La trei săptămâni după publicarea primelor imagini cu Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia a revenit astăzi cu galerii foto complete și informații tehnice detaliate despre noile generații.
Îmbunatățirile propuse de constructorul român sunt pe alocuri spectaculoase, mai ales având în vedere publicul țintă tradițional al brandului de la Mioveni.
Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt primele modele Dacia dezvoltate pe platforma modulară CMF a Grupului Renault și au crescut ușor în dimensiuni, cu excepția înălțimii, care este acum ușor mai mică.
Astfel, Logan are o lungime de 4.396 mm (+50 mm), o lățime de 1.848 mm (+115 mm) și o înălțime de 1.501 mm (+16 mm), în timp ce garda la sol este de 135 mm.
Între timp, Sandero mizează pe o lungime de 4.088 mm (+19 mm), o lățime de 1.848 mm (+115 mm) și o înălțime de 1.499 mm (-31 mm), în timp ce garda la sol a rămas neschimbată: 133 mm.
Versiunea Stepway plusează în primul rând prin garda la sol de 174 mm, cu 41 mm mai mare decât în cazul lui Sandero și cu un milimetru mai mare decât precedenta generație. Dimensiunile exteroare au crescut și ele, întrucât Stepway are o lungime de 4.099 mm (+10 mm), o lățime de 1.848 mm (+87 mm) și o înălțime de 1.535 mm (-80 mm).
DESIGN EXTERN: LINII MODERNE
La 15 ani de la lansarea inițială pe piața europeană, Logan se modernizează radical o dată cu noua generație. Linia generală a caroseriei este una mai "fluidă", linia plafonului se apropie mai mult de zona portbagajului, iar geamurile laterale sunt mai mici, ceea ce asigură un caracter mai dinamic.
De altfel, noile modele propun acum linii generale mai rotunjite, o capotă restilizată care, în cazul lui Sandero Stepway, are și două nervuri generoase, iar grila frontală are elemente cromate.
Indiferent de nivelul de echipare, Logan, Sandero și Sandero Stepway au faruri LED automate care îmbunătățesc vizibilitatea pe timp de noapte cu 37% (110 metri) în lungime și cu 9% (24 metri) în lățime comparativ cu farurile cu halogen disponibile anterior pe Sandero.
Blocurile optice au lumini de zi sub forma literei Y, o caracteristică disponibilă inclusiv în cazul stopurilor LED. În partea din spate, Sandero și Sandero Stepway au primit spoilere noi, dar și aripi evazate cu linii care sunt conectate cu stopurile și continuă pe hayon.
Ca noutate, versiunea Stepway are inscripționat acest nume imediat sub siglă. Logan este disponibil cu jante de 15 inch sau 16 inch, în timp ce Sandero mizează pe jante de 16 inch.
DESIGN INTERIOR: SISTEM MULTIMEDIA DE 8 INCH ȘI CONFORT SPORIT
La interior, noile modele Dacia propun un confort sporit pentru șofer, care poate ajusta scaunul (+/- 35 mm), înălțimea volanului (+/- 2.1°) sau adâncimea volanului (+/- 25 mm), în timp ce levierul pentru cutia de viteze este mai scurt.
De asemenea, Sandero și Sandero Stepway oferă în premieră plafon panoramic din sticlă, opțiune care va deveni disponibilă în 2021.
Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu sistemele multimedia Media Control, Media Display și Media Nav.
Media Control propune un ecran TFT cu diagonala de 3.5 inch și, în stânga acestuia, un suport fizic pentru smartphone poziționat în fața șoferului, care se poate conecta la mașina prin USB sau bluetooth la noua aplicație Dacia Media Control.
Sistemul oferă acces rapid la radio, muzică, apeluri, mesaje, aplicații de navigație sau sisteme de recunoaștere a vocii precum Siri sau Android.
De asemenea, sistemul Media Control include doua boxe, bluetooth și conexiune USB.În schimb, sistemul Media Display oferă un ecran touch cu diagonală de 8 inch îndreptat ușor spre șofer cu o interfață intuitivă și suport prin cablu pentru Android Auto și Apple CarPlay. Există și un tab nou în meniu numit "car", acolo unde șoferul poate accesa setări specifice pentru sistemele de asistență.
Nu în ultimul rând, sistemul Media Nav include în plus comparativ cu Media Display sistem de navigație și compatibilitate wireless cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, iar numărul boxelor crește la șase.
Alte dotări incluse pe noile modele Dacia sunt sistemul de aer condiționat automat cu ecran digital sau scaunele față încălzite (începând din aprilie 2021), care vor fi standard sau opționale, în funcție de piață.
Logan și Sandero oferă un spațiu cu 42 mm mai mare pentru genunchii pasagerilor din spate, în timp ce capacitatea de stocare poate ajunge la 21 litri, cu 2.5 litri mai mult decât până acum. Logan are un portbagaj de 528 de litri, cu 18 litri în plus decât până acum, în timp ce al lui Sandero oferă un volum de 328 de litri.
În cazul noului Logan, portbagajul este echipat cu un sistem de depozitare inedit alcătuit din patru panouri. Acestea permit compartimentarea portbagajului în patru zone de mărimi diferite și oferă mai multă siguranță la transportul unor obiecte sensibile, cum ar fi laptopurile.
MOTORIZĂRI: TREI UNITĂȚI PE BENZINĂ ȘI CUTIE DE VITEZE AUTOMATĂ
Gama de motoare disponibilă pe noile Logan, Sandero și Sandero Stepway a fost restrânsă la numai trei unități, însă noutățile majore apar în cazul transmisiei. Astfel, clienții pot alege între:
● motor aspirat pe benzină SCe 65 de un litru cu trei cilindri de 65 de cai putere cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Această unitate nu este disponibilă pe Sandero Stepway;
● motor turbo pe benzină TCe 90 de un litru cu trei cilindri de 90 de cai putere disponibil cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau transmisie automată CVT;
● motor turbo pe benzină TCe 100 ECO-G de un litru cu trei cilindri cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Această unitate poate fi alimentată și cu GPL (gaz petrol lichefiat) datorită unui rezervor de 50 de litri montat în locul rotii de rezervă și permite o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 11% comparativ cu un motor pe benzină similar. Toate cele trei motoare beneficiază de tehnologia Stop&Start.
Noua cutie de viteze automată CVT înlocuiește cutia robotizată Easy'R și oferă o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 11% (Logan și Sandero), respectiv cu 4% (Sandero Stepway).
SISTEME DE ASISTENȚĂ ȘI 6 AIRBAG-URI
Nu în ultimul rând, Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate cu o serie de sisteme de asistență activă, printre care se numără:
● Emergency Brake Assist: activ între 7 și 170 km/h, sistemul frânează automat pentru a evita un impact iminent cu o mașină staționară sau în mișcare aflată în față.
Sistemul folosește un senzor radar;● Blind Spot Warning: sistemul este activ la viteze între 30-140 km/h și avertizează șoferul de riscul unei coliziuni cu un alt vehicul aflat lângă sau în spate în momentul schimbării benzii de circulație. Sistemul de detecție este compus din patru senzori (doi în față, doi în spate) care detectează obiecte în mișcare, inclusiv mașini și motociclete;
● Park Assist: acest sistem oferă avertizări audio și vizuale în timpul manevrelor de parcare;
● Hill Start Assist previne plecarea involuntară cu spatele din rampă pentru mai mult de două secunde când șoferul retrage piciorul de pe pedalA de frână pentru a apăsa accelerația la plecare.
Standard, Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate cu 6 airbag-uri și sisteme de pretensionare pentru centurile de siguranță, la care se adaugă rigiditatea superioară a caroseriei în cazul unor accidente.
Senzorii de presiune montați în uși permit declanșarea rapidă a noilor airbag-uri cortină și airbag-urilor laterale, care protejează stomacul, pieptul și capul.
Pentru moment, Dacia nu a oferit detalii despre disponibilitatea și prețurile la care vor fi comercializate noile Logan, Sandero și Sandero Stepway, însă menționează că acestea vor fi în continuare "competitive".
VIDEO Dacia Logan
VIDEO Dacia Sandero
VIDEO Dacia Sandero Stepway
Via Dacia
Nu știu ce i-au făcut lui Logan, însă pentru prima oară pare o mașină bine așezată.
Iar folosirea smart-ului pe post de display - sistemul Media Control - e chiar o chestie ingenioasă.
Una peste alta, sunt plăcut surprins
Un plus de rafinament aduc geamurile laterale cu rame subțiri și interiorul tot auster, dar mai puțin din topor.
Scaunele precedente cam nașpa ergonomic ar trebui să fie și ele remodelate. La fel, setea de ulei a motorașului 1.0 SCe, aflat văd în pauză de fitness cu doar 65 CP dar poate ceva mai vânos în ture joase.
n.b. Valorile gărzii la sol comunicate îmi par prea mici (Mazda mea 2DE are 15 cm și nu pare mai cocoțată ca Logan/Sandero cu 13,5-13,7 cm.)
1) le-au echipat ultra-modern;
2) utilizeaza o platforma noua;
3) au in dotare chiar si un numar de 6 airbag-uri,
mi-as dori, cu adevarat, sa vad un model DACIA obtinand toate cele 5 stele EURONCAP astfel incat sa nu mai fie vazuta drept ruda saraca a concernului RENAULT - reusind astfel sa egaleze si performanta FORD, cu felina olteneasca (Puma - evident).
Asteptam si modelele DACIA PHEV - de ce nu, cat mai curand!
BRAVOS DACIA, mult succes, in continuare!!!
Preturile tuturor masinilor vandute in tarile pe care le-ai mentionat sunt in moneda nationala a tarii respective, nu e valabil doar in cazul Dacia.
Varianta Sandero arată incredibil de bine. Dacă-i montează un 1.33 TCE îmi schimbă serios planurile de echiziție...
Cel mai neinspirat loc de a pune intrea usb. Costa sa tragabun cablu mai lung de la navigatie sinsa nu stai cu ochii infipti in stick-ul usb sau cu cablul tras peste bord daca vrei sa iti incarci ceva.
Acceptabil zic eu, ba chiar surprinzător raportat la inflație.
Bravo și pentru cutia automata și plafonul panoramic. Interesant și foarte util sistemul de panouri pentru portbagaj.
Am inteles cu totii ca Dacia nu se ridica la inaltimea dispretului tau.
Cand apare oficial oare ?
in rest, saltul e exceptional. cresterea de pret de doar 400 euro mentionata de kiro, e mica avand in vedere noua platforma, si multitudinea de dotari in plus.
sant foarte curios daca termicele au doar 100 cai maxim ( momentan ) cum va fi hybridul
Eu zic ca sunt schimbari foarte mari in bine fata de generatiile precedente si daca @kiro are dreptate, pretul ramane unul extrem de competitiv.
In diferenta de bani fata de ce-i acum pe piata primesti foarte mult la schimb.
@someone 23: nu te lasa indus in eroare de denumire : TCe 90 nu este vechiul motor de 0,9 litri, ci este chiar TCe-ul de 1,0 litri, doar ca este putin slabit ca putere fata de cel de pe Clio, deci are 90 in loc de 100 CP, pentru a pastra un avantaj pentru Clio, care va ramane ceva mai scump.
Și-o întrebare (SF, recunosc :-)) Dacă s-ar vinde pe la tine-n sat, te-ai risca la un Sandero ca a 2-a / 3-a mașină?
Eu cred că nu, fie și cu un motor mai de doamne-ajută... deși amintirea rateului Yugo s-a șters cred din memoria colectivă, puținele sub-subcompacte încă vândute peste Ocean (gen Mitsu Mirage, Toyota Yaris=Mazda 2 la voi etc.) par pe cale de dispariție.
Apreciez ca le-au testat in conditiile de pe Transalpina si m-am bucurat sa vad noile modele.
Imi par interesante si placute noile modele, reprezinta clar un pas inainte pentru Dacia.
Le urez bafta si spor la vanzari !
Asa cum sigur isi doresc si altii, as vrea pe gama Sandero motorul 1.33 de 130 CP, caz in care as lua in calcul achizitia unui Stepway. Stiu ca au declarat ca nu vor monta acest motor pe noile modele Dacia, dar poate solicitarile din partea viitorilor clienti, vor schimba aceasta decizie.
Personal cred ca motorul de 1.33 ar atrage si mai multi clienti, sa avem si noi un Sandero cu valente sportive.
Cei de la Ford nu au stat pe ganduri si au decis sa fabrice Puma ST.
Cine stie, poate citeste cineva de la Dacia aceste randuri :)
PS Ca posesor de Logan 2 sedan, nu as mai cumpara de la Dacia decat varianta break... ar fi o mare greseala sa fie scoasa la generatia actuala
1848 / 2007 latime fara oglinzi / cu oglinzi
Insa mai trebuie motoare... chiar si diesel.
Nu Dacia sponsorizeaza ci un dealer local.
@Catalin
Nu vor pune motoare mai puternice pentru a nu canibaliza Renault Clio.
Vor o delimitare clara pe piata a marcilor grupului.
Masinile arata foarte ok dpdv design exterior si interior. Dar nu sunt un expert. Doar imi place. In schimb sunt placut impresionat de sistemele de securitate implementate, care la traficul din orasele mari, sper ca va aduce un plus de siguranta pentru multi.
Sunt placut impresionat si mandru, deoarece stiu din surse sigure ca ceea ce se vede este munca unor talentati ingineri romani.
Bravo Dacia!
Am citit despre acest aspect, este o speranta nu numai a mea si este posibil sa nu se razgandeasca.
''Pentru ca viata e complexa si are multe aspecte.''
La mine este simplu, nu vor monta 1.33, nu voi cumpara, exista si alte variante :)
Legat de design eu sunt in continuare usor dezamagit de Logan pe care il "dedica" in continuare fortat catorva zone/tari si mai ales flotelor de taxi din aceste zone. Bineinteles ca arata ceva mai bine decat precedentul dar tot ramane freaky de la stalpul c in spate. Consider in continuare ca se poate integra mult mai frumos portbagujul ala mare acolo dar nu se vrea. Astept sa vad mcv-ul care sigur va arata mai bine. Sandero in schimb isi va continua povestea de succes cu reale sanse sa ajunga un hit daca preturile sunt tinute sub control. SS-ul poate "baga vastul" bine de tot in piata de crossovere cu motorizari/preturi bine gandite.
Ca si detalii, ma impresioneaza finisajul levierului cutiei manuale ,arata bine in sfarsit si in legatura evidenta cu butoanele climei .
@AM : "plafon panoramic" !!..pe bune ?...aia e o trapa cu sticla ! Plafonul panoramic inseamna altceva la ora asta. Si ce legatura au geamurile laterale ale Loganului cu "caracterul dinamic"?..poate vreti sa spuneti "look" dinamic.
Daca ar fi avut totusi un motor mai potent
Stepway era oricum ceva mai lată ca Sandero normală și-n fosta declinare din cauza plasticelor montate pe decupările aripilor, deci încă puțintică răbdare...
Sigură pare doar absența și-n viitor a motoarelor 1.33 TCe, amatorii de ieftineală forțoasă fiind ghidați astfel automat spre Duster de 130 / 150 CP, nu neapărat 4WD.
Asta, deocamdată, fiindcă vine și hibridizarea cumva forțată.
Daca farurile vor fi doar led, cred ca e singura masina sub 20k euro cu faruri exclusiv led.
Frana de mana pare sa fie electrica?
CVT-ul e probabil cea mai potrivita automata pentru Dacia si ca pret si dpdv al comportamentului. Sper doar sa nu aiba trepte simulate.
Nu stiu daca eliminarea dieselului ajuta foarte mult la vanzari si daca vor reusi sa mute toti cumparatorii de diesel spre GPL. Sunt in continuare persoane si mai ales firme care prefera dieselul din motive evidente. Pe de alta parte s-au facut economii insemnate in faza de proiectare eliminand dieselul care are nevoi speciale de antifonare, rigiditate, amortizare a vibratiilor, adblue, dimensiuni sub capota etc.
Motorizarea de 90 e de-tunata pentru emisii mai scazute.
Motorizarea de 100 probabil e doar cu GPL ca sa ramana cu emisiie scazute.
Motorizarea SCe 65 e varianta de-tunata a actualului SCe de 75 tot pentru scaderea emisiilor.
Moda de-tunarii e veche. Si vechiul 1.6 8v cand a fost trecut la Euro 5 (cred), a scazut in putere de la 90 la 85 cp.
1.33-ul sigur nu va ajunge pe Logan c-ar sifona emisiile la vinel de flota.
Per total, judecand dupa lunga lista de noutati (franare automata, blind spot, trapa, conectica cu telefonu, frana de mana electrica, CVT, led, dimensiuni exterioare si interioare, confort interior etc.) cred ca e unul dintre cele mai mari salturi de la o generatie la asta de o buna bucata de timp incoace.
Din cate imi aduc eu aminte, vechea mea Dacie avea un motor 1.4 litri de 63 CP si o greutate de circa 950 kg.
Nu va speriati: acum vedem cam aceeasi Marie, cu aceeasi palarie dar cu tehnologie noua, cutie automata, trapa si design modern.
Mai lipsesc probabil geamurile cu protectie la UV si ramanem (aproape) cu totii masca.
Doamne ajuta, sa se vanda si mai bine!
greutatea noii dacii ar fi cu doar vreo 40 kile mai mare, deci putin peste o tona cheala cu sofer la bord tot chel, normal.
asa ca mergea si un dizal simplu dar fara moarte (doar a pasiunii) de 55-60 cp, cu dedicatie pentru dl PMC.
concluzia mea: frumoase nici vorba dar eu astept ceva total nou, de exemplu mi-as trage un Stellantis ca suna mai extraterestru.
Totusi, singurul model cu motoare cu patru cilindri ramane Duster, cam exagerata decizia, nu cred ca ar fi fost amenintat Clio cu motorul 1.3 turbo, cu putere mai mica.
Iar sfatul cu motoarele noi care merită lăsate să-și arate fiabilitatea e bun doar în general, numai că la Dacia nu prea își are rostul, pentru că singurul model care a ”văzut” motoare nou concepute a fost noul Duster, și nici el nu a prins variantele cu putere mai mare de pe la Megane sau Mercedes.
În rest motoarele aduse la Dacia au avut suficient avans pe alte modele din grup să fie îmbunătățite și să devină fiabile orice-ar zice câte un cârcotaș care ori e troll ori nu spune tot.
Trebuie sa asteptam specificatiile complete ale noilor modele si emisiile lor pentru a vedea daca-s toate sub 100.
O mulțime de agitați pe doză triplă de cafea și testosteron nedescărcat care nu mai pot din cauză că nu pot "goni" stând în trafic cu un motor de un kil'.
Nu-i deajuns cate bemv-uri si haudi sunt culese zilnic de prin copaci ?
Dar si minusuri, nene: lipsa capitonajului capotei portbagajului la Logan , arcurile alea din 1990, pt inchiderea/deschoderea portbagajului la Logan, doua dintre tetierele spate cred ca sunt de la Logan 1, motoare de drujba!!!!Pana la urma , motorul DCI ,in 4 pistoane, era singurul adevarat la vechea generatie.
Solutia cu GPL este chiar economica( folosesc de 8 ani asa ceva pe un Clio Symbol) dar sa vedem cum vor tine pasul servisurile, dupa primii 5 ani de folosire, cand mai scartaie cate un senzor la gaz sau poate vreun injector.
Vazand diferentele intre Sandero si Logan( prima are amortizoare la hayoan, are si capitonaj de plastic la acel element, Sandero are trapa) tind sa cred ca Renault a gandit si proiectat din start Snadero pt Ei, in Vest,unde se vinde foarte bine, iar Loganul este facut doar pt noi si cei din Tahiti... am inteles ca acea tara este printre ,,norocoasele'' unde se va vinde Loganul nou.Vedem si motorasul de un litru cum va face fata.
Avem sperante pt motor ok la varianta Sandero Hybrid, unce , scria undeva, va exista motorul de 1.6 cu 91 CP, plus un motor electric de 39 CP.Acum.....nu stiu care 1.6....cel in 8 valve sau cel in a16...Vedem.
Asa ca ar ramane pentru mine ca masina de iarna. Desi nu-mi plac hot hatch-urile (cred ca honda m-a scarbit de ele), in cazul Sandero Stepway as face o exceptie. Ca si caroserie imi place mai mult Loganul, dar SS chiar arata foarte bine. Ca masina noua, absolut da. Mai ales in contextul in care vrei sa platesti casa repede, vrei sa-ti ajuti copii la facultate, pe urma, mai tarziu sa porneasca si ei cumva in viata si pe langa toate astea sa mai pui bani deoparte si de pensie.
Cam multe dupa cum vezi, deci o Dacie chiar n-ar fi rea deloc la casa omului. Partea proasta este ca nu stiu cum ai face rost de piese de schimb aici, desi sunt convins ca s-ar gasi solutii. @dan_grc de exemplu ar fi pe felie. Poate isi deschide o filiala si aici, mai stii? :):)
Ca masina noua, sigur n-as stramba din nas. Desi pentru mine Dacia exista doar din poze. Cand vin acasa timpul este mult prea scurt si incarcat ca sa am vreo sansa sa intru in contact cu vreo una. Pentru iarna in schimb cred ca mi-ar place si mai mult un Duster. Macar odata in viata cred ca merita sa ai asa ceva. Cred ca multi romani de-aici si-ar lua o Dacie si nu doar din patriotism. Ca masina de frecat de ici colo, merge de minune.
Singurul lucru cu adevarat negativ ar fi motoarele prea mici pentru America de Nord. Te mananca astia la semafoare si pe autostrada cu un 0.9Tce de 65CP (sper ca am zis bine). Daca as mai adauga si caroseria ghindoaca, pe langa truck-urile astea babane. hmmmm, parca te gandesti de doua ori.
In fine, una peste alta, eu zic ca merita.
M-ar tenta să fiu sincer, acum s-a vedea cu prețurile cum vor fi. Dar eu aș cumpăra unul din modelele ce vor fi lansate, vorbind serios fără mișto.
Nu-mi vine să cred că spun asta, dar.. bravo Dacia, încă un pas înainte.
@zărne: Da, și eu cred că doar Duster s-ar putea vinde totuși acceptabil peste Marea Băltoacă, dar numai în versiunea cea mai tare (150 CP 4WD.)
Puțin probabil însă ca Renault să facă pasul ăsta.
Sunt oricum curios care va fi reacția nord-americanilor la (re)venirea francezilor prin PSA+FCA = Stellantis adică Peugeot.
Altfel, ideea *mașinii de iarnă* a început să mă atragă și pe mine, deci n-ar fi exclus să mă risc la o Dacie... deși o Lada NIva m-ar fi tentat mai mult, dar cu altă motorizare decât anticul 1.7 GM.
Hai că iar visăm SF, așa că ies mai bine-n România reală cu la fel de reala mea japoneză microscopică, SH dar ideală -- pentru nevoile mele doar, clar.
Drumuri bune să ai / aveți, fiecare cu ce vreți / puteți !!!
Despre Logan /Sandero ce pot sa zic.....Fiat Tipo e mai bun ....macar are caroserie tratata impotriva coroziunii si motoare ceva mai potente.
I-au pus tableta ,i-au pus semnatura luminoasa led, i-au pus N jde miii de accesorii ca sa-ti ia ochii .....toate bune si frumoase, dar versiunea entry level tot fara AC si cu manivele la pachet vine ? Nu mai vorbesc de pret...daca si Loganul full ajunge sa coste 20 mii, eu ma arunc de pe un turn inalt in chiloti.
@dan _ grc
Cum trage motorul de 65 cai ? Simplu : Mult mai bine ca o coaja de BeMWeu cu 300j de cai obositi ;-)
https://www.renault.com.mx/vehiculos.html
va invit sa priviti pe acest site : e "renault de mexic";
acu nu mai au Logan in oferta;
personal am vazut Logan aci in sat in urma cu vreo 2 ani ... era cu nr. de Mexic ! venisera probabil la cineva in vizita ...
asa va puteti face o idee despre ce s-ar putea vinde si in RO, dar legislatia obligaaa ...
"de ce nu vin si mai spre Nord ?"
e o intrebare la care nu ma pricep sa va raspund ...
ca parere personala : nu au cutii automate viabile/fiabile ... motiv pt care au si plecat ...
manualele aci sunt 2% din parcul auto ...
eu as lua Duster fara sa stau pe ginduri ...
dar aci nu e deocamdata ...
drumuri bune tuturor !
Ceva mai serios, argumentul lipsei automatelor performante din oferta Dacia cred că-i valabil.
Interesant e că singura mașină *normală* din oferta Renault la sombreroși e una (oarecum) sportivă, adică o Dacie / Reno Sandero RS 150 cu motor aspirat de 2 litri, care costă văd echivalentul a doar 12.400 € !!!
...Se poate deci acolo, dar nu se vrea aici (nu mai re-dezvolt ideea ipocritei CO2-habotnicii UE, că-mi cresc tensiunea și tot fără rost.).