imposibil de construit folosind tehnologia acelor vremuri.Din cate stiu o nava construita din lemn nu poate avea o lungime mai mare de 110-120 de m din motive de rezistenta structurala.Iar asta folosind tehnologie actuala.Nici nu vreau sa ma gandesc unde ar fi incaput cate un mascul si o femela din fiecare specie de pe Terra plus mancarea lor.Sunt 8.7 milioane de specii pe Pamant.Nu ar incapea nici pe cel mai mare petrolier modern.)De ce nu ne povestesti cat de "iubitor" si "intelegator" e Dumnezeu in Vechiul Testament, daca tot vorbesti de Vechiul Testament.Pot da eu cateva exemple: sclavia, sacrificarea de copii in numele domnului erau ok.Ti-as recomanda sa mai lasi cartile de religie si sa citesti si cateva de stiinta.Ar fi mai multe de spus, dar ma opresc aici pt ca e un site auto nu religios.Scuze de offtopic, dar nu m-am putut abtine
    6 4
  • http://top100innovators.com

    Pentru cunoscatorii cu inovatiile.Forbes a facut un top(si nu numai unul) cu cele mai inovative companii din lume.Printre Intel,Apple si inca cateva,era si Toyota.Tesla foarte aproape,Honda lafel si apoi alti producatori.Va invit sa va uitati si in linkul de mai sus sa vedeti cele mai inovative companii alaturi de tara de origine,ce sa vezi,USA,Japan,USA,Japan si cate un Germany pierdut.Pai daca japonezii nu inoveaza,atunci cum sunt in fata in toate aceste topuri.Nu poti sa fii cel mai bun alergator daca nu alergi asa cum nu poti sa fii printre primii la inovatii daca nu inventezi/inovezi.Logic,nu?Acum depinde ce intelegi prin inovatii.Nemtii foloseau de mult timp turbina de exemplu,dar prima masina cu turbina cu geometrie variabila a fost Honda/Acura Legend.Asta nu inseamna ca nemtii au inventat chestia asta,ei au facut ceva mediocru iar altii au inovat si au dezvoltat ceva ce au facut nemtii,dar tot inovatie se numeste.

    Inca ceva,citeam un articol pe net,acum cateva zile si zicea ca cica cercetatorii japonezi au reusit sa transfere cantitati considerabile de energie prin intermediul "wireless" (nu routerul de la net),adica fara fire/cabluri de alimentare.Chestia asta se putea face si acum ceva timp,dar nu cu cantitati mari de energie.Tine minte chestia asta(un mic alt exemplu),pentru ca peste cativa ani,o sa mearga bemveul fara cabluri de alimentare spre boxe,electromotor si alte dispozitive ce necesita curent electric,si o sa zici"ce buni sunt nemtii astia".
    3 8
  • ps: De la Locul 1 la locul 19 ( BMW ) este diferenta enorma, chiar uriasa. Adica in partea a doua a clasamentului se situeaza BMW, acolo unde sunt comparate alte specte, Hyundai , Kia, beneficiaza de mult mai multa tehnologie fata de BMW , deci cu atat mai rau pt BMW daca sta mai prost. Ar fi cazul sa si citesti articolul, nu doar sa te benoclezi in tabel. La fel si cu clipurile, unde pe cea mai mare piata auto din lume BMW, Mercedes, Audi nu-s vazute cu ochi buni, din cauza calitatii de asamblare foarte slabe si a fiabilitatii reduse. Acum ca ''cei trei muschetari'' s-au gandit sa ofere un nivel de calitate mai prost pt Rusia decat pe alte piete, cu atat mai rau pt BMW daca au gandit o astfel de politica, asta inseamna ca ar incalca notiuni stricte de calitate si asamblare, iar asta nu ar fi bine pt imaginea acestor producatori. Dar ma indoiesc ca doar in RU se intampla asta, odata ce este o piata extrem de importanta , la fel ca si China si SUA. Europa este inca ft micuta pe langa cele 3 .
    2 10
  • Copii tampiti ce sunteti! Unde traiti? In Asia? Ati ajuns sa-i pupati pe japsi in toate partile moi? Voi sunteti normali? Daca aveti afinitati deosebite pentru produsele lor, de ce nu va luati boccelutele,si nu plecati in tara lu soare rasare? Nu de alta,dar au dat drumul la constructia de corturi romane la baza lui Fuji.Sa azi apo cum se oloseste atana in carne de romm.
    @automarket,sa-mi stergeti si comentariul asta.Se pare ca ironia nu mai este arma impotriva .....Luptati voi, ca eu nu mai am munitzie........
    7 2
  • ...sa vezi apoi cum se foloseste Katana.......
    6 2
  • @mihai
    Îți dai seama ce înseamnă Acura sau Tesla în istoria auto, de la inventarea automobilului până astăzi, fără ei "viața e pustiu ". Nu se poate discuta cu nesimțiți ca tine, scoateți în fața nimicuri și ignorați esențialul, hateri și atât.
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru