Începând din acest an, toate mașinile noi vândute în Norvegia vor fi electrice. Situația vânzărilor de anul trecut din această țară arată că tranziția către comercializarea exclusivă a mașinilor cu zero emisii pe această piață este aproape finalizată.
Potrivit noului raport al Consiliului Norvegian de Informații pentru Trafic Rutier (OFV), au fost înmatriculate 128.691 de mașini noi. Dintre acestea, 114.400 au fost pur electrice. Aceste mașini reprezintă 89% din totalul vânzărilor pe întreg anul. Mai mult, procentul de mașini electrice vândute într-un an a crescut cu 6.6% față de nivelul atins în 2023.
Dintre puținii clienți care nu au ales o mașină electrică, cei mai mulți s-au orientat către vehicule cu motoare hibride simple sau cu încărcare la priză. Datele oficiale arată că mașinile hibride au reprezentat 5.3% din vânzările totale, iar dintre acestea, 2.7% au fost hibride PHEV. Cât despre mașinile cu motoare pur termice, acestea au fost cumpărate în doar 986 de unități pe tot parcursul lui 2024 în această țară.
Cea mai vândută mașină în Norvegia a fost Tesla Model Y, cu 16.858 de exemplare înmatriculate.
Aceasta a fost urmată de Tesla Model 3, cu 7264 unități, Volvo EX30 (7229 de vehicule), Volkswagen ID.4 (7222 de bucăți) și Toyota bZ4X (6007 mașini).La final, norvegienii au început să cumpere mai multe mașini ale mărcilor venite din China. Anul trecut, producătorii chinezi au avut o cotă de piață de 10% în această țară.
via Carscoops
Legat de articol, ingrijorator e faptul ca inclusiv in tara de la care avem cele mai mari pretentii, cota de piata a chinezilor creste simtitor.
norvegienii au medii de viteza mai bune decat romanii si in orase si in afara, deci merg mai repede. acum au zapada deja peste tot, iar electricele triumfa!
Da, Norvegia este bogată şi viitorul. Vom fi şi noi aşa peste 10, 20 sau 100 de ani.
Hai, un an nou bun la toată lumea.
Interesant.
In ajunul Crăciunului eram în Maroc, dar fără porc.
Te-ai dus acolo de frica sa nu te taie.
dar educatia si taxele i-au frezat frumos electric si au uitat sase planga ca e frig, ca e distanta mare intre orase etc.
refer) si alte asemenea fumigene! Daca RAR nu-si face treaba si inca se ia ITP pe spaga….nu avem de ce sa ne miram. Electricele? Pfff, complet alta zona! Toti cei care aveti cazane si scrieti aici, mucles in plm de milogi ce sunteti!
Pe de altă parte Norvegia e o țară cu clima rece și distante foarte mari, densitatea populației e mica. A deține o mașină e foarte scump în Norvegia, deci mai puțin probabil ca EV-urile sa fie a doua sau a treia mașină. Sistemul de taxare încurajează puternic mașinile nepoluante și transportul în comun.
Că Norvegia nu e o piață semnificativă e foarte clar. Nu poate fi comparata cu Franța, Germania, Spania, UK sau România.
Dar Norvegia arata că multe, dacă nu majoritatea, argumentelor împotriva electricelor sunt false. Și norvegienii demonstrează asta în mod practic, folosind electricele în climat rece și pe distante mari.
Pe de altă parte Norvegia e o țară cu clima rece și distante foarte mari, densitatea populației e mica. A deține o mașină e foarte scump în Norvegia, deci mai puțin probabil ca EV-urile sa fie a doua sau a treia mașină. Sistemul de taxare încurajează puternic mașinile nepoluante și transportul în comun.
Că Norvegia nu e o piață semnificativă e foarte clar. Nu poate fi comparata cu Franța, Germania, Spania, UK sau România.
Dar Norvegia arata că multe, dacă nu majoritatea, argumentelor împotriva electricelor sunt false. Și norvegienii demonstrează asta în mod practic, folosind electricele în climat rece și pe distante mari.
O mașină ICE e taxată cu 100% și e treaba colhozului norvegian cum se administrează. Aburelile cu sustenabilitatea sunt prostești. Norvegia a dezvoltat infrastructura, statul a aruncat pe geam la greu pentru a face trecerea către BEV.
În Norvegia nu poți îngheța ca boul la stația de încărcare ceea ce nu e valabil nicăieri altundeva.
Dacă mai știți state care dispun de bani din resurse, direcționați către infrastrutura BEV, numiți-le!!!
Norvegia nu are industrie auto, deci nu există implicații pe care trotinetiștii imbecili nu au cum să le înțeleagă.
Overall, în Norvegia s-au vândut cu 1000 BEV mai mult decât în 2023, iar în Islanda s-au vândut cu 5000 BEV mai puțin. În EU statisticile vor arată scăderi de peste 50 000 BEV așa că vedeți-vă de trotinete, pute prostia în voi!!!