Data de 1 iulie 2023 marchează începerea activității noii companii Horse, o divizie care va coodona toate activitățile privind dezvoltarea și producția de motoare pentru întregul grup Renault.
Așa cum bine știi, Horse este deținută în mod egal de Renault și grupul chinez Geely. Sediul companiei se află în capitala Spaniei, Madrid.
Compania are 9.000 de salariați, care lucrează în 8 uzine cu o capacitate de producție de 3.2 milioane de unități anual. Totodată, Horse dispune de 3 centre de cercetare și dezvoltare, cu o prezență în 7 țări: România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia.
Potrivit gigantului francez, Horse "va fi un furnizor global de sisteme de propulsie, dezvoltând tehnologii cu emisii scăzute de carbon". Noua entitate va furniza motoare inclusiv pentru Dacia, Renault, Nissan și Mitsubishi.
În viitorul nu foarte îndepărtat, Renault Group și Geely vor crea o nouă entitate combinând subsidiarele lor specializate în proiectarea și producția sistemelor de propulsie termică (în special Aurobay și Horse).
Gigantul petrolier Aramco a anunțat deja o investiție strategică în această entitate.
Uzinele Horse, Geely și Aurobay vor avea o capacitate totală de producție, anuală, de peste 5 milioane de motoare și sisteme de transmisie.
Noua companie va avea o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro și 19.000 de angajați (din care 9.000 din cadrul Horse).via Renault Group
Acum că aruncă din căruţă, la chinezi ce este trecutul, maşina termică şi îşi păstrează francezii, prezentul (în unele zone America, Europa, parte China) ... și viitorul, maşina electrică
Apropo, ştire de azi
"Rusia va reduce în mod voluntar aprovizionarea cu petrol în august cu 500.000 bpd reducând exporturile sale către pieţele globale cu această cantitate", a informat Novak într-un comunicat.
Cotaţia barilului de ţiţei a crescut luni, după ce principalul exportator, Arabia Saudită, a extins şi în august reducerea producţiei sale cu un milion bpd"
QED