După ce a publicat mai multe imagini cu prototipurile acoperite de camuflaj, Audi a lansat acum noua generație RS3, atât în variantă Sportback, cât și Sedan.
În partea frontală, grila Singleframe a fost revizuită, farurile Matrix LED au fost redesenate, prizele de aer din spoilerul frontal au crescut în dimensiuni, iar aripile față sunt cu 33 de milimetri mai late decât ale vechiului model.
Jantele cu diametrul de 19 inch sunt exclusive pentru acest model și pot fi "încălțate" pentru prima oară în anvelope semi-slick.
Eleronul spate este vopsit în negru, stopurile au și ele un design nou, spoilerul spate are inserții negre noi, un difuzor integrat și cele două terminații ovale ale sistemului de evacuare RS Sport.
Pentru interiorul noului RS3, Audi a pregătit un volan RS (turtit în partea de jos) îmbrăcat în Alcantara, padele din zinc, scaune sport și o tapițerie, opțională, din piele Nappa. Pachetul Design aduce mai multe accente roșii și verzi pentru habitaclu.
Instrumentarul de bord digital, cu display de 12.3 inch, are o grafică specfică modelelor RS. La rândul său, ecranul de 10.1 inch al sistemului multimedia, oferă informații necesare pentru condusul pe circuit, inclusiv temperatura motorului sau presiunea din anvelope.
MOTOR DE 2.5 LITRI CU 400 CP
Noua generație Audi RS3 păstrează motorul de 2.5 litri TFSI, cu cinci cilindri.
Unitatea dezvoltă 400 CP (407 pentru versiunea dedicată publicului american) între 5.600 și 7.000 de rotații pe minut și 500 Nm (+20 Nm) între 2.250 și 5.600 rpm.Transmisia S-tronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj a fost revizuită, iar tracțiunea integrală quattro completează pachetul.
În aceste condiții, noul RS3 atinge 100 de km/h în 3.8 secunde (- 0.3 secunde comparativ cu vechea iterație), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Pachetul opțional RS Dynamic împinge această limitată la 290 km/h.
SISTEM DE VECTORIZARE A CUPLULUI PE PUNTEA SPATE
Poate cea mai mare noutate este sistemul RS Torque Splitter (vectorizare a cuplului) care înlocuiește diferențialul spate al vechiului RS3. Audi promite o manevrabilitate îmbunătățită, mai ales în virajele rapide, iar șoferul are la dispoziție și un mod special pentru derapaje controlate (RS Torque Rear).
Acesta din urmă este în plus față de modurile de rulare obișnuite: Comfort, Auto, Dynamic RS Individual, Efficiency și RS Performance (mod special pentru circuit).
În standard, modelul de performanță din Ingolstadt vine echipat cu o suspensie RS și stă cu 10 milimetri mai aproape de asfalt decât un S3, sau cu 25 mm mai aproape decât un A3.
Frânele cu discuri din oțel, ventilate și perforate, cu diametrul de 375 mm pe puntea față sunt de asemenea standard. Acestea sunt cu 10 kilograme mai ușoare decât cele montate pe modelul anterior.
Opțional, noul Audi RS3 poate fi echipat cu o suspensie activă, dar și cu frâne ceramice care mai reduc masa proprie cu încă 10 kilograme. Etrierele pot fi vopsite în diferite nuanțe, inclusiv gri, roșu, albastru și negru.
START DE LA 60.000 DE EURO ÎN GERMANIA
Comenzile pentru noile RS3 Sportback și RS3 Sedan vor fi deschise la mijlocul lunii august, iar primele exemplare vor fi livrate în toamna acestui an. În Germania, varianta Sportback pornește de la 60.000 de euro, iar pentru Sedan trebuie să plătești cel puțin 62.000 de euro.
via Audi
Așadar: din ceea ce știu eu, vectorizarea cuplului contribuie la mărirea siguranței în viraje prin controlul distribuției cuplului în funcție de modificarea poziției pedalei de accelerație, de unghiul de rotire a volanului si de suprafata carosabilului, amortizând tendința de rotație a mașinii. Această utilizare inteligentă a distributiei cuplului mai este cunoscută si sub denumirea de „amortizarea mișcarii de rotație” și imprimă autovehiculului un comportament neutru.
Acum, dacă mă poate lămuri cineva, dacă este similar cu 4x4 dynamic deja existent pe alte mărci.
https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/what-is-mazda-g-vectoring-control-plus
Implementarea Audi depinde de varianta Quattro instalata pe acest RS3:
https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-quattro-the-evolution-of-a-successful-technology-2791/the-quattro-technologies-from-audi-2841
Interesant esta ca acest control al cuplului se aplica doar pe puntea spate.
Tornade în mijlocul Amsterdam ?
inundaţii în Germania şi Belgia ?
https://m.adevarul.ro/international/in-lume/expertii-onu-contureaza-scenarii-sumbre-tot-e-mai-rau-urmeaza-vina--patru-mari-avertismente-privind-viitorul-vietii-pamant-1_60f440995163ec427132299a/index.html
Lasă că GT, GS, S, T, R Line care toacă oxigen pe bandă rulantă, accelerează acest proces devastator.
Vă este cald? E doar un mic început plăpând faţă de ce va veni....
a, ca sa nu mai zic ca una din asta, nefiind in general luata ca daily driver ajunge sa polueze mult mai putin ca una cu care se face naveta zilnic, chit ca are noxe mai mici PER KM.
bine, tu oricum esti un comunist. acum ai pretentia sa nici nu mai existe din astea. sa fie doar electrice ca vrei tu. si mai lasa-ma cu expertii aia ca sunt niste interese financiare imense la mijloc.
Apoi, că Ediche ne freacă la ridiche c-o frecvență năucitoare deja. O fi totuși plătit s-o facă?!
Abia după, văz că bavarezii din Ingolstadt au conștientizat sloganul ăla ”power is nothing without control” și d-aia n-au mai crescut herghelia fabulosului L5 2,5.
...Care face din RS3 dragster, însă și cu cei 340 CP inițiali era subvirator peste o limită.
Zic asta nu doar din auzite - în versiunea de 400 ponei am fost totuși pasager (în TT RS de fapt, da-i tot aia = Ferrari la sfert de preț) și senzațiile-s terifiante.
Personal, regret abandonul micuțului S1 (231 CP, Haldex Quattro), dar și decizia neinspirată de a nu-mi trage unul prin 2015 (îmi părea prea scump la 29.950 €, când azi un A1 1.0 TSI mai echipat sare de 35K...)
@ kiro: iti dai seama ce putere avea daca faceau ca mercedes cu al lor a45 s, si scoteau 200 cai / litru ?
Rezultatul final ar putea fi deci... 525 CP !!!