Nokian a stabilit un nou record de viteză: 130 km/h pe zăpadă cu Juha Kankkunen la volanul unui tractor
de Sebastian Toma
Miercuri, 08.04.2015
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nokian a stabilit un nou record de viteză pentru tractoare alături de Valtra şi cvadruplul campion mondial de raliuri Juha Kankkunen. Pilotul a condus un tractor cu 130 km/h pe o pistă de zăpadă şi este noul deţinător al recordului mondial Guinness la această categorie.
Esential250CP dezvoltă motorul tractorului care deţine recordul mondial de viteză.
Nokian a stabilit un nou record mondial de viteză alături de pneurile sale de iarnă. De data aceasta, vehiculul folosit pentru record a fost un tractor, cu care finlandezii au concurat la categoria dedicată. Valtra le-a asigurat un T234, un tractor care dezvoltă 250 CP şi 1000 Nm, care a fost echipat cu Nokian Hakkapeliitta TRI de 440/80R28, respectiv 540/80R38, şi condus de cvadruplul campion mondial de raliuri Juha Kankkunen. Tentativa de doborâre a recordului mondial Guinness de viteză pentru tractoare a fost prima încercare de acest gen la bordul acestui tip de vehicul pentru pilotul finlandez, dar Kankkunen a reuşit s atingă 130.165 km/h. La fel ca în cazul fiecărui record de acest tip, viteza respectivă este obţinută în urma unei medii stabilite între două treceri (dus-întors) realizate într-un interval de maximum o oră.
Aşa arată profilul anvelopei de iarnă Nokian pentru tractoare.
Tractorul Valtra T234 are 7.7 tone şi a fost condus de Kankkunen în data de 19 februarie 2015 pe un autodrom din Vuojarvi, Finlanda.
Pista de zăpadă folosită pentru record are o lungime de aproximativ 2.300 de metri, iar la jumătatea acesteia a fost montată secţiunea în care a fost măsurată viteza maximă a tractorului. Cronometrorii oficiali ai Guinness au măsurat timpul necesar parcurgerii secţiunii de 50 de metri pentru ambele treceri şi au stabilit viteza oficială a noului record la 130.165 km/h în urma mediei dintre cele două treceri.
Nokian deţine şi recordul de viteză pe gheaţă cu un autoturism, stabilit cu un Audi RS6 dotat cu anvelope de iarnă cu ţinte Hakkapeliitta 8 şi pilotat de Janne Laitinen. Viteza atinsă a fost de 335.71 km/oră, un nou record mondial. Nokian şi-a îmbunătăţit astfel recordul anterior stabilit în 2012, după ce doborâse recordul deţinut de Bentley de 331.61 km/oră.
Nu prea e corect ceea ce ai scris.Valtra face parte din grupul american AGCO.SUnt colegi de grup cu:
FENDT-producator de echipamente agricole german,supranumit prin popor mercedesul tractoarelor
MASSEY FERGUSON -producator englez
si
Challenger-care de fapt e tractorul produs de Caterpillar si vandut sub licenta de AGCO
Asta inseamna,ca la fel ca in domeniul auto,nu prea mai au treaba cu ce se intampla cu valtra(sau valmet cum se numeau) pana sa adere la acest grup.Acum au foarte multe piese comune,inclusiv transmisii si motoare.Apropo motoarele sunt fabricate de un producator suedez SISU care a ajuns si el in cadrul grupului.ca sa ma fac mai bine inteles iti dau exemplu grupul VAG....e cam aceeasi treaba....FENDT-Bentley,MASSEY-AUDI si VALTRA-VW
Valtra=Volvo,si eu care credeam ca e ceva legat de Kubota.
Citind toate comentariile legate de raportul ala,care e deja extrordinar de uzat,parcae deja-vu.Credca le-am mai citit undeva(sigur) iar aacum cum au ajuns astea aici? Copy-paste. Unii sunt experti la asa ceva.De fapt este numai unul.
Asa este @zarnesteanu.E clar ca a facut treaba buna.Asa se intampla cand renunti la basamac.Incepi sa vorbesti ca un om educat si nu te mai bati cu pumnii in piept ca esti inginer.Mai bine sa fii modest si sa lasi faptele sa vorbeasca. Oare cat o sa mai dureze pana o sa vina ivanezu ,sa zica ca suntem una si aceeasi persoana? Probabil ca sta la panda,sa mai prinda cate o idee !
Kia ora!
daca n-as cunoaste tractoarele si cam ce pot ele as fi trecut cu vederea...dar este vorba despre VALTRA.
http://www.valtra.com/
asa...ca fapt divers...
Nu prea e corect ceea ce ai scris.Valtra face parte din grupul american AGCO.SUnt colegi de grup cu:
FENDT-producator de echipamente agricole german,supranumit prin popor mercedesul tractoarelor
MASSEY FERGUSON -producator englez
si
Challenger-care de fapt e tractorul produs de Caterpillar si vandut sub licenta de AGCO
Asta inseamna,ca la fel ca in domeniul auto,nu prea mai au treaba cu ce se intampla cu valtra(sau valmet cum se numeau) pana sa adere la acest grup.Acum au foarte multe piese comune,inclusiv transmisii si motoare.Apropo motoarele sunt fabricate de un producator suedez SISU care a ajuns si el in cadrul grupului.ca sa ma fac mai bine inteles iti dau exemplu grupul VAG....e cam aceeasi treaba....FENDT-Bentley,MASSEY-AUDI si VALTRA-VW
Citind toate comentariile legate de raportul ala,care e deja extrordinar de uzat,parcae deja-vu.Credca le-am mai citit undeva(sigur) iar aacum cum au ajuns astea aici? Copy-paste. Unii sunt experti la asa ceva.De fapt este numai unul.
Kia ora!