Piața auto din Norvegia este una dintre cele mai importante și mai mari pentru mașinile electrice. În 2021, au fost comercializate cu 48% mai multe astfel de mașini, față de 2020. Astfel, numărul total de mașini electrice vândute anul trecut în această țară a ajuns la 170.000 de unități.
În prezent, mașinile electrice dețin o cotă de piață semnificativă, de 60%. Datorită numărului mare de vânzări înregistrat, piața de automobile din Norvegia a crescut cu 20% în ultimul an. Printre cele mai vândute mărci se numără Tesla, Volkswagen, Audi și Nissan. Constructorul american deține primul loc în acest clasament, având o cotă de piață de 11.5%.
Datele din noiembrie 2021 arată că cea mai bine vândută mașină electrică din Norvegia a fost Tesla Model Y, cu 1013 exemplare comercializate. Următorul clasat este Tesla Model 3, cu 771 de unități înmatriculate.
În acest clasament, Volkswagen se plasează pe locul al treilea cu modelul ID.4, care a fost vândut în 725 de exemplare.
Clasamentul este completat de către Audi Q4 e-Tron (661 de unități) și de Nissan Leaf (655 de mașini).Din 2007, Norvegia își încurajează cetățenii să facă tranziția către mașini electrice sau cu zero emisii. Existența unei infrastructuri cu stații de încărcare electrice, precum și subvențiile și scutirile de taxe au contribuit la creșterea vânzărilor în această țară. Astfel, datorită schemelor guvernamentale implementate, mașinile electrice sunt cu circa 10-15.000 de euro mai ieftine decât prețul de listă. În plus, cei care dețin mașini electrice beneficiază și de gratuități la parcările din orașe, la intrările în tuneluri și feriboturi, precum și dreptul de a circula pe benzile de autobuz.
Mașinile convenționale, în schimb, sunt taxate foarte aspru, astfel încât multe dintre acestea ajung să fie mai scumpe chiar și cu 20.000 de euro față de alte țări europene. Prin scutirea de taxe și implementarea subvențiilor pentru mașinile electrice, banii economisiți ajung până la 8000 de euro.
Singurul dezavantaj al mașinilor electrice este autonomia.
La unele mașini mai ieftine, autonomia este de sub 250 de kilometri sau chiar mai puțin în condiții de vreme rece. Astfel, mașinile electrice sunt folosite de norvegieni pentru deplasările în oraș sau la serviciu. Pentru distanțe mai lungi, norvegienii se folosesc în continuare mașini convenționale.via Profit
Asta e doar inceputul, viitorul e clar, le vor taxa usor si usor si pe astea electrice, sa vezi atunci ce se vor vinde din nou cele termice:))
Nici nu a început electrificarea și sistemul de altfel foarte bine dezvoltat in Norvegia (inclusiv producție ECO de electricitate), își atinge limitele. Sper ca obsedații de electrificare înțeleg ca este mai mult decât o provocare sa dezvolți infrastructura intr-un oraș cu 5-10 milioane locuitori (nu o țara).
Niciodată nu sa pus problema ca nu vrem electrice… dar sa nu vezi ca nu-s accesibile ca preț, nu au range, nu ai unde sa le încarci și azi mâine nici cu ce in multe zone… mi se pare mai mult decât obsesie, cam da in limitare cognitivă sa nu zic mai mult. Din punctul meu de vedere electricele încă sunt SF pentru situația actuala.
De ce creste numarul de masini electrice si scade cel al masinilor cu motoare diesel?
Cam minciunică...
Cei care nu au Leaf, folosesc doar electrica la drum lung
cum cea mai vanduta doar 1000 de bucati? ati uitat 2 zerouri?
Vaslui Tecuci nu e drum lung.
Defineste ce inseamna drum lung pentru tine.
https://observatornews.ro/economic/romanii-care-ar-putea-fi-deconectati-de-la-energia-electrica-in-cazul-in-care-consuma-prea-mult-curent-ce-aparate-nu-trebuie-tinute-simultan-in-priza-452937.html
Si ar mai fi si asta:
https://www.biziday.ro/202079-2/?source=biziday
Ca sa răspund la întrebarea cu Olanda. Este normal sa crească acuma Electricele pentru ca sunt subvenționate și peste 80% și le iau ca și Gadget… oare nu știai? Sau ai întrebat din lipsa de ocupație…
Sau că reţeaua super charger Tesla a avut probleme ??
Sau în Europa, că Tesla şi reţeaua lor au avut probleme??
NU, nu au avut probleme.
Căruţa trece...
Como se dice? Edikk ca$$o