Normele de poluare Euro 7 au reprezentat un subiect de discuție foarte aprins în rândul celor mai mulți producători de automobile. Majoritatea companiilor au criticat faptul că noile norme erau mult prea drastice în reducerea emisiilor de dioxid de carbon, iar asta ar fi putut duce la o scumpire semnificativă chiar și a mașinilor considerate accesibile.
Din această cauză, cei mai mulți producători au decis să pună presiune asupra Comisiei Europene de a revizui aceste norme, care urmau să intre în vigoare din iulie 2025. Inclusiv mai multe state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au pus presiune pentru îmblânzirea acestor norme și pentru ca acestea să fie ceva mai apropiate de actualele norme Euro 6.
Astfel, în urmă cu câteva săptămâni, Consiliul European a aprobat noile norme mai blânde. Mai mult, în urmă cu o zi, Parlamentul European a aprobat la rândul său aceste norme revizuite. Au existat, astfel, 329 de voturi pentru, 230 de voturi împotrivă și 41 de abțineri.
Din acest moment, Parlamentul European va intra într-o perioadă de negocieri cu Consiliul European pentru a finaliza documentul final.Așa cum spuneam, noile norme Euro 7 sunt foarte apropiate de cele Euro 6. O noutate adusă aici este reprezentată de o nouă limită de emisii de particule provenite de la anvelope și frâne.
La final, Parlamentul European a impus și un nou termen de implementare. Astfel, noile norme Euro 7 vor intra în vigoare începând din 2026.
via Economica
Pardon! La Budva
am un diesel euro 5, deci as fi si eu vizat. pute si nu-l suport, nu pot respira langa masina cu motorul pornit, insa pe principiul ce tie nu-ti place altuia nu-i face, macar am decenta sa nu-l folosesc decat strict extraurban.
dezavantajul e ca pentru oras, in afara de transportul public care imi acopera peste 95% din nevoi, trebuie sa mai apelez din cand in cand la solutii mai costisitoare (bolt/uber), dar per total e ok.
avantajul e ca am un motor sanatos, curat, merge ceas, fara probleme, care a strabatut eficient in lung si in lat tara si europa si de care o sa-mi para rau cand va veni momentul sa ma despart. dar... c'est la vie!
Pe mine la masina noua, m-au tinut placutele de frana originale 95k km si atunci le-am inlocuit ca asa am vrut eu, desi mai aveau cam 35% viata in ele.
Anyway, normele trebuiau concepute de la bun inceput impreuna cu producatorii si sa stie si legislatorii ce se poate si ce nu se poate fizic.
La un moment dat, dinspre producatori mesajul era ca, la niste norme asa stricte nu se vor putea incadra decat cu niste masini full hybrid. Acum, daca s-au mai relaxat normele, e posibil sa se incadreze doar cu mild-h.
Poluarea omoara multi, dar banii fac legea, asa cum au facut-o si germanii inainte cu smecheriile lor.
Nu le pasa de oameni, ci de profitul constructorilor.
Pe scurt nu s-a aprobat documentul final al noului standard Euro 7 (ci o varianta derivata din cea agreata de consiliul Europei); urmeaza trilaterala cu comisia in urma careia se aproba documentul final de toate cele 3 parti; Euro 7 nu are nimic de-a face cu dioxidul de carbon, ci cu gaze poluante si particule.
Limitarea emisiei de CO2 se face prin regulile CAFE.
Dar cu zero interese în domeniu, dăcât pă bază de la bun simț, v-am spus că politrucii vor juca curling în urma... producătorilor. :)))))))))))))
1) “Protecţia mediului” vine la pachet cu sărăcia. Inclusiv de idei.
2) Toate formele de socialism sunt nocive, dar parcă niciuna precum cea “verde”.
praful din placute de frana nu degeaba a ajuns sa fie inclus in normele euro, pentru ca ala iti intra direct in plamani, iar de acolo particulele fiind foarte fine, direct in sange, unde contribuie la instalarea unor boli grave.
ca sa te citez, uite, detin eu un nenorocit de apartament, in care din fericire nu mai locuiesc, aflat intr-un bloc dintr-o intersectie importanta in bucuresti, cu trafic intens. fiind in intersectie, unde automat toata lumea franeaza la semafor, permanent se depune pe pervazul exterior ferodou de placute de frana, un praf gros si negru, exact ca cel de pe jante. daca spal geamurile si pervazele, in 2 zile, praful ala e la loc. filtrele de la AC de asemenea negre.
intr-un alt nenorocit de apartament, aflat tot la o strada foarte intens circulata, dar nu in intersectie sau cu trecere de pietoni, unde asadar nu se franeaza deloc, ghici ce? depunerile de ferodou sunt incomparabil mai mici, e un alt fel de praf, un praf maroniu-pamantiu, nu negru, e praf adus de vant, preluat de pe terenurile din camp neacoperite de culturi sau de pe suprafetele de teren viran din oras neacoperite cu nimic, adica pamant chior.
deci ca sa-ti fie clar, aici nu e vorba de planeta, baga la cap ca nu ne intereseaza sa salvam planeta, ca nu planeta moare de la praful de placute, ci noi, oamenii, pe noi trebuie sa ne salvam. amesteci in mod idiot doua lucruri complet diferite doar ca sa duci subiectul in derizoriu. la fel si cu noxele din orase, iti repet, poate pricepi, nu salvam planeta, nu ne intereseaza si nu vrem sa salvam planeta, vrem sa salvam sanatatea noastra. in rest, esti liber sa mergi cu dieselul pe campuri cat vrei, dar nu in orase, unde locuiesc oameni.
iar europenii nu vand doar in europa, desi posibil sa-i scoata chinezii de peste tot in curand.
Au revizuit și ei normele de poluare cum au abrogat PNL pensiile speciale
Când să ajungem la 3% parc auto electric s-a cam destabilizat economia. :))))))))))))