NEVS, noii proprietari ai mărcii Saab, au anunţat că au finalizat achiziţia Saab Automobile AB; Saab Automobile Powertrain AB şi Saab Automobile Tools AB, alături de drepturile pentru platforma Phoenix şi Saab 9-3, precum şi uzina din Trollhattan şi facilităţile aferente. În urma negocierilor cu Saab AB şi Scania AB, cei de la National Electric Vehicle Sweden au primit permisiunea de a folosi numele Saab şi platforma Phoenix, dar nu şi sigla mărcii din Trollhattan.
Primul vehicul electric care va purta numele Saab va fi dezvoltat în următoarele 18 luni şi va fi construit pe platforma actualului Saab 9-3. Modelul a fost dezvoltat de cercetătorii consorţiului atât în China, cât şi în Japonia şi promite să impresioneze prin calităţile sale. Odată cu achiziţia sitului de producţie din Trollhattan, cei de la NEVS pot fi încrezători în privinţa şanselor de producţie ale modelului pe care îl dezvoltă.
Tratativele dintre National Electric Vehicle Sweden, Saab AB şi Scania AB au durat aproximativ două luni, pornind de la premiza că noii proprietari ai Saab nu vor avea dreptul să folosească nici numele, nici platforma Phoenix şi nici sigla mărcii Saab. Între timp, situaţia s-a schimbat în favoarea concernului sino-japonez, dar nu toate discuţiile s-au terminat în favoarea lor. Scania, deţinătorii drepturilor de utilizare a logo-ului grifonului roşu pe fond albastru s-au împotrivit oficial continuării prezenţei logo-ului vechi Saab pe grilele viitoarleor modele electrice deoarece noile modele nu mai sunt suedeze, iar acest lucru ar putea aduce atingeri brandului Scania.Via Carscoop
Cat despre pierderea identitatii, te contrazic. GM le-a bagat pe gat platformele lor globale, Saab era pozitionata ca premium, in consecinta suedezii s-au descurcat cum au stiut mai bine, In general au facut lucruri minunate, dar scumpe.
Niciodata Saab nu a avut prea multe modele de oferit, lucru care i-a atins rau la vanzari. Ironic e ca exact cand au inceput sa scoata incetisor capul, au intrat in faliment. Si atunci aveau cea mai mare gama de modele disponibile.
Cel mai vandut Saab a fost 900, urmat de 9-3 (dar in 2 generatii si vreo 4 facelifturi). Deci sunt de acord cu afirmatia ta, cele mai multe achizitii s-au facut in anii '90, cand, intamplator sau nu, si piata crescuse exponential fata de anii '70, sa zicem. Practic si BMW, cele mai multe masini le-a vandut in 2011.
Eu totusi cred ca problema majora a Saab a fost managementul defectuos venit de peste ocean si lipsa crasa de publicitate.
Revenind la subiect, le duresc succes NEVS si Saab in noua aventura, eu inca nu-s pregatit sa trec la o electrica, asa ca probabil o sa cumpar tot Saab, dar fabricat pana in 2011.
Nu e problema cu blazonul pt ca cel nou va fi pe fond verde si cu un dragon ca doar este marca chinezeasca acuma.
Preturile vor fi bune si profitul maricel deoarece 80% din componente vor fi facute de muncitori care fac $15 pe zi si asamblarea va fi eficienta si automatizata in Suedia.
O astfel de masina va fi un ghimpe in coasta marilor producatori europeni care vor fi nevoiti sa ia si ei in serios masinile electrice sau ......... sa piarda din vanzari.
Sa inteleg ca acum plangi ca Saab nu a fost cumparat mai mult de cocalari si pitipoance doar ca sa nu intre in faliment? Bine, asta in Romania, ca daca vorbesti de toata Europa faci parte din categoria celor care cred ca Europa=Romania, la mentalitate in primul rand. Si nu mai apara atat de mult GM-ul, ca nu lumea este de vina ca nu s-a facut publicitate, intai faci reclama cat trebuie si apoi vezi daca da roade, nu invers, iar GM a pus bete in roate chiar si dupa falimentul oficial.
Adevarul este unul si incontestabil: Saab s-a sinucis cu propriile maini, degeaba ma blamati pe mine ! Repet ceea ce am mai subliniat: Saab a pornit pe o cale gresita de la bun inceput, mizand pe motoare de alta provenienta decat locala si refuzand oportunitatea unor sedane spatioase (a exagerat cu preferinta pentru coupe-uri) vreme de 30 de ani......Si, cum orice atitudine de importanta majora se transmite, de regula, si urmasilor, Saab a intampinat, de la origine si pana in prezent, flegmatismul si aversiunea unui esantion populational majoritar in termeni planetari, chiar daca a introdus pe parcurs si ameliorari, plus facilitati de care alti producatori, mai celebri, n-au fost in stare (implicit nici GM, corporatia mea favorita, recunosc deschis), dar totul a fost in zadar, deoarece raul fusese deja produs in mod ireversibil.........Ultimul cuvant ii apartine imaginarului Murphy: "Ce incepe prost se termina si mai prost".......
Repet: problema Saab e ca a impartit platforme si motoare cu Vectra, cand defapt era pozitionata pe piata ca si marca premium.
In SUA nu a fost nevoie de reclama pentru ca a fost cumparat de o categorie de clienti foarte importanta: intelectualii. Marca si-a pastrat acest appeal.
In Europa, a trebuit sa lupte pe alt front... ori cand tu oferi 2 modele si BMW vreo 8... e destul de dificil.
Saab mereu a oferit si motoare proprii, cel putin cele benzinare (2.3, 2.0, 2,8 ultima generatie, etc).
Eu in continuare imi sustin opinia: cu o linie de cel putin 4 modele distincte, nu se ajungea aici.
BMW n-a vrut sa va ajute.........Koenigsegg a dezarmat repede. Mahindra si Youngman n-aveau o strategie adecvata. Sau poate ca GM nici nu mai vrea sa auda de fosta subsidiara........In concluzie, sunt convins ca Saab traverseaza o perioada extrem de critica, ca niciodata, din care parca nu se intrevede nici o iesire rezonabila......Pentru ca improvizatia NEVS nu se poate numi "solutie", fiind doar un cretinism conjunctural..........Atat, nu mai vreau sa vorbesc despre Saab. Regrete pioase!
Youngman prezentase planuri pentru 9-1, 9-6x (SUV) si 9-7 (sedan mare), dar ceva nu a functionat.
GM are o mare reticenta fata de Saab si s-a impotrivit mereu cum a putut.
Sunt convins ca noi nu stim toata povestea si ca adevarul e undeva la mijloc.
Saab nu va muri, mereu o sa fie o cale. Sunt curios, oare daca, pe langa electrice, ar monta si 2-3 motoare cu combustie interna, cum ar fi?
Stiu ca, costurile sunt mari, dar platforma ar trebui sa fie gata adaptata pentru motorizari diesel/benzina.
Piata de masini cu motoare electrice este o oportunitate fantastica acuma.
China are materia prima si bratele de munca ieftine si Japonia technologia.