Norvegia: mașinile electrice au reprezentat 94% din totalul înmatriculărilor din august

de Tiberiu Safta
Miercuri, 04.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În luna august, 94% din totalul înmatriculărilor de mașini din Norvegia au fost reprezentate de vehicule electrice. Cel mai vândut model a fost Tesla Model Y.

Norvegia continuă să fie una din cele mai bune piețe din lume pentru mașinile electrice. Potrivit celui mai recent raport al Consiliului pentru Traficul Rutier (OFV) din această țară, 94.3% din totalul înmatriculărilor de mașini noi pentru luna august au fost reprezentate de modele electrice. În total, norvegienii au cumpărat 11.114 mașini noi în ultima lună a verii. Dintre acestea, 10.480 au fost electrice.

Astfel, înmatriculările de mașini electrice au atins un nivel record în Norvegia, într-o singură lună. Precedentul record a fost stabilit în luna ianuarie a acestui an, atunci când 92% din totalul de înmatriculări a fost reprezentat de mașini electrice.

Revenind la luna august, cel mai vândut model electric a fost Tesla Model Y, cu peste 2000 de exemplare înmatriculate. Concret, vânzările acestui model reprezintă 18.8% din vânzări. Pe locul 2 este Hyundai Kona, urmat de Nissan Leaf, Volvo EX30 și Skoda Enyaq.

Situația pentru ultimele 8 luni este la fel de favorabilă pentru mașinile electrice.

De la începutul anului, până în ultima zi din august, norvegienii au cumpărat 68.435 de mașini electrice. Practic, asta înseamnă 87% din totalul înmatriculărilor.

Vânzările foarte bune ale mașinilor electrice în Norvegia nu ar trebui să fie văzute ca o surpriză. Începând de anul viitor, vânzarea de mașini noi cu motoare termice va fi interzisă în această țară, cu 10 ani mai devreme decât în Uniunea Europeană.

via Economica

Comentarii (16)

  • Dizăl Rulz Forevăr
    Niște fraieri care nu apreciază parfumul dizăl.
    7 26
  • Inapoiati. Nu stiu ce e alea masini.
    Nu au experienta, sa mai invete de la romani care stiu demultisor cum e sa cumperi diesel sh.
    Surprinzator ca nu se mentioneaza nimic de BMW-uri, VAG sau Mercedes. Nu au ajuns la ei vestile ca sunt cele mai bune masini din univers?
    Sa vezi cand nu mai au subventii ce fel pica vanzarile...sau la ei nu mai sunt demultisor?
    Dam cuvantul expertilor.
    5 24
  • Seriff
    Sunt fortati din cauza taxelor uriase pe care le au masinile termice, plus ca tara este foarte mica.
    Total irelevant, adevarul este aici:
    https://www.youtube.com/watch?v=HYtvw6XO_UA
    26 7
  • @Seriff TikTok-ist
    Norvegia e cu 60% mai mare decât România, boule. Și e foarte lunga, deci călătoriile sunt mai lungi fata de o țară rotunda.
    In plus, e iarna vreo 6 luni pe ani.
    Taxele sunt mari pentru ca guvernul de ocupa de sănătatea populației, în loc sa ii lase sa se otrăvească cu diesel.

    Hai, înapoi pe TikTok ca pierzi audienta și mărunțișul din care trăiești prost.
    11 31
  • @Seriff
    E saraci aia.
    Si inapoiati.
    Si tara "mica" cu nivel de trai scazut.
    Si e cald si bine pe acolo, special pentru masinile electrice.
    Si nu au autostrazi ca sa mearga mult si sa sufere de sindromul autonomie mica.
    Si sunt multe de scris, dar e greu sa intelegi, ca tu esti cu luat masini din targ de la samsari pe baza de cum sunt vopsite si cati km au dati inapoi.
    Somn usor.
    6 24
  • spaclu lu manole
    Eu sunt curios daca in Norvegia tot asa se iau de par pe internet, ca masina electrica, ba termica. Sau poate fiecare isi vede de treaba lui isi de are chef si nimeni nu se baga in ciorba nimanui, sa ceara socoteala de banii celuilalt.
    Ce-ar fi sa lasam piata sa dicteze cererea si intre timp sa ne bucuram de ce avem, cat mai putem.
    4 15
  • @manole
    Nu, ai rezolvat de câțiva ani problema asta.
    Norvegia are un sistem de educație foarte dezvoltat. Norvegienii nu pun botul la ce latră pemeceii, dutzii, serifii, alecșii și alte vuvuzele.
    3 15
  • @Seriff...

    o dăduși grav cu mucii-n fasole, mâncați-aș inteligența lu 'matale.
    4 17
  • In primul rând… este alegerea fiecăruia și trebuie respectată iar cifra este impresionantă, deci bravo lor.
    Sherif are dreptate, nu “țara” cumpără mașini ci populația, iar cu nici 5,5 milioane de cetățeni tot ce ei cumpără contează foarte puțin la nivel global. Și Rusia este mare (cea mai mare) da degeaba că la partea de electrice sunt interesați doar de drone :)
    Vesti proaste din Germania… dar bănuiesc că este alta știre care nu interesează, deșii scăderea din Germania probabil este mai mare decât vânzările de electrice din Norvegia, unde s-au înmatriculat cu peste 50.000 de electrice mai puțin față de August ‘23… sau poate greșesc ;)
    25 3
  • Eu as compara totuși gradul de civilizație dintre Norvegia și UK, așa am înțeles, reperul principal îl reprezinta cota mașinilor electrice, deci cât are UK atât reprezintă și civilizația, în prezent cota de piață este de 16.8 %, acolo te situezi domnul civilizat, nu ești departe de românii " înapoiați și săraci ", jignești România zi de zi, din oficiu, fără limite .

    Suprafața Norvegiei este mare, dar 5 milioane de locuitori cu-n milion de mașini, cu toată admirația pentru această țară, nu pot reprezenta un reper pentru toată Europa, nu în ultimul rând, bravo lor c-au stiut sa-si protejeze resursele si sa investească în dezvoltare țării, dar nu e de ici de colo sa incasezi sute și sute de miliarde pe petrol și gaze, raportat la populație egal super bogăție .
    25 1
  • UK electrical retard
    Să privim lucrurile și dintr-o perspectivă românească, înmatriculările de spring au scăzut în august 2024 cu 96%, iar Tesla Model Y, cu 87,5% YOY.

    Cota de electrice este de 4,9%.

    P.S. Mi s-a părut că aparatul de propagandă electrică omite niște informații. :)))))))
    19 2
  • Poate vă ajută să țineți minte mai ușor: UK rimează cu Matei.
    2 21
  • Eu sunt în UK. Dacă tot mă mâncați de fund (scuză-mă, Manole, dar eu nu am pudibonderii), nu mă confundați cu alții, ce naiba? Ma bucur că mă visați și noaptea, dar vă rog eu mult, muscați din fundul corect, da? Deci, notați, dacă nu va duce capul: UK - Matei. Rimează!

    Norvegia nu are cum sa fie reprezentativa pentru Europa sau pentru glob. În primul rând au un nivel de trai foarte ridicat, își permit să își cumpere ce vor. Un apartament e peste un milion de dolari, o electrică e mărunțiș.
    Ne arata totuși că cel puțin doua din tezele favorite anti-EV nu țin: autonomia insuficientă și iarna nu-i ca vara.

    Cum zicea cineva mai sus, Norvegia e o țară mare și lunga. Însuși faptul că e slab populată face ca distantele parcurse să fie mai lungi decât în tarile cu densitate mare a populației. Și clima e rece vreo 8 luni pe an.

    In UK cota de piață a electricelor a ajuns la 23% in August.

    Dane, ți-am mai zis, eu când vreau să te jignesc, te jignesc direct, nu cu manta, "da-i în mine, dai în fabrici și uzine". Și ma semnez, ca să știi că e de la mine, sa nu muști pe altul de fund în locul meu.
    Dacă te simți inapoiat și sărac e pentru că ești, cel mai probabil. Nu mai pune atâta la suflet.
    4 20
  • Intrebare
    Mai sunt astia Kuweitul Europei?
    Ca altfel n-ar avea bani nici de crocsi din piele de somon..
    11 1
  • Seriff
    @ds cu ce am dat cu mucii in fasole?
    Norvegia are 5,457 milioane de locuitori,
    Romania are 19 milioane.
    Stirea pe care am postat-o e reala, vanzarile de electrice s-au prabusit in 2024 mai grav ca niciodata, ce e atat de greu de inteles?
    Crezi ca daca un stat comunist ca Norvegia isi forteaza locuitorii sa isi ia electrice asa o sa fie peste tot?
    Nu are cum.
    Vino cu argumente ca vad ca esti mare expert.
    12 1
  • Elektrikkk
    A trecut votacul cireadă pe aici
    1 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru