În urmă cu două săptămâni, Fisker a organizat un eveniment în care a prezentat o serie de modele electrice noi. Printre acestea se numără și decapotabila electrică de performanță Ronin, care aduce un propulsor de 1000 de cai putere.
Acum, a venit momentul să cunoaștem un nou model electric din gama constructorului deținut de Henrik Fisker. De această dată vorbim despre prima camionetă a mărcii, botezată Alaska. Noul model promite să fie un rival pentru alte camionete electrice precum Ford F-150 Lightning, RAM 1500 REV sau chiar pentru Tesla Cybertruck.
Caroseria noului Fisker Alaska are un design rotund și fluid, fără prea multe muchii ascuțite prin comparație cu rivalii săi. În partea din față avem o emblemă cu numele modelului amplasată în centru, alături de faruri LED subțiri și o serie de lumini secundare montate în bara din față. Tot aici putem vedea și o mică priză de aer, precum și un scut de protecție montat sub bară.
Caracterul robust al lui Fisker Alaska este accentuat de aripile negre, alături de praguri vopsite în aceeași culoare, dar și de barele montate pe plafon.
Partea din spate imită design-ul frontal cu numele mărcii vizibil pe ușa benei, alături de stopuri subțiri și o bară de protecție vopsită tot în negru.Noul Fisker Alaska este bazat pe platforma FM31, o arhitectură modificată a celei folosite pentru SUV-ul Ocean. Mai mult, CEO-ul mărcii spune despre noua camionetă că are cea mai mică masă în segmentul său și că este și cea mai sustenabilă camionetă din lume. La fel ca SUV-ul Ocean, habitaclul lui Alaska conține tapițerie din piele vegană, precum și ornamente decorative care imită lemnul pentru bord și panourile portierelor.
Tot aici mai putem vedea și un ecran central foarte mare, orientat pe plan vertical pentru sistemul multimedia. Pe capitonajul plafonului este montată și o plasă pentru depozitarea obiectelor.
O dotare interesantă de care beneficiază noul Fisker Alaska este așa-numitul portbagaj Houdini. Mai exact, despărțitorul dintre benă și cabină este acționat electric și se poate ascunde sub podeaua mașinii pentru a oferi mai mult spațiu în benă. Astfel, cu despărțitorul ascuns, lungimea utilizabilă a benei crește de la 1.38 de metri până la 2.8 metri.
Alte dotări ale lui Alaska includ un suport pentru flacoane de dimensiuni mari și un suport de tabletă detașabil pentru pasagerul din față.
Noul Fisker Alaska va fi disponibil cu doi acumulatori cu capacități diferite. autonomie de circa 370 de kilometri, în timp ce acumulatorul mai mare oferă o autonomie de până la 547 de kilometri.
Bateria mai mică are o capacitate de 75 de kWh, în timp ce acumulatorul mai mare oferă o capacitate de 113 kWh. Astfel, cei care aleg prima baterie vor beneficia de oDeocamdată, Fisker nu a dezvăluit mai multe detalii despre puterea și configurațiile propulsoarelor. Cu toate acestea, constructorul american spune că cea mai puternică versiune va putea atinge 96 de km/h în 3.9 secunde, în timp ce versiunea cea mai lentă va avea nevoie de 7.2 secunde pentru a ajunge la aceeași viteză.
Producția noului Fisker Alaska va începe abia în 2025, iar prețul de pornire pentru acest model este estimat la 45.400 de dolari. Nu se știe, pentru moment, dacă Fisker Alaska va fi adus și în Europa.
via Fisker
Nimeni nu tre sa se arunce sa dea bani pe asa ceva.
Astia aplica modelul din software, unde tot se lanseaza aplicatii incomplete si dupa ce prostii cumpara si constata ca e praf aplicatia, se fac tot felul de patchuri si updateuri care poate rezolvca sau nu treaba.
In lumea fizica nu prea merge cu vrajeli din astea.
Spre exemplu unii cu niste telefoane anti spyware care nu prea reusesc sa produca ce au promis si cam dau inapoi, si nici banii nu vor sa ii returneze.
Fisker astia sunt dubiosi cat cuprinde. A gramada de modele prezentate, dar nu au nimic concret, nu vedem stocuri nicaieri, nu vedem luvrari in masa nicaieri, containere pline pentru clientu, ciu-ciu.
Inainte sa prezinti mai multe modele, faci unul, care merge bine si demonstreaza ca esti capabil sa faci produse conforme, care nu au defecte, si in caz de probleme ai un timp de raspuns extraordinar si finalizare remediere..
Si abia apoi prezinti variante.
Vezi la tesla. Productia fizica nu e sa aduci niste mucosi care sa scrie niste cod si dumnezeu cu mila, ii inlocuiesti ca pe sosete.
Fizic, ai linii de fabricatie, ai o grama de lucruri care nu merg, trebuie multa seriozitate si experienta.
Nenea Fisker e designer, si cam atat. Si nici la design nu prea sta bine de tot din ce se vede. Are niste idei, dar se pierd pe la jumate.
Pana si rivian au facut tampenii. Au luat bani cu promisiunea unor preturi si apoi la final au cerut semnificativ mai mult.
Cu cât sunteți mai ignoranți, cu atât sunteți mai aroganți.
A făcut milioane din meseria lui....
Şi vine un român şi zice "bleah" :))))
Maşina arată foarte bine!!
Mai bine ca Tesla Cyber truck, mai bine ca Rivian (la partea frontală, cea copilărească a lui Rivian), chiar ceva mai binişor decât Ford lighting.
Si bateria aia care probabil care 700 de kile, cate materiale rare contine? Ce cantitati uriase de codoi se degaja in atmosfera, cat fum si substante grele pentru o singura asemenea baterie?! Astea nu conteaza? Au innebunit toti...
Ai scris ca sa ai ce scrie. Vezi ca nenea asta deja livreaza la clienti Ocean. E drept ca nu are fabrica lui dar ii plateste pe altii sa construiasca.
Mai putina bataie de cap.
Lauzi Tesla dar nu observi ca Cypercutia a fost promisa cu multi ani in urma (prea multi). Cybercamionul a fost livrat in cateva exemplare (catre Pepsi) si raman cu ele in drum.
Fisker are alt model de business. Face masini frumoase (opinie personala), daca se vand bine, daca nu... asta e viata. Nu trebuie sa inchida o fabrica, nu da mii de oameni afara... doar inchide un contract.
Dar la cum te vad fan Tesla sigur l-ai vazut pe nentu' Musk cand a spus ce ti-am scris mai sus.
Asta fiind spuse, nu inseamna ca Fisker e tepar, e un business care daca merge e foarte bine, daca nu produce e inchis. Simplu
Dar de Mercedes EQS ce spui? 108 kWh si 670 km autonomie? Diferenta este ca o camioneta este gandita sa care greutate si nici nu prea are coeficientul aerodinamic la fel de bun.
Lucid a început să plătească sume considerabile… deja!
Să construiești o mașina este puțin diferit față de un toaster (pe care pui ce brand vrei)… fie ea si electrică, nu crezi?
Testul cu pricina a avut loc in SUA si nu in "republica".
....mai baga o fisa
Sunt pe lista ptr Ocean One Launch edition
Cam Sf. septembrie ..în Canada!
O sa fac un review pe Youtube