Problemele par să nu se mai oprească pentru constructorii auto japonezi. După Nissan și Subaru, care au recunoscut încălcări ale procedurilor de inspecție a mașinilor produse și vândute în Japonia, autoritățile nipone au acuzat alți doi constructori locali de practici ilegale.
Ministerul Transporturilor din Japonia a anunțat că Mazda și Suzuki nu au respectat procedurile de testare a emisiilor și a consumului de carburant a mașinilor lor, datele rezultate fiind false.
Concluzia anchetei a venit după ce, anul trecut, autoritățile au cerut controale interne la toți producătorii autohtoni, în urma problemelor de la Nissan și Subaru.
Potrivit Reuters, oficialii de la Mazda și Suzuki au confirmat practicile de nerespectare a procedurilor și au transmis o informare oficială către minister, dar nu au dorit să facă alte comentarii. La rândul lor, reprezentanții Yamaha au recunoscut încălcarea procedurilor și și-au cerut “scuze sincere”.
În cazul Suzuki, au fost făcute teste "greșite" la 6.401 de unități din 12.819, începând cu anul 2012.
La Mazda au fost găsite nereguli pentru 72 de unități dintr-un total de 1.875, din 2014. La Yamaha, 335 de vehicule au fost "cu probleme" din 2016 și până în prezent.Suzuki susține că nu se gândește momentan la un recall, în timp ce Mazda este implicată pentru prima dată într-un scandal de acest tip.
Mazda: "O eroare independentă de companie, testele ar fi trebuit invalidate"
Într-o comunicare oficială, Mazda confirmă faptul că 72 de vehicule au fost testate prin metode necoforme cu protocolul oficial, însă constructorul nipon susține că eroarea nu a fost una premeditată, ci accidentală. Conform japonezilor, testele ar fi trebuit invalidate de inspectorii care le-au realizat și apoi refăcute, însă nu s-a întâmplat acest lucru.
"Nu există alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare. Au fost identificate date de test care conțin erori de monitorizare a vitezei în 72 de cazuri din 1.472 de vehicule testate conform metodologiei JC08.
Compania a identificat două posibile motive pentru aceste erori. În primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei. În al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector.Mazda a decis să ia următoarele măsuri pentru a preveni repetarea situației: sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei, iar numărul de angajați care verifică datele inspecțiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei, a crescut".
Via Reuters
In Japonia, inginerii in frunte cu managerii si-ar face sepukku intr-o asemenea situatie, nesuportand rusinea.
Europenii şi japonezii au crezut că lor nu li se poate întâmpla…Râdeau de cilindreele mari cu puteri “penibil” de mici la care fuseseră constrânşi legalmente “US Big Three”.Noroc însă că epoca “electricelor” se deschide ca Regina nopţii în amurg, căci cu motoraşele lor clasice n-ar fi putut trece pe sub furcile caudine reprezentate de noua legislaţie ecologică a UE.
dar asta e america unde totul e XXL si unde consumul de o zi le.ar ajunge altora din alta parte de lume, pentru o saptamana, vorbim de EPA si alte mizerii, God sa binecuvanteze America.
PS. Romania este o tara in Africa
Nu este chiar acelasi lucru cu VAG sau Mercedes.
Deocamdata problemele sunt limitate la JDM si se refera la o testare necorespunzatoare a unor exemplare (6.4K din 12.8K = 50% la suzuki, 3% la Mazda si la Yamaha nu stim).
Este incorect in mod cert si viviaza rezultatul dar eu unul inainte sa dau cu barda (si sa renunt la Mazda) as vrea sa vad cauzele testarilor deficitare: au fost erori, incompetenta unor factori de control sau o actiune deliberata?
Cred ca abia atunci putem pune (sau nu) semnul = intre scandalul de la VAG si ce se intampla in japonia. Pana atunci raman la concluzia ca singurii hoti dovediti sunt VAG si Mercedes.
Suzuki unearthed improper tests on 6,401 units out of 12,819 since 2012. Mazda detected inappropriate testing on 72 vehicles out of 1,875 since 2014, while Yamaha found seven instances out of 335 since 2016.
https://asia.nikkei.com/Business/Companies/Suzuki-and-Mazda-admit-false-emissions-tests
Daca la VAG softul a fost descoperit de un organism independent iar autoritatile germane abia la cativa ani dupa cele americane s-au gandit sa ia masuri, in cazul de fata autoritatile japoneze au fost cele care au sesizat abaterile, de altfel acelasi lucru s-a intamplat si cu mitsu, si uitati ce s-a intamplat, daca s-ar fi aplicat acelasi principiu la vag, atunci aceasta companie ar fi fost pura istorie.
Chiar nu surprinde pe nimeni cum produsele VAG au pierdut putere peste noapte si aceeasi companie a trecut de la un aparator al tehnologiei diesel la un combatant al acesteia?