Noile tehologii schimbă industria auto: "Mașinile vor deveni mai scumpe, iar oamenii nu vor mai avea mașini în proprietate"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 24.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Președintele Ford România anticipează o creștere a prețurilor pentru mașini din cauza noilor tehnologii introduse, iar acest lucru va conduce la o popularizare a serviciilor de car-sharing în detrimentul proprietății individuale.

Ian Pearson, președintele Ford România, a participat în această săptămână la evenimentul Forumul Industriei Auto 2019, în cadrul căruia a oferit o serie de detalii despre previziunile sale pentru viitorul industriei auto.

Principala idee este că numeroasele tehnologii introduse de producători vor conduce la o creștere a prețurilor pentru mașini, într-un mod asemănător cu ceea ce se întâmplă de câțiva ani în cazul smartphone-urilor de top.

Creșterea de prețuri va avea un efect major asupra vânzărilor, în contextul în care numeroși clienți vor renunța la ideea de a deține o mașină în favoarea noilor mijloace de transport alternativ care apar în mările orașe.

"Nu va mai fi vorba despre proprietatea individuală a automobilului. Costul mașinilor va creşte din cauza volumului masiv de tehnologie [...], aşa că mașinile vor fi folosite pe un principiu comun. În cel mai mult timp maşina stă parcată, așa că pe viitor va trebui să găsim moduri mult mai inteligente de a utiliza automobilul, iar acest lucru se va întâmpla pe principiul utilizării comune, şi nu pe principiul proprietăţii individuale", a precizat Pearson.

De altfel, Pearson crede că la acest trend contribuie inclusiv administrațiile locale ale marilor orașe europene, care încep să impună diverse restricții de circulație pentru a descuraja utilizarea mașinilor personale.

"Sunt multe oraşe care îşi doresc emisii zero şi trebuie să ne adaptăm acestei realităţi.

Oamenii vor să găsească cel mai bun mijloc de transport, cel mai ieftin mijloc de transport, cel mai puţin poluant mod de a ajunge dintr-un loc în altul", a adăugat el.

Via Economica

Comentarii (13)

  • "se va întâmpla pe principiul utilizării comune, şi nu pe principiul proprietăţii individuale" --- oh, cât de familiar sună. Numai că, comparativ cu acum 70 și ceva de ani, vine sub o altă formă. Da, știu, știu, contra-replicile. Dar o să vedeți că ăsta e scopul spre care se îndreaptă așa-zisa lume civilizată. Și o să vedeți haos atunci. Numiți-mă cum vreți, dar oricine cu puțin raționament și cunoștințe despre ceea ce se întâmplă pe scena lumii va vedea trendul.

    Apropo, era anul ăsta o politiciană din PLUS care susținea abolirea proprietății, ba chiar și desființarea ideii de cuplu contra traiului în grup.
    25 4
  • Edikkk
    A precizat Persson care îl aştepată maşina cu şofer afară dedicată doar pentru el.

    Gata a găsit motivul să dea vina pe fraierii care cumpără.

    Poate mai puţină tehnologie şi mai multă fiabilitate.
    22 3
  • Anonim
    TRAIASCA COMUNISMUL DE TIP OCCIDENTAL ! Asta la unii le pute altfel a ciocolata tot maro dar altttt gust domnule .
    16 2
  • Edikkk
    Lu tanti aia de la USR să îi zicem că vacile trăiesc la comun şi au toate un singur taur comunal.

    Mda.
    13 6
  • da, incepe epoca socialista a automobilelor

    eu zic sa votam usr-ul multiculturalo-marxist, sa ajungem mai repede acolo... dsoara Chichirau propunea de fapt gang-bang-uri, visul oricarui barbat, nu?! o posta ar fi si mai romantica intr-un automobil proprietate comuna, cu consoartele bobinând pasagerii cutiei miscatoare... e atat de excitat sa simti zumzetul de bormasina sub tine...
    14 3
  • Rudolf D.
    Lenin zambeste satisfacut in mausoleul din inima Kremlinului. Ce n-au reusit bolsevicii prin forta armelor reusesc acum idiotii utili intr-un mod mai perfid si mai sofisticat decat s-ar fi gandit cineva vreodata.
    16 1
  • Flavius
    "Moldovean &Edikk Eu i-am scris pe messenger ca din toate elucubratiile ei mi-a placut doar aia cu renuntarea la viata de cuplu in favoarea traiului in grup si am invitat-o la mine in harem. Oricand are locul ei acolo. Nu mi-a raspuns dar nici nu m-a blocat.
    @ dany : Nu era vorba de Chiricau sau kikiriki , cum i-o zice ci de Oana Bogdan , arhitecta , mana dreapta a lu' Ciolos . Parca am recitit Manifestul lui Marx !!!
    13 0
  • manele manele manele
    masinile electrice sunt mult mai simple decat cele cu explozie.
    in momentul de fata 3 factori le tine la preturi mari:
    1. sunt relativ noi si trebuie amortizat costul dezvoltari
    2. acumulatorul e inca scump
    3. producatorii incearca sa ne bage in cap ca trebuie sa fie scumpe
    imi amintesc ca in 2002 un moitor de 27inci TFTde la un brand renumit avea pret de 28000 USD. cat costa azi? 100USD.
    la masinile electrice nu o sa fie acelasi raport dar oricum o sa fie mai ieftine decat cele cu explozie.
    11 5
  • Eu spun sa stati linistiti, car sharingul este supraevaluat, nici in marile metropole n-a luat mare avant, sunt putini cei care vor sa imparta, nu se intoarce nimeni la comunism. Politicienii si afaceristii care viseaza la asa ceva, sa-si puna la comun averile, vilele, amantele, sa fie un bun exemplu.
    18 1
  • @ Flavius

    mda, mea culpa...
    1 0
  • inexorabil
    Și uite așa, încet-încet, ajunge comunitatea AM la vorba confraților inexo și Kiro, dar numai după ce le-a turnat în cap kile de vopsea roșie...

    Doar că nu este cazul să fie confundate semantic comunismul cu socialismul. Comunismul nu poate părăsi zona utopiei (aiurea "proprietate comună"; fabricile și uzinele din epoca "roșie" aparțineau, de fapt, burgheziei...socialiste --- alt exemplu grăitor: doar nu împărțeau dictatorii același spațiu și aceleași bunuri cu aghiotanții lor), pe când socialismul reprezintă o realitate...globală. Sediul Internaționalei Socialiste se află în...Occident. Mai precis, la Londra. În definitiv, oriunde în lume se poate constata prevalența Statului trebuie aplicată ștampila "socialism", fără șanse de a ne înșela. Iar dinspre UE nu ne parvin informații axate pe reliefarea/încurajarea/sprijinirea întreprinzătorilor mici/medii (ce poate fi...mai de Dreapta decât acest aspect?) și nici măcar despre jucătorii economici "de mare anvergură" (evident, corporațiile/multinaționalele), ci doar despre Comisii, Consilii, Curți, ba încă toată ziua bună ziua, adică s-a conturat dictatura mediatic-ontologică a instituțiilor (euro)publice, prin urmare, în mod incontestabil, sfera preocupărilor generale se circumscrie Statului. Eh, și peste Ocean se întâmplă așijderea. Despre China ce să mai vorbim? Ah, vreți să ne referim la noul El Dorado de tip occidental răsărit în deșertul arabic? Păi și "șeicii petrolului" coincid cu autoritatea publică...Practic, oriunde te-ai uita, de jur-împrejur, Statul-Corporație își revendică hegemonia imaginii, în primul rând. Iar în Staulul făurit de marele socialism (recte milenarismul), Statul-Dădacă își va ocroti oile complet decerebrate în "locuințe" musai incluse în orașele-mall, astfel încât oficiala, atenta și...fățișa supraveghere securistă să nu devină doar sigură, ci și banală, precum deja s-a anticipat în "Total Recall".

    Ziceam că mă voi depărta de asemenea dezbateri, pe motiv de suprasaturație...Am considerat însă că se cuvin niște lămuriri suplimentare, nu că nu m-aș putea abține. Și...nu-mi place dispariția din prim-plan a lui Mister K. Sper să fie doar o situație temporară. Sau poate că omul are nevoie de odihnă...Odihna/refacerea este firească, însă "dezertarea" nu! Trebuie să rămâneți pe frontul...tribulației, domnule Kiro. Indiferent dacă vi se pare o binecuvântare sau un blestem. Că doar nu voia (sau tendința) noastră trebuie să se impună, ci știți dvs. a Cui...
    6 3
  • Maestrul Kiro n-a plecat nicaieri, doar ca nici el nu mai vrea sa te bage in seama, este riscant, cine sta sa citeasca kilometri de aberatii.
    4 1
  • inexorabil
    Ești cumva purtătorul dumnealui de cuvânt???

    Plus că pe niciun om lucid nu-l poate amăgi tactica pur securistă a lansării, în spațiul public, a unui "verdict" în manieră scremut categorică, nesusținută însă de o demonstrație riguroasă...Mai precis, în ce constau "aberațiile" mele? Hai, încumetă-te musai cu analiză pe text! Când am afirmat eu ceva pe AM evitând și/sau disprețuind argumentația obiectivă, în schimbul unei păreri personale orbite de patos, mustind de subiectivism?

    Așadar, simplul (dar naturalul, democraticul) fapt că nu mă "înghite" (@)unul sau altul pe motiv că-i lezez sistemul politic sau situația tehnică favorit/ă nu înseamnă argument valabil pentru a mă eticheta în chip negativ. Și cum n-ai ce/cum să combați din postarea mea anterioară, te poftesc, gagiule, în MRM (Minunata Realitate Milenaristă --- dacă vrei să știi cum se traduce acronimul în cauză).
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru