Noua generaţie a lui Mazda6 va debuta în 2012

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 30.08.2010
Mazda pregăteşte o nouă platformă care va debuta pe Mazda6 alături de o gamă de motorizări extrem de ecologică. Platforma va fi utilizată pe aproape toate modelele din gama constructorului nipon.

Japonezii de la Mazda vor să îşi schimbe gama complet odată cu apariţia noului Mazda6. Modelul nipon de clasă medie va beneficia de o nouă platformă multifuncţională care va implementată alături de un nou şasiu şi de o nouă suspensie. Alături de noile motorizări Sky şi de transmsia automată cu şase rapoarte, Mazda6 ar putea fi cel mai economic model din segmentul său. Noua platformă va fi utilizată un deceniu şi va fi echipată cu motoare cu patru cilindri, care vor respecta normele de poluare care vor fi introduse în următorii 10 ani.

Noua platformă a celor de la Mazda va putea fi folosită pentru aproape toate modelele din gamă, de la viitorul Mazda3 la următoarea generaţie a lui CX-7. Acest lucru este posibil deoarece platforma este realizată din mai multe secţiuni din oţel care pot fi unite cu uşurinţă. Într-un final, ele realizează un cadru extrem de rezistent, care este cu 30% mai puternic decât actuala platformă Mazda şi mai uşor. Japonezii vor să producă 800.000 de unităţi pe an cu această platformă şi vrea să crească numărul respectiv prin implementarea unei versiuni pentru următoarea generaţie a lui Mazda2.

Noile motoare diesel vor emite doar 105 grame CO2 pe kilometru, în timp ce unităţile pe benzină vor emite maximum 130 grame CO2 per kilometru.

Unitatea diesel are o compresie scăzută, de numai 14:1 şi un sistem special de reglare al supapelor de evacuare. Propulsorul respectă deja normele Euro 6 fără să aibă nevoie de sisteme complexe de captare a gazelor de tip Nox şi este mai ieftin de produs decât actualele diesel-uri Euro 5.

Propulsoarele otto au o compresie de 14:1 şi furnizează un cuplu motor ridicat la turaţii joase. Unul dintre elementele speciale ale acestor motoare este galeria de evacuare, care are dimensiuni ceva mai mari deoarece prezintă o configuraţie 4-2-1. Astfel, motorul furnizează un nivel ridicat de performanţă încă din fabrică prin optimizarea sistemului de evacuare şi a injecţiei de carburant.

Via | Autocar

Comentarii (2)

  • Claudiu
    Dupa separarea de Ford, Mazda se va alia cu un alt constructor . Cine va fi noul partener Mazda ?
    In urmatoarele luni, Ford va vinde si ultimul pachet de 11 % pe care il mai detine in cadrul Mazda . Cu toate eforturile celor de la Mazda ( vezi noile platforme modulare de tipul VW Group ), mi-e greu sa cred ca Mazda poate supravietui singura cu o productie de maxim 1.2 milioane unitati anual . Parerea mea este ca in maxim 1 an de la momentul in care Ford nu va mai detine actiuni la Mazda, constructorul nipon se va alia cu altcineva . Va fi VW Group, FIAT sau altcineva ?
    1 1
  • @ Automarket
    Mazda a prezentat azi la Milano conceptul Shinari, concept ce prefateaza noua linie de design Mazda
    http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100830/ANE/100839998/1193
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru