Noile norme Euro 7 au fost aprobate și sunt mai blânde

de Tiberiu Safta
Vineri, 10.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6.

Normele de poluare Euro 7 au reprezentat un subiect de discuție foarte aprins în rândul celor mai mulți producători de automobile. Majoritatea companiilor au criticat faptul că noile norme erau mult prea drastice în reducerea emisiilor de dioxid de carbon, iar asta ar fi putut duce la o scumpire semnificativă chiar și a mașinilor considerate accesibile.

Din această cauză, cei mai mulți producători au decis să pună presiune asupra Comisiei Europene de a revizui aceste norme, care urmau să intre în vigoare din iulie 2025. Inclusiv mai multe state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au pus presiune pentru îmblânzirea acestor norme și pentru ca acestea să fie ceva mai apropiate de actualele norme Euro 6.

Astfel, în urmă cu câteva săptămâni, Consiliul European a aprobat noile norme mai blânde. Mai mult, în urmă cu o zi, Parlamentul European a aprobat la rândul său aceste norme revizuite. Au existat, astfel, 329 de voturi pentru, 230 de voturi împotrivă și 41 de abțineri.

Din acest moment, Parlamentul European va intra într-o perioadă de negocieri cu Consiliul European pentru a finaliza documentul final.

Așa cum spuneam, noile norme Euro 7 sunt foarte apropiate de cele Euro 6. O noutate adusă aici este reprezentată de o nouă limită de emisii de particule provenite de la anvelope și frâne.

La final, Parlamentul European a impus și un nou termen de implementare. Astfel, noile norme Euro 7 vor intra în vigoare începând din 2026.

via Economica

Comentarii (17)

  • Ar fi de admirat perseverenta UE in implementarea de norme de poluare tot mai ambitioase daca asta nu ar scumpi asa de mult masinile limitand incet-incet mobilitatea celor mai necajiti/saraci/defavorizati dintre noi. Si scazand in acelasi timp competitivitatea economica a Europei. Intr-un teritoriu geografic care cuprinde mai putin de 6% din populatia lumii si care e de mult si de departe cel mai curat si mai putin poluat din lume !
    12 4
  • Pe cei din Muntenegru îi doare la budă de normele astea.
    Pardon! La Budva
    8 5
  • tot ce este sub euro 5 la benzina si euro 6 la diesel pute de te rupe la nari si ar trebui presat pentru interzicerea circulatiei lor in orase.

    am un diesel euro 5, deci as fi si eu vizat. pute si nu-l suport, nu pot respira langa masina cu motorul pornit, insa pe principiul ce tie nu-ti place altuia nu-i face, macar am decenta sa nu-l folosesc decat strict extraurban.

    dezavantajul e ca pentru oras, in afara de transportul public care imi acopera peste 95% din nevoi, trebuie sa mai apelez din cand in cand la solutii mai costisitoare (bolt/uber), dar per total e ok.

    avantajul e ca am un motor sanatos, curat, merge ceas, fara probleme, care a strabatut eficient in lung si in lat tara si europa si de care o sa-mi para rau cand va veni momentul sa ma despart. dar... c'est la vie!
    19 12
  • Anonim
    La un condus linistit si anticipativ, cu frana de motor in reflex, emisiile de particule din anvelope si frane sunt neglijabile.
    Pe mine la masina noua, m-au tinut placutele de frana originale 95k km si atunci le-am inlocuit ca asa am vrut eu, desi mai aveau cam 35% viata in ele.
    13 1
  • Pai si care sunt noile norme? Daca tot ne zic ca sunt mai apropiate de E6 banui ca ele sunt cunoscute. Daca sunt cunoscute, de ce nu ni le zice AM in articol?
    Anyway, normele trebuiau concepute de la bun inceput impreuna cu producatorii si sa stie si legislatorii ce se poate si ce nu se poate fizic.
    La un moment dat, dinspre producatori mesajul era ca, la niste norme asa stricte nu se vor putea incadra decat cu niste masini full hybrid. Acum, daca s-au mai relaxat normele, e posibil sa se incadreze doar cu mild-h.
    12 0
  • Coruptia ucide!
    Poluarea omoara multi, dar banii fac legea, asa cum au facut-o si germanii inainte cu smecheriile lor.
    Nu le pasa de oameni, ci de profitul constructorilor.
    7 18
  • Un articol trunchiat, inexact si rastalmacit. Recomand citirea originalului, din link-ul Economica.
    Pe scurt nu s-a aprobat documentul final al noului standard Euro 7 (ci o varianta derivata din cea agreata de consiliul Europei); urmeaza trilaterala cu comisia in urma careia se aproba documentul final de toate cele 3 parti; Euro 7 nu are nimic de-a face cu dioxidul de carbon, ci cu gaze poluante si particule.
    Limitarea emisiei de CO2 se face prin regulile CAFE.
    11 0
  • Țurprize
    Introducerea normelor privind anvelopele aduce sub incidența euro 7 tot ce mișcă electric ceea înseamnă că producătorii vor fi forțați să dea jos din cuplu și se cam duce și suta sub 5-6 secunde.

    Dar cu zero interese în domeniu, dăcât pă bază de la bun simț, v-am spus că politrucii vor juca curling în urma... producătorilor. :)))))))))))))
    9 1
  • Dupa cum am mai spus, nu se termina niciodata. Ne termina pe noi. Acum incep cu emisiile de placute de frana. Dupa ce vor termina cu placutele, vor incepe cu vopseaua si cu mai stie dracu ce le casuna. Cand se va pune cruce pe industria auto europeana, cand toti vom trai infinit mai prost decat acum, cand taxele vor fi la cer si nu va mai merita sa detii nici un nenorocit de apartament pentru ca distrugi planeta si esti un ecoucigas, atunci o sa-si dea seama si unii ca Andreea ca de fapt nicio secunda nu i-a pasat nimanui de planeta. Numai ca Andreea a pus boticu'. Tu cititorule care citesti, nu fi ca Andreea. :)
    17 5
  • inexorabil
    Doar două observaţii:
    1) “Protecţia mediului” vine la pachet cu sărăcia. Inclusiv de idei.
    2) Toate formele de socialism sunt nocive, dar parcă niciuna precum cea “verde”.
    8 6
  • iar exagerezi si extrapolezi grosolan, bati campii aiurea doar ca sa deviezi discutia catre obisnuitele tale tacaneli conspirationiste, ca sa nu mai zic ca esti si habarnist, total pe langa subiect.

    praful din placute de frana nu degeaba a ajuns sa fie inclus in normele euro, pentru ca ala iti intra direct in plamani, iar de acolo particulele fiind foarte fine, direct in sange, unde contribuie la instalarea unor boli grave.

    ca sa te citez, uite, detin eu un nenorocit de apartament, in care din fericire nu mai locuiesc, aflat intr-un bloc dintr-o intersectie importanta in bucuresti, cu trafic intens. fiind in intersectie, unde automat toata lumea franeaza la semafor, permanent se depune pe pervazul exterior ferodou de placute de frana, un praf gros si negru, exact ca cel de pe jante. daca spal geamurile si pervazele, in 2 zile, praful ala e la loc. filtrele de la AC de asemenea negre.

    intr-un alt nenorocit de apartament, aflat tot la o strada foarte intens circulata, dar nu in intersectie sau cu trecere de pietoni, unde asadar nu se franeaza deloc, ghici ce? depunerile de ferodou sunt incomparabil mai mici, e un alt fel de praf, un praf maroniu-pamantiu, nu negru, e praf adus de vant, preluat de pe terenurile din camp neacoperite de culturi sau de pe suprafetele de teren viran din oras neacoperite cu nimic, adica pamant chior.

    deci ca sa-ti fie clar, aici nu e vorba de planeta, baga la cap ca nu ne intereseaza sa salvam planeta, ca nu planeta moare de la praful de placute, ci noi, oamenii, pe noi trebuie sa ne salvam. amesteci in mod idiot doua lucruri complet diferite doar ca sa duci subiectul in derizoriu. la fel si cu noxele din orase, iti repet, poate pricepi, nu salvam planeta, nu ne intereseaza si nu vrem sa salvam planeta, vrem sa salvam sanatatea noastra. in rest, esti liber sa mergi cu dieselul pe campuri cat vrei, dar nu in orase, unde locuiesc oameni.
    7 20
  • George Simion
    mda, mituiesc cat sa treaca cum vor producatorii.

    iar europenii nu vand doar in europa, desi posibil sa-i scoata chinezii de peste tot in curand.
    5 13
  • Să se revizuiască primesc, dar sa nu se schimbe nimica.
    Au revizuit și ei normele de poluare cum au abrogat PNL pensiile speciale
    8 1
  • Vai da câta grija… îmi dau lacrimile cât de mult vrei tu sa salvezi oamenii. Facem o treaba excelentă să ne sinucidem sistematic in principiu că băgăm chimicale in noi zilnic la fiecare masă, iar poluarea auto (toată) este frecție față de ceea ce am putea sa facem fiecare dintre noi pentru noi si culmea nu o facem... deci, ne cam doare undeva de plăcuțele de frâna si de ce delirezi tu. Nu te baza pe dispariția prafului “ucigaș” că nu sunt șanse in următorii 50 de ani ca omenirea să folosească doar masini cu frâne regenerative… deci mută-te într-un sat cu aer curat, mănâncă (vegan/de post) si gândește sănătos dacă vrei rezultate. Nu mai chinui si tortura animale sa-ți faci omletă si friptură, ca poluează foarte mult si otrăvește…. si îmi spui tu cât de mult îți pasa sa ne salvam, dacă mai si fumezi sau consumi alcool… culmea ipocriziei si ignorantei ;). Asta cu electrificarea auto cel mai probabil nu ne va ajuta.
    11 4
  • Andrei
    PMC, câinii latră, caravana trece. Te salut din mers.
    3 13
  • Ivan Turbina
    Oricum industria europeana e pa,sa va obisnuiti de pe acum cu venitul minim garantat si cate o bicicleta pe cap de familie sustenabila!
    8 1
  • @e-208 rupe anvelopa
    Electrificarea pe banii contribuabililor s-a făcut din cauza lătrăilor cu 2 neuroni leșinați.
    Când să ajungem la 3% parc auto electric s-a cam destabilizat economia. :))))))))))))
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru