Noul BMW Seria 5, lansat în toamna anului trecut și testat în această săptămână de Automarket, a trecut și prin evaluările de siguranță ale organizației europene EuroNCAP, iar rezultatele sunt conforme cu așteptările.
Modelul premium de segment E a primit un calificativ general de 5 stele, ca urmare a rezultatelor bune obținute la toate cele 4 categorii.
Astfel, BMW Seria 5 a obținut un calificativ de 91% pentru adulți, principala deficiență fiind semnalată în cazul airbagului pentru genunchi al șoferului, care nu s-a activat suficient de repede. Oficialii BMW afirmă însă că acest rezultat este o anomalie, întrucât în propriile sale teste airbag-ul a funcționat corect.
În rest, EuroNCAP a catalogat drept "marginală" protecția la nivelul gâtului șoferului și a umerilor pasagerului din spate. În cazul impacturilor laterale, protecția a fost bună, iar modelul a obținut maximum de puncte pentru sistemul de frânare de urgență AEB, întrucât a evitat accidentele la toate vitezele.Protecția oferită pentru copii este de asemenea bună în aproape toate testele, cu un calificativ general de 85%, cu excepția protecției pentru pieptul unui copil de 6 ani, care a fost considerată doar "marginală".
În cazul pietonilor, Seria 5 a obținut un nivel de protecție de 81%. EuroNCAP a punctat pozitiv senzorii capabili să detecteze când un pieton este lovit și să ridice astfel automat capota, în timp ce bara frontală de protecție a primit maximum de puncte. Sistemul de frânare de urgență AEB a funcționat și în cazul pietonilor la aproape toate vitezele testate. În plus, în cazul sistemelor de siguranță, Seria 5 a obținut un calificativ de 59% datorită performanțelor bune ale sistemului AEB pe autostradă, situație în care a evitat aproape toate coliziunile și a limitat efectele în câteva cazuri.
Fiat Doblo
Pe lângă BMW Seria 5, EruoNCAP a evaluat în această sesiune și utilitara de persoane Fiat Doblo, care a obținut doar 3 stele.
Una dintre cele mai mari probleme ale modelului a fost semnalată la airbag-ul pentru șofer, care nu are suficientă presiune, motiv pentru care capul acestuia face contact cu volanul în cazul unui accident.În plus, protecția gâtului copiilor de 10 ani a fost slabă, la fel ca și protecția oferită pietonilor în partea de jos a parbrizului. Nu în ultimul rând, Doblo a fost penalizat pentru absența unor sisteme de siguranță precum limitarea vitezei sau a sistemului AEB.
Comentarii (0)