Northvolt, compania suedeză producătoare de baterii pentru vehicule electrice, a depus cerere de faliment în Suedia. Northvolt a fost văzută pentru mult timp ca cea mai bună speranță a Europei de a concura cu industria dominantă a bateriilor din Asia.
Compania a declarat că nu a reușit să asigure condițiile financiare necesare pentru a continua în forma sa actuală în Suedia. După depunerea cererii de faliment, un administrator judiciar va supraveghea vânzarea afacerii și a activelor Northvolt, în timp ce va soluționa datoriile restante.
Cei 5.000 de angajați ai companiei se confruntă acum cu un viitor incert, iar Northvolt a declarat că va colabora îndeaproape cu autoritățile și sindicatele pentru a oferi sprijin și informații lucrătorilor.
Depunerea cererii de faliment în Suedia vine după luni de criză în cadrul companiei, pe măsură ce fondurile s-au epuizat. Totodată, Northvolt a solicitat protecție împotriva falimentului conform capitolului 11 în SUA în noiembrie, urmată la scurt timp de plecarea directorului executiv, Peter Carlsson.
Compania a fost considerată pe scară largă un jucător de frunte în eforturile europene de a construi o industrie a bateriilor pentru vehicule electrice care să rivalizeze cu producătorii chinezi, precum CATL și BYD.
Compania a construit o fabrică în nordul Suediei, unde spera să folosească energie verde pentru a produce sute de mii de baterii pentru vehicule electrice în fiecare an, dar a întâmpinat dificultăți în punerea în funcțiune a facilității. Anul trecut, a suspendat, de asemenea, extinderea fabricii, prima gigafabrică de baterii autohtonă a Europei.
În încercarea sa de a se salva anul trecut, Northvolt a încercat deja să reducă costurile și a anunțat 1.600 de disponibilizări și plănuia să finalizeze restructurarea afacerii până la sfârșitul lunii martie. De menționat faptul că Europa reprezintă doar 3% din producția mondială de baterii. Obiectivul este ca până la sfârșitul decenului să reprezinte 25% din producția totală.
via Reuters
Northvolt se pare că a intrat în faliment datorită a două companii subcontractoare chinezeşti
Ieftineala maşinilor electrice chinezeşti vine din subvenţiile masive de zeci de miliarde de euro a guvernului chinez
Din excedentul masiv care îl au faţă de SUA şi mai restul lumii
Şi chinezii vând EV chinezeşti în China, dar în Europa ţin preţurile sus pentru că nu prea există concurenţa europeană şi în parte sunt produse tot în China cu parteneri chinezi.
Excepţie Tesla, VW ID şi Skoda.
Asa e in viata, nu poti face si bine si ieftin.