Northvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în faliment

de Tiberiu Safta
Vineri, 22.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor.

Piața de baterii pentru mașini electrice tocmai a fost zguduită de un anunț venit din partea Northvolt. Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, care este și cel mai mare astfel de producător din Europa, a anunțat că a cerut să intre în faliment, conform prevederilor capitolului 11 al Codului de Legi al Statelor Unite.

Oficialii companiei anunță că operațiunile Northvolt vor continua în regim normal chiar și în perioada falimentului. Este de așteptat ca restructurarea companiei să fie finalizată până în primul trimestru din 2025. Până atunci, Northvolt a primit deja un împrumut în valoare de 100 de milioane de dolari pentru a încerca să treacă de faliment și să elimine riscul de a fi desființată compania. Acest împrumut vine din partea celor de la Scania, producătorul suedez de camioane.

Potrivit publicației Reuters, Northvolt a semnat un acord în luna octombrie cu o entitate necunoscută pentru a-și asigura temporar finanțarea.

Compania suedeză, aflată în dificultate din cauza problemelor de producție și a pierderii de clienți importanți, a încercat să negocieze cu mai mulți investitori, însă negocierile au eșuat.

Cererea de intrare în faliment a companiei Northvolt este o lovitură puternică pentru industria europeană de baterii pentru mașini electrice, dar și pentru speranțele Uniunii Europene de a-și reduce dependența față de companii din China ca BYD sau CATL.

via Economica

Comentarii (12)

  • Cătălin
    Or fi vândut aceeași baterie la mai mulți clienți. Sau au plătit un jet pt prematurul general să vadă cum este organizată o capitala scandinavă.
    2 1
  • E greu sa concurezi cu China cu salarii și costuri suedeze.
    8 4
  • Cand europenii vor sa fie dependenti de China, nu ai ce sa faci.
    Ca sa nu se mai planga unii ca le vin chinezarii in Europa: asta e alegerea celor ce conduc si au interese cu Europa!
    6 5
  • spaclu lu manole
    Mi-e foarte greu sa cred ca in situatia in care exista cerere de masini electrice, asa infima cum e, totusi europenii capituleaza si se dau pe mana asiaticilor la productia de baterii.
    Stabilitatea socio-politica e foarte inselatoare, in special in ziua de azi si din pacate se pare ca nimeni n-a invatat din lectia servita de putler.
    6 3
  • Nu știu dacă "se predau". O fabrica noua se construiește în Ungaria unde costurile sunt considerabil mai mici decât în Suedia. Sunt convins ca vor apărea și în România după ce finalizam autostrăzile.

    In Europa poți face produse finite la costuri mai mari decât în China pentru ca poți vinde produsul finit, made în Germany sau France, la suprapreț.

    Dar nu poți face componente la suprapreț pentru ca nu da nimeni bani în plus pentru asta.

    Când cumperi un ceas elvețian plătești în plus pentru ca e făcut în Elveția, nu te uiți ca o parte din rulmenți sau arcul vin din China. De altfel ca sa fie "Swiss Made" trebuie ca doar 60% din componente sa fie făcute în Elveția. Restul vin din China. Dar produsul final e Swiss Made și asta contează.
    7 5
  • Elektrikkk
    " Northvolt se confruntă cu probleme tehnice uriașe după ce a folosit echipamente furnizate de partenerul său chinez, Wuxi Lead. Utilajele se defectează foarte ușor și nu pot fi remediate decât de către operatori chinezi. Astfel, au fost aduși peste 500 de chinezi să lucreze în fabrică. "

    China au trădat se pare... ca să îşi păstreze interesele.
    3 1
  • Avem în fabrici echipamente de sute de milioane de euro din Elveția (KOMAX) și cam de 2 ani și din China (HBQ). În cazul echipamentelor din China am avut inițial probleme cu anumite componente la construcția cărora s-au utilizat materiale care nu au făcut față utilizări…. dar, au remediat gratis super repede, service și suport impecabil, interfață mult mai “prietenoasă”, liber la customizare în aplicații etc și totul la costuri cu 35-45% mai mici. Îmi pare rău pentru compania din Elveția, dar sunt mâncați și asta au spus și ei când au văzut ce am adus de le chinezi. Personal îmi vine greu să cred ca o companie chineză își sabotează clienții (referitor la opinia legată de echipamentele din Northvolt). Chiar astăzi am primit un echipament (peste 300 mii de euro) tot din China iar cei doi tehnicieni responsabili de punerea în funcțiune sunt de 2 zile în fabrică așteptând și asigurându-se că toate conexiunile sunt făcute corespunzător. Am văzut profesionalism, respect, flexibilitate și responsabilitate… ceea ce este tot mai greu de găsit la companiile din Europa. Orice defecțiune sau necesitate de a schimba ceva în funcționarea sau utilizarea softurilor costă și durează, la chinezi este gratis, rapid și-ți mulțumesc ca-i ajuți să se dezvolte. Asta este, Chinezii vin cu ceea ce este nevoie la prețuri super bune. La orice problemă vin cu soluția si plătesc “deranjul” fără să cârtească. Sunt tot mai greu de “bătut”, sau cel puțin asta am observat în ultimii 2 ani.
    7 0
  • Andrei
    Sunt pasionat de muzica și echipamente audio. Am plătit pe ele cât pe o mașină.
    In prezent cele mai performante sunt din China. Și nu făcute în China de vreo companie vestică. Nu, dezvoltate și realizate în China de companii chinezești.
    Iar preturile nu sunt deloc mici (mii de dolari pe bucata), dar, într-adevăr, mult mai mici decât dacă ar fi produse în vest.
    4 1
  • Elektrikkk
    Ei au sabotat un concurent al lor printr-o metodă de cal troian. La dvs e alt caz, cel de a cumpăra, folosi produse de la chinezi.

    Maşinile sunt cea mai mare cheltuială după imobiliare (casă, apartament) pentru majoritatea oamenilor pe pământ !!!
    Şi ca cost iniţial dar şi ca întreţinere !!

    Pierderea constucției de maşini şi importurile din China, de maşini, sunt cel mai mare asalt împotriva vestului , dpdv economic.
    3 4
  • Elektrikkk
    " Vineri, Robert Bosch a anunţat că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China. "

    Concurenţa din China, brutală şi "programată" omoară Vestul.

    Plus lipsa inovaţiei europenilor în faţa americanilor.

    Adică,
    " În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 – 2030. "
    ditamai Bosch nu au fost în stare să facă inovaţii precum Tesla - sistem direcţia by-wire care face ca Tesla Cyber truck să se conducă mai uşor decât o Tesla model 3 !!
    La viteze mai mici, Cybertruck schimbă direcţia mai abrupt iar la viteze mai mari, mai fin.
    2 2
  • Elektrikkk
    Nice

    https://piataauto.md/Stiri/2024/04/VIDEO-Cum-arata-sistemul-directie-prin-fir-fara-conexiune-mecanica-Tesla-Cybertruck-si-cat-de-diferit-e-fata-de-sistemul-Infiniti-deceniu/
    1 2
  • Si era nevoie de direcție prin fir, ca sa ai direcție activă? Degeaba vrea Bosch dacă nu vrea producatorul. Bosch nu hotărăște ce soluție este adoptată, poate doar să producă ceea ce se dorește. Poate venii cu soluții cu abordări diferite, dar cam atât, nu ei hotărăsc dacă se proiectează o mașină cu coloană de direcție sau un play station. Eu unul nici măcar la închiriere n-o să folosesc o asemenea mașină. Fiecare are dreptul să-și aleagă cum își complică viața și cat de mult vrei să te bazezi pe senzori și transferuri de date pentru a vira o mașină. Nu merci…
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru