Norvegia este considerată “raiul electricelor”, judecând și după faptul că o treime dintre mașinile vândute în 2018 în statul scandinav au fost 100% electrice.
Creșterea numărului de mașini electrice ridică însă probleme tot mai mari când vine vorba de găsirea unei stații de încărcare, cu toate că Norvegia are o infrastructură mai bine dezvoltată decât majoritatea țărilor europene.
Autoritățile au anunțat introducerea, în premieră, a unui tarif de 10 coroane (circa un euro) pe oră pentru încărcarea mașinilor electrice din Oslo, pe timpul zilei. Tariful este de 5 coroane pe timpul nopții.
Scopul nu este neapărat strângerea banilor la buget, spun norvegienii, ci mai mult descurajarea șoferilor de electrice care parchează gratuit în stațiile de încărcare fără să-și încarce mașinile.
Autoritățile susțin că vor să asigure un sistem corect de rotație, prin care șoferii să parcheze în stațiile de încărcare doar pe perioada de “alimentare” a mașinii.
În Oslo există aproximativ 1.300 de stații publice de încărcare, la care se vor adăuga alte 700 de stații în acest an, conform unui plan al administrației locale.
Via Electrive
La hibride, dacă ești scutit acum de impozit, pe viitor vei plăti ca la o mașină normală ( cei ce au hibride cu motoare termice de 3.0 L în sus, nu îi văd bine )
Și la electrice dacă acum este gratis să ți-o încarci și nu plătești impozitul, nu vă temeți, pe viitor ve-ți plăti și încărcările și impozitele ce vor fi cel mai probabil pe cât de puternică este mașina.
Că să nu mai zic de update-uri de soft, revizie, etc
Sper sa elimine total si subventiile.