După o serie de imagini și clipuri teaser și după o galerie foto în care camuflajul a fost la ordinea de zi, a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație BMW M5. Sedanul de performanță dezvoltat de constructorul german oferă modificări exterioare, îmbunătățiri interioare și performanțe de top.
Oficialii constructorului BMW spun că noua generație M5 este mai ușoară decât vechea versiune, are un comportament dinamic mult îmbunătățit și un propulsor capabil să ofere performanțe excelente. Totodată, nemții ne anunță că M5 este un model care o să se achite cu brio și de sarcinile zilnice, dar și de vizitele pe circuit.
Noul BMW M5: date esențiale
● Noua generație BMW M5 măsoară 4.965 de mm lungime, 1.903 mm lățime și are o înălțime de 1.473 de mm. Masa totală este de 1.855 de kilograme.
● Spre deosebire de Seria 5, BMW M5 oferă câteva modificări estetice. Nemții spun că inginerii M au restilizat o parte din zona frontală, bara spate integrează un difuzor de aer nou, iar totul se încheie cu cele patru terminații ale sistemului de evacuare. Capota urmează filozofia de design M și este fabricată din aluminiu.
● O noutate în paleta de culori o reprezintă nuanța Marina Bay Blue. În versiunea de bază, BMW M5 are jante de 19 inch vopsite în nuanța Orbit Grey. Clienții pot opta pentru un set de jante de 20 de inch.
● Noua generație BMW M5 este oferită alături de motorizarea V8 biturbo de 4.4 litri. Aceasta produce 600 de cai putere între 5.600 și 6.700 rpm și 750 Nm între 1.800 și 5.600 rpm. Spre deosebire de vechea generație, cuplul motor a crescut cu 70 Nm. Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 10.5 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung la 241 de grame per kilometru.
● Caracteristile propulsorului pot fi modificate prin simpla apăsare a unui buton. Șoferii vor putea alege între modurile Efficient, Sport și Sport Plus. Resursele motorului sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate cu 8 rapoarte croită special pentru M5 și prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală M xDrive. Astfel, noua generație BMW M5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.4 secunde, sprintul 0-200 km/h are loc în 11.1 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Prin intermediul pachetului M Driver, viteza maximă ajunge la 305 km/h.
● Prin instalarea sistemului de tracțiune integrală, BMW M5 dispune de cinci moduri de rulare. DSC (Dynamic Stability Control) sunt active. Cel de-al doilea mod se numește MDM (M Dynamic Mode) și vine într-o configurație 4x4, dar cu ceva mai mult cuplu direcționat către puntea spate. În momentul pornirii, sistemul de tracțiune integrală și modul
● Prin dezactivarea sistemului DSC, șoferul va avea acces la trei moduri gândite pentru circuit: tracțiune integrală (4WD), tracțiune integrală sport (4WD Sport) și propulsie (2WD).
● Din punct de vedere dinamic, BMW M5 promite un comportament bun atât în utilizarea zilnică, cât și pe circuit. Caracteristile dinamice au fost dezvoltate cu ajutorul numeroaselor teste de pe circuitul de Nurburgring. Clienții vor putea opta între modurile Comfort, Sport și Sport Plus.
● Noua generație BMW M5 va fi disponibilă începând cu primăvara anului viitor. Prețul de pornire pentru piața din Germania este de 117.900 de euro. În primă fază, clienții vor avea la dispoziție și o versiune First Edition, cu 19.500 de euro mai scumpă.
Noul BMW M5 - Video
Pe langa ca arata exact ca un serie 5 cu pachetu M......nu vine cu nici o inovatie.....cu nici una...
Ceea ce numesc ei inovatie, adica sistemul 4x4.....acesta se regaseste si pe primele modele RS de la audi de acum 25 de ani buni:))))))
O motorizare noua nu......o transmisie noua nu.....un design mai 'aparte' nu.....materialele de la interior pun pariu ca e la acelasi nivel cu modelul inlocuit....cam aceleasi obtionale ca si pana acuma......deci nimik interesant.....
Cu siguranta va fi un monstru pe circuit .....dar in rest....destul de boring si dezamagitor....
Problema nu este doar de CO și CO2 ci de faptul că sunt formate aceste gaze pe baza oxigenului din aer care scade, scade, scade
On topic: Un monstru reusit. Inca nu ma pot impaca cu designul stopurilor. Rosul acela mat imi pare ca ii vine ca o manusa. In rest, astept comparativul cu ciocanul de la Stuttgart.
eu zic sa vezi intr-un garaj o masina termica pornita si una electrica
si sa vezi efectele asupra mediului, atmosferei cu proprii ochi
daca nu crezi
Oricum in 2 ani vine Toyota cu bateriile cu electrolit solid (se pare pe siliciu, sticla) si atunci la revedere marcile germane care tin cu dintii de petrol si de mancat oxigenul la vietatile de pe pamant
ai tu asa niste idei da's preluate cam din furca de pe net
discutiile despre mediu sunt mai complicate, crede-ma... cert este doar ca in momentul de fata mediul e afectat cel mai mult prin schimbarile climatice... insa si aici specialistii (cercetatori, prof universitari) nu se pun total de caord daca schimbarile astea sunt naturale sau de factura antropica... cel mai probabil ambele se fac vinovate cu un mai mare efect negativ din cauza activitatilor omului
nimeni nu neaga ca motoarele termice afecteaza mediul insa ponderea lor in raul facut e destul de mica comparativ cu sursele de poluare industriale (inclusiv termocentralele care produc curent sau productia de baterii)
greseala mare pe care o faci este aceasta ”viziune” nemaiauzita pana acum cum ca oxigenul se termina pe Pamant... si aici se poate discuta mult (normal ca e mai bine sa traiesti intr-o padure decat intr-un oras) insa cel mai mare producator de oxigen sunt algele marine (paradoxul este ca in general odata cu popuarea oceanelor algele marine se dezvola tot mai mult)...
Pune tu copii tăi cu gura la ţeava de eşapament dacă ai curaj şi toţi care votaţi negativ de-aiurea
Sau întrun garaj cu maşina termică pornită
Aaaaaaaa nu mai gândeşti la fel, nu???
Nu sunteţi sinceri nici măcar cu voi înşivă, aşa că daţi înainte cu minciuna şi jignirile
oricum nu mă impresionează prostia voastră
Ce viata tampita tre' sa ai sa stai pe internet cat ii ziulica de lunga, mananci o vodka, stingi cu vin si pe urma iti versi "cunostintele" ciupite de ici si colo pe comentariile Automarket.ro
Oh, daca tot m-am logat. Foarte faina masinuta din articol. Abia astept comparative. Cui nu-i place 4wd, sa-si aduca aminte ca are 600 CP. Pentru o singura punte motrica ar fi muuult prea mult.
BMW 550xi are un spoiler mult mai placut.
Cand Audi venea cu 4wd pe modelele RS, voi fanii BMW ati veniti si ati spus ca, Audi nu este masina sportiva ca n-are tractiune spate...
Acum voi fanii BMW dati ipocrizia pe fata... spuneti ca 600 de cp e prea mult pt o punte.
Cand Audi RS avea tractiune integrala, avand 605 cp, nu era masina buna, acum ca BMW a venit cu o tractiune integrala si cu o putere de 600 cp, spuneti ca este un monstru, o bestie... Asta cum mai vine??
Oameni mai ip0criti decat fanii BMW si Mercedes n-a mai vazut de cand sunt...
In ultima vreme atat Mercedes cat si BMW la versiunile AMG si M au introdus tractiunea integrala... acum insa este bine ca au procedat asa... Dar atunci cand Audi venea cu tractiunea integrala la modelul RS, nu era bun.