ASF publică o listă cu tarife de referință pentru asigurările RCA o dată la șase luni. Raportul aferent lunii februarie tocmai a fost prezentat și, comparativ cu tarifele din august 2021, primele au crescut pentru toate categoriile de șoferi și autovehicule.
De precizat că Guvernul va semna plafonarea tarifelor RCA, pe o perioadă de 6 luni, dar la nivelul noilor tarife de referință. Deci, la un nivel mai mare.
Potrivit noilor reglementări, cele mai mici tarife le vor plăti șoferii cu mașini sub 1.200 de centimetri cubi și cu vârste cuprinse între 51 și 60 de ani. Valoarea primei este de 693 de lei.
De cealaltă parte sunt șoferii cu mașini de peste 2.500 de centimetri cubi și vârste mai mici sau egale cu 30 de ani. Pentru ei, noul tarif de referință este de 3.551 de lei. Potrivit raportului din august 2021, tariful RCA era la acel moment 3.090 de lei.
Aceste tarife de referință au rolul de indicatori pentru asiguratori și asigurați. Nu reprezintă tarife la care sunt încheiate polițele RCA în piață.
via ASF
Motivul?
Şoferii proprietari de Tesla deja fac mult mai puţine accidente decât ceilalţi (în parte datorită sistemelor de asistenţă a conducerii, dar chiar şi la cei care folosesc conducerea autonomă)
şi astfel proprietarii de Tesla erau FOARTE DEZAVANTAJAŢI de asiguratori, pentru că plăteau la fel de mult deşi riscurile sunt mult mai mici.
În plus, în sistemul Tesla, vei plăti pe o bază a analizei de condus, a şoferului propriu ! (cu acordul lui se culeg aceste date)
Este tânăr dar conduce mereu safe ??
Nu i se umflă asigurarea, că deh, media tinerilor fac accidente multe
Este bătrân dar activează mai mereu conducerea autonomă şi e mereu safe ???
La fel, beneficiază de cost mic de asigurare.
Este o altă industrie pe care Tesla o schimbă în bine.
Sper să ajungă şi la noi.
În Europa, România...
In plus este vorba și de nivelul de educație sau sa spunem de frica de a te lua naiba in caz ca faci tâmpenii la volan, adică un șofer de Tesla are mai multe de pierdut si faptul ca este la volan nu înseamnă o așa mare realizare, are posibilitatea sa-si producă adrenalina si prin alte metode. Pe la noi încă este mare șmecherie sa conduci, încă povestim la băute cum facem, dregem noi in trafic, cum păcălim radarul, regulile etc. Sunt plecat de mai mulți ani din România (vin acasă de de-l puțin 3 ori pe an si am mai stat pe acasă si 3-4 luni) si am avut ocazia sa iau contact cu diferite culturi, nu susțin ca suntem singurii care efectiv o luam pe arătură dar suntem in top sus de tot.
Cum le știi tu pe toate, nu ne spui care este riscul ca un șofer care a condus numai Tesla dacă se urcă la o mașina cu mai putine sisteme de handicapare a simțurilor si abilitaților necesare pentru a conduce (undeva ar merge un semnul întrebări, dar nu-s sigur unde).
Asiguram sistemele de siguranța sau abilitățile si nivelul de decenta ale celui de la volan?
Vezi tu, de câte ori dai copy/paste de pe net si nu înțelegi ce scrie te cam expui. Nu știi sa formulezi constructiv si ți cont de vederea de ansamblu. Încă nu ne-ai spus ce masina ai tu, ce masina au părinți tai, frați, surori ca sa vedem noi cum stau lucrurile in realitate ce ai reușit tu si familia ta sa faceți…
Sa nu uit… fuga la Etna sa-i pui dop ca erupe la greu… poluare maxima, sau aștepți sa facă Musk ceva? Dacă te lăsam la 10 km intr-o pădure nu mai ieși de acolo veci… nu ca as vrea așa ceva, doar subliniam ca dependentă exagerata de tehnologie dăunează grav funcțiilor de baza ale omului. Mai devreme sau mai târziu toți vom avea nevoie de instinctele primare… Unii am înțeles de mult lucrul asta si facem ceva in privința asta. Nu vrem sa trăim albi ca varul cu masca pe fata, cu buster-e la 3 luni pentru roșu in gât.
taxele astea sunt mafiotisme!