La începutul lunii februarie, BMW a prezentat lumii întregi noile X5 și X6 facelift. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu variantele îmbunătățite ale versiunilor de performanță X5 M Competition și X6 M Competition.
Din punct de vedere al designului exterior, SUV-urile din Munchen propun o parte frontală revizuită. Avem faruri noi, LED cu funcție Matrix, mai înguste cu 35 de milimetri, grilă complet neagră, stopuri redesenate și un difuzor de aer proeminent.
Capacele oglinzilor și eleron pot fi comandate, opțional, și din fibră de carbon.
ECRAN CURBAT PENTRU INTERIOR
Ansamblul curbat și-a făcut, așa cum era de așteptat, apariția la interior. Suprafața din sticlă integrează instrumentarul de bord cu ecran de 12.3 inch și display-ul central de 14.9 inch. Nu lipsește sistemul multimedia iDrive 8.
Tot noi sunt ornamentele din lemn Fineline Black, cu efect de metal lucios, banda de lumină ambientală cu logo-ul M în grafica sa și padelele din carbon.
Scaunele M, tapițeria din piele Merino și sistemul audio Harman Kardon Surround sunt standard.Pe lista cu dotări opționale regăsim, printre altele, trapa panoramică Sky Lounge, sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond și un nou sistem Travel & Comfort.
SISTEM MILD HYBRID LA 48V, ÎN PREMIERĂ
BMW X5 M Competition și X6 M Competition păstrează motorul V8, twin-turbo, de 4.4 litri, dar acesta vine acum în compania unui sistem mild hybrid la 48V. Unitatea electrică este integrată în carcasa noii transmisii M Steptronic cu 8 rapoarte.
Sistemul oferă o putere suplimentară de până la 12 CP și 200 Nm, funcționând în același timp ca un sistem starter.
Și propulsorul termic a primit câteva îmbunătățiri, dar puterea a rămas neschimbată la 625 CP și 750 Nm. Suta de kilometri pe oră este atinsă în 3.9 secunde.
Este prezentă, de asemenea, o nouă versiune a sistemului de tracțiune integrală M xDrive, care face echipă cu diferențialul M activ de pe puntea spate.
Cel de la volan are la dispoziție, din meniul M Setup, setările 4WD și 4WD Sport.Și sistemele de asistență au fost îmbunătățite. Spre exemplu, sistemul de avertizare la coliziune frontală recunoaște acum bicicliștii, pietonii și traficul din sens opus la virarea la stânga.
Totodată, funcția de avertizare la părăsirea benzii a fost îmbunătățită cu adăugarea revenirii pe bandă cu asistență la direcție.
via BMW
Și chiar nu pricep, la ce o folosi un sistem mild hibrid la un motor V8 de 4.4 litri??