Știm deja că Norvegia este una dintre țările europene care a îmbrățișat cel mai repede segmentul mașinilor electrice. Trendul ar urma să se mențină, întrucât autoritățile vor să acorde bonusuri din ce în ce mai mari pentru cei care își doresc mașini cu emisii zero sau foarte reduse.
Mai mult, intenția Norvegiei este aceea de crește atât de mult numărul vehiculelor electrice sau hibride, încât propulsia convențională să dispară de pe piața mașinilor noi până în anul 2025.
Cum vor scăpa norvegienii de mașinile diesel sau benzină actuale? Prin taxe mai mari pentru rularea prin orașe, în paralel cu încurajarea versiunilor electrice. În prezent, cei care dețin vehicule cu emisii zero sunt scutiți de plata taxelor de autostradă, pot să folosească benzile pentru autobuze, iar feribotul este gratuit.
Pe viitor mașinile convenționale vor fi restricționate în anumite zone ale orașelor și de la folosirea acestor beneficii în funcție de emisiile lor de CO2.
electrice. În 2015, din totalul pieței auto, 22% dintre mașini au fost electrice. Având în vedere că apar noi produse electrice, iar opțiunile se măresc, ponderea mașinilor cu zero emisii este așteptată să dețină 30% din piață.
Norvegia mai are o țintă ambițioasă. Aceea de a avea un punct public de încărcare la 10 clienți de mașiniÎn aceste condiții, numărul mașinilor electrice de pe piața norvegiană ar urma să ajungă la un total de 250.000 de mașini. Prin urmare, și numărul punctelor de încărcare ar urma să atingă un număr de 25.000 de prize.
via autocar
spun asta pt ca norvegia are aproape integral electricitate din surse hydro
ar fi o ineptie sa nu profite, dar ca ar fi o ineptie la fel de mare sa incerce acelasi lucru o tara precum germania care isi trage cea mai mare parte din curent fie din carbuni ( negru si lignit ) fie din gaze naturale, si din cand in cand doar cand bate vantu foarte tare sau chiar au cate o zi cu soare mai contribuie si Renuvelabilele,
pe pariu ca vom vedea si astfel de tari care vor vrea sa copieze modelul norvegian? ce te faci insa cand te lovesti de realitate si legile fizicii care nu tin cont de ce vor politicienii?
Vor fi taxate pentru a se achiziționa altele noi, mai ales că la electrice sunt cheltuieli mai mici cu întreținerea, deci vor fi destui care să dorească să păstreze o electrica și 15 ani, apoi vine statul grijuliu și-ți trântește o taxă de câteva mii pe an, adică " nu-ți mai schimbi și tu mașina "? Desigur, este o speculație.
Cum spunea Dan_grc intretinerea e chiar ieftina la o eectrica si asta va creea niste probleme 'logistice' printre marciile auto....cererea pt piese de schimb va scadea.....acesta adaugand un 'gol' major in buzunarul constructorilor si prin acestia si statul va incasa mai putine taxe...
In 2025 sa se interzica combustia interna in Norvegia??? imposibil....deoarece milioane de masini poluatoare circula in zilele noastre pe strazi chiar si in Norvegia....si sa nu uitam ca inca milioane de masini se vor cumpara in urmatori 3-5 ani toate pe benzina si diesel......
La vreme vor arunca Norvegeni BMW si Mercedesuri cu o vechime de 2-4 ani ca sa-si cumpere o electrica......nu prea cred...
E vorba de vânzarea mașinilor noi în 2025, nu că cele clasice vor fi aruncate, din acel an nu vor mai vinde mașini cu ardere internă. Cele clasice rămase atunci pe piață, destul de multe și pentru Norvegia, vor fi taxate. Mult :).
P.S. Statistica spune ca in fiecare an scade consumul de combustibili fosili. Acum 10 ani, se foloseau cu 20-30% mai mult combustibili fosili decat acum
Nu zic ca-i rea extinderea folosirii propulsiei electrice, ba dimpotriva; nocive-s doar masurile coercitive in domenii unde evolutia "eco'" e oricum inevitabila.
Tot acolo ajungem. Dar asa e facuta societatea umana, evoluam spre autodistrugere, cu bio sau fara bio
Tinand cont ca actuala generatie serie 5 deabea sa lansat urmatoarea se va lansa prin 2023-2024......aceste masini inca tin bine de motoare cu combustie....6 in linie,V8-uri.....inca exista cerere pt asemenea masini si motoare....
Ma rog, incercam sa dau exemplu si de dezavantaje nu numai de avantaje ale motorului electric. Daca ar fi dupa mine, as conduce v8 de 7 litri in mijlocul orasului :)))
Hmmmmmm.
Separat analizand problema la noi in tara mai avem de asteptat si nu din pricina noastra ci a minunatilor nostrilor guvernanti care se misca cu viteza melcului. Nu stiu cate statii de incarcare avem in prezent dar cateva multinationale pregatesc proiecte de mare amploare, la fel toate magazinele mari o sa aiba statii de incarcare si etc.
Tinand cont ca astazi 24/11/2017 un L de motorina e 5,3 in conditiile in care un baril de petrol este 60$ ( pentru comparatie acum 2 ani cand barilul de petrol era 120$ un L era 5,9) clar as spune da cu mare drag masinii electrice.