Noii proprietari ai Saab păstrează numele şi plaforma Phoenix, dar nu şi sigla

de Sebastian Toma
Miercuri, 05.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
NEVS a finalizat achiziţia bunurilor Saab şi a primit dreptul de a folosi numele Saab alături de platforma Phoenix, dar nu şi sigla celebrei mărci suedeze.

NEVS, noii proprietari ai mărcii Saab, au anunţat că au finalizat achiziţia Saab Automobile AB; Saab Automobile Powertrain AB şi Saab Automobile Tools AB, alături de drepturile pentru platforma Phoenix şi Saab 9-3, precum şi uzina din Trollhattan şi facilităţile aferente. În urma negocierilor cu Saab AB şi Scania AB, cei de la National Electric Vehicle Sweden au primit permisiunea de a folosi numele Saab şi platforma Phoenix, dar nu şi sigla mărcii din Trollhattan.

Primul vehicul electric care va purta numele Saab va fi dezvoltat în următoarele 18 luni şi va fi construit pe platforma actualului Saab 9-3. Modelul a fost dezvoltat de cercetătorii consorţiului atât în China, cât şi în Japonia şi promite să impresioneze prin calităţile sale. Odată cu achiziţia sitului de producţie din Trollhattan, cei de la NEVS pot fi încrezători în privinţa şanselor de producţie ale modelului pe care îl dezvoltă.

Urmareste Automarket
Tratativele dintre National Electric Vehicle Sweden, Saab AB şi Scania AB au durat aproximativ două luni, pornind de la premiza că noii proprietari ai Saab nu vor avea dreptul să folosească nici numele, nici platforma Phoenix şi nici sigla mărcii Saab.
Între timp, situaţia s-a schimbat în favoarea concernului sino-japonez, dar nu toate discuţiile s-au terminat în favoarea lor. Scania, deţinătorii drepturilor de utilizare a logo-ului grifonului roşu pe fond albastru s-au împotrivit oficial continuării prezenţei logo-ului vechi Saab pe grilele viitoarleor modele electrice deoarece noile modele nu mai sunt suedeze, iar acest lucru ar putea aduce atingeri brandului Scania.

Via Carscoop

Comentarii (12)

  • Cu grifon sau fara cert e ca viitoarele modele Saab nu vor fi foarte populare din cauza faptului ca vor fi exclusiv electrice iar pretul va fi, inevitabil prohibitiv!
    6 2
  • Giga Motors
    intr-adevar, trebuie sa fii narod sa nu realizezi ca va fi un fiasco usturator, fara indoiala........Stiu, GM a gresit enorm cand a preluat aceasta marca-problema, dar Saab n-a fost ucisa la Detroit, ci in Europa, unde alde coca si pitzi au avut oroare de Griffin.........GM i-a lasat libertate tehnica deplina subsidiarei suedeze pana in 2002, cand a decis sa incerce si altfel, deoarece graficul vanzarilor batea tot in subsol.......n-a reusit nici cu rebadging, nici cu Ecotec, deci nu-i vina americanilor, ci a reticentei consecvente a altora.........americanii de rand au iubit Saab in general, clar, da ??? Bubele gen motoare off-house si platforme nespecifice (gen 600 sau 9000) au existat inainte de epoca GM...........Si mie imi pare rau de Saab, dar macar sub GM n-a fost vorba de pierderea identitatii de brand ca acum, dovada ca cele mai multe achizitii ale pasionatilor Saab dateaza dupa 1990......sau mai precis dupa 2002, sic!
    3 5
  • @Giga Motors: am senzatia ca in urmatorii ani va creste cererea de masini electrice. N-as fi atat de radical in previziuni, pentru ca am senzatia ca oamenii astia au studiat problema inainte sa cheltuie o caruta de bani.

    Cat despre pierderea identitatii, te contrazic. GM le-a bagat pe gat platformele lor globale, Saab era pozitionata ca premium, in consecinta suedezii s-au descurcat cum au stiut mai bine, In general au facut lucruri minunate, dar scumpe.
    Niciodata Saab nu a avut prea multe modele de oferit, lucru care i-a atins rau la vanzari. Ironic e ca exact cand au inceput sa scoata incetisor capul, au intrat in faliment. Si atunci aveau cea mai mare gama de modele disponibile.

    Cel mai vandut Saab a fost 900, urmat de 9-3 (dar in 2 generatii si vreo 4 facelifturi). Deci sunt de acord cu afirmatia ta, cele mai multe achizitii s-au facut in anii '90, cand, intamplator sau nu, si piata crescuse exponential fata de anii '70, sa zicem. Practic si BMW, cele mai multe masini le-a vandut in 2011.

    Eu totusi cred ca problema majora a Saab a fost managementul defectuos venit de peste ocean si lipsa crasa de publicitate.

    Revenind la subiect, le duresc succes NEVS si Saab in noua aventura, eu inca nu-s pregatit sa trec la o electrica, asa ca probabil o sa cumpar tot Saab, dar fabricat pana in 2011.
    4 5
  • Andrei
    Acum la munca pt ca este o piata virgina si noul Saab o sa conduca.
    Nu e problema cu blazonul pt ca cel nou va fi pe fond verde si cu un dragon ca doar este marca chinezeasca acuma.
    Preturile vor fi bune si profitul maricel deoarece 80% din componente vor fi facute de muncitori care fac $15 pe zi si asamblarea va fi eficienta si automatizata in Suedia.
    O astfel de masina va fi un ghimpe in coasta marilor producatori europeni care vor fi nevoiti sa ia si ei in serios masinile electrice sau ......... sa piarda din vanzari.
    4 0
  • Giga Motors
    @ztele, ce "management" si ce "publicitate" putea sa presteze GM daca a vazut ca lumea, in cea mai mare parte a ei, respinge Saab-ul? Sa mobilizeze o gramada de bani pentru o idee moarta din fasa? Nimeni din industria auto, nu numai GM, n-ar fi reusit intr-un timp relativ scurt sa smulga din mintea oamenilor niste prejudecati infipte adanc in constiinta lor vreme de 40 de ani, pana la preluarea de catre GM.......Prejudecati care au condamnat, din pacate, o marca aparte la colaps........GM a avut intentii serioase cu Saab, dar timpul le-a dovedit ca lupta este imposibil de purtat pe un teren dintotdeauna minat.......Deci nu victorii trebuiau sa repurteze americanii, ci sa instaureze o situatie de normalitate, dar, din cauze atat obiective (cercetarea pietei), cat si subiective (reticenta aceleiasi piete), nu s-a putut mai mult..........
    2 4
  • @Giga Motors
    Sa inteleg ca acum plangi ca Saab nu a fost cumparat mai mult de cocalari si pitipoance doar ca sa nu intre in faliment? Bine, asta in Romania, ca daca vorbesti de toata Europa faci parte din categoria celor care cred ca Europa=Romania, la mentalitate in primul rand. Si nu mai apara atat de mult GM-ul, ca nu lumea este de vina ca nu s-a facut publicitate, intai faci reclama cat trebuie si apoi vezi daca da roade, nu invers, iar GM a pus bete in roate chiar si dupa falimentul oficial.
    3 2
  • Giga Motors
    @ztele, apreciez pasiunea ta, a lui Cuantic si a altora care iubiti Saab cu inima, dar sunt sigur ca GM n-a urmarit sa distruga o entitate care a adus ceva inovativ pe frontul constructiei de masini...........Sper ca stiti ca GM a investit destul in modernizarea fabricii din Trollhattan si n-o spun eu, ci Wiki.......Sau v-ati gandit vreodata, macar fugitiv, care ar fi fost soarta firmei suedeze daca GM n-ar fi dorit s-o cumpere in '90?.....Nu cred ca cei din conducerea concernului din Detroit i-au impiedicat in vreun fel pe suedezi sa-si initieze si sa-si suporte propria lor campanie de publicitate ! Ba in SUA n-a fost nevoie de reclama, pentru ca lumea a cumparat si fara ! Problema a aparut tot in Europa, unde chiar se impunea putina popularizare mediatica, dar, in acest caz, nu mai era sarcina GM - ar fi fost culmea ca suedezii sa stea cu burtile la soare si sa le faca americanii toata treaba pe continentul acestora ! Nu-i asa, @dan_grc? In plus, din cate stiu eu de pe saabhistory.com, inainte de trecerea sub custodia GM, Saab avea pus la punct un sistem publicitar care s-a reflectat in multe materiale video.......ma intreb retoric de ce n-a continuat astfel si dupa 2000? Vedeti, asadar, ce se intampla daca astepti prea mult de la taticu' tau si nu iei tu insuti taurul de coarne.........Miracolele nu apar niciodata daca nu crezi in ele sau te amagesti ca altcineva trebuie sa ti le faca posibile in fata ochilor........
    Adevarul este unul si incontestabil: Saab s-a sinucis cu propriile maini, degeaba ma blamati pe mine ! Repet ceea ce am mai subliniat: Saab a pornit pe o cale gresita de la bun inceput, mizand pe motoare de alta provenienta decat locala si refuzand oportunitatea unor sedane spatioase (a exagerat cu preferinta pentru coupe-uri) vreme de 30 de ani......Si, cum orice atitudine de importanta majora se transmite, de regula, si urmasilor, Saab a intampinat, de la origine si pana in prezent, flegmatismul si aversiunea unui esantion populational majoritar in termeni planetari, chiar daca a introdus pe parcurs si ameliorari, plus facilitati de care alti producatori, mai celebri, n-au fost in stare (implicit nici GM, corporatia mea favorita, recunosc deschis), dar totul a fost in zadar, deoarece raul fusese deja produs in mod ireversibil.........Ultimul cuvant ii apartine imaginarului Murphy: "Ce incepe prost se termina si mai prost".......
    0 5
  • Giga nu te blamez pe tine :)

    Repet: problema Saab e ca a impartit platforme si motoare cu Vectra, cand defapt era pozitionata pe piata ca si marca premium.

    In SUA nu a fost nevoie de reclama pentru ca a fost cumparat de o categorie de clienti foarte importanta: intelectualii. Marca si-a pastrat acest appeal.
    In Europa, a trebuit sa lupte pe alt front... ori cand tu oferi 2 modele si BMW vreo 8... e destul de dificil.

    Saab mereu a oferit si motoare proprii, cel putin cele benzinare (2.3, 2.0, 2,8 ultima generatie, etc).

    Eu in continuare imi sustin opinia: cu o linie de cel putin 4 modele distincte, nu se ajungea aici.
    3 2
  • Giga Motors
    @ztele, ai punctat corect! Ce sa mai adaug? Imi pare foarte rau de Saab ! Ma gandesc si eu, nu dau cu parul : daca sefii GM ar avea mai multa bunavointa, poate ar fi fair-play sa incerce sa preia din nou......Saab :) Bag mana in foc ca nu exista solutie mai potrivita in prezent, facand abstractie de raporturile jalnice din trecut dintre cele doua parti..............Sau poate vreti sa va limitati la electrice care sa poarte sigla Saab, dar sa nu simtiti in ele nimic din "fibra" specifica marcii cu care v-ati obisnuit unii dintre voi, saabistii. De bine, de rau, GM ar sti ce i-ar trebui companiei suedeze. Platforma PhoeniX arata foarte promitator - cu un HF V6 2.8 turbo s-ar rezolva problema. Cat despre motoarele Ecotec, acestea sunt mai performante decat altele cu pretentii, cum ar fi TFSI.

    BMW n-a vrut sa va ajute.........Koenigsegg a dezarmat repede. Mahindra si Youngman n-aveau o strategie adecvata. Sau poate ca GM nici nu mai vrea sa auda de fosta subsidiara........In concluzie, sunt convins ca Saab traverseaza o perioada extrem de critica, ca niciodata, din care parca nu se intrevede nici o iesire rezonabila......Pentru ca improvizatia NEVS nu se poate numi "solutie", fiind doar un cretinism conjunctural..........Atat, nu mai vreau sa vorbesc despre Saab. Regrete pioase!
    0 6
  • Giga Motors
    O ultima chestiune si cu asta basta, inchid subiectul: oare ce-or fi inteles chinezo-japonezii de la NEVS despre SPIRITUL Saab de odinioara?...........Probabil acelasi lucru pe care l-au inteles incasii din Peru in privinta unirii provinciilor romanesti sub Mihai Viteazul :))))
    0 9
  • Giga total de acord.

    Youngman prezentase planuri pentru 9-1, 9-6x (SUV) si 9-7 (sedan mare), dar ceva nu a functionat.
    GM are o mare reticenta fata de Saab si s-a impotrivit mereu cum a putut.
    Sunt convins ca noi nu stim toata povestea si ca adevarul e undeva la mijloc.

    Saab nu va muri, mereu o sa fie o cale. Sunt curios, oare daca, pe langa electrice, ar monta si 2-3 motoare cu combustie interna, cum ar fi?
    Stiu ca, costurile sunt mari, dar platforma ar trebui sa fie gata adaptata pentru motorizari diesel/benzina.
    2 0
  • AndreiRN
    Piata de masini cu motare cu combustie interna este foarte aglomerata.
    Piata de masini cu motoare electrice este o oportunitate fantastica acuma.
    China are materia prima si bratele de munca ieftine si Japonia technologia.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru