Northvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în faliment

de Tiberiu Safta
Vineri, 22.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor.

Piața de baterii pentru mașini electrice tocmai a fost zguduită de un anunț venit din partea Northvolt. Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, care este și cel mai mare astfel de producător din Europa, a anunțat că a cerut să intre în faliment, conform prevederilor capitolului 11 al Codului de Legi al Statelor Unite.

Oficialii companiei anunță că operațiunile Northvolt vor continua în regim normal chiar și în perioada falimentului. Este de așteptat ca restructurarea companiei să fie finalizată până în primul trimestru din 2025. Până atunci, Northvolt a primit deja un împrumut în valoare de 100 de milioane de dolari pentru a încerca să treacă de faliment și să elimine riscul de a fi desființată compania. Acest împrumut vine din partea celor de la Scania, producătorul suedez de camioane.

Potrivit publicației Reuters, Northvolt a semnat un acord în luna octombrie cu o entitate necunoscută pentru a-și asigura temporar finanțarea.

Compania suedeză, aflată în dificultate din cauza problemelor de producție și a pierderii de clienți importanți, a încercat să negocieze cu mai mulți investitori, însă negocierile au eșuat.

Cererea de intrare în faliment a companiei Northvolt este o lovitură puternică pentru industria europeană de baterii pentru mașini electrice, dar și pentru speranțele Uniunii Europene de a-și reduce dependența față de companii din China ca BYD sau CATL.

via Economica

Comentarii (5)

  • Cătălin
    Or fi vândut aceeași baterie la mai mulți clienți. Sau au plătit un jet pt prematurul general să vadă cum este organizată o capitala scandinavă.
    1 0
  • E greu sa concurezi cu China cu salarii și costuri suedeze.
    4 2
  • Cand europenii vor sa fie dependenti de China, nu ai ce sa faci.
    Ca sa nu se mai planga unii ca le vin chinezarii in Europa: asta e alegerea celor ce conduc si au interese cu Europa!
    2 4
  • spaclu lu manole
    Mi-e foarte greu sa cred ca in situatia in care exista cerere de masini electrice, asa infima cum e, totusi europenii capituleaza si se dau pe mana asiaticilor la productia de baterii.
    Stabilitatea socio-politica e foarte inselatoare, in special in ziua de azi si din pacate se pare ca nimeni n-a invatat din lectia servita de putler.
    0 2
  • Nu știu dacă "se predau". O fabrica noua se construiește în Ungaria unde costurile sunt considerabil mai mici decât în Suedia. Sunt convins ca vor apărea și în România după ce finalizam autostrăzile.

    In Europa poți face produse finite la costuri mai mari decât în China pentru ca poți vinde produsul finit, made în Germany sau France, la suprapreț.

    Dar nu poți face componente la suprapreț pentru ca nu da nimeni bani în plus pentru asta.

    Când cumperi un ceas elvețian plătești în plus pentru ca e făcut în Elveția, nu te uiți ca o parte din rulmenți sau arcul vin din China. De altfel ca sa fie "Swiss Made" trebuie ca doar 60% din componente sa fie făcute în Elveția. Restul vin din China. Dar produsul final e Swiss Made și asta contează.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru