Industria auto europeană traversează o perioadă de tranziție de la sistemul de emisii NEDC la noile teste WLTP, care au devenit obligatorii de la 1 septembrie pentru modelele complet noi lansate pe piață.
Pe parcursul acestei tranziții, constructorii continuă să prezinte și valorile de emisii specifice testelor NEDC, însă pe baza unei conversii de la testele WLTP. Compania de analiză Jato Dynamics a realizat un studiu care a evidențiat că valorile corelate pentru NEDC sunt în general mai mari decât cele ale standardului clasic.
"Am observat că datele NEDC corelate pentru emisiile de dioxid de carbon sunt mai mari decât valorile anterioare NEDC, iar diferențele ar putea fi mai mari decât cele estimate de industrie", spune un purtător de cuvânt al Jato.
În plus, Jato menționează că, în unele cazuri, prețurile mașinilor vor crește după trecerea la noile valori corelate pentru emisiile NEDC, lucru semnalat și în cazul impozitelor auto.
"În plus, rezultatele noastre inițiale sugerează că datele NEDC corelate au ca efect, în unele cazuri, costuri mai mari de achiziție și de taxe de proprietate pentru utilizatorii finali", a mai precizat purtătorul de cuvânt.
Via Jato
Comentarii (2)