În urmă cu doi ani, organizația independentă Euro NCAP a testat Dacia Sandero și a punctat-o cu două stele. Printre observațiile experților s-a numărat și faptul că frânarea automată de urgență a modelului compact detectează numai alte vehicule, nu și pietoni sau bicicliști.
Cum noul Jogger este dezvoltat pe aceeași platformă, Euro NCAP l-a asimilat din punct de vedere tehnic cu Sandero. Așadar, fără să-l testeze și luând în calcul versiunea cu șapte locuri (care nu are avertizor pentru centura de siguranță a locurilor 6 și 7), specialiștii l-au depunctat și mai mult, acordându-i o stea.
Dacia a explicat că acest avertizor lipsește pentru că nu a instalat cablajul necesar. Acesta ar fi împiedicat demontarea celui de-al treilea rând de scaune.
Așadar, scorurile noii Dacia Jogger, similare cu ale lui Sandero, sunt următoarele: 70% protecție pentru adulți, 69% protecție pentru copii, 41% protecție pentru pietoni și bicicliști și cu 39% au fost notate sistemele de siguranță oferite în standard.
Că tot veni vorba, Jogger vine în standard (printre altele) cu o suită de airbag-uri, sistem Isofix și buton de dezactivare pentru airbag-ul pasagerului din dreapta.
Lipsește capota activă, sistem de frânare automată de urgență cu funcție de detecție a pietonilor și bicicliștilor, asistență la schimbarea benzii de rulare și frânare automată de urgență pentru pietoni la mersul cu spatele.
Practic degeaba ai punctaj bun la probele de impact frontal, lateral sau posterior dacă îți lipsește nu-știu-ce sistem sau stă prost la protecția pietonilor sau a bicicliștilor.
În principiu, când cumpăr mașina mă uit în primul rănd la punctajul protecției și siguranța mea și a ocupanților mașinii, după asta mă ghidez, nu după câtă protecție oferă unui biciclist sau pieton. Sună cinic, dar asta e.
@ds eu am un alt punct de vedere pentru protecția biciclistului si a pietonului, mă ajuta sa nu-l accidentez astfel pot evita consecințe penale si pecuniare
Când am luat eu permisul, acum ț ani, nu erau nici măcar oglinzile laterale obligatorii, la mersul cu spatele, am învățat așa: întorc capul peste umăr în dreapta spate, pun mâna dreaptă peste spătarul scaunului din dreapta și merg cu atenție. Apoi au apărut oglinzile laterale, apoi semnal acustic la mersul cu spatele, apoi senzori, apoi camere video. Acum, vezi doamne, nu mai putem fără frânare automată la mersul cu spatele sau cameră pentru citirea semnelor de circulație. Parcă ne tâmpim pe zi ce trece. Și apropo, citită și pe facebook și și trăită:
Pe timpuri în cartea tehnică a mașinii te învăța cum să reglezi culbutorii, acum te avertizează să nu bei antigel...
Cam despre asta e vorba!
Nici eu nu sunt departe de tine ca vârstă (am prins, adolescent fiind, cota de 17l/luna) si încerc sa mă adaptez timpurilor actuale. Daca aveam in opțiune pe noul STEPWAY, le cumpăram pentru mine si nu din cauza punctajului EURONCAP. In principiu ai „nevoie” doar de o clipa de neatenție!
Eu știu că orice sistem de siguranță este binevenit, dar asta costă. Astfel Stepway, că tot veni vorba, nu ar mai fi 16.000 cu toate opțiunile, poate ar fi 20.000. Dar el, de fapt are 4 stele, dacă ar fi să luăm în calcul doar comportamentul la impact.
Eu nu sunt de acord cu felul în care anumite sisteme influențează scorul final, chiar dacă este medie ponderată.
Scopul ncap este sa reduca numarul victimelor iar cele mai multe victime sunt pietonii drept urmare e normal sa se axeze pe acest aspect.
Faptul ca pe unii nu ii intereseaza de nimeni altcineva decat de propia persoana tradeaza anumite trasaturi de caracter... ca sa nu zic altfel, si acest aspect e absolut irelevant pentru autoritati si e absolut normal sa depuncteze o masina care nu face nici un efort sa ii protejeze si pe ceilalti.
Oricum punctajul este detaliat foarte bine pe siteul ncap, oricine se poate interesa de ce a fost depunctat si poate alege in consecinta cand cumpara o masina.
Dar sa dai tot 5* uneia si sa o scutesti de obligativitatea respectarii unor standarde doar pentru ca unii posesori nu intereseaza de pietoni e stupid si e nedrept fata de producatorii care chiar isi dau silinta.
@xxx
felicitari pt schimbul de opinii si pt ideile in sine.
La Spring e o tragedie, pentru ca sunt si micute, spatiul "tampon" e mic si la orice impact minor, soferul/pasagerii preiau socul direct.
Am observat o oarecare "moda": foarte multi isi doteaza nevasta cu Spring, "ca pentru ea e ok, la cat merge pana la munca si inapoi". Eu nu mi-as lasa niciun membru al familiei intr-o asemenea cutiuta de tabla subtire, made in china. Nici nu vreau sa ma gandesc ce patesti la un impact minor-mediu. La unul major esti Pa! sau schilod pe viata. E usor sa te lasi ademenit de "masina noua ieftina", dar eu la siguranta m-as uita de 10 ori inainte sa aleg asa ceva.
Si da, as alege un "Golf vechi din Germania" in locul unei asemenea masini, fara sa clipesc. Exista niste motive pentru care e "masina ieftina".
Preturile la care a ajuns "Masina de 5000 de euro" nu mai justifica siguranta acelei versiuni. Acum ati ajuns la 13000 de euro pe un Logan? Pai atunci oferiti siguranta ca atare!
Știi care e faza cu Golful vechi. Că dacă iei acum un Golf 5 sau 6 și îl duci la EuroNCAP, 99% va lua 0 stele după criteriile actuale. Ba chiar sunt sigur că va lua un scor mic și la protecția la impact. De ce? Pentru că EuroNCAP a ridicat standardele și la acest aspect.
Avem și un exemplu clar: FIAT Panda. În 2011 primește 82% la impact. În 2018, fix aceeași mașină primește 45% la impact. De ce? Au înăsprit pretențiile chiar și la impact, impact unde triada Sandero/Logan/Jogger are 4 stele (70%). 70% care înseamnă peste 90% dacă ne întoarcem pe vremea lui Golf 5/6.
Că sunt mai nesigure decât majoritatea celorlalte modele noi sau relativ noi de pe piața europeană, e total adevărat. Dar comparativ cu ce conduc majoritatea românilor, adică modele de 15-20 ani vechime, sunt mult mai sigure.
Da, Logan 1 și 2 erau varză la impact, dar Logan 3 e mult superior datorită unei platforme noi. Vezi video cu impactul frontal la Sandero Stepway la EuroNCAP și observi că stâlpul A nici măcat nu se mișcă.
Asa cum zic si cei de mai sus, are numai o stea pentru ca ii lipsesc nu stiu ce sisteme sofisticate de asistenta, dar pentru mine masina are 4 stele cinstite. Pentru sistemele lipsa am solutia: atentie sporita si responsabilitate la volan, asa ma stiu de peste 25 ani, fara incidente, indiferent ce masina as avea, de una sau 10 stele.
Adevarat ca o clipa de neatentie poate avea urmari urate, dar daca ma simt neatent sau obosit, mai bine nu conduc sau las pe altcineva la volan.
Acum nu zic, pe multi chiar ii ajuta sistemele astea, mai ales daca sunt incepatori, dar mie personal, atentie nu inseamna ca este valabil pentru toata lumea, mi se pare ca umfla prea mult pretul unei masini, mai ales daca deja esti un om matur in judecata si constient in fiecare clipa de ceea ce face.
1 stea EURONCAP, perfect, o iau.
:))
Eu nu sunt de acord cu felul în care anumite sisteme influențează scorul final, chiar dacă este medie ponderată => de acord cu tine.
Problema de baza a unui cumpărător este alegerea opționalelor necesare unei securități personale suficiente. Chiar daca declarativ toți vorbesc de siguranță in alegerea unei mașini, prima opțiune, pentru 90% dintre ei va fi confortul/prestanța care ii conferă mașina in societate, toate fiind legate strâns de buget. Din nefericire se ajunge la un SH unde discuția despre stele EURONCAP devine inutila, neavând un reper corect.
Te bucuri de toate punctele ncap doar daca bifezi optionale de mii de euro. Astfel, in practica, un Golf nou chel nu e cu foarte mult mai sigur decat un Logan.
Corect! Drept dovadă ne-am ales cu un parc auto printre cele mai vechi din Europa, dar strălucitor și polisat, cu dpf-uri anulate și itp-uri luate pe șpagă. Ca urmare am ajuns campioni la numărul de accidente. Problema noastră nu este lipsa de stele sau dotări a unei mașini ci educația rutieră și comportamentul în trafic.
@eu
Mulțumesc!
Eu nu spuneam de Golf de 20 de ani. Probabil (nu sunt sigur) ca fata de un Golf V, un Logan din 2022 o sa fie mai ok la impact. Dar de 13000 de eur, cat costa un Logan cu ceva dotari, iti iei Golf VII intr-o stare excelenta. Impecabil. Si cu km putini.
Poate un Ford acolo...eu chiar așa am luat până la urmă un Ford focus la mana a doua și are ținută de drum mult superioara loganului. Cauciucurile de vara 235 45 r18 sunt ceva ce Loganul poate doar sa viseze. Intr adevăr aduc un consum mai mare și un confort mai mic, dar modul cum stă mașina pe drum compensează toate neajunsurile. Parca e tren pe sine. Are suspensie independenta pe toate rotile și opțiune amortizoare sport. Deci nu exista comparație. O fi bun și Loganul dar nu la câți bani se cer astăzi pe el.
bine ca (inca) se face la noi, s-o cumpere strainezii...apropos, MCV-u a fost foarte util, chit ca era si inca e un dulap pe roti
Locurile din ultimul rând, cel mai probabil destinate copiilor, sunt și cele mai predispuse la îmbunătățirea ratei mortalității dacă vreun tico ratează frânarea.
Eu zic că șansele de accident sunt reale în România, iar cine apreciază existența pe Pământ, ar trebui să evite varianta ieftină.â
Aburelile antecomentatorilor că scorul NCAP al jogger-ului are vreo minimă legătură cu senzorii, nu țin. Caroseria e vulnerabilă. E sicriu pe roți.
P.S. Au trecut vreo două săptămâni de când am avut de-a face cu șofer de jogger care se credea la raliul drujbelor. Păi, cu o stea NCAP, dacă ai prins o gropiță în asfalt și un stâlp de pe margine, ești PA!
Încă mai avem la firma 8 MCV vechi diesel si 5 pe GPL, practic sunt indestructibile (nu spun câți km au din cauza celor anti-Dacia). Mi-ar fi plăcut sa folosească vechiul sistem de uși la portbagaj, nu sunt fan hayon mare.
Peste o luna ne vin 5 Jogger de 110CP si cu proxima ocazie o sa-ti spun cum sunt.
Eu sunt fan vechiul MCV!
Tu citești ce zice omul sau citești așa pe sărite? Omul a zis că așteaptă hibridul, adică 1.6, 140 cai, nu 1.0 3 cilindri.
mai era unul aci care ajunsese sa compare ford cu masini ca toyota lancruiser sau audi a6, daca nu ma insel tot tipul asta nsrei.
trei masini am acum, n-o zic sa ma laud ca toate sunt doar fieratanii, printre care si un ford kuga si efectiv asta este cea mai slaba masina pe care am avut-o vreodata si am avut zeci de masini din toate clasele si categoriile, inclusiv alte forduri care m-au sictirit maxim in doar cateva luni. astia cu ford sunt rupti in coor efectiv dar laudarosi peste masura, daca ai ford fabricat in germania nu inseamna ca ai mertan, ok? iar aia cu skode si opeluri tunate se cred sumacherii soselelor, feriti-va de ei.
Ratingul general e o rușine prin impresia înșelătoare pe care o dă celor neavizați cu potlogăriile folosite de belgieni.
Cât despre noul MCV, o mașină probabil fiabilă și foarte utilă, cu un preț mărit, în trendul general al exploziei scorurilor la mașini din cauzele deja cunoscute.
Dar pentru care s-au trezit în habarniști toate prejudecățile și minciunile interesate posibile.
Că ar fi coșciug pe roți, deși e OZN dacă-l comparăm cu toate ruginiturile premium peticite cu piese dezmembrate și aflate în circulație pe străzi, că ar fi submotorizat, deși are cele mai puternice motoare de până acum (100 și 110 cai) sau că ar fi scump, deși n-am văzut ca prețul unei mașini similare să se apropie măcar.
Și eu sunt convins că se va vinde (xxx, perfect de acord, ușile par mult mai practice față de hayon) și că străinii sau românii care mai și gândesc vor ține cont de criteriile reale nu de aberațiile aruncate și aici de somități anonime agramate.
Necunoașterea regulilor gramaticale elementare te poate determina să alegi etichete care ți s-ar potrivi, în mod nefericit, tocmai ție.
Un coșciug pe roți, oricât ar fi de ieftin, se comercializează tot la preț de mașină. Dacă tot se apucă omul să-și cumpere mașină, atunci să opteze pentru una din care are oarece șanse să scape de pe urma unui ghinion. Bani mai faci numai dacă mai apuci și perioada post-accident.
Despre Dacie rămâne cum am stabilit, nu țin loc de argumente ironiile căznite de talcioc.
Renault a scris deja contestația, dar n-o va depune pentru că vor ieși mai târziu cu o declarație că mașina lor e sigură, iar clienții lor încă nefăcuți pate au încredere în steaua lor, care e doar una. :)
P.S. Doar cu un nod în papură ai putea să-ți argumentezi etichetele. Eu am făcut-o. De partea cealaltă, și NCAP a făcut-o! La treabă!!!
Biciclistii și pietonii ar trebui sa fie mai preocupati de propria siguranta si sa nu încalce regulile de circulatie, iar daca o fac, sa caste macar ochii. Acelasi lucru e valabil si pt soferi, dar ei nu se asteapta ca pietonii sa se imbrace intr o geaca lunga si groasa de puf ca sa protejeze masina la impact.
"Atât putem!"
Un biciclist/pieton nu respecta regulile si-l omori din vina lui. Ști ce înseamnă asta Liviu, o sa ai deschis un dosar penal de ucidere din culpa, chiar daca nu ești vinovat ! Legea nu te apară in cazul acesta, pentru ca este menționat ca trebuie sa conduci preventiv astfel încât sa eviți orice eveniment. Continuam, deci de vreo 3 ani de anchete si eventual tribunal o sa ai parte. Sunt avocați specializați care zgândăra familia victimei si care pot sa te târască in tribunal ani de zile ca sa stoarcă bani de la tine.
Liviu sistemul asta te protejează întâi pe tine, după care biciclistul/pietonul! Așa ca nu te baza numai pe atenția ta!
1. De ce toate sistemele de siguranță nu sunt reglementate oficial de lege? Nu este normal ca o entitate sa-si dea cu părerea despre ce este bine ca siguranță! După cum procedează EURONCAP, pare ca așteaptă sa primească bani de la constructori ca sa se scrie de bine!
2. OK se impun sisteme de siguranță ca sunt obligatorii pentru masinile noi. Avem 2 aspecte:
2.1. Transparenta impunerii acestei norme, mai clar, cu subiect si predicat sa spună de ce trebuie!
2.2. Cei care au mașini deja si nu au aceste sisteme ce fac?!
Este simplu ca stat sa te pitești in spatele lui EURONCAP!
Te pomenești că sărăcuții ăia de la Renault nu au ghidul de acordare a punctajelor EURONCAP. Oaoaoa
Marota cu senzorii este valabilă în privința safety assist.
Uitați-vă la capitolul Adult Occupant, Jogger, Logan și Săndel au același punctaj, 70%! N-are legătură cu nicio schimbare de acordare a stelelor EuroNCAP.
Jogger fiind mașină de familie înregistrează un punctaj mai mic decât suratele Dacia în cazul copiilor, 69% vs 72%.
Se impune în primul rând o structură a caroseriei care să evite starea de pate.
Nu mai manipulați și nu mai prostiți!
Eu nu contest 1* de la Jogger, o merita din plin!
Dar un Golf/Opel/Renault (care intre noi sa fie vorba, era lider detașat in crash) de acum 15 ani cate stele are acum cu noul sistem?
Corect ar fi sa facă stele pentru structura mașinii si altele pentru safety assist!
În cazul Zoe, acestea arată de la 89%-80% la prima testare la exageratele 43%-52% la ultima testare, unde l-au degradat de la 5 stele la nici o stea.
Cine are curiozitatea să compare testele vechi cu unele mai noi observă că depunctările atacă cel mai des amărășteni gen Renault sau Fiat, în schimb protejează mereu coeficienții nemților (exemple BăMăVezi seria 3 sau VW Polo).
Asta da prostire și manipulare, nu-i așa mani( )pulatore de mânuțe roșii? Ți-ai epuizat arsenalul de glume de samsar despre Dacii?
Oricum ii raman recunoscator lui @xxx daca dupa ce ii soseste flota de Jogger 1.0 TCe revine pe aici cu impresii. Si eu cred ca va fi o masina rezistenta, precum MCV 1, care inca misuna pe strazi in numar mare, de obicei muncite la greu, nu la plimbarici de loisir.
Asta ar fi perspectiva clientului rațional. Dacă eram acționar sau samsar Renault, probabil aș fi fracturat logica prin diverse locuri.