Noile motoare rotative de la Mazda vor consuma cu 50% mai puţin
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inginerii Mazda au stabilit un ţel ambiţios pentru următoarea generaţie de motoare rotative. Consumul de carburant şi emisiile de CO2 vor fi reduse cu 50%, spun inginerii din Nagasaki. Noul motor va purta tot denumirea Sky, iar celelalte detalii ale propulsorului sunt încă secrete, deoarece acesta este testat în laboratoarele constructorului nipon. Emisiile ridicate de carbon şi consumul sporit de carburant reprezintă handicapul motoarelor rotative în faţa rivalilor cu pistoane.
Cei de la Mazda au promis că vor face tot posibilul să păstreze motoarele rotative în viaţă şi că vor lucra la baza tehnologiei rotative pentru a atinge acest obiectiv. Durata mare de timp necesară dezvoltării acestor motoare a fost motivată de numărul mic de ingineri specializaţi în motoare rotative din lume. În tot acest timp, celelalte companii producătoare de vehicule au la dispoziţie sute de mii de ingineri care pot dezvolta motoare cu pistoane, în timp ce specialiştii în motoare Wankel pot fi număraţi "pe degete".
Specialiştii Mazda s-au ferit să anunţe vreo specificaţie a noilor motoare Wankel pe care le vor dezvolta. cilindree de 2.0 litri.
În materie de economie de carburant, cei de la Mazda se descurcă bine cu motoarele cu pistoane, cel mai bun exemplu fiind noile unităţi Sky cu injecţie directă. Acestea au un raport de compresie de 14:1 şi consumă doar 6.0 litri la sută în regim mixt, în condiţiile uneiVia | Goauto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Kia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. (22.11)
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Chiar in .ro exista un inventator care are mai multe prototipuri si proiecte de motoare foarte, foarte economice (si realizezi ca fara tehnica de ultima generatie cum au la dispozitie laboratoarele auto din vest) tot pe benzina, si cand a iesit la rampa cu ele a si fost redus la tacere. i-au explicat ca e bine sa nu mai pomeneasca de "utopii" de genul asta.
PS: mai erau niste vijeliosi care ziceau ca 1.4 tce de la reno e dus la limite, in timp ce numai reno acum 20 de ani avea motoare 1.4 turbo de puteri asemanatoae. bine, acolo era vorba de tinerei care nu si-au dat silinta sa studieze istoria, dar aici vorbim de intentie in a ascunde adevarul.
in fine, motorul rotativ are potential urias, si tocmai de aceea pt a-si proteja interesele au facut recalcularea aia din rotor in motor. ca parcurge nustude cate ori radical din pi, inmultit cu hotia din capul lor. Si totusi rotativul n-a murit.
Si cum? tot nemtii l-au inventat?! :))