În toamna anului trecut, BMW a prezentat Concept 4, prototipul care anticipa designul viitoarelor Seria 4 și M4. Acum, constructorul german a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Seria 4 Coupe.
Modelul de clasă medie are un design nou, interiorul este orientat și mai mult către sportivitate, iar comportamentul dinamic a fost modificat și îmbunătățit. De asemenea, producătorul german introduce un pachet generos de sisteme de siguranță și asistare, iar gama de motorizări include atât unități pe benzină, cât și propulsoare diesel.
BMW Seria 4 Coupe: date esențiale
● Noul BMW Seria 4 este mai lung, mai lat și mai înalt comparativ cu vechea generație. Coupe-ul constructorului german are o lungime de 4.768 de mm (+128 mm), lățimea măsoară 1.852 de mm (+27 mm), iar înălțimea ajunge la 1.383 mm (+6 mm). Ampatamentul anunțat de constructorul german este de 2.851 de mm, cu 41 de mm mai mult față de vechiul Seria 4.
● Comparativ cu actualul Seria 3, noul Seria 4 este mai scund cu 51 de mm, iar centrul de greutate a fost coborât cu 21 de mm. Ecartamentul punții spate este și el mai mare cu 23 de milimetri.
● Din punct de vedere estetic, Seria 4 promite o mulțime de noutăți. Partea frontală este acum dominată de o grilă nouă cu un design care a fost inspirat de cel utilizat în trecut pe 328 Coupe și 3.0 CSi. Prizele de aer sunt mai mari, iar farurile au o formă ușor modificată comparativ cu cele utilizate pe Seria 3. Standard, Seria 4 Coupe va fi echipat cu faruri cu LED, însă opțional, clienții vor putea alege versiunile Adaptive LED sau BMW Laserlight.
● BMW introduce stopuri cu un fundal de culoare neagră, un difuzor îmbunătățit și un sistem de evacuare cu două terminații. În cazul versiunilor echipate cu pachetul M Sport, nemții plusează cu un spoiler spate ceva mai agresiv și cu un eleron discret fabricat din fibră de carbon.
● Opt nuanțe de caroserie vor fi disponibile în momentul lansării: Black, Alpine White, Sapphire Black, Mineral White, Bluestone, Sunset Orange, Portimao Blue și Arctic Race Blue. În gama BMW Individual, clienții vor găsi și nuanțele Dravite Grey și Tanzanite Blue.
● În momentul lansării, noul Seria 4 va fi disponibil cu trei motorizări pe benzină și un propulsor diesel. Ulterior, nemții vor introduce încă două unități diesel în gama coupe-ului de clasă medie.
● Versiunea de bază va purta indicativul 420i Coupe.
În acest caz, modelul va fi echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri capabil să ofere 184 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm și 300 Nm între 1.350 și 4.000 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.5 secunde, iar viteza de top se oprește în dreptul valorii de 240 km/h.● A doua versiune pe benzină se numește 430i Coupe. Motorul de 2.0 litri produce 258 de cai putere și 400 Nm, iar sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 5.8 secunde. Viteza de top este limitată la 250 km/h.
● Vârful de gamă va purta numele de M440i xDrive Coupe și va fi echipat cu motorul de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Propulsorul dezvoltă 374 CP între 5.500 și 6.500 rpm, iar cuplul motor maxim este de 500 Nm. 4.5 secunde sunt suficiente pentru ca M440i să accelereze de la 0 la 100 km/h. În plus, motorul de 3.0 litri va fi echipat și cu un sistem mild-hybrid la 48V.
● Singura motorizare diesel disponibilă în momentul lansării va putea fi găsită sub capota versiunilor 420d Coupe și 420d xDrive Coupe. Motorul de 2.0 litri echipat cu un sistem mild-hybrid propune 190 de cai putere la 4.000 rpm și 400 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.1 secunde (7.4 secunde pentru varianta cu tracțiune integrală), iar viteza de top este de 240 km/h (238 km/h în cazul versiunii 420d xDrive Coupe).
● Din martie 2021, BMW va introduce alte două motorizări diesel. Prima dintre acestea va purta indicativul 430d xDrive Coupe și va miza pe motorul de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Propulsorul dezvoltă 286 de cai putere și 650 Nm. 5.2 secunde sunt necesare pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, iar consumul mediu mixt anunțat de BMW este de 6.2 litri/100 de kilometri. În plus, motorul va fi echipat și cu sistemul mild-hybrid la 48V.
● Cea mai puternică versiune diesel va fi M440d xDrive Coupe. În acest caz, motorul de 3.0 litri va dezvolta 340 de cai putere și 700 Nm, și va fi echipat cu același sistem mild-hybrid. Accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 4.7 secunde, iar viteza de top va fi limitată la 250 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de BMW va fi de 6.7 litri/100 de kilometri.
● Indiferent de alegerea făcută, motorizările vor fi echipate cu o transmisie automată Steptronic cu opt trepte. Versiunea Steptronic Sport va fi disponibilă opțional și integrează și o funcție nouă denumită Sprint (promite performanțe maxime în momentul kick-downului).
● Spre deosebire de Seria 3, noul coupe de clasă medie propune un comportament dinamic îmbunătățit.
Nemții oferă o structură mai rigidă și suspensii îmbunătățite. Opțional, clienții vor putea comanda suspensii M Sport sau Adaptive M. Tot pe lista de opționale, bavarezii au introdus diferențialul și sistemul de frânare M Sport.● La interior, noul Seria 4 preia elementele pe care deja le întâlnim pe Seria 3. Clienții vor putea comanda un instrumentar digital de bord cu diagonala de 12.3 inch și un ecran central tactil disponibil în versiuni de 8.8 și 10.25 de inch. Scaunele sport îmbrăcate în material textil și Sensatec fac parte din echiparea standard.
● Alături de pachetul de interior M Sport, BMW introduce în premieră și pachetul M Sport Pro, echipamente opționale care propun și mai multe accesorii sport.
● BMW a pregătit funcția Easy Entry pentru a ușura accesul pasagerilor pe locurile din spate, iar portbagajul va avea un volum de 440 de litri.
● Pe lista echipamentelor standard se află și sistemul de climatizare pe trei zone cu reglaj individual pentru locurile din spate.
● Noul Seria 4 oferă un pachet generos de sisteme de siguranță și asistare. Coupe-ul va fi echipat standard cu un pilot automat cu funcție de frânare și cu sistemele Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking (capabilă să detecteze chiar și bicicliștii) și Lane Departure Warning (funcționează între 70 și 210 km/h).
● Opțional, clienții pot alege sistemul Active Crusie Control cu funcție Stop&Go, dar și pachetul Driving Assistant care include funcțiile Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention și Lane Change Warning.
● Sistemul Parking Assitant introduce un asistent pentru mersul cu spatele, în timp ce BMW Drive Recorder (sistem lansat în premieră pe Seria 5 facelift) poate înregistra clipuri video cu ajutorul camerei instalate la nivelul parbrizului. În cazul unui accident, sistemul va porni în mod automat.
● Lansarea comercială a noului BMW Seria 4 va avea loc în luna octombrie.
uciga-l-toaca pe cel care si-o asumat o astfel de "desfatare" frontala!
ce-si face elicea cu propriile pale nici necuratu' nu reuseste sa mai desfaca vreodata
Cred ca M4/M3 va fi o bestie la aspect si performante, posibil ultimele M-uri la aceasta clasa, inainte de hibridizare/electrificare.
Sincer, nu mi se pare chiar hidoasă și placa numărului parcă o mai *diluează* (la Alfa Romeo pare mereu un corp străin.)
Și mega-prizele de aer tip hârciog cu oreion sunt în definitiv armonizate cu grila -- care în orice caz nu are nimic în clin-mânecă cu a lui 3.0 CSi sau 328 Coupe (F30?)
Dimensiunile de Serie 5 nu prea vechi îmi par totuși exagerate, dar excesul de reliefuri ale spatelui a devenit deja un gen de normalitate BMW, așa cum va ajunge sigur și noua grilă.
În rest, amicul PMC rânjește cred mulțumit fiindcă dizălul bavarez n-a murit odată cu stafidirea foștilor rinichi. :-)
Nu mai vorbesc de Tesla S sau X în ludicrous mode
frumoasă dar nările prea mari
In rest, mie designul grilei fatza mi se pare cel mai "suparat", agresiv si reusit din toate pana acum. E singurul design din cate au avut care chiar da impresia de masina premium. Pe mine ma face sa ma gandesc la "scule" de teapa lui Bentley cand ma uit la ea.
@Andrei: acri strugurii? :) Cine ia Diesel il ia pentru dinamism, cuplu sau pentru ca ... pur si simplu le place Diesel. Cum sunt eu. N-as lua altceva. M-am convins once and 4 all si nu am de gand sa schimp. Drum de 200 de km, lejer, facut zilele trecute, mers usurel si admirat verdele crud de pe campii - consum 3.6L/100km. Mai mult de atat nu am ce spune...
Și totul, la +7 l/100 km consum mediu.
Nu mai zic de 524d aspirat cu 86 CP / 152 Nm lansat mai târziu, cu astronomica viteză de 164 km/h și suta prinsă-n 18 s...
Repet însă, mie ce puțin prețul plătit îndeosebi pt. respectarea normelor anti-poluare (complexitate terifiantă și fiabilitate implicit problematică) NU-mi pare să justifice avantajele de randament pt. vehicule non-comercial-industriale.
Suficient să bagi o geană pe (deseori idioatele) cereri de sfaturi întru depanare d-aici și o să afli că procentul zdrobitor vine de la dizăl-fani -- subliniez, peste procentul oricum majoritar de posesori mioritici diesel vs. benzinare.
Inutil deci să închei iar cu *Zi de zi, Diesel dedesubtul tuturor !!!* :-)
Fiabilitatea la motoarele noi e excelenta. Cel putin cele de provenienta teutona. Asiaticii n-au fost buni la Diesel niciodata, de aia tzopaie fericiti de noul "vânt" electric. Ca de asta imi aminteste noua isterie electrica, de "vânturi".
Ce se intampla la noi, da-mi voie sa spun ca e irelevant. Problemele interminabile cu Dieselul la noi provin din fluxul necontenit de rable si hârburi din Vest catre Est. Cand spun ca Dieselul e bun si fiabil, ma refer la noile Dieseluri. Bine-nteles ca nu sunt fan rable Diesel de zeci de ani. Alea ar trebui casate. Dar, onor UE, Romania si tot Estul Europei se umple in continuare de ele.
Și fumegă, miros urât, grohăie horror etc.
Știi însă sigur (posedând simțul nuanțelor/umorului) că nu-s vreun anti-dizăl taliban baban, deși n-am avut ever vreun diesel personal.
Am și povestit cândva impresiile (pozitive spre euforice :-P) după un drum de +800 km prin Nemția c-un E-Klasse Coupe... diesel cu care am avut norocul/ocazia să-mi plimb fizicul de la Frankfurt la Hamburg.
De fapt pt trasse d-astea pe autobanD :-) și nu prin orașe rămân imbatabile MAC-urile. Implicit nu și-n aglomerata Japonie, unde tot legislația le faultează (asta fiind cauza împrumutării motoarelor diesel de la europeni, dar nu trebuie subestimate nici unele MAC-uri nipo-proprii f. reușite, cum ar fi 1.6 D-ul Honda.)
În fine, e posibil să am și vreun complex psiho-freudian anti-dizăl după ce destule TDI-uri banale m-au depășit conducând ex-Swiftul meu tot pe Autobahn, oricât de Sport se dădea el... :-)
Despre motorizări nu mă pronunţ, fiindcă îmi este suficient să le ştiu (cvasi-integral) ICE. Că poate peste vreo zece ani (refuz să mă duc cu gândul mai departe) vom tânji după ele…Chiar dacă nu mai probează fiabilitatea din trecut, măcar să mai tragem cu dinţii de ele datorită patosului “clasic”. Şi pe unde se va putea legalmente (evident, în afara drumurilor publice). Fiindcă eco-secta va ajunge să se confunde cu raţiunea politică.