Norvegia interzice benzina si dieselul in 2015?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce partidele de stanga norvegiene au venit cu ideea de a interzice incepand cu 2015 vanzarea vehiculelor alimentate pe benzina si motorina in statul nordic, ministrul norvegian al Finantelor, Kristin Halvorsen, a anuntat ca ideea are tot sprijinul sau.
"Propunerea este mai realista decat se credea a prima vedere. In conditiile crizei financiare actuale, multi constructori se lovesc astazi de probleme mari. Acestia trebuie insa sa constientizeze ca tehnologia trebuie sa evolueze. In cazul in care nu se va intampla asta, criza financiara va fi urmata de o criza de mediu. In aceste conditii, avem in vedere interzicerea masinilor pe benzina si motorina incepand cu 2015", spune Halvorsen, membra a partidului Socialist, initiatorul acestui proiect.
Daca proiectul de lege va trece, constructorii auto nu vor mai putea sa vanda masini alimentate cu combustibil fosil, exceptie facand modelele hibride. Totusi, sansele ca o astfel de idee sa fie pusa in practica este minima: partidul Socialist este membru minoritar al aliantei tripartite care conduce Norvegia, Premierul Jens Stoltenberg fiind impotriva unei astfel de propuneri.
"Suntem un partid care lanseaza foarte des primul noi propuneri.
Multi norvegieni au inteles gresit propunerea. Ea nu se refera la masinile pe care le au deja, ci la cele care se vor cumpara din showroom-uri incepand cu 2015", isi apara Halvorsen ideea in fata criticilor sai.via | Reuters
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Socialisti.
"Economia lor se hraneste din exportul de petrol si ei acuma fac pe sfinti" .....te-ai documentat mult?
Si ce daca Norvegia este un important exportator de petrol? Uitati-va in jur si vedeti cate lucruri se fabrica din petrol (mase plastice, fire si fibre textile, vopsele, medicamente si chiar mancare). De ce trebuie sa asociem neaparat petrolul cu arderea de combustibili? Petrolul e mult mai valoros si mai util ca materie prima in industria chimica decat ca si combustibil!
Economia Norvegiei nu se bazeaza masiv pe exportul de petrol, deaorece pe ei i-a cam dus capul ca pretul petrolului poate varia mult si nu e o sursa sigura de venit (vezi situatia de azi).
Mai mult, din punct de vedere al poluarii, Norvegia este una din cele mai curate tari, iar legile pro-ecologice au fost mereu de o importanta maxima la ei.
Reteaua de hidrocentrale e una din cele mai impresionante, sunt centrale care folosesc energia degajata de cascade.
Foarte bine ca vor interzice motorizarile clasice, si sper ca si celelalte tari cu apa calda sa o faca, prea mult au profitat producatorii auto de lipsa unor legi si restrictii care sa le impulsioneze cercetarea. Si-au vazut doar de profit si atat.
Sa se duca la norvegieni sa vanda masini Honda si Toyota, singurii producatori preocupati cu adevarat de ecologie, restul sa faca bine sa ajunga la nivelul celor 2 si dupa aia sa-i vedem.
Asa ca, Geroge, inainte sa-i faci cretini, gandeste-te ca lor chiar le pasa ce tara lasa in urma copiilor lor.
Dar, ma rog, asa e cand te doare in c-r de propria tara si arunci cu gunoaie pe geam. Te ofuschezi cand iti este in pericol dreptul de a-ti arunca fundul in ditamai camionul. Scupi seminte in continuare la scara blocului si ii faci pe altii cretini.
Poate-mi si spui ce prostie am spus...nu de alta, da` ceea ce ai spus tu despre mine suna a replica de manelist...
Peste tot sunt si "politicieni cretini" dar numarul lor sunt ferm convins ca e foarte mic in Norvegia.
Romanii si nu numai facem comentarii de prisos la adresa Norvegienilor si ii catalogam, adevarul e altul. Or avea legile lor care multora li se par "tampite" dar au o infrastructura de invidiat.
Legile sunt facute pentru oameni nu pentru "jmekeri" ca in Romania.
Folosirea petrolului pentru automobile nu e tot una cu "exportul de petrol". Petrolul se foloseste in multe aplicatii.
E necesara folosirea unu alt tip de combustibil mult mai putin poluant sau deloc poluant.
Cat despre poluarea masinilor e un articol tot pe auomarket
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html
Daca e adevarat...ma intreb de ce nu se umbla mai intai la vapoarele respective? Imbunatatirea ar fi mult mai simtitoare si mai rapida.
Comentariul tau a fost manelistic din punctul de vedere al abordarii.
In primul rand, pot sa spun ca desi primul meu comentariu era mai putin de un rand cu tot cu titlu, nume, data si ora postarii, ai afirmat ca am spus lucruri pe care eu, de fapt, nu le-am spus. Eu nu am scris absolut nimic de socialism. Altu` a scris gugumania asta si de ala chiar poti sa te iei cu spor ca nu stie de capul lui. “Socialismul” european e joaca de copii fata de bolsevismul american.
Era extrem de simplu si tot ai incurcat adresele.
In sfarsit, asta ar fi una. A doua chestie, eu nu am zis ca toti politicienii norvegieni sunt cretini ci doar unii (era POLITICIENI, nu POLITICIENII).
In al treilea rand, se pare ca nu ai citit nici articolul…sau l-ai citit in diagonala si in viteza. Pentru ca daca ne-am lua doar de titlu, pot sa spun ca initiativa nu e tocmai geniala. Atata timp cat n-ai niste alternative solide si accesibile la combustibilii fosili, masurile pe care le iei nu ar trebui sa fie radicale. Ar trebui sa existe o perioada de tranzitie in aplicarea unei astfel de solutii. Mai ales ca autoturismele noi, in anul 2015 vor avea motoare EURO 6…care inseamna emisii poluante aproape 0. Iar emisiile de CO2 vor continua sa scada.
Dar MODUL in care a fost gandita aceasta masura ma indreptateste fara drept de tagada sa afirm ca UNII politicieni norvegieni sunt CRETINI din urmatoarele motive:
MOTIVUL NUMARUL 1: neaplicarea la tot parcul auto a acestei masuri (sau macar o prevedere referitoare la eliminarea progresiva din circulatie). Se va intampla si acolo ce s-a intamplat in Danemarca. Oamenii vor trage de masinile vechi ca de cai morti in conditiile in care un EURO 2 polueaza de vreo 6 – 10 ORI mai mult decat un EURO 5. Deci in loc sa inlocuiesti rabla cu o masina noua EURO 5 sau EURO 6, o s-o tii pana cand cade tabla de pe ea si devii un pericol public. Iti dai seama ca daca s-ar face chestia asta, pana in 2015 si-ar lua toti masini noi cu care vor merge macar vreo 10 ani...
MOTIVUL NUMARUL 2 : excluderea hibridelor. Pai si daca imi iau Lexus LS hybrid cu consum mediu de aproape 12 %, ce am rezolvat?!? Sau daca imi iau un Prius/Insight (cele mai accesibile hibride in acest moment), o sa am consumul unui Opel Corsa dar la pret de 2. Plus ca nu vor mai exista citadine aproape deloc.
Solutia mult mai simpla si aproape corecta ar fi fost nu sa le interzici cu totul ci sa impui niste limite gen “numai EURO 5 incepand cu 2009” si “numai EURO 6 incepand cu 2011”. Si eventual niste limite de consum gen “nu mai mult de 5 litri, indiferent daca e hibrid sau nu”. Volkswagen Polo 3L care consuma 3 litri de zeama e mai prost decat Prius-ul care consuma 4.3 litri?!? Cine a stabilit asta? Un cretin care intamplator a ajuns mare politician...
Pentru ca si aici se va face ce s-a facut in Danemarca. Oamenii vor gasi portita de scapare, se vor adapta…Toata lumea va face hibrizi, inclusiv Porsche Cayenne. Si ca sa fie treaba si mai aiurea, ce se va castiga prin asta? Pe hartie putin, in realitate nimic. Pentru ca scaderile de emisii poluante si de CO2 realizate de cei cativa care-si vor lua hibride vor fi compensate de cei care vor merge cu masinile vechi pana la Sfantul-Asteapta-Ziua-de-Apoi. Ca sa nu mai spun ca vor fi o gramada care isi vor lua SH-uri traditionale de afara in loc de hibrizi noi.
Deci acesti politicieni sunt cu atat mai cretini cu cat exista precedente nefericite la o aruncatura de grenada de ei. Adica in Danemarca. Daca n-ar fi avut astfel de exemple, ii mai intelegeam, dar asa…
PS. Iar initiativa are intr-adevar o pata de ipocrizie pe ea…chiar daca petrolul se foloseste si la altele, nu numai la deplasarea masinilor. Ziceai tu ceva acolo de poluarea produsa de vapoare. Stii ca Norvegia are una dintre cele mai puternice industrii navale din lume (numele Kvaerner iti suna cunoscut?) si una dintre cele mai vaste flote maritime?
1. Hai sa nu ne bagam in lucruri caree sunt convins ca habar nu ai si nici eu despre ce metode de propulsie sunt testate la ora actuala si care au dat roade dar nu sun folosite din cauza monopolului cu petrol.
2. Apreciez stradania ta de a te documenta, dar pana nu analizezi situatia in profunzime si ai toate datele necesare pentru a elabora alternative la poluarea cauzata de combustibilii petrolieri, nu are rost sa te "urinezi" pe studiile unor oameni care sunt mult mai in tema despre situatie.
3. Ma opresc cu comentariile caci e o discutie fara vre-un sfarsit.
Adica tu n-ai inteles ce-am scris intr-un SINGUR RAND si ma asteptam sa intelegi ce-am scris in 2 pagini...Mea culpa.
1. Treaba cu mijloacele de propulsie asa o fi. Poate ca monopolul petrolului tine aceste tehnologii la pamant (energia magnetica, generarea eficienta a hidrogenului, samd) ca sa mai faca ei niste golanii si gologani. Da` de ce crezi tu ca va putea sa forteze asemenea schimbare tocmai Norvegia adica o tara mica (ca importanta) si care nici macar nu e membra UE?
2. Prin masura respectiva, poluarea generata de combustibilii petrolieri NU SE ELIMINA. Doar se reduce da` nu impresionant...Daca tot vorbesti de studii in profunzime, vino tu cu date mai concrete decat ale mele. Pana atunci, menajeaza-te!
3. Yeah, right...
1. "tocmai Norvegia adica o tara mica (ca importanta)"
hm....asta crezi tu.
2. Nu pot veni cu date mai concrete, imi pare rau, apeleaza la specialisti :)
3. Da, corect..."ja riktig"