Piața de baterii pentru mașini electrice tocmai a fost zguduită de un anunț venit din partea Northvolt. Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, care este și cel mai mare astfel de producător din Europa, a anunțat că a cerut să intre în faliment, conform prevederilor capitolului 11 al Codului de Legi al Statelor Unite.
Oficialii companiei anunță că operațiunile Northvolt vor continua în regim normal chiar și în perioada falimentului. Este de așteptat ca restructurarea companiei să fie finalizată până în primul trimestru din 2025. Până atunci, Northvolt a primit deja un împrumut în valoare de 100 de milioane de dolari pentru a încerca să treacă de faliment și să elimine riscul de a fi desființată compania. Acest împrumut vine din partea celor de la Scania, producătorul suedez de camioane.
Potrivit publicației Reuters, Northvolt a semnat un acord în luna octombrie cu o entitate necunoscută pentru a-și asigura temporar finanțarea.
Compania suedeză, aflată în dificultate din cauza problemelor de producție și a pierderii de clienți importanți, a încercat să negocieze cu mai mulți investitori, însă negocierile au eșuat.Cererea de intrare în faliment a companiei Northvolt este o lovitură puternică pentru industria europeană de baterii pentru mașini electrice, dar și pentru speranțele Uniunii Europene de a-și reduce dependența față de companii din China ca BYD sau CATL.
via Economica
Ca sa nu se mai planga unii ca le vin chinezarii in Europa: asta e alegerea celor ce conduc si au interese cu Europa!
Stabilitatea socio-politica e foarte inselatoare, in special in ziua de azi si din pacate se pare ca nimeni n-a invatat din lectia servita de putler.
In Europa poți face produse finite la costuri mai mari decât în China pentru ca poți vinde produsul finit, made în Germany sau France, la suprapreț.
Dar nu poți face componente la suprapreț pentru ca nu da nimeni bani în plus pentru asta.
Când cumperi un ceas elvețian plătești în plus pentru ca e făcut în Elveția, nu te uiți ca o parte din rulmenți sau arcul vin din China. De altfel ca sa fie "Swiss Made" trebuie ca doar 60% din componente sa fie făcute în Elveția. Restul vin din China. Dar produsul final e Swiss Made și asta contează.
China au trădat se pare... ca să îşi păstreze interesele.
In prezent cele mai performante sunt din China. Și nu făcute în China de vreo companie vestică. Nu, dezvoltate și realizate în China de companii chinezești.
Iar preturile nu sunt deloc mici (mii de dolari pe bucata), dar, într-adevăr, mult mai mici decât dacă ar fi produse în vest.
Maşinile sunt cea mai mare cheltuială după imobiliare (casă, apartament) pentru majoritatea oamenilor pe pământ !!!
Şi ca cost iniţial dar şi ca întreţinere !!
Pierderea constucției de maşini şi importurile din China, de maşini, sunt cel mai mare asalt împotriva vestului , dpdv economic.
Concurenţa din China, brutală şi "programată" omoară Vestul.
Plus lipsa inovaţiei europenilor în faţa americanilor.
Adică,
" În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 – 2030. "
ditamai Bosch nu au fost în stare să facă inovaţii precum Tesla - sistem direcţia by-wire care face ca Tesla Cyber truck să se conducă mai uşor decât o Tesla model 3 !!
La viteze mai mici, Cybertruck schimbă direcţia mai abrupt iar la viteze mai mari, mai fin.
https://piataauto.md/Stiri/2024/04/VIDEO-Cum-arata-sistemul-directie-prin-fir-fara-conexiune-mecanica-Tesla-Cybertruck-si-cat-de-diferit-e-fata-de-sistemul-Infiniti-deceniu/