Nou record mondial: Toyota Mirai a parcurs 1.003 kilometri cu un singur plin de hidrogen

de Alexandru Monenciu
Luni, 31.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O Toyota Mirai de ultimă generație a stabilit un nou record mondial de autonomie pentru vehiculele alimentate cu hidrogen. Modelul nipon a parcurs 1.003 kilometri cu un singur plin.

La mijlocul lunii mai, Hyundai Nexo stabilea un record mondial de autonomie, pentru vehiculele alimentate cu hidrogen, după ce a parcurs 887 de kilometri cu un singur plin. Acum, această performanță este istorie.

Asta pentru că un exemplar Toyota Mirai, de ultimă generație, a parcurs 1.003 kilometri cu un singur plin de hidrogen. Vehiculul electric cu pile de combustie a fost condus, de 4 șoferi, pe drumurile publice din Franța.

Noul record a fost certifiat de o autoritate independentă. Potrivit Toyota, șoferii nu au folosit tehnici speciale de condus pentru a obține un consum cât mai mic.

La finalul celor 1.033 de kilometri, computerul de bord al mașinii afișa un consum mediu de 0.55 kilograme de hidrogen/100 de kilometri. Autonomia rămasă era de 9 kilometri.

via Toyota

Comentarii (20)

  • Deci daca se vrea se poate. Nu o sa intru in polemica pro/contra hidrogen dar istoria recenta a aratat ca Toyota a facut niste alegeri pragmatice cu privira la tehnologiile in care a investit.
    59 5
  • Nimic surprinzator.
    Oricum vine Seriff sa ne zica el ca aceeasi autonomie o are si el cu dieselul.
    8 11
  • Cu siguranta apare "unu" in comentarii care zice .. "baaa.. cand faceam eu 1300km cu un plin de diesel, astia de la Toyota se jucau cu virgulitele in nisip". No offence, putem "duce hate-areala" spre fun.
    22 30
  • iar acum toyota foloseste hydrogenul nu pentru pile electrice, ci pentru motoare cu combustie interna. deci mai avem o alternativa la sucul de dinozauri. cooool
    31 5
  • Mă Mirai să citesc asta...
    46 0
  • baaa.. cand faceam eu 1300km cu un plin de diesel, astia de la Toyota se jucau cu virgulitele in nisip
    13 4
  • Seriff
    I-auzi Edikk, merge si cu altceva in afara de curent, nasol nu?
    26 9
  • Un punct mare pentru Toyota. Cu cat mai multe optiuni/alternative exista, cu atat mai bine pentru cumparator. Singura problema a masinilor cu hidrogen este data de necesitatea uney infrastructruri de producere si a distribuiri hidrogenului. Daca in tarile avansate poate fi o alternativa viabila la electrice ca si varianta "eco", in majoritatea tarilor va fi o problema sa le puna probleme. Sunt foarte multe tari care inca se chinuie sa produca "scobitori", iar tehnologia aceasta va fi mult prea avansata sa fie implementata la scara mare, pe cand o priza se gaseste mai peste tot. Dar cine stie, daca nu in viitorul apropiat, poate cativa ani mai incolo.
    26 4
  • @seriff
    Adevarat ca se poate si fara diesel.
    9 8
  • Cat e kilu de hidrogen?
    20 3
  • LUCCI LUCIANO
    Baaaaai, chiar si japoneJii ??? Tot cu pile. baaaai !
    25 1
  • cam 10€
    14 1
  • vindicomvs
    degeaba
    Hidrogenul are o problema majora - siguranta. Molecula de hidrogen fiind atat de mica va scapa din rezervor oricat de mukte straturi ar avea, si atunci risti sa bubui dupa o saptamana de stat in garaj.

    Solutia ar fi amoniacul, care face molecula mai mare dar fara carbon.
    11 12
  • Edikkk
    Maşinile full EV pe baterii mai scad la preţ, ajung la 30.000€ azi, dar cea pe hidrogen nu am auzit să se ducă sub 70.000€

    Şi nici nu mai încep cu alimentarea cu hidrogen, producerea din gaz metan şi abur...
    4 17
  • Clique
    @vindicomvs Cei de la top gear au testat Mirai-ul vechi peste o săptămână și stat în garaj și nu a bubuit nimic.

    Poate nu pricepi o treabă sau nu vrei să pricepi, problema siguranței au rezolvat-o chiar a noștrii un grup de studenți și profesor de la Iași.

    Este vorba de niște tuburi foarte subțiri (nu mai țin minte exact materialul folosit) ca un fir de păr, făcând astfel stocarea sigură, iar șansele de explozie reducându-le drastic,
    Singura fabrică ce produce astfel de tuburi se află în SUA.

    Nu degeaba Toyota, Daewoo și VW au trimis repejor reprezentanți să vadă care este treaba.
    8 1
  • Clasic
    Scad un drac prețurile la electrice verificați știrile - tesla vor mari preturile la multe modele . Te bagi si tu in seama edikk de pomană.
    15 6
  • X-zibit
    Majoritatea care comentati pe aici inca divinizati dieselurile de un sfert de secol produse de VW. 25% din piata auto din Romania este compusa din gunoaie Euro 2 conduse de semi analfabeti care nu inteleg conceptul de progres si civilizatie care ii dau cu suta prin oras pentru ca "ei sunt soferi" si bineinteles fara RCA.
    2 6
  • Vindicomvs
    @clique n o lua și tu că atare că după o săptămână bubui.
    In momentul de fata nu exista soluție de a face rezervor din care sa nu scape hidrogen. Da se poate reduce drastic cum ai zis dar nu deloc. Problema este că oamenii își folosesc mașinile în fel și chip, și nu știi niciodată cum cineva lasă mașina timp de o luna poftim într-un garaj subteran. Sau cum ar fi o parcare subterană cu sute sau mii de mașini pe hidrogen.
    2 0
  • @Xzibit
    esti paranoic sau ce? Unde vezi tu vreun comentariu care sa zica ceva de Diesel. Aici se vorbeste de pila de combustie. Ce-i cu tine baiatule? Trezirea!
    4 0
  • Oglinda Marian spartanul
    Eu merg cu căruță cu cal non stop am mers 6500 km cu un plin de fîn
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru