Ford a lansat în America de Sud noua generaţie a modelului Ka. Spre deosebire de actualul model, dezvoltat împreună cu Fiat pe platforma modelului Panda/500, noul Ka beneficiează de o platformă nouă şi de două versiuni de caroserie. Pe lângă hatchback-ul cu cinci portiere, Ford a lansat şi Ka+, un sedan de clasă mică.
Pentru pieţele din Brazilia şi Argentina, cele două modele vor fi disponibile cu motoare de un litru TI-VCT 12 valve sau 1.5 litri cu 16 valve. Motorul de 1.0 cu trei cilindri este produs pentru prima dată în America de Sud la uzina Camacari, din regiunea Bahia din Brazilia. Ambele variante de caroserie vor fi echipate în standard cu aer condiţionat, geamuri electrice faţă, închidere centralizată şi două airbaguri frontale.
Ca în cazul modelului EcoSport, Ka a fost dezvoltat în Brazilia, dar cu contribuţia echipelor de ingineri din Europa şi Statele Unite ale Americii. Dimensiunile noilor modele nu au fost încă publicate, dar ştim că volumul portbagajului este de 257 litri în cazul noului Ka şi 445 de litri pentru Ka+.
Pe lângă producţia din Brazilia, noile modele Ka şi Ka+ vor fi produse şi în India, Thailanda şi China şi posibil Africa de Sud. Pe anumite pieţe, cum este de exemplu India, noul model va fi comercializat sub numele Figo.Există posibilitatea ca acest noul model să fie exportat şi în Europa, cel mai probabil din India. Oficialii Ford of Europe declarau în luna decembrie a anului trecut că vor vinde în următorii ani o versiune de serie a conceptului Ford Ka prezentat în Brazilia.
Actuala generaţie a modelului Ka european a fost lansată în 2008 şi este produsă în Polonia de către Fiat.
Dacă noul Ka va ajunge în Europa, acest lucru se va întâmpla cel mai probabil la finalului anului viitor sau chiar în 2016.Via Just Auto (înreg.)
Totusi, cei de la Ford au prezentat cu ceva timp in urma si un concept ce purta numele Escort. Care ar fi mai potrivit pentru Euroapa, oare??
Parcă li s-a pus pata pe bordul ăla cretin plin de butoane, criticat la greu.