Anul trecut, Alfa Romeo a celebrat cei 110 ani de activitate în industria auto cu un tribut adus legendarului model al anilor '60, Giulia GTA. În acest sens, italienii au anunțat, la începutul lunii martie, debutul unor versiuni moderne Giulia GTA și GTAm.
Ambele sunt bazate pe Giulia Quadrifoglio, însa propun câteva modificări care le fac mult mai rapide pe viraje. Spre exemplu, jantele cu diametrul de 20 de inch au prindere centrală, mașinile sunt cu 100 de kilograme mai ușoare decât Giulia Quadrifoglio, iar ecartamentul a fost extins cu 50 de milimetri atât în față cât și în spate.
De asemenea, noua Giulia GTAm vine echipată cu o aripă spate ajustabilă, spoiler față activ, iar bancheta a fost înlocuită de o cușcă de protecție. Geamurile spate sunt confecționate din policarbonat, pentru a mai salva câteva kilograme.
Noile Alfa Romeo Giulia GTA și GTAm au fost dezvoltate împreună cu cei de la Sauber Engineering, iar piloții echipei de Formula 1 Alfa Romeo și-au adus și ei aportul.
Motorul V6 de 2.9 litri, twin-turbo, a fost și el modificat.
Are pistoane și biele noi, un sistem de evacuare din titan, semnat de Akrapovic, iar ECU-ul a fost resoftat. În aceste condiții, unitatea dezvoltă 540 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.6 secunde.
Alfa Romeo va produce 500 de exemplare în total. Acum, cele două modele speciale pot fi comandate pe piața din Europa, dar prețul este direct proporțional cu exclusivitatea.
Spre exemplu, Alfa Romeo Giulia GTA pornește de la 175.000 de euro în Italia. Pentru versiunea Giulia GTAm, clienții de aici trebuie să plătească cel puțin 180.000 de euro.
via Alfa Romeo
Io înţeleg, ediţie limitată şi exclusivism pe pâine, dar până şi un belfer care nu vede nicio problemă în faptul de a folosi bancnote ca să aprindă focul în şemineu (hiperbolă, desigur) s-ar putea simţi buzunărit…
Păi, mai plusezi cu nişte mii de euro şi te blagosloveşte un 992 GT3 de stă mâţa în coadă. O ţâră mai rapid la “plajă” (varianta cu excelenta transmisie PDK) – nota bene, cu motor aspirat! Iar despre capitolul fiabilitate nici n-are rost să discutăm…
Sau, dacă preferi musai “sângele italian”, atunci îndreaptă-te direct către Ferrari.
parca era pretul dublu fata de M4 standard.
Urat!
Atunci cand vom lasa orgoliile la o parte si vom invata sa ne respectam pe noi insine si unii pe altii, Romania va fi o tara mai buna.
Oricum la valori din astea o parte din pret este cartea de vizită și pedigree-ul
Macar la M4 GTS primeai injectie cu apa. Alfa iti da o casca daca cumperi Giulia GTA.
nu stii cui te adresezi, se pare. acel gin dobrica este un cocalar grobian care are impresia ca e un rahat mai cu mot, dar de fapt nu e, e doar un rahat. se semna anterior cu numele de tatraurs, acum s-a dat la fund si poseaza din anonimat. nu ai ce sa discuti cu el. orice incercare de a-l aborda civilizat se va izbi de un zid de nesimtire. au incercat si altii inaintea ta. speranta ta ca romania sa fie o tara mai buna, nu are cum sa devina realitate, cata vreme e infestata de viermi ca el. te avertizez ca are creierul plat, ca dimensiuni cat o aluna, cu capacitati limitate la gestionarea functiilor de baza (respirat, mancat, adapat). tu decizi deci daca vrei sa continui sa-i raspunzi.
Alfa nu-si propune cu o declinari precum GTA si GTAm sa-si indispuna clientii cu deprinderi inutile.
Alfa are de peste o suta de ani o singura prioritate, esenta pilotajului.