Esential
50.000 | de vouchere Rabla 2010 pentru persoane fizice vor fi emise saptamana viitoare pentru suplimentarea numarului de locuri disponibile in program. |
50.000 | de vouchere Rabla 2010 pentru persoane fizice vor fi emise saptamana viitoare pentru suplimentarea numarului de locuri disponibile in program. |
Executivul a suplimentat numarul de tichete Rabla 2010 cu 50.000 de unitati si aplicat o masura inovatoare impotriva bisnitei. Guvernantii au decis ca noile tichete sa aiba o valabilitate de doar trei luni din momentul casarii vehiculelor in schimbul carora au fost primite. Astfel, valoarea de revanzare a acestui tichete scade drastic, iar bisnitarii vor fi nevoiti sa le vanda cat mai repede in cazul in care le achizitioneaza in scopul realizarii de profit. Suplimentarea programului Rabla 2010 cu inca 50.000 de vouchere extinde perioada in care unitatile REMAT vor accepta masini la casat cu cel putin o luna.
Cele 50.000 de tichete valorice au o valoare de 190 milioane de RON si urmeaza sa fie tiparite si trimise centrelor de colectare a fierului vechi incepand cu saptamana viitoare. Tichetele emise pana in aceasta data sunt valabile pana in luna noiembrie, deci posesorii actuali de tichete si cei 26.500 viitori posesori de tichete emise pana in 15 martie vor scapa de grija tichetelor care nu mai sunt valabile dupa trei luni.
Masura anti-specula din programul Rabla 2010 a fost luata dupa ce romanii au casat 32.500 de masini si doar 1.828 de tichete au fost utilizate pentru achizitia de masini noi. La fiecare 17 vouchere distribuite in cadrul Programului Rabla 2010, doar unul a fost utilizat pentru achizitia unei masini noi.
Daca toti clientii au folosit trei tichete valorice Rabla 2010 pentru a-si cumpara o masina noua, putem presupune ca au fost deschise doar 610 dosare de achizitie a unei masini noi. Pana la sfarsitul saptamanii trecute, romanii au deschis doar 458 de dosare de achizitie a unei masini noi, deci valoarea mentionata mai sus este extrem de aproape de adevar.Decizia guvernantilor este cu atat mai neobisnuita in contextul in care acestia declarau in urma cu cateva saptamani ca nu sunt interesati de ce se intampla cu tichetele valorice de 3.800 de lei dupa ce le primesc clientii. La acea vreme, guvernantii declarau ca elementul important al programului Rabla 2010 este reprezentat de disparitia masinilor vechi de pe strazile Romaniei, nu eventuala bisnita care are loc ulterior cu tichetele valorice. Pretul unui voucher Rabla 2010 valabil pana in noiembrie este de 1.500-1.800 lei.
Via | EVZ
Nu vad de ce este atat de neobisnuita in conditiile in care obiectivele unui asemenea sunt de obicei doua:
1. sa se scape de rable.
2. sa se dea un impuls industriei auto prin stimularea vanzarilor de auto noi.
Nicidecum scopul unui asemenea program nu este stimularea gainariilor (pentru ca asta sunt), specifice de altfel poporului asta. Cand e vorba sa castige rapid niste bani, romanul e foarte inventiv. Mai rau sta el cu munca sustinuta....
Sistemul asta putea fi implementat inca de la inceput, sau eventual o limita de proprietari ai voucherului si o limita de timp in care poate fi folosit.
Decizia este tipica pentru politicienii romani, care isi schimba orientarea dupa cum bate vantul.
Ce nu intelege "plebea" e ca in Romania patura care-si permite sa puna diferenta pina la pretul unei masini noi este destul de limitata, si aceasta patura sociala nu poate absorbi in totalitate preturile - deseori fabuloase (18-2000 RON) - pe care le cer samsarii de vouchere. Si pentru ce ? Care este valoarea lor adaugata ? Ofera ei ceva care sa contra-balanseze pretul cerut ?
Cred ca e destul de clar scris in articol.
Sfat pentru cumparatori: verificati cu atentie valabilitatea vaucherului si nu cumparati fara verificare la dealer. SI DE PRINCIPIU NU CUMPARATI DECAT DE LA PROPRIETARI DACA VRETI SA EVITATI RISCURI INUTILE.
Sfat pentru vanzatori: NU DATI VAUCHERUL DE POMANA, in prezent in general cumpara bisnitarii care au impus un pret de 8-900 lei si le revand celor cu adevarati interesati la 1800-2000 lei. ASTA DACA NU LE TRAG TEAPA.