Noua generație BMW Seria 2 Coupe a debutat la începutul lunii iulie. Acum a venit momentul să asistăm la extinderea gamei, o dată cu lansarea celei de-a doua iterații a monovolumului Seria 2 Active Tourer.
Designul exterior a suferit unele modificări, comparativ cu vechea iterație. Grila frontală a crescut în dimensiuni, farurile și stopurile sunt mai înguste (full LED în standard), spoilerele au fost revizuite, iar terminațiile sistemului de evacuare sunt "ascunse".
Farurile LED adaptive sunt incluse pe lista cu dotări opționale. La fel sunt și jantele cu diametrul de 18 sau 19 inch. Cele de 16 și 17 inch sunt oferite în standard.
Noul Seria 2 Active Tourer poate fi comandat și în nivelurile de echipare Luxury Line și M Sport, acesta din urmă plusând cu o serie de elemente sportive. Paleta de culori include 11 nuanțe din care 9 cu finisaj metalic.
AFIȘAJ CURBAT, PRELUAT DE LA iX
Habitaclul a fost regândit. Pasagerii vor regăsi aici o cotieră centrală "plutitoare", afișaj curbat preluat de la iX (instrumentar digital de 10.25 inch și display central de 10.7 inch), scaune noi, tapițerie din Sensatec sau piele Vernasca, climatizare pe două zone, volan îmbrăcat în piele și mai multe spații de stocare.
Numărul butoanelor fizice a fost redus. Opțional, clienții pot opta pentru o zonă de încărcare wireless pentru telefoanele mobile, scaune sport, funcție de masaj, scaune ajustabile electric, plafon panoramic și sistem audio Harman Kardon.
Bancheta culisează pe o distanță de 13 centimetri și este rabatabilă în raport 40:20:40.
Cu toate scaunele în poziție normală, volumul portbagajului este de 406 de litri, dar poate crește până la 1.455 de litri în funcție de versiunea aleasă. Hayonul cu deschidere automată este standard.La lansare, noua generație BMW Seria 2 Active Tourer va fi disponibilă atât cu motorizări pe benzină cât și cu un propulsor diesel. Indiferent de alegere, transmisia automată Steptronic, cu șapte trepte și dublu ambreiaj, este singura variantă. La fel este și tracțiune față.
PÂNĂ LA 218 CP ȘI VERSIUNI PLUG-IN HYBRID DIN 2022
Intrarea în gamă se face cu versiunea 218i Active Tourer. Motorul de 1.5 litri, pe benzină, dezvoltă 136 de cai putere și 230 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 9.0 secunde și o viteză maximă de 214 km/h.
Unitatea cu trei cilindri echipează și versiunea 220i Active Tourer, dar în cazul ei este alăturată unui sistem micro hibrid la 48 V (integrat în cutia de viteze). Ansamblul dezvoltă în total 170 CP și 280 Nm, iar repriză 0-100 km/h durează 8.1 secunde.
Cea mai puternică versiune pe benzină este 223i Active Tourer. Sistemul micro hibrid este prezent și aici, dar alături de un motor de 2.0 litri. Astfel, cel de la volan are la dispoziție 218 CP și 360 Nm. Demarajul până la 100 km/h se realizează în fix 7 secunde.
Amatorii de diesel au la dispoziție unitatea de 2.0 litri care dezvoltă 150 CP și 360 Nm cuplu.
În această configurație, noul Seria 2 Active Tourer atinge 100 km/h în 8.8 secunde și o viteză maximă de 220 km/h.Începând cu vara anului viitor, gama de motorizări va include și două versiuni plug-in hybrid. Aceasta va integra a cincea generație a tehnologiei eDrive de la BMW.
ȚINUTĂ DE DRUM ÎMBUNĂTĂȚITĂ
Comparativ cu vechea iterație, noul BMW Seria 2 Active Tourer propune o ținută de drum îmbunătățită și un șasiu mai rigid. Direcția a fost la rândul ei îmbunătățită, iar suspensia adaptivă M (reduce garda la sol cu 15 mm) este opțională.
Lista cu sisteme de asistență oferite în standard include Cruise Control cu funcție de frânare, Parking Assistant, Reversing Assist Camera și Reversing Assistant. Steering and Lane Control Assistant, Active Cruise Control cu funcție Stop&Go, Active Navigation și camera video cu vedere la 360 de grade sunt opționale.
A doua generație BMW Seria 2 Active Tourer va debuta pe piață în luna februarie 2022 și va fi produsă la uzina BMW Group din Leipzig.
via BMW
Vad ca a disparut controler-ul idrive si butoanele de scurtaturi...
Pur şi simplu nu găsesc nicio explicaţie. Nici măcar în ipoteza “premium pentru tot prostu’ “.
Nu am ce sa comentez despre exteriorul unei asemenea caroserii dar din punct de vedere ergonomie, modularitate, spațiu, dinamica încă am o părere foarte buna.
In ciuda tracțiuni doar pe rotile fata a fost o adevarata placere sa conduc aceasta mașina.
Nu se poate compara cu dinamica unui seria 2 Cupe și nici nu se vrea.
Oricum din câte știu varianta lunga nu va mai avea înlocuitor clar din cauza succesului limitat pe parte de vânzări.
Deci, cine vrea un monovolum mai “rafinat” înapoi la B class, cât o mai fi și ăla disponibil pentru ca acuma vrem SUV-uri.