Noua Dacia Manifesto: Am văzut pe viu conceptul românesc, la Paris. Iată 5 lucruri esențiale!

de Alexandru Monenciu
Vineri, 16.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia ne-a invitat la Paris să admirăm pe viu întregul portofoliu de modele purtând noua identitate vizuală a mărcii. Am avut parte și de o surpriză: atracția principală era alta, un concept îndrăzneț, denumit Manifesto. Iată 5 lucruri spectaculoase ale conceptului off-road!

De ceva timp încoace, Dacia are o nouă identitate vizuală de marcă. Întregul portofoliu de modele a preluat noul logo și noua emblemă, iar publicul larg le va vedea pentru prima oară, în această ipostază, în cadrul Salonului Auto de la Paris.

Constructorul de la Mioveni ne-a invitat la Paris să le admirăm înaintea tuturor. Mai mult, ne-a pregătit o surpriză la care nu ne așteptam: un concept îndrăzneț, denumit Manifesto. Este, cu alte cuvinte, un buggy electric, cu tracțiune integrală și gardă la sol generoasă, dezvoltat pentru amatorii de ieșiri în natură.

După ce l-am văzut și ne-am învârtit câteva ore în jurul lui, îți aducem 5 lucruri cool pe care le-am identificat la acest "laborator". De ce îi spunem laborator? Pentru că Dacia testează cele mai nebunești idei. Avem și un video, filmat în cadrul evenimentului de la Paris.

Din capul locului trebuie spus că Manifesto nu va da naștere unui model de serie, dar multe dintre ideile introduse de acesta se vor regăsi, într-o formă sau alta, pe viitoarele modele Dacia.

1. CAROSERIE DIN PLASTIC RECICLAT: POLIPROPILENĂ

Așa cum spuneam, noul concept Dacia Manifesto este o mașină gândită pentru amatorii de ieșiri în natură. Tocmai de aceea vorbim despre un vehicul sustenabil, care respectă mediul înconjurător.

Spre exemplu, caroseria este confecționată din plastic reciclat. Materialul, denumit Starkle, are în compoziție polipropilenă reciclată. Această filozofie există și la modelele de serie. Spre exemplu, 12% din plasticul utilizat la Duster este reciclat, iar această proporție va crește la 20% în viitor, odată cu lansarea noii generații. Spre exemplu, el ar urma să fie regăsit la nivelul spoilerelor. Protecția din partea inferioară a caroseriei va fi, de asemenea, din acest tip de plastic.

După cum bine poți observa, Manifesto nu are portiere, geamuri lateriale și nici parbriz. Ca să îi cităm pe reprezentanții Dacia, nu există niciun filtru între pasageri și natură.

Avem apoi roți de mari dimensiuni, încălțate cu anvelope fabricate, la rândul lor, din plastic.

Cel mai mare avantaj este că nu poți să faci pană și au o durată de viață egală cu cea a mașinii.

Caroseria conceptului Manifesto este plină de detalii pe care le observi doar dacă arunci o privire mai atentă. Cel mai bun exemplu sunt coordonatele sediului de design Dacia (care semnează acest concept), inscripționate la baza montantului A.

2. UN SINGUR FAR. DETAȘABIL, FOLOSIT PE POST DE LANTERNĂ

Dacia este o marcă pragmatică, care îți oferă esențialul. Potrivit designerilor Dacia, dacă un singur far îți oferă toată lumina de care ai nevoie, de ce este obligatoriu ca mașina să aibă două? Tocmai de aceea, Manifesto este echipat cu un singur far.

Modul de dispunere a LED-urilor este foarte simplu, chiar "basic" ai putea spune. Pentru că avem doar suportul, nu și detaliile estetice care îmbracă de obicei farul. Din nou, de ce să te complici cu un design complex, care nu face altceva decât să crească prețul?

Mai interesant este că farul este detașabil. Asta înseamnă că o dată ce îl scoți din lăcașul lui, îl poți utiliza ca proiector sau, pur și simplu, ca lanternă.

Tot în partea din față, Dacia a instalat un troliu care te ajută să ieși din orice situație dificilă. Motiv pentru care oficialii Dacia se gândeau că acest concept ar o adresabilitate și către pădurari.

3. SUPRAFAȚA DE LUCRU ÎN LOC DE PORTBAGAJ CLASIC

Atunci când îți petreci noaptea în mijlocul naturii ai nevoie de o suprafață de lucru, pe care să prepari mâncarea sau să tai lemne, spre exemplu. Conceptul Manifesto are o astfel de suprafață în locul hayonului clasic. Mai mult, Dacia a instalat aici două spații de depozitare destul de încăpătoare.

Tot în partea din spate ai o baterie interschimbabilă. Prin intermediul unei prize obișnuite, bateria poate alimenta o gamă largă de echipamente, de la fierbător de apă, la pompă pentru umflat salteaua.

4. INTERIORUL POATE FI CURĂȚAT CU UN JET DE APĂ

Potrivit Dacia, Manifesto este 100% impermeabil, inclusiv interiorul. Un lucru bun, mai ales când nu ai geamuri și portiere, iar habitaclul se poate murdări foarte ușor.

Dacia are o soluție foarte simplă și pentru asta: interiorul poate fi spălat cu un jet de apă (pistol cu presiune).

Și husele scaunelor sunt impermeabile. Mai mult, ingeniozitatea designerilor le-a transformat în saci de dormit. Deci au o dublă utilizare.

Dacă tot suntem la interior, constructorul de la Mioveni a folosit și aici materiale naturale, sustenabile. După modelul celor de la Mazda, Dacia a îmbrăcat planșa de bord cu plută. Același material poate fi întâlnit și pe volan. Tot într-o notă "verde", cromul a dispărut complet din habitaclu.

Pe viitorul Duster va fi transferată și ideea unor prinderi inteligente, care se pot adapta foarte ușor. Ideea se numește YouClip și aduce, practic, o serie de prinderi și cârlige la interior. 

5. SPAȚII DE DEPOZITARE PE ACOPERIȘ ȘI ÎN PARTEA DIN FAȚĂ

Nu în ultimul rând, Dacia a regândit zona capotei și a plafonului, pentru un plus de utilitate. În partea din față a instalat două zone pentru depozitarea de lucruri, iar acoperișul este unul modular. 

Barele de plafon pot deveni foarte ușor un suport pentru orice vrei să transporți. În plus, ai la dispoziție o nouă soluție de fixare a obiectelor, brevetată de Dacia. 

Ca în cazul modelelor de serie, Dacia propune și aici integrarea cât mai naturală a telefonului mobil. Acesta poate ține locul sistemului multimedia și, pe viitor, românii promit că vor exista mai multe funcții conectate la cele ale mașinii.

Așadar, ce trebuie să ții minte despre noul concept Dacia Manifesto? Cel mai important aspect este că vorbim despre un concept care nu va da naștere unui model de serie. Este, așa cum spun reprezentanții companiei, un "laborator pentru implementarea celor mai noi idei".

Multe dintre acestea se vor regăși, într-o formă sau alta, pe viitoarele modele ale companiei. Iar noi deja ne imaginăm anul 2040, când viitorul Duster se va lăuda cu anvelope care țin o viață. 

Comentarii (7)

  • Felicitări Dacia. Un exercițiu de stil frumos realizat. Multe idei ingenioase și utile . Sper să fie toate românești. Și mai bine că nu s-a dat autonomia și puterea că era combustibil pentru corul detractorilor.
    10 23
  • Sunt curios de distanta de franare de la 100 km/h la 0 cu anvelopele alea de plastic.
    15 1
  • Asta-i o mașină pentru vikingi.
    Ștriți voi care... Ăia care au devenit bogați de pe urma petrolului și gazelor naturale.

    Greta, ești mulțumită?
    11 6
  • Lucian
    Idei interesante in general, mai putin anvelopele de plastic. Aderenta? Zgomot?
    10 4
  • Hmm anvelope de plastic
    Dar frana poți să pui cu ele?
    Mi a duc aminte de niste cauciucuri montana, erau totuși din cauciuc. Și nu puneau frana
    6 0
  • "buggy electric (...)dezvoltat pentru amatorii de ieșiri în natură."
    "concept care nu va da naștere unui model de serie."

    Păi dacă nu va intra în producție de serie, cum este dezvoltat pentru amatorii de ieșire în natură? Cu ce îi ajută?
    Este doar un exercițiu cu utilitate zero, sau aproape zero. Un fel de pierdere de timp
    0 2
  • Omu’
    Sunt sigur că Elon Musk se simte intimidat.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru