Noua generație Dacia Duster urmează să primească un nou sistem de tracțiune integrală până la finalul acestui an. Noul sistem de tracțiune integrală va integra un motor electric în puntea din spate și va fi prezent la motorizările hibride ale lui Duster. Informația a fost confirmată chiar de către Denis le Vot, CEO-ul Dacia, în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles.
Astfel, Dacia Duster va fi primul model din istoria mărcii care va primi tracțiune integrală electrificată și o cutie de viteze automată în același timp. Noua versiune va completa gama lui Duster și va fi creată pentru a se conforma noilor norme de poluare Euro 7, care urmează să intre în vigoare din 2026. De asemenea, viitoarea versiune a lui Duster cu tracțiune integrală electrificată va putea fi configurată și cu motor alimentat cu GPL.
via Economica
Acuma supriza si au dat seama si cei de la dacia cat de prosti sunt, si au zis sa dreaga busuiocul.
Dar faptul ca Dacia inca incearca sa si bata joc de clienti ramane o pata pe obrazul lor. Au zis sa incerce, poate merge...
(Daca ar fi lansat Duster din start in aceasta confinguratie , atunci da, jos palaria. Respect !)
Dar asa. Rusineee!!! Huoo!
Aceasta-i solutia salvatoare atat pentru Duster cat si pentru Bigster, 2.0 dCi impunandu-se sa fie disponibil in doua versiuni de putere:
dCi 160 CP, respectiv dCi 190 CP.
Altuia nu-i convine că Duster 3 facelift va avea și automată și 4x4, el voia din prima. Nu contează că trebuie oarece proiectare, aceata necesită timp, că sunt motoare de generația mai nouă, nu el vrea din prima. Și evident ieftin, că așa l-a obișnuit Dacia......nu contează miile de euro distanță la care e concurența.
Genul de pretențios care o vrea și frumoasă și devreme-acasă și cu zestre și se duce apoi la prima nemțoaică rodată un pic pe-afară.....
Mare ți-e grădina, Doamne și mulți au sărit gardul ... la protest!
1.0 in 2 cilindrii tip generator exclusiv + 150cp electric + o baterie de 5kwh cu incarcare simpla. Si sa aiba si panou fotovoltaic 0.5kw pe plafon ca la prius. Iar la pret sub 35k, s-ar vinde ca painea calda. ERev is the future.
Imi lasi impresia ca activezi in domeniu....
Se naste astfel intrebarea:
Volumetria unui motor Diesel de 1.6L este considerabil mai mare comparativ cu volumetria unui motor de 1.6L care functioneaza cu benzina ?
....Deoarece Duster are deja in compartimentul motor un agregat cu benzina de 1600 cm3.
....Iar Bigster ascunde sub propria capota un motor cu benzina de 1.8L.
Daca anticipez corect raspunsul tau, ce zici daca Renault/Dacia readuc celebrul 1.5 dCi, cu ai sai doar 1461 cm3.
Crezi ca acest delicios motor si-ar gasi locul in compartimentul motor liliputan al Duster/Bigster?
Trebuie identificate rapid solutiile optime, aceasta tergiversare in a completa paleta de motorizari la modelele Duster/Bigster cu atat de dezirabilele motoare Diesel, nu face altceva decat sa genereze neajunsuri pentru o multime de potentiali clienti, dar si pierderi financiare deloc neglijabile pentru producator.
In plus, diesel-ul e mort, nici nu are sens discuția.
@ds: de acord. din ce observ in randul soferilor, dintre 4x4 si automata, cei mai multi ar alege automatizarea cutiei. de tractiune integrala foarte rar un om obisnuit are nevoie, cei mai multi, practic niciodata.
Dacă ai veni și cu o explicație tehnică aș aplauda. De bazaconii și impresii de doi lei sunt sătul. Altfel nu ești decât un troll atehnic, incult și obraznic.
Dacă un 1.5 dCi euro 6 în 4 cilindri a fost proiectat să încapă sub capota Dusterului 2, nu știu dacă un 1.6 dCi ar fi ușor de acomodat, cu minim de proiectare, la caroseria ușor redusă (după umila-mi părere) a noului Duster. Aspiratul 1.6 MPI al variantei hibride sigur e mai simplu, fără turbină, EGR, pompă de presiune și poate alte sisteme auxiliare pe care turbodieselul le necesită.
Probabil la limită s-ar fi putut adapta, dar aici intervin și normele actuale și viitoare în care trebuie să se încadreze producătorul, și asta nu pentru un an doi ci pentru durata normată de viață a modelului.
Deci pentru aceste motive cumulate au considerat că nu merită, altfel puneau în continuare măcar dieselul de 115 CP.
Probabil, cu timpul, motoarele aspirate+hibrid vor fi predominante, tot mai mulți producători vor renunța la turbo. Avantajele tandemului aspirat+hibrid sunt evidente.
Complet injust !
Si acum, un paradox:
Clio Mk5 facelift, deci un model care se produce chiar in aceste momente, are sub capota celebrul 1.5 dCi de 100 CP.
https://www.renault.fr/achat-vehicules-neufs/vehicules.html?productId=VEH_VF1RJA00871796784
Asadar, Renault permite propriei sale citadide si taman in Franta sa-si bucure posesorii de privilegiile pe care numai un motor Diesel le poate oferi, dar, acelasi Renault refuza motorizari Diesel tocmai pe modele considerabil mai voluminoase oferite de Dacia, modele care-ar fi si mai indreptatite sa aiba in evantaiul de optiuni o atat de necesara varianta Diesel.
Avand in vedere o astfel anomalie vizibila si de pe Luna, cum oare sa mai ramanem rationali, echilibrati, decenti ?!?
Este strigator la cer !