Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway: design modern, interior îmbunătățit, cutie automată CVT și fără motorizări diesel

de Daniel Popescu
Marti, 29.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a publicat imagini și informații tehnice despre noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway, care oferă un design modern, interior mult îmbunătățit, sisteme de asistență și cutie automată CVT. Niciunul dintre modele nu mai are în gamă motoare diesel.

La trei săptămâni după publicarea primelor imagini cu Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia a revenit astăzi cu galerii foto complete și informații tehnice detaliate despre noile generații.

Îmbunatățirile propuse de constructorul român sunt pe alocuri spectaculoase, mai ales având în vedere publicul țintă tradițional al brandului de la Mioveni.

Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt primele modele Dacia dezvoltate pe platforma modulară CMF a Grupului Renault și au crescut ușor în dimensiuni, cu excepția înălțimii, care este acum ușor mai mică.

Astfel, Logan are o lungime de 4.396 mm (+50 mm), o lățime de 1.848 mm (+115 mm) și o înălțime de 1.501 mm (+16 mm), în timp ce garda la sol este de 135 mm.

Între timp, Sandero mizează pe o lungime de 4.088 mm (+19 mm), o lățime de 1.848 mm (+115 mm) și o înălțime de 1.499 mm (-31 mm), în timp ce garda la sol a rămas neschimbată: 133 mm.

Versiunea Stepway plusează în primul rând prin garda la sol de 174 mm, cu 41 mm mai mare decât în cazul lui Sandero și cu un milimetru mai mare decât precedenta generație. Dimensiunile exteroare au crescut și ele, întrucât Stepway are o lungime de 4.099 mm (+10 mm), o lățime de 1.848 mm (+87 mm) și o înălțime de 1.535 mm (-80 mm).

DESIGN EXTERN: LINII MODERNE

La 15 ani de la lansarea inițială pe piața europeană, Logan se modernizează radical o dată cu noua generație. Linia generală a caroseriei este una mai "fluidă", linia plafonului se apropie mai mult de zona portbagajului, iar geamurile laterale sunt mai mici, ceea ce asigură un caracter mai dinamic.

De altfel, noile modele propun acum linii generale mai rotunjite, o capotă restilizată care, în cazul lui Sandero Stepway, are și două nervuri generoase, iar grila frontală are elemente cromate.

Indiferent de nivelul de echipare, Logan, Sandero și Sandero Stepway au faruri LED automate care îmbunătățesc vizibilitatea pe timp de noapte cu 37% (110 metri) în lungime și cu 9% (24 metri) în lățime comparativ cu farurile cu halogen disponibile anterior pe Sandero.

Blocurile optice au lumini de zi sub forma literei Y, o caracteristică disponibilă inclusiv în cazul stopurilor LED. În partea din spate, Sandero și Sandero Stepway au primit  spoilere noi, dar și aripi evazate cu linii care sunt conectate cu stopurile și continuă pe hayon.

Ca noutate, versiunea Stepway are inscripționat acest nume imediat sub siglă. Logan este disponibil cu jante de 15 inch sau 16 inch, în timp ce Sandero mizează pe jante de 16 inch.

DESIGN INTERIOR: SISTEM MULTIMEDIA DE 8 INCH ȘI CONFORT SPORIT

La interior, noile modele Dacia propun un confort sporit pentru șofer, care poate ajusta scaunul (+/- 35 mm), înălțimea volanului (+/- 2.1°) sau adâncimea volanului (+/- 25 mm), în timp ce levierul pentru cutia de viteze este mai scurt.

De asemenea, Sandero și Sandero Stepway oferă în premieră plafon panoramic din sticlă, opțiune care va deveni disponibilă în 2021.

Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu sistemele multimedia Media Control, Media Display și Media Nav.

Media Control propune un ecran TFT cu diagonala de 3.5 inch și, în stânga acestuia, un suport fizic pentru smartphone poziționat în fața șoferului, care se poate conecta la mașina prin USB sau bluetooth la noua aplicație Dacia Media Control.

Sistemul oferă acces rapid la radio, muzică, apeluri, mesaje, aplicații de navigație sau sisteme de recunoaștere a vocii precum Siri sau Android.

De asemenea, sistemul Media Control include doua boxe, bluetooth și conexiune USB.

În schimb, sistemul Media Display oferă un ecran touch cu diagonală de 8 inch îndreptat ușor spre șofer cu o interfață intuitivă și suport prin cablu pentru Android Auto și Apple CarPlay. Există și un tab nou în meniu numit "car", acolo unde șoferul poate accesa setări specifice pentru sistemele de asistență.

Nu în ultimul rând, sistemul Media Nav include în plus comparativ cu Media Display sistem de navigație și compatibilitate wireless cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, iar numărul boxelor crește la șase.

Alte dotări incluse pe noile modele Dacia sunt sistemul de aer condiționat automat cu ecran digital sau scaunele față încălzite (începând din aprilie 2021), care vor fi standard sau opționale, în funcție de piață.

Logan și Sandero oferă un spațiu cu 42 mm mai mare pentru genunchii pasagerilor din spate, în timp ce capacitatea de stocare poate ajunge la 21 litri, cu 2.5 litri mai mult decât până acum. Logan are un portbagaj de 528 de litri, cu 18 litri în plus decât până acum, în timp ce al lui Sandero oferă un volum de 328 de litri.

În cazul noului Logan, portbagajul este echipat cu un sistem de depozitare inedit alcătuit din patru panouri. Acestea permit compartimentarea portbagajului în patru zone de mărimi diferite și oferă mai multă siguranță la transportul unor obiecte sensibile, cum ar fi laptopurile.

MOTORIZĂRI: TREI UNITĂȚI PE BENZINĂ ȘI CUTIE DE VITEZE AUTOMATĂ

Gama de motoare disponibilă pe noile Logan, Sandero și Sandero Stepway a fost restrânsă la numai trei unități, însă noutățile majore apar în cazul transmisiei. Astfel, clienții pot alege între:

motor aspirat pe benzină SCe 65 de un litru cu trei cilindri de 65 de cai putere cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Această unitate nu este disponibilă pe Sandero Stepway;

motor turbo pe benzină TCe 90 de un litru cu trei cilindri de 90 de cai putere disponibil cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau transmisie automată CVT;

motor turbo pe benzină TCe 100 ECO-G de un litru cu trei cilindri cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Această unitate poate fi alimentată și cu GPL (gaz petrol lichefiat) datorită unui rezervor de 50 de litri montat în locul rotii de rezervă și permite o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 11% comparativ cu un motor pe benzină similar. Toate cele trei motoare beneficiază de tehnologia Stop&Start.

Noua cutie de viteze automată CVT înlocuiește cutia robotizată Easy'R și oferă o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 11% (Logan și Sandero), respectiv cu 4% (Sandero Stepway).

SISTEME DE ASISTENȚĂ ȘI 6 AIRBAG-URI

Nu în ultimul rând, Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate cu o serie de sisteme de asistență activă, printre care se numără:

Emergency Brake Assist: activ între 7 și 170 km/h, sistemul frânează automat pentru a evita un impact iminent cu o mașină staționară sau în mișcare aflată în față.

Sistemul folosește un senzor radar;

Blind Spot Warning: sistemul este activ la viteze între 30-140 km/h și avertizează șoferul de riscul unei coliziuni cu un alt vehicul aflat lângă sau în spate în momentul schimbării benzii de circulație. Sistemul de detecție este compus din patru senzori (doi în față, doi în spate) care detectează obiecte în mișcare, inclusiv mașini și motociclete;

Park Assist: acest sistem oferă avertizări audio și vizuale în timpul manevrelor de parcare;

Hill Start Assist previne plecarea involuntară cu spatele din rampă pentru mai mult de două secunde când șoferul retrage piciorul de pe pedalA de frână pentru a apăsa accelerația la plecare.

Standard, Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate cu 6 airbag-uri și sisteme de pretensionare pentru centurile de siguranță, la care se adaugă rigiditatea superioară a caroseriei în cazul unor accidente.

Senzorii de presiune montați în uși permit declanșarea rapidă a noilor airbag-uri cortină și airbag-urilor laterale, care protejează stomacul, pieptul și capul.

Pentru moment, Dacia nu a oferit detalii despre disponibilitatea și prețurile la care vor fi comercializate noile Logan, Sandero și Sandero Stepway, însă menționează că acestea vor fi în continuare "competitive".

VIDEO Dacia Logan

VIDEO Dacia Sandero

VIDEO Dacia Sandero Stepway

Via Dacia

Comentarii (68)

  • Dumitru
    Nu arată rău deloc.
    Nu știu ce i-au făcut lui Logan, însă pentru prima oară pare o mașină bine așezată.
    Iar folosirea smart-ului pe post de display - sistemul Media Control - e chiar o chestie ingenioasă.

    Una peste alta, sunt plăcut surprins
    58 27
  • Pași clari înainte făcuți de francezi ca stil, dar saltul la capitolul lățime îmi pare exagerat (1,85 m !! -- primul BMW Seria 7 E23 avea 1,80 m, dar și E32 era mai îngust...)
    Un plus de rafinament aduc geamurile laterale cu rame subțiri și interiorul tot auster, dar mai puțin din topor.
    Scaunele precedente cam nașpa ergonomic ar trebui să fie și ele remodelate. La fel, setea de ulei a motorașului 1.0 SCe, aflat văd în pauză de fitness cu doar 65 CP dar poate ceva mai vânos în ture joase.

    n.b. Valorile gărzii la sol comunicate îmi par prea mici (Mazda mea 2DE are 15 cm și nu pare mai cocoțată ca Logan/Sandero cu 13,5-13,7 cm.)
    59 9
  • ACE - Craiova
    Daca tot au reusit sa faca extrem de interesante modelele DACIA:
    1) le-au echipat ultra-modern;
    2) utilizeaza o platforma noua;
    3) au in dotare chiar si un numar de 6 airbag-uri,
    mi-as dori, cu adevarat, sa vad un model DACIA obtinand toate cele 5 stele EURONCAP astfel incat sa nu mai fie vazuta drept ruda saraca a concernului RENAULT - reusind astfel sa egaleze si performanta FORD, cu felina olteneasca (Puma - evident).

    Asteptam si modelele DACIA PHEV - de ce nu, cat mai curand!

    BRAVOS DACIA, mult succes, in continuare!!!
    48 29
  • Cel putin versiunea in 4 usi e Lada Vesta de la rusi doar ca un pic fardata sa nu se prinda nimeni. Bine,la rusi are motoare decente de 1.6 si 1.8 aspirate la noi pocnitori de motoare "mari" cat o sticla mica de cola.Sa vedem preturile,probabil mult mai mari ca modelul actual si mult mai mari ca Daciile vandute in Franta si Ungaria.PS. Stie cineva de ce preturile la Dacia sunt in Ungaria trecute in forinti,in Bulgaria in leva,Cehia in coroane,la Polonezi in zloti..iar la noi in euro?
    49 47
  • olteanu
    @Tatraurs
    Preturile tuturor masinilor vandute in tarile pe care le-ai mentionat sunt in moneda nationala a tarii respective, nu e valabil doar in cazul Dacia.
    11 26
  • Bravo Dacia!!!

    Varianta Sandero arată incredibil de bine. Dacă-i montează un 1.33 TCE îmi schimbă serios planurile de echiziție...
    32 12
  • @olteani. Ok!
    Cel mai neinspirat loc de a pune intrea usb. Costa sa tragabun cablu mai lung de la navigatie sinsa nu stai cu ochii infipti in stick-ul usb sau cu cablul tras peste bord daca vrei sa iti incarci ceva.
    28 30
  • Completare cu cel mai important detaliu de fapt -- prețul, comunicat deja la francezi (la noi însă - mister...): 8.690 € Sandero bazic, deci un plus de numai 400 €.
    Acceptabil zic eu, ba chiar surprinzător raportat la inflație.
    72 7
  • Un salt impresionant. Chiar arată într-un mare fel pentru segmentul unde se poziționează, vor fi concurenți redutabilli pe multe dintre piețe. Deci: bravo Dacia!
    Bravo și pentru cutia automata și plafonul panoramic. Interesant și foarte util sistemul de panouri pentru portbagaj.
    29 6
  • @ps. Noul golan e mai lat si ca ultimul model de vw passat(b8) ,1848mm vs 1832 mm.Acum chiar o sa poti cara mai multi saci cu cartofi pe langa porcul de craciun
    31 34
  • Andrei
    Bravo Dacia! Noua generatie arata exceptional si vine cu foarte multe tehnologii noi. Da, e adevarat ca toate aceste tehnologii existau la masinile concurente, insa sa nu uitam ca Dacia le aduce la un pret mai bun. Nu toti vrem value for money? Nu as fi visat niciodata sa avem cutie CVT, plafon panoramic la Dacia! Oricum, asteptam si versiuni hibride. Inca o data, bravo!
    24 10
  • Anatol
    Lățimea e indicată cu tot cu oglinzile laterale, caroseria este mai îngustă
    4 27
  • @Tatraurs
    Nu știu de ce insiști.
    Am inteles cu totii ca Dacia nu se ridica la inaltimea dispretului tau.
    22 22
  • Sa vedem cum arata una cheala si ce preturi vor fi.
    Cand apare oficial oare ?
    16 10
  • @tatra Asta ai inteles gresit doar tu,nu mai baga placa "cu totii" ca sa pari mai convingator.
    15 23
  • O sa ma duc la test sa conduc motorul aspirat pe benzină de 65 de ponei.. Sunt curios cat de puturoasa e pe langa prima mea masina pe care am invatat sa conduc,o Dacia Berlina de 1600 cu carburator dublu corp,puturoasa si ea dar ok pt anii 2000.
    25 22
  • Alin Nită
    Oare de ce Dacia este mai scumpă in Romania decît în Franța Germania....știe cineva ???
    22 9
  • incep cu ceea ce mie nu imi place: si anume pastrarea motorului de 0.9 tce in oferta. dupa ce toti jurnalistii au criticat fiabilitatea lui, dupa ce renault a acceptat si inteles asta, astfel ca a si creat inlocuitoul lui, 1.0 tce, ei bine, la cei saraci acest motor ramane in oferta. il locul lui mi-ar fi placut 1.0 tce, fara gpl si cu roata de rezerva, pentru cei care prefera asa ceva.
    in rest, saltul e exceptional. cresterea de pret de doar 400 euro mentionata de kiro, e mica avand in vedere noua platforma, si multitudinea de dotari in plus.
    sant foarte curios daca termicele au doar 100 cai maxim ( momentan ) cum va fi hybridul
    24 11
  • Manu mugurel
    Oare Dacia de ce sponsorizează echipa de fotbal Udinese din Italia cu milioane de euro pe an , cînd poate da salarii mai mari la muncitorii din România ,anul acesta 2020 nu vor fi măriri de salarii ,nu sunt bani ?????????
    15 21
  • Poti sa alegi sa for chitibusar si sa critici sau poti sa te bucuri de progresele facute (destule si evidente).

    Eu zic ca sunt schimbari foarte mari in bine fata de generatiile precedente si daca @kiro are dreptate, pretul ramane unul extrem de competitiv.

    In diferenta de bani fata de ce-i acum pe piata primesti foarte mult la schimb.
    29 7
  • Mie mi se pare foarte inovativa chestia cu barele de pe acoperisul de la Stepway... se intorc aceleasi bare si nu mai ai nevoie de altele pentru prindere... foarte ingenios. Nu am mai vazut asa ceva pana acum...Deci se pot face lucruri deosebite si la Dacia. Bravo!
    25 6
  • Alin Nită
    Avem o problema foarte mare cu consumul de ulei 1l-1.5l la 10.000 km la motorul in 3 cilindri benzină , este nerezolvată și acum....rușine
    17 20
  • mici clarificari
    @ Anatol: latimea comunicata in articol este FARA oglinzi laterale incluse. La Sandero vechi avem asa: 1733/1994 Latime (totala / cu retrovizoare), iar generatia noua este mai lata.

    @someone 23: nu te lasa indus in eroare de denumire : TCe 90 nu este vechiul motor de 0,9 litri, ci este chiar TCe-ul de 1,0 litri, doar ca este putin slabit ca putere fata de cel de pe Clio, deci are 90 in loc de 100 CP, pentru a pastra un avantaj pentru Clio, care va ramane ceva mai scump.
    26 8
  • @zarne: Presa auto franceză are (sau nu) dreptate, nu eu. Nu m-ar mira să fie totuși mai scumpe la noi, cum se-ntâmplă paradoxal cu Duster.

    Și-o întrebare (SF, recunosc :-)) Dacă s-ar vinde pe la tine-n sat, te-ai risca la un Sandero ca a 2-a / 3-a mașină?

    Eu cred că nu, fie și cu un motor mai de doamne-ajută... deși amintirea rateului Yugo s-a șters cred din memoria colectivă, puținele sub-subcompacte încă vândute peste Ocean (gen Mitsu Mirage, Toyota Yaris=Mazda 2 la voi etc.) par pe cale de dispariție.
    33 8
  • Catalin
    Am vazut atat Logan cat si Sandero testate in haine de camuflaj pe Transalpina, in datele de 14/09 si 15/09. Parerea mea este ca le-au transportat in varf de munte cu 2 tiruri, ce erau stationate in acelasi loc in ambele zile si aveau montate rampe (sine) metalice de acces.
    Apreciez ca le-au testat in conditiile de pe Transalpina si m-am bucurat sa vad noile modele.

    Imi par interesante si placute noile modele, reprezinta clar un pas inainte pentru Dacia.
    Le urez bafta si spor la vanzari !

    Asa cum sigur isi doresc si altii, as vrea pe gama Sandero motorul 1.33 de 130 CP, caz in care as lua in calcul achizitia unui Stepway. Stiu ca au declarat ca nu vor monta acest motor pe noile modele Dacia, dar poate solicitarile din partea viitorilor clienti, vor schimba aceasta decizie.
    Personal cred ca motorul de 1.33 ar atrage si mai multi clienti, sa avem si noi un Sandero cu valente sportive.
    Cei de la Ford nu au stat pe ganduri si au decis sa fabrice Puma ST.
    Cine stie, poate citeste cineva de la Dacia aceste randuri :)
    24 25
  • Daca diferenta de pret va fi de doar 400 euro va fi bine, desi Dacia are ”incremenirea in proiect” clasica a lor: nu ofera discounturi negociabile. Bine, mai prinzi cate o oferta de 200 euro la dealer, mai cate o revizie gratuita etc. Numai ca, pt modelele concurente, pe langa discounturile consistente, uneori mai si poti negocia pretul astfel incat il aduci la nivelul Sandero/ Logan

    PS Ca posesor de Logan 2 sedan, nu as mai cumpara de la Dacia decat varianta break... ar fi o mare greseala sa fie scoasa la generatia actuala
    17 11
  • a, macar pe variantele de la 100 CP in sus, ar merge niste discuri de frana spate...
    13 17
  • completare
    referitor la latimi, vedeti ca au aparut pe site-ul Dacia dimensiunile exacte:
    1848 / 2007 latime fara oglinzi / cu oglinzi
    19 5
  • Jony Memonik
    Acest Logan cam fuge dupa Octavia, dar nu stiu daca o mai ajunge.
    Insa mai trebuie motoare... chiar si diesel.
    23 17
  • 65 cai putere......cel mai puturos motor existent în europa....cine va cumpara ...motor de trotineta electrică
    24 32
  • olteanu
    @Manu mugurel
    Nu Dacia sponsorizeaza ci un dealer local.

    @Catalin
    Nu vor pune motoare mai puternice pentru a nu canibaliza Renault Clio.

    Vor o delimitare clara pe piata a marcilor grupului.
    17 11
  • Eldtimer
    Bravo Dacia!

    Masinile arata foarte ok dpdv design exterior si interior. Dar nu sunt un expert. Doar imi place. In schimb sunt placut impresionat de sistemele de securitate implementate, care la traficul din orasele mari, sper ca va aduce un plus de siguranta pentru multi.

    Sunt placut impresionat si mandru, deoarece stiu din surse sigure ca ceea ce se vede este munca unor talentati ingineri romani.

    Bravo Dacia!
    15 6
  • Manu mugurel
    Din surse sigure din interiorul Dacia .....sponsorizeaza Udinese cu milioane de euro....la muncitorii romani ingheată salariile ....este corect !!!!!!!!
    10 30
  • Catalin
    @olteanu
    Am citit despre acest aspect, este o speranta nu numai a mea si este posibil sa nu se razgandeasca.
    ''Pentru ca viata e complexa si are multe aspecte.''

    La mine este simplu, nu vor monta 1.33, nu voi cumpara, exista si alte variante :)
    13 15
  • Latimea este exagerata din cauza acelor evazari/bosaje exagerate de deasupra pasajelor de roti mai ales la axa spate , nu conteaza daca oglinzile sunt sau nu pliate ca din spate latimea acestora depaseste cred linia oglinzilor ,cel putin mie asa imi pare din poze. Nu cred ca spatiul interior util e mai lat ,ca ar fi mentionat asta.
    Legat de design eu sunt in continuare usor dezamagit de Logan pe care il "dedica" in continuare fortat catorva zone/tari si mai ales flotelor de taxi din aceste zone. Bineinteles ca arata ceva mai bine decat precedentul dar tot ramane freaky de la stalpul c in spate. Consider in continuare ca se poate integra mult mai frumos portbagujul ala mare acolo dar nu se vrea. Astept sa vad mcv-ul care sigur va arata mai bine. Sandero in schimb isi va continua povestea de succes cu reale sanse sa ajunga un hit daca preturile sunt tinute sub control. SS-ul poate "baga vastul" bine de tot in piata de crossovere cu motorizari/preturi bine gandite.
    Ca si detalii, ma impresioneaza finisajul levierului cutiei manuale ,arata bine in sfarsit si in legatura evidenta cu butoanele climei .
    @AM : "plafon panoramic" !!..pe bune ?...aia e o trapa cu sticla ! Plafonul panoramic inseamna altceva la ora asta. Si ce legatura au geamurile laterale ale Loganului cu "caracterul dinamic"?..poate vreti sa spuneti "look" dinamic.
    29 6
  • RobertN
    Ca si design Sandero mi se pare un fel de Polo.
    Daca ar fi avut totusi un motor mai potent
    12 10
  • E varză se vede presa auto -- și nu doar aia hexagonală, fiindcă datele publicate peste tot se contrazic flagrant, de la lățime la cilindreea motorașelor tri-, aspirate sau turbate (au UN litru toate de fapt.)

    Stepway era oricum ceva mai lată ca Sandero normală și-n fosta declinare din cauza plasticelor montate pe decupările aripilor, deci încă puțintică răbdare...

    Sigură pare doar absența și-n viitor a motoarelor 1.33 TCe, amatorii de ieftineală forțoasă fiind ghidați astfel automat spre Duster de 130 / 150 CP, nu neapărat 4WD.
    Asta, deocamdată, fiindcă vine și hibridizarea cumva forțată.
    45 7
  • Exteriorul arata foarte bine cu mentiunea ca stopurile alea arata foarte bine pe Sandero dar mai putin bine pe Logan.

    Daca farurile vor fi doar led, cred ca e singura masina sub 20k euro cu faruri exclusiv led.
    Frana de mana pare sa fie electrica?
    CVT-ul e probabil cea mai potrivita automata pentru Dacia si ca pret si dpdv al comportamentului. Sper doar sa nu aiba trepte simulate.

    Nu stiu daca eliminarea dieselului ajuta foarte mult la vanzari si daca vor reusi sa mute toti cumparatorii de diesel spre GPL. Sunt in continuare persoane si mai ales firme care prefera dieselul din motive evidente. Pe de alta parte s-au facut economii insemnate in faza de proiectare eliminand dieselul care are nevoi speciale de antifonare, rigiditate, amortizare a vibratiilor, adblue, dimensiuni sub capota etc.
    Motorizarea de 90 e de-tunata pentru emisii mai scazute.
    Motorizarea de 100 probabil e doar cu GPL ca sa ramana cu emisiie scazute.
    Motorizarea SCe 65 e varianta de-tunata a actualului SCe de 75 tot pentru scaderea emisiilor.
    Moda de-tunarii e veche. Si vechiul 1.6 8v cand a fost trecut la Euro 5 (cred), a scazut in putere de la 90 la 85 cp.
    1.33-ul sigur nu va ajunge pe Logan c-ar sifona emisiile la vinel de flota.

    Per total, judecand dupa lunga lista de noutati (franare automata, blind spot, trapa, conectica cu telefonu, frana de mana electrica, CVT, led, dimensiuni exterioare si interioare, confort interior etc.) cred ca e unul dintre cele mai mari salturi de la o generatie la asta de o buna bucata de timp incoace.
    35 7
  • Am citit toate informatiile pe nerasuflate, este incredibil la ce nivel a ajuns marca Dacia fata de ce era acu 20 ani, ma bucur nespus atat pentru ei, cat si pentru mine, deoarece urmeaza in curand sa schimb masina mea cea veche si aproape sigur voi alege o Dacia. Prima optiune ar fi Sandero-ul normal cu CVT.
    22 9
  • wow, shok !!!! 6 airbaguri...............lucru care trebuia facut de la prima generatie.....
    15 14
  • Am vazut ca se agita cate cineva pe acest site - care scrie ca motorul SCe 65 de un litru cu trei cilindri ar fi cam mic pentru un Logan care cantareste pana in 1.000 kg.

    Din cate imi aduc eu aminte, vechea mea Dacie avea un motor 1.4 litri de 63 CP si o greutate de circa 950 kg.

    Nu va speriati: acum vedem cam aceeasi Marie, cu aceeasi palarie dar cu tehnologie noua, cutie automata, trapa si design modern.

    Mai lipsesc probabil geamurile cu protectie la UV si ramanem (aproape) cu totii masca.

    Doamne ajuta, sa se vanda si mai bine!
    24 9
  • @ionut. Un sfat,nu-ti lua niciodata o masina nou aparuta pe piata indiferent de marca,asteapta faceliftul iar atunci bifeaza un motor care nu e nou aparut. Lasa-i pe altii sa le afle bubele copilariei si sa se chinuie prin service-uri.Daca vrei fiabilitate,fugi si de automate,mai ales cele de buget.
    22 23
  • netam-nissan
    oribila dacie sport avea parca 65 cp din 1400 cmc dle X, dar cam aveti dreptate cu utilitarismul fara pretentii, la fel si dl alex cu de-tunarile.

    greutatea noii dacii ar fi cu doar vreo 40 kile mai mare, deci putin peste o tona cheala cu sofer la bord tot chel, normal.
    asa ca mergea si un dizal simplu dar fara moarte (doar a pasiunii) de 55-60 cp, cu dedicatie pentru dl PMC.

    concluzia mea: frumoase nici vorba dar eu astept ceva total nou, de exemplu mi-as trage un Stellantis ca suna mai extraterestru.
    28 11
  • Arata clar mai bine exterior/interior. Nu are panoramic, doar trapa.

    Totusi, singurul model cu motoare cu patru cilindri ramane Duster, cam exagerata decizia, nu cred ca ar fi fost amenintat Clio cu motorul 1.3 turbo, cu putere mai mica.
    24 6
  • Va rămâne cu 4 cilindri și noul MCV, Lodgy sau cum l-or redenumi, acolo sigur va apărea TCe-ul de 1,33 l, dar sper că nu numai în varianta de 100 de cai.

    Iar sfatul cu motoarele noi care merită lăsate să-și arate fiabilitatea e bun doar în general, numai că la Dacia nu prea își are rostul, pentru că singurul model care a ”văzut” motoare nou concepute a fost noul Duster, și nici el nu a prins variantele cu putere mai mare de pe la Megane sau Mercedes.
    În rest motoarele aduse la Dacia au avut suficient avans pe alte modele din grup să fie îmbunătățite și să devină fiabile orice-ar zice câte un cârcotaș care ori e troll ori nu spune tot.
    27 10
  • Cred ca 1.33-ul nu-i pus pe logan din prisma emisiilor.
    Trebuie sa asteptam specificatiile complete ale noilor modele si emisiile lor pentru a vedea daca-s toate sub 100.
    8 6
  • Tot o, made in china ,de masină rămâne
    9 33
  • Dacia evoluează și vinde bine chiar dacă românul verde dac și ortodox ar vrea-o la nivel de beemveu cu preț sub Tata Nano.
    O mulțime de agitați pe doză triplă de cafea și testosteron nedescărcat care nu mai pot din cauză că nu pot "goni" stând în trafic cu un motor de un kil'.
    26 9
  • Inca ceva, nu inteleg motorizarea 1.0 aspirata de 65 de cai, in conditiile in care vechiul 1.4 MPI de 70 sau 75 de cai, nu mai stiu exact, de abia se misca pe caroseria primului Logan, care era ceva mai usoara decat noua generatie, complet incarcata nu cred ca te poti duce cu familia la munte fara sa-ti blestemi zilele.
    22 8
  • să inteleg că tu esti „made in Germany” si nu te cobori...
    13 13
  • Ma rog,pareri si pareri,unora le ajunge cica si patru de-o litra la motor. Mi-o iau cu o singura conditie,conditia ca dacia sa imi ofere optional inca un motoras de 1000cmc in portbagaj pe care sa-l pornesc de la buton cand vreau sa fac o depasire sau am cel putin un pasager in masina.A,si-un Ac care sa se deconecteze automat cand "simte" ca am retrogradat si a ajuns pedala la fund.De discuri pe spate nu intreb,are el "ditai" id4 de la vw tamburi pe spate...
    18 20
  • Aceeași Mărie cu alta pălărie
    13 21
  • coyota
    Bai astia care vreti motoare puternice pe dacia, sunteti sanatosi la cap ?! Vi s-a facut de cimitir ???
    Nu-i deajuns cate bemv-uri si haudi sunt culese zilnic de prin copaci ?
    18 11
  • Mai bun e un Passat din 2007... siguranța la volan incomparabil mai mare... dar stai... in Passat o fi mufa USB?
    15 22
  • @Tatraurs
    amice, ai prea multa ura si venin si minciuna pentru o singura persoana. nu neaparat aici referitor la Dacia, constat aspectul asta la fiecare articol la care simti nevoia sa completezi cu bazaconii. ar fi binevenit sa iei o pauza !!
    11 19
  • Amice,unde vezi tu venin si mai ales minciuna? Cu ce mint?Sa iau o pauza, asta ce e,sfat prietenesc sau amenintare? Alte constatari inteligente mai ai?
    16 13
  • Stopurile pe spate sunt pacaleala led,,ci doar o semnatura sub care arde un bec cu filament,,La faruri,,o dunga lewd peste doua becuri halogen.Nu se stie daca dunga led,,in semnalizare se face galbena.Lportbagajul Loganului nu au mai pus o pasla de antifonare,a ramas cu gaauri si cabluri la vedere.Chedere la usi,,un singur rand.Iar de motoarele de oras,,ati comentat mai sus,,destul..
    17 14
  • LUCCI LUCIANO
    Multe plusuri, clar: climatronic, cotiera de masina nu de scaun de autobuz, ecran LCD la zi, bord mai omenos, FRANA ELECTRICA!!!, GPL din fabrica cu litrometrul afisat in bord, leduri moderne, sistemul foarte misto de rotire a barelor plafonului la Sandero, comenzi geamuri de la actualul Megane samd
    Dar si minusuri, nene: lipsa capitonajului capotei portbagajului la Logan , arcurile alea din 1990, pt inchiderea/deschoderea portbagajului la Logan, doua dintre tetierele spate cred ca sunt de la Logan 1, motoare de drujba!!!!Pana la urma , motorul DCI ,in 4 pistoane, era singurul adevarat la vechea generatie.
    Solutia cu GPL este chiar economica( folosesc de 8 ani asa ceva pe un Clio Symbol) dar sa vedem cum vor tine pasul servisurile, dupa primii 5 ani de folosire, cand mai scartaie cate un senzor la gaz sau poate vreun injector.
    Vazand diferentele intre Sandero si Logan( prima are amortizoare la hayoan, are si capitonaj de plastic la acel element, Sandero are trapa) tind sa cred ca Renault a gandit si proiectat din start Snadero pt Ei, in Vest,unde se vinde foarte bine, iar Loganul este facut doar pt noi si cei din Tahiti... am inteles ca acea tara este printre ,,norocoasele'' unde se va vinde Loganul nou.Vedem si motorasul de un litru cum va face fata.
    Avem sperante pt motor ok la varianta Sandero Hybrid, unce , scria undeva, va exista motorul de 1.6 cu 91 CP, plus un motor electric de 39 CP.Acum.....nu stiu care 1.6....cel in 8 valve sau cel in a16...Vedem.
    26 3
  • @kiro, daca s-ar aduce Dacia aici, raspunsul scurt este da. Ca si masina de vara, clar ca nu. Pentru nevasta, as vrea sa-i iau ceva fain, pentru ca chiar e fata de gasca si merita.

    Asa ca ar ramane pentru mine ca masina de iarna. Desi nu-mi plac hot hatch-urile (cred ca honda m-a scarbit de ele), in cazul Sandero Stepway as face o exceptie. Ca si caroserie imi place mai mult Loganul, dar SS chiar arata foarte bine. Ca masina noua, absolut da. Mai ales in contextul in care vrei sa platesti casa repede, vrei sa-ti ajuti copii la facultate, pe urma, mai tarziu sa porneasca si ei cumva in viata si pe langa toate astea sa mai pui bani deoparte si de pensie.

    Cam multe dupa cum vezi, deci o Dacie chiar n-ar fi rea deloc la casa omului. Partea proasta este ca nu stiu cum ai face rost de piese de schimb aici, desi sunt convins ca s-ar gasi solutii. @dan_grc de exemplu ar fi pe felie. Poate isi deschide o filiala si aici, mai stii? :):)

    Ca masina noua, sigur n-as stramba din nas. Desi pentru mine Dacia exista doar din poze. Cand vin acasa timpul este mult prea scurt si incarcat ca sa am vreo sansa sa intru in contact cu vreo una. Pentru iarna in schimb cred ca mi-ar place si mai mult un Duster. Macar odata in viata cred ca merita sa ai asa ceva. Cred ca multi romani de-aici si-ar lua o Dacie si nu doar din patriotism. Ca masina de frecat de ici colo, merge de minune.

    Singurul lucru cu adevarat negativ ar fi motoarele prea mici pentru America de Nord. Te mananca astia la semafoare si pe autostrada cu un 0.9Tce de 65CP (sper ca am zis bine). Daca as mai adauga si caroseria ghindoaca, pe langa truck-urile astea babane. hmmmm, parca te gandesti de doua ori.

    In fine, una peste alta, eu zic ca merita.
    26 4
  • cvt cu gpl n-o fi posibil?
    13 1
  • Clique
    Da domle, n-am ce comenta, se pare că Dacia va avea exact ce căutam eu, m-a făcut să pun o frână căutării mele la second și să meditez puțin treaba despre noile modele

    M-ar tenta să fiu sincer, acum s-a vedea cu prețurile cum vor fi. Dar eu aș cumpăra unul din modelele ce vor fi lansate, vorbind serios fără mișto.

    Nu-mi vine să cred că spun asta, dar.. bravo Dacia, încă un pas înainte.
    21 3
  • au renuntat la cutia "robotizata" ceea ce e un pas inainte. CVT merge la motoarele astea anemice, n-o sa se simta dezavantajele. Interiorul e fain, mult mai frumos fata de multe alte automobile mult mai scumpe. Sistemul media super ok. Bravo. La exterior nu-mi place, parca e mai faina generatia anterioara, dar asta e chestie de gust, probabil eu gresesc, am incredere in designerii Dacia. Merge ca masina de lucru.
    15 4
  • @dan_grc: De acord, măcar un 1.33 TCe de 116 CP (prezent pe Megane) ar fi putut să bage pe Sandero Stepway -- care, deși mai scump, va rămâne sigur preferatul vesticilor (65% din vânzări totale Sandero la francezi.)

    @zărne: Da, și eu cred că doar Duster s-ar putea vinde totuși acceptabil peste Marea Băltoacă, dar numai în versiunea cea mai tare (150 CP 4WD.)
    Puțin probabil însă ca Renault să facă pasul ăsta.
    Sunt oricum curios care va fi reacția nord-americanilor la (re)venirea francezilor prin PSA+FCA = Stellantis adică Peugeot.

    Altfel, ideea *mașinii de iarnă* a început să mă atragă și pe mine, deci n-ar fi exclus să mă risc la o Dacie... deși o Lada NIva m-ar fi tentat mai mult, dar cu altă motorizare decât anticul 1.7 GM.
    Hai că iar visăm SF, așa că ies mai bine-n România reală cu la fel de reala mea japoneză microscopică, SH dar ideală -- pentru nevoile mele doar, clar.
    Drumuri bune să ai / aveți, fiecare cu ce vreți / puteți !!!
    35 2
  • Toată lumea vrea motorul de 1,33 ... pai la ce stabilitate are...1,33 ne trebuie...
    15 28
  • Abramescu Coman Caragiale
    Progres urias pebtru Dacia, adica Renault, fiindca RO nu produce nimic al sau in acest moment. Asadar meritele le are tot Renault .....biah.....
    Despre Logan /Sandero ce pot sa zic.....Fiat Tipo e mai bun ....macar are caroserie tratata impotriva coroziunii si motoare ceva mai potente.

    I-au pus tableta ,i-au pus semnatura luminoasa led, i-au pus N jde miii de accesorii ca sa-ti ia ochii .....toate bune si frumoase, dar versiunea entry level tot fara AC si cu manivele la pachet vine ? Nu mai vorbesc de pret...daca si Loganul full ajunge sa coste 20 mii, eu ma arunc de pe un turn inalt in chiloti.

    @dan _ grc

    Cum trage motorul de 65 cai ? Simplu : Mult mai bine ca o coaja de BeMWeu cu 300j de cai obositi ;-)
    8 19
  • @Kiro, Zarne', etc. ...

    https://www.renault.com.mx/vehiculos.html

    va invit sa priviti pe acest site : e "renault de mexic";

    acu nu mai au Logan in oferta;
    personal am vazut Logan aci in sat in urma cu vreo 2 ani ... era cu nr. de Mexic ! venisera probabil la cineva in vizita ...

    asa va puteti face o idee despre ce s-ar putea vinde si in RO, dar legislatia obligaaa ...

    "de ce nu vin si mai spre Nord ?"
    e o intrebare la care nu ma pricep sa va raspund ...
    ca parere personala : nu au cutii automate viabile/fiabile ... motiv pt care au si plecat ...
    manualele aci sunt 2% din parcul auto ...

    eu as lua Duster fara sa stau pe ginduri ...
    dar aci nu e deocamdata ...

    drumuri bune tuturor !
    23 2
  • @mip: Mulțam pentru linkul mexican - unde întrezărim viitorul tuturor gamelor: doar SUV-uri și SUV-ulețe. :-)
    Ceva mai serios, argumentul lipsei automatelor performante din oferta Dacia cred că-i valabil.

    Interesant e că singura mașină *normală* din oferta Renault la sombreroși e una (oarecum) sportivă, adică o Dacie / Reno Sandero RS 150 cu motor aspirat de 2 litri, care costă văd echivalentul a doar 12.400 € !!!
    ...Se poate deci acolo, dar nu se vrea aici (nu mai re-dezvolt ideea ipocritei CO2-habotnicii UE, că-mi cresc tensiunea și tot fără rost.).
    28 4
  • Mai gaseste cineva neinspirate aripile fata si spate iesite mult prea mult in evidenta si parca taiate din topor?
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru