Producătorul de anvelope Nokian oferă primele informații despre modul în care intenționează să îmbunătățească tehnologia pneurilor în următoarea perioadă.
Finlandezii afirmă că prima etapă a dezvoltării unor pneuri inteligente presupune echiparea acestora cu senzori care să transmită informații șoferului despre gradul de uzură. Pe baza acestor informații, șoferul va putea lua o serie de decizii pentru îmbunătățirea siguranței.
"Senzorii din anvelopă ar putea măsura adâncimea și uzura suprafeței de rulare și ar putea alerta șoferul atunci când sunt necesare anvelope noi sau schimbul între anvelopele din față cu cele din spate, pentru a echilibra gradul de uzură și pentru a le optimiza durata de viață", explică Teemu Soini, responsabil cu noile tehnologii la Nokian Tyres.
Într-o fază ulterioară, pneurile vor fi capabile să reacționeze singure la informațiile primite de la senzori, fără să mai fie necesară informarea șoferului.
"Aceste anvelope s-ar putea adapta automat la condițiile meteorologice și rutiere schimbând, de exemplu, modelul benzii de rulare.
Pe vreme umedă, canelurile care stochează apa pot crește în volum și pot reduce riscul de acvaplanare", a adăugat Soini.Oficialii Nokian estimează că primele anvelope inteligente echipate cu senzori de uzură vor apărea pe piață în următorii 5 ani.
"În prezent, există foarte puține aplicații inteligente de ultimă generație pentru anvelope destinate autoturismelor, dar acest lucru se va schimba în mod sigur în următorii cinci ani, iar anvelopele premium vor oferi mai multe soluții de asistență pentru șoferi. Anvelopele care reacționează în mod automat sunt încă de domeniul viitorului", a mai precizat Soini.
În paralel, cei de la Nokian au efectuat un sondaj de opinie în rândul a 4.100 de șoferi din Germania, Italia, Franta, Cehia și Polonia. 44% dintre respondenți au afirmat că își doresc ca pneurile să fie mai sigure, în timp ce 34% dintre ei vor pneuri cu senzori pentru a se adapta la diverse condiții meteo.
În plus, 33% își doresc pneuri care să nu mai necesite tradiționalele schimbările sezoniere între anvelopele de vară și cele de iarnă, în timp ce 25% vor pneuri cu un grad de uzură mai lent decât în prezent.
Via Nokian
Comentarii (1)