Se știe deja că Norvegia este un adevărat paradis pentru mașinile electrice. Peste 80% din vânzări sunt reprezentate de mașinile cu zero emisii, acestea reprezentând 24% din procentajul parcului auto aflat în circulație.
Tocmai din aceste motive, mărcile din China au ales Norvegia ca piață inițială de desfacere pentru mașinilor lor. Chiar și așa, volumele pe care le vând acești producători sunt în continuare mici, scriu cei de la Profit.
Taxele vamale suplimentare pe care Uniunea Europeană vrea să le impună mașinilor venite din China sunt, fără îndoială, cel mai important subiect al momentului.
Norvegia nu va aplica aceste tarife suplimentare. Desigur, această țară nu este stat membru UE, dar face parte din grupul EFTA și, de obicei, își aliniază legislația comercială cu cea din UE. Mai sunt, însă, și excepții.
Potrivit ministrului de Finanțe din Norvegia, Trygve Slagsvold, taxarea impusă de UE nu relevantă pentru țara lui.
De menționat că taxele vamale de până la 38% sunt, pentru moment, provizorii.
Dacă se opun cel puțin 15 țări membre UE, aceste tarife pot fi eliminate.Germania a anunțat deja că analizează soluții pentru a împiedica intrarea în vigoare a taxelor vamale sau măcar pentru a le atenua impactul în cazul în care devin definitive.
via Profit
E una din cele mai evoluate tari din Europa si desi fac bani din petrol, cumpara electrice.
Se vor gasi minim 15 tari care sa nu se accepte taxele pentru ca si-ar face singuri rau.
Mai sunt și unii care nu au aflat încă.
Eh, nu e tocmai așa. Publicitatea se vinde scump, scoți banii ai vizibilitate. Iar partidul comunist știe bine asta, firmele astea nu sunt chiar de capul lor. Conducătorii chinezi transmit constant companiilor care performează că este în regulă să exploatezi piețele de capital, dar numai atâta timp cât procesul se derulează cu acordul, în condițiile și sub supravegherea partidului comunist . China nu e tocmai cea mai liberă economie din lume.
E semnificativ doar pentru cei cativa carora li se umfla pipota la cat de electrificata e Norvegia, noul electrofar cu o populatie cat Bucurestiul cu "Sectorul Agricol Ilfov" si vreo 2 Voluntare.
Si cu o minima logica isi da seama oricine ca oricum nu are nici un rost sa suprataxeze masinile electrice din China atata timp cat Norvegia nu are nici un producator de masini pe care sa-l protejeze si au o politica clara de electrificare totala de ceva vreme.