Norvegia: 9 din 10 mașini noi vândute în 2024 au fost electrice

de Tiberiu Safta
Vineri, 03.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În Norvegia, aproape 90% din mașinile noi vândute pe parcursul lui 2024 au fost electrice, potrivit OFV. Anul trecut, norvegienii au cumpărat în total peste 128.000 de mașini noi.

Începând din acest an, toate mașinile noi vândute în Norvegia vor fi electrice. Situația vânzărilor de anul trecut din această țară arată că tranziția către comercializarea exclusivă a mașinilor cu zero emisii pe această piață este aproape finalizată.

Potrivit noului raport al Consiliului Norvegian de Informații pentru Trafic Rutier (OFV), au fost înmatriculate 128.691 de mașini noi. Dintre acestea, 114.400 au fost pur electrice. Aceste mașini reprezintă 89% din totalul vânzărilor pe întreg anul. Mai mult, procentul de mașini electrice vândute într-un an a crescut cu 6.6% față de nivelul atins în 2023.

Dintre puținii clienți care nu au ales o mașină electrică, cei mai mulți s-au orientat către vehicule cu motoare hibride simple sau cu încărcare la priză. Datele oficiale arată că mașinile hibride au reprezentat 5.3% din vânzările totale, iar dintre acestea, 2.7% au fost hibride PHEV. Cât despre mașinile cu motoare pur termice, acestea au fost cumpărate în doar 986 de unități pe tot parcursul lui 2024 în această țară.

Cea mai vândută mașină în Norvegia a fost Tesla Model Y, cu 16.858 de exemplare înmatriculate.

Aceasta a fost urmată de Tesla Model 3, cu 7264 unități, Volvo EX30 (7229 de vehicule), Volkswagen ID.4 (7222 de bucăți) și Toyota bZ4X (6007 mașini).

La final, norvegienii au început să cumpere mai multe mașini ale mărcilor venite din China. Anul trecut, producătorii chinezi au avut o cotă de piață de 10% în această țară.

via Carscoops

Comentarii (27)

  • Niște fraieri și niște masochiști care merg pe autostradă cu 50kph ca au doar 2% baterie. A văzut gherțoiul cu ochii lui când a trecut cu cazanul pe lângă ei.
    11 53
  • Sorin Prelipceanu
    120.000 de electrice vândute, nu înseamnă că sunt jupânii lumii. Anglia, Franța, Germania, America, sunt piețe de 20-30 de ori mai mari. Dacă acele economii gigant nu au adoptat în masă electricele, nu înseamnă că sunt proști, din contră. Fiecare cu legile lui, și cu doctrina lui. Viitorul va fi electric, dar va fi diferit, de la caz la caz.....
    46 5
  • @Matei
    Se vede ca nu prea ai fost prin Norvegia, dar nici n-ai avut curiozitatea sa te informezi putin. Pai Norvegia are 580km de autostrada, mai putin decat are chiar si Romania. Nu pentru ca nu sunt ei in stare, ci pentru ca asa e conformata tara. Evident ca am vrea si noi nivelul de trai al lor, ne-ar placea sa ne permitem toti electrice si sa avem salariile de acolo. Doar ca nu avem. Nu aveti nici macar acolo, in UK, dar aici
    46 9
  • In primul rand am fost de mai multe ori în Norvegia. În al doilea rand nu ai înțeles unde bat eu.
    10 49
  • @Matei
    Lasandu-ti frustrarile la o parte (ok, ai fost peste tot, le stii pe toate, esti cel mai tare, am clarificat asta, trecem mai departe), intelegem ca ataci pe altii care comenteaza pe aici. Nu are sens

    Legat de articol, ingrijorator e faptul ca inclusiv in tara de la care avem cele mai mari pretentii, cota de piata a chinezilor creste simtitor.
    42 9
  • E bine ca ai înțeles. Bravo. Marș mai departe.
    9 49
  • vezi ca aveau 750 km acum 1 an. plus ca ce vrei sa lege decat marile orase aflate pe tarmuri? vrei sa aiba autostrada intre pesteri prin munti?
    norvegienii au medii de viteza mai bune decat romanii si in orase si in afara, deci merg mai repede. acum au zapada deja peste tot, iar electricele triumfa!
    4 45
  • un cetatean
    Puteam sa pariez ca primul comentariu va fi al lui Mateut din Uk, clonele Mihai, Vali inca sunt la somn, deci vaai din nou Norvegia, cea mai bogata tara din lume, raportata la populatie, a cumparat 120k electrice, bai esti nebun, iar romanii sunt cei mai prosti, doar el este cel mai destept, crema iuke-ului .
    45 7
  • Elektrikkk
    Nu înţeleg multitudinea de jigniri a unora.

    Da, Norvegia este bogată şi viitorul. Vom fi şi noi aşa peste 10, 20 sau 100 de ani.

    Hai, un an nou bun la toată lumea.
    4 42
  • Eu sunt curios care din ratații ăștia doi e tiristul care scuipă semințe pe SUV-urile noastre :))
    6 48
  • Elektrikkk
    Ce ar fi de discutat este că în acest an, Tesla domină copios. Volvo sunt la ei acasă, VW ce mai ţine piept dar şi Toyota neaşteptat.

    Interesant.
    4 44
  • Uite un șervețel, șterge-te de spume la gură, frustratule.
    In ajunul Crăciunului eram în Maroc, dar fără porc.
    7 44
  • @Matei
    Pai cine era cu tine era cu porcul (desi ceva imi spune ca nu merge nimeni cu tine...). Ca sa iti traduc, pt ca analfabetismul functional se vede din ce postezi: tu esti porcul.
    Te-ai dus acolo de frica sa nu te taie.
    43 5
  • @Matei
    Sa stii ca empatizez cu tine, vad cum te marginalizeaza britanicii, asa ca varsa pe aici tot ce poti, descarca-te si o sa iti fie mai bine... De luni, ti-o iei din nou de la colegi, dar nu-i nimic, oricum intri pe aici aproape non-stop si ciclul poate continua
    41 6
  • Norvegia este o excepție, 5 mil de locuitori și se vând aprox. 170.000 de mașini pe an. Dacă cineva “folosește” situația din Norvegia să-și dea dreptate, este doar trist/penibil și în nici un caz reprezentativ.
    44 7
  • doar vreo jumatate sunt adulti, ba mai putini chiar cei cu job de ceva ani.

    dar educatia si taxele i-au frezat frumos electric si au uitat sase planga ca e frig, ca e distanta mare intre orase etc.
    1 40
  • E bine la noi cu passat b5.5 tdi evident. Toti milogii care se plang ca e mult 754 lei pe an taxa pt parcarea in Zona A - Bucuresti. Cumpara toate cazanele , fac dpf off, ca deh, n-au bani sa le schimbe, dar au oamenii masina. Toate troacele de BMW E90 si variatiuni, E60, E70, VW golf, sharan, passat, touareg, Audi-urile din aceeasi ani, opel astra/vectra vechi, c, e,ml klasse, skodele evident octavia si superb (la alea vechi ma
    refer) si alte asemenea fumigene! Daca RAR nu-si face treaba si inca se ia ITP pe spaga….nu avem de ce sa ne miram. Electricele? Pfff, complet alta zona! Toti cei care aveti cazane si scrieti aici, mucles in plm de milogi ce sunteti!
    7 45
  • Ce spun eu și unde ai ajuns… nu ca nu ai dreptate, dar așa putem devia la nesfârșit.
    40 3
  • The number of new cars sold in the UK rose by 2.6% in 2024 to 1.95m, according to the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) lobby group. Of those, 19.6% were electric, up from 16.5% a year earlier.
    4 42
  • Faptul ca 90% din vânzări sunt electrice nu înseamnă că 90% din potentialii clienți vor electrice. Multi din cei pentru care un EV nu e potrivit nu cumpără o mașină nouă. Țin de cea pe care o au cât se poate.

    Pe de altă parte Norvegia e o țară cu clima rece și distante foarte mari, densitatea populației e mica. A deține o mașină e foarte scump în Norvegia, deci mai puțin probabil ca EV-urile sa fie a doua sau a treia mașină. Sistemul de taxare încurajează puternic mașinile nepoluante și transportul în comun.

    Că Norvegia nu e o piață semnificativă e foarte clar. Nu poate fi comparata cu Franța, Germania, Spania, UK sau România.

    Dar Norvegia arata că multe, dacă nu majoritatea, argumentelor împotriva electricelor sunt false. Și norvegienii demonstrează asta în mod practic, folosind electricele în climat rece și pe distante mari.
    6 43
  • Andrei
    Faptul ca 90% din vânzări sunt electrice nu înseamnă că 90% din potentialii clienți vor electrice. Multi din cei pentru care un EV nu e potrivit nu cumpără o mașină nouă. Țin de cea pe care o au cât se poate.

    Pe de altă parte Norvegia e o țară cu clima rece și distante foarte mari, densitatea populației e mica. A deține o mașină e foarte scump în Norvegia, deci mai puțin probabil ca EV-urile sa fie a doua sau a treia mașină. Sistemul de taxare încurajează puternic mașinile nepoluante și transportul în comun.

    Că Norvegia nu e o piață semnificativă e foarte clar. Nu poate fi comparata cu Franța, Germania, Spania, UK sau România.

    Dar Norvegia arata că multe, dacă nu majoritatea, argumentelor împotriva electricelor sunt false. Și norvegienii demonstrează asta în mod practic, folosind electricele în climat rece și pe distante mari.
    0 17
  • A luat-o în mână bolnavul care se ca...votează împrăștiat. A băgat la greu, distrusul.
    1 16
  • @prostan electric
    Norvegia păstrează abordarea PCC, BEV cu orice preț.

    O mașină ICE e taxată cu 100% și e treaba colhozului norvegian cum se administrează. Aburelile cu sustenabilitatea sunt prostești. Norvegia a dezvoltat infrastructura, statul a aruncat pe geam la greu pentru a face trecerea către BEV.
    În Norvegia nu poți îngheța ca boul la stația de încărcare ceea ce nu e valabil nicăieri altundeva.
    Dacă mai știți state care dispun de bani din resurse, direcționați către infrastrutura BEV, numiți-le!!!
    Norvegia nu are industrie auto, deci nu există implicații pe care trotinetiștii imbecili nu au cum să le înțeleagă.

    Overall, în Norvegia s-au vândut cu 1000 BEV mai mult decât în 2023, iar în Islanda s-au vândut cu 5000 BEV mai puțin. În EU statisticile vor arată scăderi de peste 50 000 BEV așa că vedeți-vă de trotinete, pute prostia în voi!!!
    18 2
  • Hop și gherțoiul, nu putea sa lipsească.
    2 13
  • @prostan electric
    Hop și săracul cu trotinetă, cu viață în online, rânjind la viețile altora. :))))))))))))))))
    7 0
  • @bolovanul.imbacsit
    felicitari, te-ai contrazis foarte bine! asa ceva..
    1 0
  • Important e sa se voteze en-gros, sa vadă lumea ce opinii populare are.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru